miklisek Vloženo 6. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2010 (editace) Inspiroval jsem se příspěvky na a zrealizoval jsem sání vzduchu od chladičové stěny. Technický popis je jednoduchý. Materiál: 1x 1U0805961E Sání vzduchu pro chladič Octavia 2x samořezný šroub do plechu s velkou hlavou 2x hadice 6U0129628 HADICE SANI ( http://www.cc-autodily.cz/hadice-sani-1-3mp1-6-9 ) 4x spona N 90950201 SPONA 50-70 ( http://www.cc-autodily.cz/spona-50-70 ) nebo pro fajnšmekry nerezová podobného rozměru 1x trubka z materiálu PP-HT pro odpady, odolná až do 100°C (třeba zde http://www.eshop-koupelny-topeni.cz/trubka-htem-50-500mm/ ) Výrobně to není vůbec složité: 1. Zkrátit 6U0129628 odříznutím obdélníkové části v přechodu na kruhovou. 2. Zkrátit nátrubek na vzduchovém filtru motoru na hodnotu cca 25 mm od nákružku. 3. Odříznout z trubky PP-HT hrdlo a zkrátit na délku cca 30cm. 4. Lehce nahřát profilovaný konec hadice "6U0129628" a natvarovat dle kuželu nátrubku. Protože hadice sklouzávala, přilepil jsem ji vteřinovým lepidlem na plasty CYBERBOND a zajistil sponou. Poznámka 1: opatrně s tím nahříváním, plast hadice je slabý a snadno se propálí. Poznámka 2: uvažuju do budoucna o upgrade nátrubku, vyrobeného třeba z nerezu, který by měl tu připojovací část válcovou. 5. Namontovat "1U0805961E Sání vzduchu" na chladičovou stěnu. Na trubku, co vystupuje z tohoto sání, nasadit "těsnění" vyrobené z veloduše, šířka cca 20mm. 6. Nasadit hadici "6U0129628" částí s profilováním na "1U0805961E Sání vzduchu" a sponu s citem utáhnout. 7. Zasunout PP-HT trubku do hadice s nátrubkem asi 15 mm hluboko a sponu s citem utáhnout. 8. Nasunout druhý konec trubky PP-HT do hadice "6U0129628", co je již namontovaná na "1U0805961E Sání vzduchu", sponu zatím neutahovat. 9. Ohnout hadici na nátrubku, aby vytvořila 90° koleno a nacvaknout nátrubek do hrdla filtru. Nesnažte se koleno 90° vytvořit nahříváním (viz výše), ono se to teplotou v motorovém prostoru samo poddá. 10. Po usazení dílů s citem dotáhnout sponu na hadici na "Sání vzduchu". A zkušenosti z provozu ? Zatím ty nejlepší ! Motor i v těchto vedrech jde krásně "za plynem". V loni v Chorvatsku běžně v poledních hodinách držel asi siestu, vůbec to nejelo, bylo to líný. Ráno a navečer byl motor v obvyklé kondici. Spotřeba šla dolů, protože na dálnici Benátky n/J. - Turnov a zpět jsem při obsazení 3 osobami a jejich chlebníky a cestovní rychlosti kolem 140km/h dosáhl průměru 7,5l/100km. Což běžně v těchto rychlostech papá moje AEE-čko kolem 8,5l/100km. Při rychlostech 90-100km/h baští teď 5,5-6l/100km. Každopádně bude zajímavý sledovat chování motoru a dlouhodobou spotřebu motoru. Myslím, že chladnější vzduch, braný mimo oblast vysokého tepelného vyzařování motoru, musí mít jen a jen blahodárný vliv na chod motoru a to i u tohoto "jednoduchého" motoru. Editováno: 6. Červenec 2010, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 7. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2010 - moc hezky provedeno, pěkná práce - ten díl hned na chladičové stěně není uzavřený? já myslel že je to jakoby koleno a využije se nápor vzduchu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 7. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2010 héééézkýýý. že bych se do toho taky pustil? :palec2: taky jsem myslel, že ten díl je uzavřený, ale on ne. to je blbý... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 7. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2010 - tak asi to je proto aby nedošlo v žádné situaci k nedostatku vzduchu je tím zajištěn stálý přísun chladného vzduchu před tu trubku, ale ne náporový ( turbo se nekoná ) - jinak by to ale určitě šlo nějak uzavřít a vyzkoušet přínos nekdě jsem tu viděl dělat si stojánky na ropro a tam to přetáhli silonkama, zalakovali, zatmelili, přebarvili a super šlo by to podobně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 7. