Přejít na obsah

1.6 FSI (85 kW)


roman5a9

Doporučené příspěvky

Já nad FSI taky uvažoval a 40t bylo dost a hlavně skladovky byly buď MPI nebo TDI, tak jsem šel do MPI.

Ale pokud by za těch 40t byla navíc i šestistupňová převodovka tak bych neváhal.

A Marios má pravdu taky v tom, že mně do jisté míry odradila "nutnost" tankovat N98.

Každopádně vytáčení 8-mi ventilu není taková radost jako u 16-ti ventilu mám srovnání s Fabkou, tu je radost točit a má i pěkný zvuk,

což se o MPI ve vyšších otáčkách říci nedá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co je lepší, v TDI jsem ujel v životě jen 120km po městě a okreskách, když jsme si s příbuzným OII vyměnili - máme najeto cca stejně, takže moc nemůžu posuzovat. Pravdou je že víc Nm a zátah je znát, ale jinak mě motor ničím nenadchnul (subjektivně - ten kravál vevnitř bych nesnesl). Příbuzný ale už chvíli tvrdí že TDI už by nekoupil a chtěl se mnou ty plechovky vyměnit :smich: takže asi ví o čem mluví... Nechtěl bych vynášet jeden motor do výšin a na druhý plivat, ale každý si prostě musí vybrat co mu vyhovuje...

To wrccko:

Jinak tomu že mu to ukazuje 215 bych i věřil, rychloměr každého auta přece trochu lichotí už při 50km/h, a např. Escort 1.6, 16V Zetec kombi má taky udávanou max tuším 177km/h a ukazovalo to 198 :) To by musel měřit nějak superpřesně laboratorně.. nebo nevimjak.. :D

Editováno: , autor: :Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak po čase znovu na téma benzín :) .

Vyjel jsem V-P Racing, nabral OMV Carrera 100, vyjel nádrž, pro jistotu vzal znovu V-P Racing, vyjel nádrž, závěry jsou tyto:

- s OMV je motor o poznání tišší a "hladší", přitom reakce jsou rychlejší

- s OMV jde motor lépe do otáček, je silnější blízko volnoběhu a má větší zátah od cca 4000 ot/min. (ve středních otáčkách jsem rozdíl nezaznamenal)

- spotřeba je při velmi lehké noze s OMV o trochu nižší, při normálním ježdění rozdíl ve spotřebě není žádný

Celkově je OMV lepší, auto líp jede, přitom je tišší, perličkou je, že ten benzín je ve srovnání s Shellem levnější (tuším víc než o korunu na litru). Jednoduše řečeno - u Shellu jsem byl naposled.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po čase znovu na téma benzín :) .

Vyjel jsem V-P Racing, nabral OMV Carrera 100, vyjel nádrž, pro jistotu vzal znovu V-P Racing, vyjel nádrž, závěry jsou tyto:

- s OMV je motor o poznání tišší a "hladší", přitom reakce jsou rychlejší

- s OMV jde motor lépe do otáček, je silnější blízko volnoběhu a má větší zátah od cca 4000 ot/min. (ve středních otáčkách jsem rozdíl nezaznamenal)

- spotřeba je při velmi lehké noze s OMV o trochu nižší, při normálním ježdění rozdíl ve spotřebě není žádný

Celkově je OMV lepší, auto líp jede, přitom je tišší, perličkou je, že ten benzín je ve srovnání s Shellem levnější (tuším víc než o korunu na litru). Jednoduše řečeno - u Shellu jsem byl naposled.

já už na to, že jsou SHELL lháři přišel na podzim.. neříkám, že jsem lepší... měl jsem spíš dřív štěstí a zkusil VERVU.. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajimavé zjištění, budu muset ten OMV vyzkoušet. Problém jen zůstává kde ho natankovat... :feve:

No, pokud ti můžu doporučit, vyzkoušej to co nejdřív. Já jsem natočil dneska další nádrž, takže mám porovnání opravdu dokolečka a ten rozdíl je ještě větší, než jak jsem to popsal včera. A to jak v "hladkosti" vytáčení motoru a síle, tak ještě víc v akustice - na V-P Racing motor vrčí a ozývají se různé vibrace a "pazvuky", což alespoň mě otravuje, na Carreru 100 většina toho zcela zmizí, zbytek se "uhladí" (pověstné drnčení/cvakání a la CR diesely se změní spíš na bublání). Zkrátka motor se stane z tichého a drnčícího velmi tichým a nedrnčícím :) .

Po tomhle kolečku nemám problém říct, že český Shell je banda podvodníků a asi zkusím příští nádrž nabrat pro legraci N95, protože počítám, že to bude odpovídat jejich "super hyper" předražené N100+. :angry: Moje vlastní blbost, měl jsem takovou zkoušku udělat dřív, byl bych s autem spokojenější ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezkousel jsi nahoudou taky Vervu od Benziny? Tu ted tankuju ja, ale nevyjedu nadrz tak rychle, abych mohl porovnavat...

