Přejít na obsah

1,4 Tdi - při 50 - 60km/h na 5 ku na rovince rezonance drnčení. Nevíte o co jde?


Doporučené příspěvky

Ahoj všem.

Rád bych se zeptal na zkušenosti majitelů.

Mám Fabii 1,4 TDI 59kw, 9/2006 najeto rovných 50tisíc. km by měly odpovídat (po leasingovce a řešeno s autorizákem) S autem veliká spokojenost

Vím, že tento motor je hlučný. Nicméně mám dotaz ohledně následující situace. Pokud jedu úspornou jízdu a mám na rovince, či z mírného kopečka zařazenou 5ku v 50km/h-60km/h na tempomat, nebo i bez něj, tak je motor v režimu, kdy ani nebrzdí a ani neakceleruje. Je to přesně ta fáze, kdy motor není v tahu a jak si tak brblá. Problém je, ale že jakoby začně vydávat v tomto režimu jiný zvuk, drnčí, něco jakoby něco rezonuje (jde jen o zvuk, žádné vibrace - takže asi ne silentbloky). Při akceleraci, či brzdění motorem se to neděje. To stejné se dějě již méně i při 4ce a ještě míň i při trojce a to už skoro vůbec...

je to prostě tím, že tenhle motor je fakt hlučnej? Co myslíte?

Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

:palec2: 5.kvalt a rychlost 50-60km/H :kuk:

Treba sa naucit jazdit. Na rychlost 50-60km/h MAX 4 KVALT. :)

Dík za reakci

Proc bych nemohl na 5ku jet z mírného kopecku 50 - 60 v podstatě na volnoběh, místo 4ky, která by byla již pod plynem, aby mi nebrzdila motorem??? Prosím o vysvětlení proč nemohu praktikovat takovou jízdu, popřípadě co je na ní špatného pro vůz, když umíte tak dobře šoférovat. Rád se přiučím!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

No moj nazor je podobný, že ten motor je 3 válec a popisovane otačky su fakt velmi nízke, mal som tu česť v služobáku cca 1rok niečo najazdiť a fakt mu nizke otáčky nerobily dobre aj ked je tento motor sprevodovaný cca stejne ako HTP1,2 12V tak som snim aj tak jazdil ako keby som mal to HTP a točil som cca od 1750ot/min do 2750ot/min kde sa choval najpružnejšie a jazdil som za cca 4,5 až 5,0l/100km v pohode lahka noha opčas dialnica 140km/hod. Tak nizko som netočil ani oktávku 1,9TDI. Ja osobne vycítim v akých otáčkach sa daný motor dobre chová a naopak kde už mu to nebere a klepe sa. Tam už potom motor netrápim a podradim. No je to na každom čo si predstavuje pod ušpornou jazdou, len aby sa to nepredražilo na servise. ;):feve::):palec2:

Editováno: , autor: dcdodo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 7 měsíců později...

Jeste se k tomu vratim po roce.

tohle neni duneni co mam na mysli, to dela tenhle trihrnek normal¨ne kolem 1500 ot ze duni. To co myslim ja bych popsal spis jako by¨v prevodovce litali sroubky - drnceni pri nizsich otacka i tech 1500 na 4ku ci 5ku - motor neni v tahu ani nebrzdi vuz, presne neco mezi, mirne z kopecka napriklad.

normalne jezdim vse kolem 2000ot. jde mi jen o to zda je to normál projev trihrnu. celkove jsem posunul razeni nahoru a urdzuju to koem tech 2 - 2,5tis. ale sem tam se mi ty otacky nepodari udrzet a kolem 1500 si zadrcnim az me to vyleka!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Já bych tohle téma rád oživil. S dovolením řeknu že rady a komentáře typu, že motor se nemá podtáčet a že duní v nízkých otáčkách jsou sice fain, ale rezonance jako když se rozdrnčí plech, nebo do větráku hodíte šroubky by asi nemělo auto dělat i podtočené, podtočené by mělo dunět, nebo nějak se projevovat že se mu to nelíbí, ale nesouhlasím s tím, že je to normální. Auto přece bez blynu můžu točit 1100 na 4ku, či 5ku 50 - 60km a nikdo mě nepřesvědčí že to pro motor je špatně, když nijak nepřidávám plyn - je to přesně ten režim, kdy nechci jet na trojku pod plynem z mírného kopečka (proč z kopce přidávat plyn?) a zároveň nechci aby mi 3ka brzdila! Přece nepojedu z koce pod plynem na 3ku? A tak je řešení tam kydnout 5ku a lehtat plyn v 1100 - 1200 otáček, rovinka. Vysvětlete mi co je v tomto režimu špatně pro motor, já to nechápu. No a v tomto režimu se pak obejvuje dost nepříjemný drnčení - rezonance z motoru, či převodovky.