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2010 spíš je to asi proto, aby se tam nemohla dostat voda. teda aby si motor nemohl nasát vodu. jako zadělat by to šlo určitě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 11. Červenec 2010 Autor Sdílet Vloženo 11. Červenec 2010 Ó hoši díky za pochvalu. Jen mě trošku designově vadí ještě šedá "novodurová" barva tý spojovací trubky, ale prostě jsem nikde nemohl sehnat černou plastovou teplotně odolnou trubku. S tím uzavřením mě to taky napadlo, ale takhle je to originál a myslím, že naprosto vyhovující řešení, možná naopak by to bylo na škodu, protože by motor měl víc vzduchu, než odpovídá poloze klapky. Dobrý je postřeh s tou vodou, ta by se tam teoreticky mohla dostat skrz masku, i když to by musel být déšť jdoucí zespodu pod úhlem cca 40°. Vlastní otvor toho nasávacího plastu je totiž skryt za plechem chladičové stěny a vzduch k němu proudí jakýmsi deflektorem nad chladičem. Jak jsem psal výše, autí jde krásně za plynem, až mě to samotnýho překvapilo, jak takováhle prkotina - sání chladnějšího vzduchu - může mít vliv. Ale přečtěte si toto na www.skodaoctavia.cz/exkluzivni-sportovni-a-tuningove-dily, tam se to s tím chladnějším vzduchem jen potvrzuje. Jinak spotřeba: dnes, kdy bylo nějakých 35°C ve stínu a na trase co jezdíme od tchýně v délce cca 25 km a při stejném zatížení auta spotřeba poklesla o 0,5l/100 na rovných 6,0l/100km. A to jsem Octu při rozjezdech a zrychlování nešetřil, ba naopak. Ono to bude tím, že pak při dosažení konstantní rychlosti si to bere prostě podstatně míň. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 12. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2010 Ta šedá trubka je tam trochu jako pěst na oko. Hele tak ji zkus nastříkat barvou. Nějaká která chytne na plast. Černá matová a bude to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jajiN Vloženo 12. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2010 No, je to pekne a hlavne kvalitne odvedeno Do normalniho provozo je to urcite super Ja jsem asi moc mlady, takze prosim, si odpuste vycitky jen pridavam, jak jsem to vyresil ja Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 12. Červenec 2010 Autor Sdílet Vloženo 12. Červenec 2010 Výčitky nebudou určitě žádné Toto je KIT sportovního sání origo na 1,6 AEE, tudíž bez vložky v původním filtrboxu ? Takhle to ale saje přímo nad krytem výfukových svodů, takže z oblasti největšího tepla, což není moc dobrý. Doporučuju protáhnout někam do chladnějších míst. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 12. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2010 jako dobrý, ale dal jsi to přímo nad výfukový svody. Čili do toho nejvíc horkého místa, které v motorovém prostoru je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jajiN Vloženo 13. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2010 Ja vim, bylo to tam dane jen na tu fotku, vypadalo to tak pekne, jinak to mam ted na druhou stranu kousek u praveho svetla Tedka mam v planu to nejak svest ke stredu, upravil jsem si trosku predni naraznik, tak by to snad mohlo i sat cerstvejsi vzduch jinak foto narazniku: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 14. Červenec 2010 Autor Sdílet Vloženo 14. Červenec 2010 Už je to uděláno už je to hotovo....... Tak trubka nastříkána, jen ta matná není moc matná, poslední dobou mě připadá, že to akrylátovejch sprejů s matnou barvou lejou polomat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 14. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2010 :palec2: to je v pohodě. ona časem trochu "vystárne" a bude to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davson Vloženo 20. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2010 pro jajiN, jak si vyresil odvetrani od klikovky ktere je vyvedeno do origo filtr boxu? nemas strach ze ti neco pres odvetrani vlitne do klapky a dal do motoru? proto je tam vlozenej filtr aby se tam nic nedostalo. Jinak kdyz pouzijes sport.hribek tak mas tu trubku nasadit primo na skrtici klapku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davson Vloženo 20. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2010 Jinak, miklisek super na to si prisel sam nebo si to nekde ocihl? ja mel v hlave neco podobnyho ale tohle mi prijde lepsi.Asi do toho taky pujdu. Nepremyslel jsi osadit origo box sportakem napr K§N,Green a pod.? Jelo by to jeste lip a navic prej sportovni filtry pridaj cca 3-5 kw? malo ale dobry ,ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 21. Červenec 2010 Autor Sdílet Vloženo 21. Červenec 2010 O sportovním filtru neuvažuju, protože sice přínos výkonu malý může mít, ale na můj vkus je s jeho údržbou moc práce a když ji zanedbáš, tak to odnese motor. Jinak jak jsem psal v prvním svém příspěvku, navedl mě na to vlastně TomášT a KarlosTDi, fotky jsou v příspěvku 360 na str.15 tématu a tady: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davson Vloženo 26. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2010 Tak jsem se nechal inspirovat a dnes jsem zapracoval na vylepsenem sani. Montaz byla celkem hracka, ale sehnat to origo sani na octu byl docela problem. Ve Skodovce ho na sklade nemely, v mototechne na skodovky ho neumej objednat. Tak jsem pro nej musel do sousedniho mesta kde meli posledni kus. Ve Skodovce se da objednat,ale cekas 2-3 dny. To se mi nechtelo. Jo a cena je taky libova (588,-) Celkem to vyslo cca 950,- . Tak jsem tvedavej jak se to osvedci. Fotky davat nebudu je to stejny jako u vas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 28. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2010 Už je to uděláno už je to hotovo....... Tak trubka nastříkána, jen ta matná není moc matná, poslední dobou mě připadá, že to akrylátovejch sprejů s matnou barvou lejou polomat. - dle fotky koukám že máš stejné těsnění pod kapotou jak á osvědčilo se? já zatím spokojenost a motor se vrchem nešpiní Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davson Vloženo 29. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2010 Oho? neco mi uniklo? jake tesneni pod kapotou? zase nejakej vylepsenej kousek?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 29. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2010 (editace) - jedná se jen o přidané těsnění na chladičové stěně, aby se motor nešpinil viz. celé téma , mám tam obrázky - miklisek ma stejné Editováno: 29. Červenec 2010, autor: KarlosTDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davson Vloženo 31. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2010 Tak prinasim prvni vysledky: dnes jsem jel moji znamou cestou cca 85km tam a zpet (25%mesto ,zbytek silnice 1tridy). Pred montazi sani jsem mel prumernou spotrebu cca 6.5l pri rychlosti 100km/h. Dnes jsem jel tuto trasu za 5,6 - 6,0l . Takze to vypada ze to funguje. Musim jeste dodat zejsem menil pred tydnem vzduchovi filtr. Menim ho kazdy rok. Se spotrebou to hybe jen minimalne protoze je celkem cistej. Takze super diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 1. Srpen 2010 Autor Sdílet Vloženo 1. Srpen 2010 (editace) :palec2: to je v pohodě. ona časem trochu "vystárne" a bude to jj tak už ta barva "stárne" teď už to vypadá jako by ta trubka tam byla odjakživa - dle fotky koukám že máš stejné těsnění pod kapotou jak á osvědčilo se? já zatím spokojenost a motor se vrchem nešpiní jj mám ho tam taky od března, opravdu to pomáhá, motor se dál nešpiní, jen se ještě musím donutit motor trochu vypulírovat jako to má třeba TomášT . Toto vše jsou to takové maličkosti, co zlepšují užitnou hodnotu auta (neplést s hodnotou auta , ta se nezvedne ), ale výrobce stojí peníze, tak je tam v sérii nedávají. Inu halíře dělají talíře. Tak prinasim prvni vysledky: dnes jsem jel moji znamou cestou cca 85km tam a zpet (25%mesto ,zbytek silnice 1tridy). Pred montazi sani jsem mel prumernou spotrebu cca 6.5l pri rychlosti 100km/h. Dnes jsem jel tuto trasu za 5,6 - 6,0l . Takze to vypada ze to funguje. Musim jeste dodat zejsem menil pred tydnem vzduchovi filtr. Menim ho kazdy rok. Se spotrebou to hybe jen minimalne protoze je celkem cistej. Takze super diky Jsem rád, že se teorie potvrzuje v praxi, mrzí mě, že jsem to nezrealizoval dřív. Já jsem například byl teď na dovolené, se 3-mi koly na střeše a plným kufrem "nepotřebné" bagáže průměrná spotřeba nešla přes 7,5l/100 km. A to v tom byla dálnice 2x80 km a stoupání v Jizerkách a Krkonoších. Editováno: 1. Srpen 2010, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
demon22 Vloženo 16. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2010 ahoj ja to mam zatim takhle ale budu to predelavat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdeněk999 Vloženo 14. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2010 Chci se jenom zeptat na jakém principu funguje klapka v sání která přepíná mezi teplým a studeným vzduchem? díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 15. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2010 - na principu tepelné roztažnosti kovů zkus celý díl dát do vany a lít na něj horkou vodu, za chvilku se musí kompletně do těsna uzavřít Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.