Přejít na obsah

1.6 FSI (85 kW)


roman5a9

Doporučené příspěvky

Tak budu jeste trochu provokovat jo. Dneska trasa pro nějaké drobnosti do Ostravske IKEI. Z Jeseníku průměrnou rychlostí 70 km/h za 4,8 l/100 km. Nazpět se zaplou klimou a prům. rychlostí 71 km/h se spotřebou 5,7 l/100 km :p:p

Mariosi ... kurna to je krasna spotreba ... nedavno jsem jel skoro do Jeseniku a pak zpet do OV a urco jsem se tak nedostal ... prumernou rychlost jsem mel neco pres 6Okm/h a spotrebu tak 6.3l... ze by byl MPi a FSi takovy rozdil ve spotrebe? :-O

Editováno: , autor: drastys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak budu jeste trochu provokovat jo. Dneska trasa pro nějaké drobnosti do Ostravske IKEI. Z Jeseníku průměrnou rychlostí 70 km/h za 4,8 l/100 km. Nazpět se zaplou klimou a prům. rychlostí 71 km/h se spotřebou 5,7 l/100 km :p:p

Si tak říkám, za kolik bys takhle asi jezdil s 1.9 .. to by bylo tak do 3 litrů :D .. nemáš takhle náhodou možnost s ní někdy jet? Fakt by mě to zajímalo :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viktor: 1.9 TDI ma kamarad, ale nikdy jsem s ni nejel nejak dal, pokazde tak max 10 km.

drastys : Ja vim ze jsi byl v Jesu, si to psal myslim ve svem vlakne, si mohl dat vedet, ze pojedes do jesu, mohli jsme udelat fotky dvou červeňochů :) Včerejší cesta byla dobrá v tom, že byl malý provoz a i přes Opavu jsem chytl až na jednu křižovatku samé zelené, takže se jelo hodně plynule, navíc cesta umožňuje jet dost rychle a plynule, jelikož nejsou skoro žádné ostré zatáčky a i asfalt je dobrý bez děr a výmolů. Navíc auto jelo na V-P Racing a má nové filtry, olej a svíčky, tak třeba to taky nějakou desetinku může udělat :-) Zasadní vliv bych ale viděl v pneumatikách, ty Michelin Energy Saver mají hodně malý valivý odpor, vůbec nehučí a jedou tak nějak lehce, auto se mnohem lépe rozjíždí klidně i na pětku z 60 km/h. Pneu jsou fakt super!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Davon: Rozdil tam podle me bude pomerne znatelný ve prospech TSI, prece jen 200 Nm od 1800 do 4500 ot musi byt znat nez 155 Nm v 4000 ot/min! ALe pokud by se jelo na krev v normalnim provozu, tak si myslim ze by si ty dva motory asi moc neujely, resp. TSI by FSI ujelo, ale nebylo by to o moc a zalezelo by dost na ridicich

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

faktem je, že jsem s tou 1.4 TSI jel a jede parádně! :) na druhou stranu se mi nezdálo, že to "tahalo" už od těch 1800... spíš tak od těch 2300 ... ale zase za tu předváděčku se to moc nedalo poznat... nejlepší by bylo si to moci projet na trase, kterou mám naježděnou ... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakej je jizdni a tahnouci rozdil mezi timto motorem a 1,4TSI? Mel nekdo moznost posoudit, nejlepe nekdo kdo 1,6FSI nevlastni, aby si nenalhaval nejake recicky?? :D Bude znat 5, neboli 7 kW a Tdmychadlo?