Upozornim, že pokud se vše přesune do vyšších otáček - teda např na 4ku 70km/h - režim z kopce, lehtaní plynu něco mezi brždění moptorem a plynem, prostě motor se točí přesně jako kola - netáhne ani nebrzdí - tak žádná rezonance (2500ot/mi) není.

Tak se ptám, zda to také někdo řeší.

Jinak s autem jsem navrčel již 40000 km a oproti prvnímu příspěvku se ten stav nehorší, případně je to pod moje rozlišovací schopnosti.

Také bych řekl, že při tropických teplotách, zaplé klimě a při zatáčení je ten stav horší - jiínými slovy udělá to častěji.

Editováno: , autor: Kostia
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. No problém jsem měl takový že třeba při záběru motoru do kopce mě něco cinkalo až pískalo někde od levého kola. Kašlal jsme na to a když jsme měnil zimní kola za letní jezdil jsme chvíli bez poklic a ejhle tichoučko a žádné zvuky. Takže mě to dělala poklice a věřte či ne to byste nikdo neřekl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 TDI 55kW to nedělá, najeto má něco přes 190tkm. Já právě z kopce docela často brzdím pětkou, aby otáčky byly kolem 1200, v těch je totiž paradoxně ticho, čtyřka v 1600 duní i bez plynu. Ale přidávat plyn na pětku v těchto otáčkách mě teda ještě nenapadlo, i ta čtyřka potřebuje aspoň 55, lépe 60 a ještě lépe 70 :) Když vidím tvůj podpis, nemáš verzi s DPF, která má myslim dvouhmotu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem s Kosťou tohle pořešil ve čtvrtek, nejdřív jsme jeli mým autem, potom jeho. Já jsem tento zvuk u svého auta nepociťoval, protože nejezdím v tak nízkých otáčkách jako on, i když jsem se to snažil simulovat. Jel jsem na 4 kolem 1400-1500 otáček a lehce jsem mačkal plyn a něco tam bylo slyšet, ale to je naprosto normální u tohoto motoru. Pak jel Kosťa se svoují Fabkou a ten jak to umí, tak jel kolem 1300-1400 otáček a byl slyšet takový divný zvuk, který je právě normální, je to zvuk .. jak bych to popsal .. prostě hapruje převodovka tím, že to jsou opravdu nízké otáčky. Včera jsem jel na 4 asi 50 kmh (podle tacháče) a ten zvuk jsem tam u sebe taky šlyšel. Prostě je lepší jezdit na rovince kolem těch 16-1700 otáček a jede to v klidu.

Já řadím na 4 při 2000 otáčkách, což je nějakých 55 kmh (na tacháči) a 5 řadím nejdřív v 70 kmh, ale už to je málo, spíš kolem 80 kmh. Včera jsem jel do kopce na tempomat asi 71 kmh, zařazena 5 a jako vyjelo to auto, ale už jsem slyšel, že to pro něj není zrovna nejlepší, otázky byly někde kolem 1500 otáček. Prostě tohle auto se musí více vytáčet a nedá se s ním jezdit v nízkých otáčkách. Já jezdím kolem těch 17-18 otáček a naprosto v pohodě to jede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, chce to vyšší otáčky, u čtyřky je škoda, že není o trošku kratší, aby byla více použitelná po městě. Velké rozmezí využitelných otáček to holt nemá, jet při šolíchačce do 2000 a nevědět o motoru a při napojování na hlavní moci poslat dvojku do 7000 a nezdržovat se řazením nejde, takže řadit, řadit a řadit :) Njn, zas to má ale hezkou spotřebu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak, máme v rodině 2 benzíny a tam opravdu .. co ten motor snese, to je neuvěřitelné. Přítelka má čerstvě řidičák a trochu se ze začátku bála řadit, takže jezdila na trojku pořád, od 20 kmh při průjezdu kruháčem až po 80 kmh a auto pořád v pohodě jelo :D Tohle udělat u TDI, tak ti vyskočí motor a nafackuje ti :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten divny zvuk mam aj ja. Motor BNV. Ano, ten zvuk v nizkych otackach, ked clovek ani nepridava a ani nebrzdi motorom. Mne to pripada, ze by to mohlo ist z diferencialu. Vymenil som prevodovku (za dlhsiu z FI 1.9 tdi), no ziadna zmena. Robi to aj s tou "novou" prevodovkou.

Este som uvazoval nad poloosou. ono, ta moja, kratka ma malicku volu na vnutornom klbe (podla mechanika zanedbatelna), no neviem ci to moze byt od toho.

Takze neviem od coho to ide. Prevodovkou to neni, poloos vylucil mechanik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...