Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

Já se stímto motorem pod 6,1 ještě nikdy nedostal......a to jezdím z lehkou nohou pořád. Při stejném jízdním stylu jak jezdím tak z toyotou yaris verso, jsem jel za 5 litrů, a je to krabice stejná jak room. A spotřeby jsem měřil vždy výpočtem, po dotankování plné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To svědčí o tom, že se tyhle motory i po překročení 50tkm hranice pořád ještě zajíždějí...

.. :kol-34: no vidíš....mam 182 000 a stále mám pocit, že se to zajíždí... :kol-44: pod 6 litru není vůbec žádný problém se dostat.

Pod 5 litrů je problém :kol-26:

Editováno: , autor: Misubaro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky přispěji se svou zkušeností. Na zimních pneu Barum Polaris 195/55 R15 trasa do práce 12km za 5.9l ta samá trasa na letních Dunlop SP1 195/55 R15 za 6.4 tak nechápu, všude se píše že má jít po přezutí spotřeba o 0.5l dolů ale mě šla opačně nahoru se stejným stylem (lehká noha -předjíždí mě i trabant).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží i na tlaku v těch gumách. Zimní mám záměrně trochu měkčí, aby byly spíš jako bačkůrky a vypružily i případné menší nerovnosti (výtluky a ledové zmrazky na silnici, letní naopak foukám trošičku víc natvrdo - rozdíl v tlaku je asi 0,2-03baru. K tomu zimní mám 185/55 a letní 195/55, obojí R15. A na těch letních jsem dneska při lážo plážo jízdě Česká Třebová - Kostelec nad Orlicí "udělal" průměr 5,3l/100km - neflákal jsem se, ale taky vytáčel jen k limitům a nesnažil jsem se předjíždět ani tam, kde si o to dotyčný doslova koledoval. Pak jsem popojel do Častolovic a když jsem se vracel, vzal jsem to oklikou přes Borohrádek, Jaroslav a V.Mýto do Litomyšle a zpátky do Třebové. Bohužel jsem musel trochu dupnout na pedál bo cestička domů vede poněkud do kopců a navíc jsem musel spěchat, takže spotřeba mi povylezla na 6,9l/100km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám změřeno, protože často tankuju jen neplnou. Navíc mám víc jak polovinu kilometrů nacouranou po městě kolem komína a to se nedá žádný pořádný dojezd měřit. Ale zítra mám v plánu udělat Drobkovi trošku větračku - uvidíme, kolik si vezme při delší trase podle tankování...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky přispěji:) Trasa Lednice - Ostrava (po dálníci) a to 1.5.2012. Po celou dobu bylo 31st. a dálnice měla místy až 48 st., větrno. Průměrná rychlost 105 km/h, trasa zvládnuta za cca 2h a průměrná spotřeba 6,8l. V autě dva dospělí, jeden prcek v dětské sedačce a vzadu plný kufr (asi 50 kg) + zapojená auto lednička. Po celou dobu klimatizace, nastaveno 22 st. a větrák na dvojce. Rychlost byla dle předpisů 130-140 - vše dle tacho:) Já jsem spokojený. Auto neztrácelo rychlost při dálničních stoupáních - poznámka pro ty kteří by o tom chtěli diskutovat. Když jsme jeli do Lednice, tak spotřeba byla 7,8l, ale trasa zvladnuta za mnohem kratší dobu (ještě, že jsem nepotkal policejní passaty). Dneska jsem viděl dva. Mám najeto cca 28 tis. a s autem spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na nádrž (room 1.4,16,63kW) najedu 660-740km, teda vlastně po těchto km mi začne svítit rezerva. Je to údaj za poslední DVA roky, provoz kombinace město (velmi krátké trasy 3+3km dle PP 7 -9l ) a mimoměsto (30+30 - to je pak průměr dle PP 5,5-6,2 l), občas dálnice (30+30 - PP 7l).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....takže jsem dnes po ujeti 184 256 km udělal výpočet průměrné spotřeby. Psal jsem si průměr každý měsíc. Jen jsem zapomněl napsat celkem 4 měsíce. Což si myslím by nějak moc neovlivnilo celkovou průměrnou spotřebu. Podotýkám, že se mi skutečná spotřeba oproti palubnímu počítači nijak neliší. Mám vyzkoušeno a to na Economy Run, který pořádá Škoda. +- se PP lišil o 0.1-0.2 l. To jen pro některé nevěřící šťourali. Chtěl jsem udělat sčot při ujetí 200 000km. Ale už jsem to nevydržel. Když čtu někdy ty spotřeby, tak nevím......Je pravda, že už 2 roky jezdím

