Přejít na obsah

EGR ventil


honzaa.16

Doporučené příspěvky

Kamarád to má na autě a auto bez toho taky umí chcípnout, akorát říkal, že se docela otřese motor, ale jde to i bez tý klapky.

No, a to m mluvím.

A není to jenom "nějaké" třesení motoru při chcípání.

Trpí tím docelo dost věci. Jak motor, tak vše okolo.

Morris_3nec:

Kdy a kde? Já tu teď dva nebyl :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No měl jsem tady 2 příspěvky, mám jeden. No asi duchové :D

Ad. EGR. Přesně tak jak tady všichni píšou, EGR pipe kit je sice hezký kus nerezové trubky, ale jinak nahovno. Nech si udělat nebo udělej 2 podložky podle příruby EGR trubky, nebo tady na foru najdeš výkres. Jedna stačí tenká z 2mm plechu, druhou tlustší z 5 - 6mm ocelové pásoviny. Tenkou zaslepíš zespodu EGR ventil, tou tlustou vývod ze svodů. Pod podložky dej staré origo těsnění, nebo ještě lépe to zamázni vysokoteplotním silikonem na výfuky který ti to zatěsní. EGR se bude otvírat a zavírat jako by se nechumelilo, ŘJ nebude házet žádno chybu a přesto ti do motoru žádnej bordel nepůjde protože to bude zaslepený. Škrtící klapka bude normálně fungovat jelikož tam spolu s celým EGR zůstane. Jednoduché, elegantní, na první pohled to není poznat, ale hlavně FUNKČNÍ !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pepa007: Já to vím, neboj :-) tím jsem jen chtěl napsat, že pokud si to tam namontuje, ať s tím počítá, je to nutný zlo, když vyhodí tu chcípací klapku náhradou za tu trubku.

Wojnar: Ano, se chcípací klapkou je to daleko komfortnější, souhlasím, bez ní tím vše víc trpí, taky souhlasím, nicméně i bez ní to lze, to jsem tím chtěl říct. Pokud cheš, aby nic netrpělo, nestartuj, nejezdi :-)

Ideálně zaslepit jen EGR jak píše Morris_3nec, nebude se zanášet sání, naopak zas vypouštíš do vzduchu tuším víc NOx, ale to je zas věc ekologie a emisí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...EGR se bude otvírat a zavírat jako by se nechumelilo, ŘJ nebude házet žádno chybu a přesto ti do motoru žádnej bordel nepůjde protože to bude zaslepený....

Tím si právě nejsem tak úplně jist.

Už jsem tu zaregistroval pár názorů a říkal mi to už i někdo osobně, že snad OI od 2003 už chybu hlásí.

Jde o to, že EGR sice chodí jakoby se nechumelilo, ale krom toho že ŘJ řídí EGR tak taky očekává od toho nějaké výsledky a ty se jaksi nedostavují. Tak se pa rozsvítí kontrolka motoru (někdo ji dokonce říká "taková ta ponorka")

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to máš recht, od 2003 nahoru to pak chybu hlásí jelikož to aznamenají čidla u lambda sondy navýšení nějakého toho plynu. Díkybohu já jsem dřívější ročník a jezdím bezproblému. Motor je pružnější a víc tahá odspodu. Jen doufám že to není placebo efekt ) Každopádně pro motor je to tak či tak lepší.

Myslím že u těch novějších tery RV2003 a nahoru, když se to zaslepí a ve VAGu se omezí funkce EGR na maximum tak chyba přestane vyskakovat jelikož je to pak v " toleranci " ŘJ a ta navýšení těch plynů vzhledem k omezené funkci EGR nevyhodnotí jako chybu a je to OK, ale nejsem si tim jistej

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím chtěl bych se zeptat ohledně zaslepení egr ventilu u oct 1,9 81 kw asv r.v.2002.Na forech je toho psáno hodně,ale je tam více možností a názorů.Chtěl bych se zeptat jestli stačí ho jen zaslepit 2 nebo 1 záslepkou,jestli ucpat i tu podtakovou hadičku a jestli to nebude hlásit chybu a jaký to bude mít vliv na zahřátí motoru.Děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám oct 1,9Tdi 81kw AHF r.v. 1999, EGR ventil jsem si sam v garáži zaslepil,Musíš ji vyrobit ze silného plechu,nejlépe 3mm až 5mm a rovný hlavně kvůli těsnosti,samosebou i těsnění odolné vůči teplotě se tam dá ,...takže zaslepku dát dole u turba,tu silnější a tu trubku co vede až do egr ventilu dát pryč...pak zaslepit spodek erg ventilu,ze slabšího plechu může být+těsnění a na konec hadičku co vedla do egr zaslepit šroubkem 6mm,já přestřihl a dal na obě strany.