Ač s 1.6FSI jezdím, tak odpověď je jednoznačné ano. 1.4TSI je silnější, razantnější, rychlejší. Při pořádném zatížení si umí vzít víc, ale při lehké noze umí jet za míň než 1.6FSI (ehm, z některých zkušeností tady mám vzhledem ke své spotřebě pocit, že jezdím s jiným motorem :) ). Nárůst výkonu není tak lineární (příjemná to vlastnost FSI), ale za sebe můžu říct, že bych 1.6FSI za 1.4TSI okamžitě vyměnil (ale bez faceliftových světel :) ). Navíc 1.6FSI je opravdu trochu "divná" motorizace, občas mám pocit, že to auto "nejede" a jindy naopak že jede líp, než by vůbec mělo, to jsem u 1.4TSI nezaznamenal. Mimo toho v praxi 1.4TSI vyniká na dálnici, kde má (asi kvůli průběhu krouťáku) 1.6FSI občas do kopce problémy s držením 160 km/h, přitom s držením 180 km/h ne, to u 1.4TSI nehrozí. S 1.4TSI jsem najel jen pár set km, ale mně to pro obrázek stačilo.

Jako nově příchozí jsem pročetl všechno, co tu je a snad bych jen něco dodal k těm výkonům 1.6FSI - přes svoje vrtochy a hlavně cenu je to vzhledem k objemu opravdu slušný motor. V praxi je většinou citelně lepší než MPI (oba na 100 benzín) a nedávno jsme zkoušeli tolikrát diskutované srovnání 1.6FSI a 1.9TDI. Nevím, koho tím popudím a koho potěším :) , ale pokud se začne s pevným startem, tak FSI rozpráší TDI tak rychle, jak by málokdo čekal (ani já ne a to jsem s ním nějakou dobu jezdil), za "chvíli" je TDI pryč i ze zrcátka a nikdy se už neobjeví. Při zrychlování jsou ty motory velmi rovnocenné mezi nějakými 70 - 130 km/h, kde se přetahují. Nad 130, možná 140 km/h FSI, pro mě opět překvapivě, TDIčku velmi snadno a přesvědčivě ujede. A opět se už nikdy nepotkají, protože to tak pokračuje do maximálky, která je u FSI v reálu vyšší a při kvalitním benzínu o hodně vyšší.

Tím k tomu, co mi vadí nejvíc - citlivost na kvalitu benzínu. Vím, že se to řešilo také víckrát, ale stále mi vadí, že takřka po každém nabrání to auto jede jinak. A úplně nejhorší je, že na německý V-Power Racing jede FSI o řád líp než na český. Při cestě z Mnichova není problém mít na tempomatu nastavených 215 km/h (GPS říká 208) a i na dlouhých úsecích tuhle rychlost držet, jsou tam snad dva úseky, kde FSI do kopce nejde přes 195. Maximálka podle GPS leží za 220 km/h, ale to jistě z kopce. A to vše s plným kufrem a ve třech lidech. Na českém benzínu je tohle absolutní utopie. Najezdil jsem stovky tisíc km se spoustou aut, ale neznám druhé, které by bylo na benzín tak háklivé, zvláštní o to víc, že u 2.0FSI jsem něco takového taky nepozoroval.

Chystám se teď do servisu s jednou "specialitou", tak bych se vás na ní také rád zeptal. Motor v mém autě mezi cca 1700-2000 ot/min. rezonuje. Ne při vytáčení, je to znát při jízdě v těchhle otáčkách a velmi znát (vyloženě nepříjemně) při brzdění motorem a přechodem přes 2000-1700 ot/min. Tohle pomine na německém V-Poweru a většinou i na italském ... Protože jsem se o tom nedočetl, předpokládám, že vám to auta nedělají, je to tak?

