Přejít na obsah

Zimní pneumatiky


Hkubes

Doporučené příspěvky

dobře... to je jasný, ale kolik toho najezdíte v zimě na sněhu??? většinou se pohybujeme po mokrých nebo zmrzlých silnicích, ale málo kdy přímo na ledu nebo v hlubokém sněhu, proto tvrdím, že je lepší mít širší gumu... a popravdě jsem si myslel, že pneumatiky na Fabii III jsou na 15" kolech široké 195 a na 16" koelch 205, proto jsem psal, že ten rozdíl je zanedbatelný... přihlédnu-li k tomu, že na F III můžu mít gumu buď 215 nebo 185, tak bych na zimu šel taky do 185... ale divím se, že nejde na F III v 16" guma široká 205... ?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řada z vás má pneumatiky Continental... proč? protože jsou jedny z nejlepších... že?

 

tady z jejich webu... cituji... 

 

V zimě je to stejné jako v létě – jenom je chladněji.
Spousta řidičů si myslí, že by neměli v zimě používat široké pneumatiky. To je však omyl. Široké pneumatiky ve skutečnosti nabízejí celou řadu výhod:

  • čím je pneumatika širší, tím má lepší výkon ve všech zimních podmínkách
  • širší pneumatika má více záběrových lamel, které jsou v kontaktu s vozovkou, a to i na sněhu
  • brzdná dráha je kratší díky větším blokům běhounu
  • stabilnější a vyváženější řízení a přesnější zatáčení
  • sportovnější pocit z jízdy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na spoustě webe, které jsem prošel, jsem se teď dočetl... že širší guma je náchylnější na aquaplaning a je horší v hlubokém sněhu... ve všech ostatních parametrech je lepší než užší... záběr, brzdění jak na suchu, tak na mokru, stabilita, přilnavost... no prostě vše...

 

hoďte mi sem prosím ještě další obrázek WRC káry na úzkých galuskách... :) 

 

kluci, nezlobte se na mě, ale podle mě je ideální používat v létě i v zimě stejně širokou pneumatiku... jako rozdíl v ovladatelnosti auta s pneumatikami 215 a 185 musí být propastný... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Širší pneumatiky jsou dražší. Proto každý výrobce bude tvrdit, že je třeba co nejširší pneumatiku.

 

Styčná plocha pneumatiky s vozovkou nesmí být ani malá, ale ani velká, protože v těch extrémech už fungují u tření jiné síly. To je na vyšší studium. Váha vozidla se rozpočítává na styčnou plochu. Čím je plocha větší, tím méně auto vahou tlačí na čtvereční jednotku. A obráceně.

 

Jaký vzorek mají pneumatiky F1 pro suchou trať? Správně, žádný. Jaký na mokrou trať? To nevím, ale už tam nějaké drážky jsou. Jde o to, aby se pneumatika prořízla skrz tenkou vrstvičku vody na asfalt, protože součinitel tření voda-guma je fakt malý.

 

Když mám na auto gumy 185 s optimalizovaným vzorkem na zimní podmínky (vlhko, kaluže, zima, občas námraza) a chci je rozšířit, vzorek bude muset být rozvolněnější, aby se stejná hmotnost auta rozložila na stejnou plochu. Takže vlastně ta styčná plocha široké pneumatiky bude podobná, jen tam bude více děr a drážek.

 

A jsme u toho, že tím podstatným na pneumatice, je ten vzorek a ne šířka. A taky složení té gumy, protože taková vodou prořízlá zmrzlá guma na asfalt taky klouže.

 

Moje doporučení zní: Dejte si tam zimní pneumatiky jaké chcete, většina na našem trhu je při běžném provozu takřka srovnatelná. Když se vám líbí široké, připlaťte si. Je to především o tom, jestli se vám to líbí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Termiter... s tím, cos napsal souhlasím... až teda na tu první větu... ;) 

 

sestra má na F II na léto 15" (ALU) 195 mm a na zimu 14" (plechy) 185 mm ... a to auto na těch plecháčích je tak hnusný, že to není ani možný, jak ty kola to prostě zvednou to auto... 