Auto nemá turbo kopanec ,jde plynule za plynem zátah i od nižších ot. a to jezdím už 60tis.km na to.

Na emailu pošlu i rozměry záslepky atd. co udělat...nebo koupit se dá kit sada na vyřazení egr. cca 1500kč stojí

Tohle nepokazí turbo,motor atd co jiní píšou...jen to bere čistý vzduch a nerekuperuje zpět spaliny ,nezakydá to sání vzduchu.

Jinak to chybu nebude hlásit pokud to je podtlakem jak uvádíš....

Můžu i osobně ukázat na autě mém co a jak,pokud jsi na trase Litoměřice ,Praha a okolí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mam O1 81kw 2004 asv ktoru som kupil so zaslepenym egr. Vraj to bolo tak lepsie pre motor aj turbo. Stale mi svietila kontrolka elektroniky motoru, aj ked som vymazal tuto chybu, po par km sa rozsvietila opat. Ked to porovnam s predch. O1 ktoru som mal, so zaslepenym ventilom bolo horsie zhasinanie motora a dalej napriklad auto v zime pri -10 na parkovisku alebo zeleznicnom priecesti neudrzalo teplotu motora na 90 stupnov. Na parkovisku nemozne ohriat motor. Teraz po precitani viacerych for som dal vsetko do povodneho stavu. Auto ide rovnako dobre, zhasinanie motora je komfortnejsie, mozno sa mi to zda, ale aj starty su epsie, ohrieva sa na pracovnu teplotu rychlejsie. Neviem, ci sem mozem davat linky na ine fora, skuste si o 5om pogooglit. Zaslepeny egr je somarina pre tych ktory nechcu vymenit poskodeny egr za novy, kedze stoji 200€. Ked vsetko pracuje ako ma a nejazdite pod otacky, nemoze sa stat ani to ze sa zanesie sanie sadzami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravim vas, chcel by som zaslepit EGR. Mam O1 2003 ASV a chcem sa spytat ci staci nasadit len zaslepku alebo musis zaslepit aj hadicku ? Aky je rozdiel v tom ked hadicku zaslepim a ked ju necham ako je ? Dakujem za odpovede, ak to tu uz niekde bolo povedane tak sa ospravedlnujem ale nemam vela casu na hladanie tak dufam ze mi to prepacite :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám oct 1,9Tdi 81kw AHF r.v. 1999, EGR ventil jsem si sam v garáži zaslepil,Musíš ji vyrobit ze silného plechu,nejlépe 3mm až 5mm a rovný hlavně kvůli těsnosti,samosebou i těsnění odolné vůči teplotě se tam dá ,...takže zaslepku dát dole u turba,tu silnější a tu trubku co vede až do egr ventilu dát pryč...pak zaslepit spodek erg ventilu,ze slabšího plechu může být+těsnění a na konec hadičku co vedla do egr zaslepit šroubkem 6mm,já přestřihl a dal na obě strany.

Auto nemá turbo kopanec ,jde plynule za plynem zátah i od nižších ot. a to jezdím už 60tis.km na to.

Na emailu pošlu i rozměry záslepky atd. co udělat...nebo koupit se dá kit sada na vyřazení egr. cca 1500kč stojí

Tohle nepokazí turbo,motor atd co jiní píšou...jen to bere čistý vzduch a nerekuperuje zpět spaliny ,nezakydá to sání vzduchu.

Jinak to chybu nebude hlásit pokud to je podtlakem jak uvádíš....

Můžu i osobně ukázat na autě mém co a jak,pokud jsi na trase Litoměřice ,Praha a okolí.

Nemoze tak turbo dostat skor na hubu ako keby isla cast plynov cez EGR ? Velmi sa do nerozumiem tak ked sa pytam blbost tak pardon. Da sa niekde najst cele vedenie sania ako a kade ide vzduch ? Vdaka :)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj, nedělejte z toho žádné drama. Zaslepení egr ventilu je mechaniká věc. Pod škrtící klapkou povolte tu kovovou trubku nebo hadici a vyhoďte podložku s dírou a vražte tam podložku bez díry aby to nemohlo přísávat ty sračky z výfuku. Egr ventil nechte zapojený, proto že je jedno, když se ventil otevře stejně nic nenasaje, bude mu v tom bránit zaslepená podložka. Mám to na své Octávce a startuje jak fík a jede jak z praku. Kdyby jste chtěl někdo poradit napište na jaroslav.suba@seznam.cz Čau.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...