btw: nedá mi to (v rámci slohovky :) ) k té spotřebě ... Na spotřebě 1.6FSI opravdu nic speciálního nevidím, snad jen její nevyrovnanost. Osobně hodnotím spotřebu mezi 0-90 km/h jako velmi dobrou (pokud nejsou zácpy, dá se i přes Prahu jezdit kolem 6 l), mezi 90-120 km/h jako průměrnou (odpovídá např. MPI, Fordím 1.6tkám, apod.), mezi 130-160 km/h jako dost špatnou (vyšší než mnoho jiných 1.6tek), od 180 km/h nahoru jako velmi dobrou - v mém případě se liší spotřeba při 180-200 km/h od 150-170 km/h na dlouhých trasách opravdu zanedbatelně. Kdo jezdí často přes Německo, pro toho je 1.6FSI překvapivě dobrou volbou, s 200 km/h na tempomatu není brzdou, přitom průměr obvykle skončí pod 10 l. Zvláštní. Dlouhodobý průměr 7,8 - 8,3 l (podle tras a gum) je na danou kubaturu podle mých zkušeností zcela průměrný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slohovka hezká, s FSI jsem najel zatím jen pár tisíc km, ale s tím benzínem mohu potvrdit - jinej benzín, jinak se chová motor. Fakt je, že by tomu motoru na dálnici slušela šestka - na pětku to točí docela dost. Srovnání jsem nezkoušel, nemám k dispozici tovární 1.9 TDI. Jinak na 1.6 docela překvapil.

Editováno: , autor: vorlajz
špatná citace předchozího příspěvku, navíc slohovky na půl stránky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s předchozími 2 příspěvky, absenci 6tky považuju za největší minus tohoto auta. Ohledně V-Power benzínů... v minulosti Shell prý sami přiznali že v ČR je kvalita trochu níž než v zemích směrem na západ ale jaký je rozdíl mezi místním a zahraničním benzínem ví snad každý kdo tam někdy bral nejlíp. Hned ze začátku jsem V-Power Racing v ČR bral a nějaké subjektivní zlepšení výkonu, snížení spotřeby/hlučnosti jsem oproti N95 od Benziny nepozoroval. Teď beru jen Verva 100 a nějaké mírné snížení spotřeby a hlučnosti motoru tam je..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

evolt se nam pekne rozepsal :)

k te spotrebe na dalnici ve 200km/h rychlosti, neverim, ze jedes s prumerem pod 10l/100km Jedine ze by jsi takhle jel 100km usek dalnice a zbytek dejme tomu 500km uz po okreskach normalnimi rychlostmi kolem 110 km/h...

Ja jednou jel usek Brno - Olomouc neustale 200 - 210 tacho a v olomouci jsem mel na maxidotu spotrebu 16l/100...

Zkusenosti z porovnani 1.6 FSI a 1.9 TDI mas da se rict ty same co ja. S kamaradem ktery ma 1.9 TDI jsme to uz vicekrat zkouseli a vzdycky TDI zustavalo dost pozadu, jedno v jakem rezimu jizdy to bylo... I v tom rozmezi jak pises 70-130 km/h je FSI rychlejsi a musim si davat "pozor" kdyz jedu za kamaradem abych ho netukl do zadku, kdyz predjizdime - cca. v pulce predjizdeciho manevru jdu vzdy s nohou z plynu tak o pulku zeslapnuti pedalu. A na dalnici se uz vubec nechyta, jakmile zacneme zrychlovat, tak mi prijde ze on zacne zpomalovat jak mi mizi ve zpetnem zrcatku :smich:

K te spotrebe, za kolik s tim FSI jezdis? a na jakej benzin? Ja jezdim pouze na N98 od Agipu a nebo Shell V-Power Racing a dlouhodobou mam 5,5 - 5,6 l/100km Jinak neni problem zajet pri prumerne rychlosti cca. 70km/h po okreskach trasu 130km dlouhou pod 5 litru

Citlivost na benzin je samozrejme diky tomu ze to vyzaduje N98. navic tam je vysoky kompresni pomer oproti jinym atmosferam, tudiz citlivost na ruzne oktanove cisla benzinu musi byt evidentni. Nejlepe to jezdi se 100 oktany. Rozdil mezi nemeckym a ceskym Racingem jsem nepozoroval, ono taky to chce asi najet vice km na ten nemeckej benzin, ja s nim ujel jednu nadrz.