 

každopádně, ať už si dáte na auto jakýkoliv gumy, přeji vám, ať jezdíte všichni v zimě bez nehody ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K fotkám ze sněhových RZ jen drobná poznámka - tam jsou ovšem pneu s hroty. Ptákovinu o skoro nemožném rozjetí nebo brzdění (třeba na mokru) bez pomoci elektronických fičur typu ABS, ASR, EDS a ESP nemá u většiny škodovek se "směšnými" motůrky snad ani cenu nějak dále komentovat. Vždyť ještě relativně nedávno je třeba ani Fabia neměla ve standardní výbavě. A fakt to není BMW s náhonem na zadní nápravu a třista a více koňskými silami pod kapotou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je to.. aký výkon chcete tými širokými gumami prenášať, na fabiu bohate musí stačiť 185.

Vorlajz.. ako to tu tak čítam, tak si skôr diskutujúcich naštval tým, že diskutujes o niečom, čo si si nepozrel: že na fabiu dáš 185 alebo až 215, to je už poriadny rozdiel a nezanedbateľný hlavne v zime, ak by som mal tvoje auto, tiež si dám 205 r16.

BTW každý obchodník ti predsa bude tvrdiť, že jeho najdrahší tovar je ten naj. Podľa toho by som sa neorientoval. Navyše tak nízka guma, akú má fabia v r16/17 je v zime len otázkou času, kedy sa poškodí. Neviem ako u vas, ale u nás je problém netrafit dieru aj v lete a nie ešte v zime, kedy nevidím po čom idem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk. No právě ty motůrky. Jsou lehký. To co jsem napsal je vlastní zkušenost (jako normálně co neznám sám o tom nekecám). F1 combi 1,2HTP 12V. Jak bylo mokro tak se rozjet do kopce hrůza obzvlášť pokud tam bylo něco načárované. Fabka neměla ASR. Prudké zlepšení po instalaci CPC5 ale i tak lehký motor bez ASR občas problém. Na zimu měla TS800. Vše 185 na 14". Teď na FIII na zimu TS850 a leto ty korejštiny. Asi pomsta ŠA, že jsem si nepřiplatil za 16 nebo 17". 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslí tým značku gúm :) Tí, čo si priplatili za 16/17" majú väčšinou obuté z výroby niečo známejšie, napr. ja Bridgestone.
Dám vedieť, ale bude to rozdiel aj kvôli plechom. Všeobecne však v zime jazdím opatrnejšie tak či tak. No a kedy.. záleží od počasia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kauza zimní kola pokračuje... :kol-32:  Nakonec z prodejce vypadlo, že Zimní akce 2015 na 3990 Kč za jednoho Propellera s Michelinem byla na 3 sady, které se prodaly a další nebudou. Navíc s komplety přímo od automobilky je taky problém, nejsou disky. Takže mi nabídli Propeller za 2882 Kč + Michelin za 2 075 Kč, což je 4957 Kč za materiál (tedy 19 828 Kč za 4 kola) :kol-44:  a kompletace 950 Kč bez DPH!  :kol-128:  Prostě vtip. :kol-46: 

 

Holt jsem šel o "salůn" vedle, kde na mě vypálili rovnou 10% slevu při "dlouhodobé objednávce" kompletních kol z katalogu (prý že by kola byla za 14 dní)   :kol-128: . Pokud by byly do zítra, tak bez slevy... Zítra mi má volat jak je to s dostupností a já stojím před rozhodnutím, jestli Propellery (které se mi tolik nelíbí) + Michelin Alpin A4 za ceníkových 4711 Kč nebo Carme (které se mi líbí podstatně více) + Pirelli Snowcontrol Serie 3 (o kterých moc nevím) za 4375 Kč ceníkových. Nebo to bude zase jinak, ale jak či tak, tak už to vypadá, že to budu mít s přezouváním opravdu natěsno... a přitom se Vám tady posmívám, že už zimáky brousíte. :kol-28:

Editováno: , autor: mp390
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...