na LPG a tak jsem při výpočtu zohlednil 20% nárust oproti benzínu.

Konečný výsledek - 5,7 l/100km. Jsem s motorem velmi spokojen. Krásně jede, není hlučný a dle mě velmi úsporný. Za celou dobu jsem nemusel dolit ani deci oleje. Vždy bez problému nastartuje.

Žádné pazvuky od rozvoďáku. Jen párkrát zdechl v parném létu při např. dojetí na křižovatku. Ale jen při zapnuté klimatizaci. Už se to někde řešilo. Škodovka o tom věděla a přehrávala program. Bohužel to u mě nepomohlo. Jelikož však vím o tomto problému, tak si na to dávám pozor. Chce to ,alespoň u mě, při dojetí na křižovatku mírně zvýšit otáčky. Vystihl jsem, že právě při brždění spadnou otáčky motoru, až zdechne. Dělá to však jen skutečně v parném létu kdy klimatizace jede naplno. Jinak motoru dávám za 1*.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..... ale to není styl jízdy pro každého a pro nervy druhých účastníků sil. provozu - s tím nesouhlasím. Běžně se dostávám na delší trase na hodnotu okolo 5,5l a brzdou rozhodně nejsem. Vše záleží na profilu tratě. Vím, jak s tím motorem jezdit. Mám ho i ve služebáku, akorát verzi s 59kW v FI a dosahuju podobné spotřeby, když nikam nespěchám. Ale jinak spotřeba okolo 6l je naprosto běžná, pokud člověk má směsný provoz. Když jezdím město a mimoměsto jsem na 6 litrech. Nižších hodnot dosahuju pouze u výletních jízd mimoměsto. Po Ostravě (záleží na provozu) jezdím od 6 - 7,5l:))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jasně vždyť jo, jezdím taky okolo 6,0l , vyhlídkovou i za 5,5l a dálnici taky za 7,5 i víc a žádná závratná rychlost to není. Prostě ten motor za míň nepojede, ale není to špatný. Jak jsem psal, jen by mě zajímalo kde jiní výrobci berou u podobné klasiky i k 80 kw, to mi hlava nebere, i když papír snese všechno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nieje problem vyradit obmedzovac par uprav motora a pri 7000ot aj ty budes mat 80kW c ostoho ze tam nebudes motor nikdy tocit zaujimavejsi je priebeh krutiaceho momnettu motra..... Iny vyrobci pouzivaju variabilne casovanie otvarania ventilov wv group turbo co sa sype... asi tak. Tiez by ste vsetci chceli jazdit za darmo.... treba si uvedomit ze aj EURO5 ma vplyv na spotrebu... ako dobre by nam bolo bez EURAx vykon cez 100k ako nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

V týdnu jsem neplánovaně strávil cestu 240km tam a 240km zpět (Mohelnice - Mladá Boleslav) s průměrnou spotřebou dle PP 5.8l/100km a po doplnění nádrže do plné to bylo přesně tak..Cestou zpět jsem zhusta používal tempomat (který mi tam namontoval honza 72) a jedním slovem - PARÁDA..-..tím myslím montáž i jízdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Taky se podelim, mam 1.416V 63KW 2011 FL ,najeto 7tiskm po prvni vymeny oleje,cesta Holesov - Prerov cca 20km ,je to mesto mimo mesto dalnice ,kdyz nato celkem slapu normalne pohybuju se v 6L/100km prumer ,dle maxidotu,pokud jedu vylozene jako duchodce (pomale rozjezdy,po dalnici max 90kmh) tak jsem mel prumer 4.8L/100km.Podle me u tohoto motoru jde o to jak nato slapete ,kdyz se rozjizdite z ostra bere si to dost ,pokud s tim jedete po meste jak s 3 valcem neni problem tyto hodnoty drzet,po meste se me nepodarilo dostat pod 6L/100km i s duchodckovskym stylem :) ,po meste to neni zadna slava ale jakmile mate zarazenou 5 mimo mesto nezere to jak 3 valec a po dalnici v 130kmh si to veme 6.5 prumer ,navic se nemusi motor tak vytacet ,zatim maximalku jsem mel 180kmh ale to uz bylo na doraz