Nezkoušel, ale jak to vyjde, tak zkusím. Když jsem jezdil s MPI, tak jsem Vervu párkrát nabral a přišla mi lepší než V-P Racing, ale to MPIčko bylo nesrovnatelně míň citlivé (poznalo se jen, že to na některý benzín líp jelo, konkrétně u OMV to bylo dobře znát, ale tenkrát byl ještě větší problém ten benzín potkat). Až potkám Vervu, tak dám vědět, teď už nemusím dělat takováhle ověřování, protože si jsem jistý, že to poznám dobře už po nájezdu 50-100 km.

btw: myslím, že pro tebe s 1.8TSI je 1.6FSI spíš zajímavá testovací platforma a pak to můžeš aplikovat - zajímavé bude, pokud mezi Carrerou a Vervou uvidím rozdíl, jestli ho uvidíš i ty. Dost možná ne, protože TSI by mělo být mnohem míň háklivé (2.0FSI a 2.0TFSI jsou rozhodně) a taky je dost výkonné na to, aby se cokoliv mnohem hůř poznávalo, to je ve srovnání s 1.6tkou hodně jiná písnička :) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Carreru 100 jsem kdysi zkusil a pamatuju, že to jelo vážně pěkně, ale jsem zvyklej sbírat body na Shellu a pak využívat ty slevy na benzín párkrát do roka. Verva taky dobrá. Rozhodně V-P Racing jede líp než klasická N95 u Shellu, ale tu Carreru asi někdy zas prubnu :) a zkusím porovnat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezkoušel, ale jak to vyjde, tak zkusím. Když jsem jezdil s MPI, tak jsem Vervu párkrát nabral a přišla mi lepší než V-P Racing, ale to MPIčko bylo nesrovnatelně míň citlivé (poznalo se jen, že to na některý benzín líp jelo, konkrétně u OMV to bylo dobře znát, ale tenkrát byl ještě větší problém ten benzín potkat). Až potkám Vervu, tak dám vědět, teď už nemusím dělat takováhle ověřování, protože si jsem jistý, že to poznám dobře už po nájezdu 50-100 km.

btw: myslím, že pro tebe s 1.8TSI je 1.6FSI spíš zajímavá testovací platforma a pak to můžeš aplikovat - zajímavé bude, pokud mezi Carrerou a Vervou uvidím rozdíl, jestli ho uvidíš i ty. Dost možná ne, protože TSI by mělo být mnohem míň háklivé (2.0FSI a 2.0TFSI jsou rozhodně) a taky je dost výkonné na to, aby se cokoliv mnohem hůř poznávalo, to je ve srovnání s 1.6tkou hodně jiná písnička :) .

Diky za test :) Ja to prave na TSI moc nepoznam, jak pises je to prilis vykonne :) Dokud byly slevy na shellce tak jsem jezdil na VP 95, ted jsem presel na Vervu, ale moc nedokazu poznat rozdil. Navic toho taky nenajezdim tolik :) Takze budu rad za Tvoje postrehy :) Treba pak taky presedlam na OMV :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel nemohu s tebou souhlasit nedávno jsem natankoval z nouze u tank ona 98 na dojetí cca 20 l a byl jsem rád, že ji motor vykuckal z nádrže. Tím ji nechci pomluvit, možná jsem mněl zrovna jenom smůlu na kvalitu. Každopádně souhlasím z předchozímy příspěvky ohledně OMV CARRERA 100 tankuju ji na 99% a max spokojenost -(až na tu cenu, kterou velmi ochotně šponujou smněrem nahoru, ale zpátky ni krok).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem psal 19.4. Vervu 100 můžu jen doporučit, na Shell dlabu i s bodama i když u Benziny se prý taky nějaký body sbírají ale nemám čas se vybavovat s obsluhou, takže zatím nevím o co gou. Carreru 100 bych rád vyzkoušel (když to tady někteří tak vychvalují ;) ) ale nemám tady moc OMV po ruce a když někam jedu ze zvyku beru u Benziny a na OMV si vzpomenu až jedu někde kolem. Člověk taky za volantem myslí na jiný věci :) Jinak u nějakých Lukoilů, Robinoilů atd.. bych bral jen kdyby hrozilo že budu zcela na suchu :wacko: jinak ani omylem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak další do party - Agip 98 :) . Slušný benzín, asi někde uprostřed mezi Carrerou 100 a V-P Racing (stojí stejně jako OMV, takže nic zajímavého). Na příští nádrž snad trefím tu Vervu, nebo něco úplně jiného. Mám ale čím dál silnější pocit, že se Shellem je něco hodně špatně - ten Agip není ve srovnání s OMV žádný zázrak, ale pořád citelně lepší než Shell.

btw: dost jsem koukal, když jsem si všimnul, že Shell má navíc na pumpách hodně různé ceny, na dvou pumpách od sebe pár kilometrů má rozdíl několik korun a na dálnici nějakých 10 km od sebe stál V-P Racing o 4 Kč na litr víc než Carrera 100, to je masakr.

Editováno: , autor: evolt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Shell je na tom lepe, ale jinak ten Agip spatny neni

Zajímavé, možná se dobereme toho, že je každý kus toho motoru jiný :) . U mě je na Agip motor znatelně kultivovanější a tišší, na volnoběh, při brždění motorem i pod zátěží. Jsem zvědavý, co řekneš na tu Carreru ... (a co mně řeknou a bude dělat auto po garančce, která se blíží)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

btw: dost jsem koukal, když jsem si všimnul, že Shell má navíc na pumpách hodně různé ceny, na dvou pumpách od sebe pár kilometrů má rozdíl několik korun a na dálnici nějakých 10 km od sebe stál V-P Racing o 4 Kč na litr víc než Carrera 100, to je masakr.

To máš naprostou pravdu. Já mám Shellku a OMV docela kousek od sebe a taky jsem minulý týden koukal na ten rozdíl mezi VP-R a Carrerou 100. Carrera 100 asi o 2 Kč dražší než N95 na Shellu, tak jsem to tam nalil. VP-R byl asi o další 2 Kč dražší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...