K tem vybracim okolo 1700- 2000 ot nemohu slouzit, nic takove mi auto nedela, jen kdyz bylo nove, jeste nezajete tak presne v tehle otackach motor zmenil zvukovy projev vice do hruba, ale casem to skoro vymizelo. A neni to na zavadu, vsechny 1.6 FSI se takhle zvukove chovaji, zkusil jsem i predvadecku a pak od kolegy z prace co si koupil FSI a vsem se motor choval stejne. Navic po nejakych 10 - 15k km to skoro prestalo.

A musim souhlasit s tim, ze sesty stupen by autu slusel, ale ze bych ho nutne potreboval to ne. Mozna kdybych jezdil vice dalnice, ale ja se na dalnici dostanu jednou za 2 mesice :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co ti na tom prijde zvlastniho? 200 zvladne s prehledem na rovnem useku, nekolikrat odzkouseno, ale jen jednou jsem touto rychlosti jel nejakou delsi trasu (viz. Brno - Olomouc)

210 tacho ti musi tve FSI udelat, pokud ne, tak mas neco spatne... Zkousel si to vubec nekdy?

Editováno: , autor: Marios
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marios, díky za zkušenosti!

evolt se nam pekne rozepsal :)

k te spotrebe na dalnici ve 200km/h rychlosti, neverim, ze jedes s prumerem pod 10l/100km Jedine ze by jsi takhle jel 100km usek dalnice a zbytek dejme tomu 500km uz po okreskach normalnimi rychlostmi kolem 110 km/h...

Ja jednou jel usek Brno - Olomouc neustale 200 - 210 tacho a v olomouci jsem mel na maxidotu spotrebu 16l/100...

Pokud bych bral jen výhradně německou dálnici (Rozvadov - Mnichov), tak pod 11 je to najisto (pro zajímavost TFSI RSkem je to kolem 13, to ale samozřejmě reaguje jinak na tempomat). Ve srovnání na D1 nemůžu sloužit, po českých dálnicích jezdím obvykle kolem 160 km/h, jsem ale přesvědčený, že D1 je náročnější jak z pohledu krajiny, tak hlavně provozu a zpomalování/zrychlování, 16 mi ale stejně přijde dost. Pro ilustraci o těch dálkových spotřebách - trasa Praha - Lago di Garda, komplet po dálnici (Rozvadov - Mnichov - Innsbruck - Brenner - Trento), cca 800 km, okreska z toho možná 20 km. Všechno tempomat, ČR 160-170 km/h, Německo 190-210 km/h, Rakousko 150-160 km/h, Itálie 150-160 km/h, průměrná rychlost přes 135 km/h, průměrná spotřeba tam-zpátky (1600 km) 9.1l/100 km s docela zatíženým autem (jet sám, je to míň). A německá dálnice není nejhorší, nejhorších je 200 km vkuse do kopce od Gardy na Brenner.

K te spotrebe, za kolik s tim FSI jezdis? a na jakej benzin? Ja jezdim pouze na N98 od Agipu a nebo Shell V-Power Racing a dlouhodobou mam 5,5 - 5,6 l/100km...

Jak jsem psal, dlouhodobá se pohybuje cca 7,8 - 8,3. Kdybych jezdil víc okresky a míň dálnice a město, tak by to šlo pochopitelně dolů, tak kolem 7. V drtivé většině beru V-Power Racing, nic horšího než 98čka v tom nikdy nebylo. Shell mě hrozně štve, ale u nás mají pumpy na správných místech a venku jezdím na Shell kartu ... Moje první O2 s MPIčkem chodila zdaleka nejlíp na 100vku od OMV, teď už jsem fakt naštvaný, takže zmapuji OMV a zkusím najet něco na jejich benzínu. Jinak ta variace v dlouhodobé spotřebě je jednak zimou (vyšší) a druhak tím, že oproti předpokladům jsou letní Potenzy 225/45R17 úspornější než zimní Polarisy 195/60. Barumy jsou fakt hrozné gumy, bohužel s tím už nic nenadělám :( . Ad německý V-P Racing - tak mám asi opravdu superháklivku auto, do 50 km od nabrání německého jede auto líp a to o hodně, v Rakousku, Itálii, atd. podobné, naberu tady a auto přestane jet. Tak uvidím, snad to jiný benzín pořeší.