Jeste jsem zapomel pneu mam Brigestone turanza 15", al kola

Pokud bude met nekdo pochybnosti o spotrebe muzu ofotit maxidot :)

Editováno: , autor: Pitrsman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Taky mám podobnou spotřebu. Jezdím často do Polska a např. trasa Ostrava Wodzislaw Slaski dělám běžně za cca 5l a když mě na zpáteční cestě tlačí kamiony do zad, tak se dostávám i pod 5 litrů. Jezdím na "polský benzín", resp. Shell fuel save a cena za litr byla teď v Ratiboři 32kc/l. Jináč průměr mimo město spadne téměř vždy pod 6 litrů. Při popojížďkách po Ostravě se pohybuju do 7l v závislosti na hustotě dopravy. Největší spotřebu ve městě jsem měl v Praze v odpolední špičce. Přesunoval jsem se z hradu Okoř do leteckého muzea v Kbelech - rovných 8,2l, ale celou dobu jela klima. S autem jsem velice spokojený. Spotřeba na dálnici se mi ustálí při jízdě dle předpisů na hranici 7,5 litrů, ale to jezdím většinou docela plný.Jedenkrát jsem jel pouze sám do Brna a to jsem dosáhl průměrů 6,5l. Naopak minulou zimu jsem jel brzo ráno do Olomouce a bylo -24st. Dojel jsem tam se spotřebou okolo 8,5l, to bylo drsné:))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

do rodiny sme kúpili pred rokom fabiu combi 1,4 63kw tacho stav sme mali 168000km a ako prvé som uplne citil rozdiel medzi služobným roomstrom 1,4 63kw a fabiou, s fabiou som nepocitoval nedostatok výkonu pri predbiehani ako pri roomstri. a čo sa týka spotreby tiež z fabiu sa bežne dá jazdiť za 5,4l/100km. tri týždne dozadu som išiel asi tak dokopy 160km 40% mesto 60% dediny a priemer bol 5,1L ( a to sme išli ešte na jeden kopec kde je niekde stúpanie aj 10%) inak neni problém spraviť spotrebu poď 6L. Na služobnom roomstri cesty PN-KE a naspäť priemer 5,9L na dialnici väčšinou rýchlosť okolo 110-120km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Nazdar ja som kúpil v roku 2011 v júly Škodu Fabiu 2 po FL je to 1.4 16V 63KW do dnes nabehané cca 32000km. Za tú domu čo ju mám som zo spotrebou spokojný a nemám sa na čo sťažovať. Dynamika auta je by som povedal veľmi slušná keďže som predtým jazdil s Formanom :D. V lete spotreba 5,65l/100km, v zime 5,99l/100km a kombinovaná zima leto 5,79l/100km. Všetko vypočítané podľa programu v smartphone MY CAR a počítané od kúpy auta. Je pravda, že v meste si auto zobere 6,5 - 8l/100km hlavne keď je to samy semafor či zacpa. Mimo dokáže ísť 5,2 - 6,5l/100km. Ja jazdím skôr na spotrebu takže v lete robím dialnica (105-120km/h) či okresky (90-100km/h) v slušných číslach ohľadne spotreby. Samozrejme sem tam chytím aj ja rapla :D. Spotreba potom krásne letí hore, ale auto sa nesťažuje a ťahá.

Čo som si všimol pri Fabia 2 pred FL je trošku problém sa dostať pod 6l/100km, ale u Fabii 2 po FL to až taký problém neni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...