Jinak mě spotřeba netrápí, auta zajíždím extra poctivě na 5 kkm, pak nejezdím ani rychle ani pomalu, ale eco-runy moje nejsou :) .

btw: docela by mě zajímalo srovnání víc FSIček najednou, ale nikoho s tímhle motorem prostě neznám :)

btw2: jsem to psal ohledně maximálky - po "subjektivní rovině" (fakt nevím, jak to určit) jde moje 1.6FSI v kombajnu 210 km/h podle GPSky.

Editováno: , autor: evolt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

evolt: Jj mozna mas pravdu s tou spotrebou po nemeckych dalnicich, ja nemam bohuzel dostatek zkusenosti abych to porovnal, jen vim za kolik jsem jel ja + dalsi dva v aute a se zaplou klimou dvoustovkou. Mozny ale je ze v Brne byla pekne ucpana dalnice, takze se tam jelo krokem a obcas i stalo, takze i diky tomu ta spotreba 16litru.

Vorel: Jak pise evolt, za tech 40 000kc (ma psano 50 000, ale rozdil byl 40 000) si lidi radsi vzali Eleganci v MPI nez Ambiente v FSI, proto jich jezdi tak malo, navic hooooodne jich odradilo to, ze "musi" tankovat N98...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co ti na tom prijde zvlastniho? 200 zvladne s prehledem na rovnem useku, nekolikrat odzkouseno, ale jen jednou jsem touto rychlosti jel nejakou delsi trasu (viz. Brno - Olomouc)

210 tacho ti musi tve FSI udelat, pokud ne, tak mas neco spatne... Zkousel si to vubec nekdy?

Kolik to točí v takové rychlosti? Já se taky na dálnicích zatím vyskytuju minimálně a na víc než 150 km/h jsem si zatím ve svým netrouf, bo mám zkušenost jaká je "sranda" když se rozlítne ve 160km/h pneumatika kol6

Jinak teď jezdím s Vervou 100 za 5,5-5,8l/100km - většinou 2 lidi a nějaký harampádí v kufru (na kg přesně fakt nevím) kola mám obyč. alu škodovácký a nejezdím rozhodně jen po rovině. Někdy vyzkouším Carreru 100, ale žádný rozdíl spíš nečekám.... K motoru nemám sebemenší výhrady, pro moje potřeby je víc než dostačující a neměnil bych ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hlavně, že to má papírově podobnej, ne-li lepší průběh než FSI i na N95 lol ..

To se nachipováním změní 8V rozvod na 16V? :kuk: Osobně jsem měl vždycky pocit, že pro lidi pohybující se hlavně v nižších a středních otáčkách je MPI velmi dobrá volba, ale jak by se mohl chipem změnit průběh na lineární od 1200 ot. až blízko omezovači jako v FSI si vpravdě nedokážu představit, hlavně od nějakých 4750 ot. nahoru, kde má MPI brzo dost, netáhne, duní a člověk má pocit, že motor jen trápí.

Ale s chipy na atmosférách nemám zkušenosti, vlastně jsem jel před a po jen s O2 2.0 FSI a nepozoroval jsem žádný rozdíl k lepšímu.

Editováno: , autor: evolt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenze 85 kW je jen udavany vykon u FSI, skutecny je vetsi. Neco kolem 90 kW U MPI to bude to same, taky nema 75, ale cca. 80kW

MPI nejezdi spatne, ale kdyz jsem s nim jezdil v OI, tak opravdu dobre tahnul jen do tech cca. 4500 ot, pak postupne s otackama vice a vice ztracel dech.

A nekdo radsi climatronik a vsechny okna v el. a nekdo radsi lepsi motor... proto to skodovka dela v nekolika verzich zejo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...