Přejít na obsah

Prevodovka 1.6


cicik2

Doporučené příspěvky

No já četl že to dělají i 1.6 55Kw.Mají stejnou převodovku 02K.Ale asi budou mít jiné označení protože slabší 1.6 má jiné převody.Vzhledem k tomu, ze chci 1.6 55Kw koupit, tak mě podobné zvěsti dělají pořádné vrásky na čele. Převodovka z TDi no..co se týče spotřeby a hlučnosti asi by to bylo super, ale ty převody k benzínovému motoru opravdu moc nepasují,ale docela by mě zajímalo jak by 1.6 s touto převodovkou jezdila.Nevím 55Kw má docela naftovou charakteristiku(max výkon při 4600ot a točivý moment 120Nm už při cca1500ot-má ráda nižší otáčky, tak by se jí to třeba mohlo líbit.Jet takhle po dálnici 140-zařazenou V. -otáčky motoru 2500.....

U 1,6/55kW s tímhle problém není, jen u 74 a 75kW.

Má někdo přijatelný vysvětlení, proč se ty nejty stříhaj u 74/75 a u 55kw/ SDI ne ?

Vysvětlení je jednoduché - krouticí moment motoru. Dále si dovoluji tvrdit, že je nesmyslné tvrzení, o vlivu prokluzu jednoho kola na utržení nýtů. Ten kdo to tvrdí, neměl tuto převodovku rozebranou. Snad by se to mohlo stříhnout tím, že se protáčející kolo náhle zasekne. Nicméně předvěst utržení nýtů je pocukávání při rozjezdu na II. a III převod. stupeň. II - 30 až 45 Km/hod a III - kolem 60 Km/hod. Je to známka, že nýty jsou uvolněné. Doporučuji nejezdit a neprodleně opravit. V opačném případě se cena opravy může vyšplhat do několika desítek tisíc. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já četl že to dělají i 1.6 55Kw.Mají stejnou převodovku 02K.Ale asi budou mít jiné označení protože slabší 1.6 má jiné převody.Vzhledem k tomu, ze chci 1.6 55Kw koupit, tak mě podobné zvěsti dělají pořádné vrásky na čele. Převodovka z TDi no..co se týče spotřeby a hlučnosti asi by to bylo super, ale ty převody k benzínovému motoru opravdu moc nepasují,ale docela by mě zajímalo jak by 1.6 s touto převodovkou jezdila.Nevím 55Kw má docela naftovou charakteristiku(max výkon při 4600ot a točivý moment 120Nm už při cca1500ot-má ráda nižší otáčky, tak by se jí to třeba mohlo líbit.Jet takhle po dálnici 140-zařazenou V. -otáčky motoru 2500.....

U 1,6/55kW s tímhle problém není, jen u 74 a 75kW.

Má někdo přijatelný vysvětlení, proč se ty nejty stříhaj u 74/75 a u 55kw/ SDI ne ?

Vysvětlení je jednoduché - krouticí moment motoru. Dále si dovoluji tvrdit, že je nesmyslné tvrzení, o vlivu prokluzu jednoho kola na utržení nýtů. Ten kdo to tvrdí, neměl tuto převodovku rozebranou. Snad by se to mohlo stříhnout tím, že se protáčející kolo náhle zasekne. Nicméně předvěst utržení nýtů je pocukávání při rozjezdu na II. a III převod. stupeň. II - 30 až 45 Km/hod a III - kolem 60 Km/hod. Je to známka, že nýty jsou uvolněné. Doporučuji nejezdit a neprodleně opravit. V opačném případě se cena opravy může vyšplhat do několika desítek tisíc. ;)

Pitomost...

Rozdíly v kroutícím momentu jsou tak malé, že se tahle teorie vylučuje. Jde tam jen o to, že použité nýty mají malou pevnost ve střihu, proto se buďto převrtává na větší nebo se používá opravná sada s pevnějšímy šrouby. To by například očipovaná 55kW trhala ty nýty taky a o tom jsem teda ještě neslyšel...

A nějaký pocukávání, nevim nevim... To jako, že když mi při popojíždění pocukává, tak se mám připravit na nejty nebo co? Mám tam repas převodovku a je na ní najeto nějakejch 15tis. a bez problémů ti na asfalt udělám dvě černý čáry, nemyslíš že už bych ty nejty měl urvaný(teď už šrouby)? To pocukávání dělaj volný poloosy nebo vůle na zubech a ne diferák...

Jedná se jednoduše o konstrukční chybu, kterou si uvědomili, ale nebere se jako reklamace.

Jestli ti ani tohle nestačí, tak požádám známýho co dělá převodovky jak na série tak do závoďáků o přesnější vyjádření, lepšího člověka u nás v okolí nenajdeš a zrovna od něj mám převodovku...

Sorry, ale :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nastesti neni moje, kdyz se ale podivas o par radku vyse, uvidis, ze ja mam vyreseno.

Tohle je nafoceny u kolegy automechanika, vozi oktavky z rise a obcas tam takhle levne koupi autak s touhle zavadou. Blby je ze tyhle boxy uz pomalu dochazej i na srotakach a pod 15000 Kc se jeta neda koupit, navic nevis co kupujes. Proto jsem rad ze jsem poresil jak jsem poresil :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě to pocukává při rozjezdu a za studena. Není to motorem, prostě ráno po nastartování na první světelné křižovatce při rozjezdu mi to cuká, ale skutečně jen při rozjezdu. Po ohřevu je vše OK. Spíš mi to připadá jako od spojky, ale co to je, to fakt netuším, protože jsem ji ještě neměl rozdělanou. Některé lamely měly v sobě pružiny jako tlumiče torzních kmitů, jak je to řešeno tady, není tam něco obdobného, co se za studena třeba nějak přilepí ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě to pocukává při rozjezdu a za studena. Není to motorem, prostě ráno po nastartování na první světelné křižovatce při rozjezdu mi to cuká, ale skutečně jen při rozjezdu. Po ohřevu je vše OK. Spíš mi to připadá jako od spojky, ale co to je, to fakt netuším, protože jsem ji ještě neměl rozdělanou. Některé lamely měly v sobě pružiny jako tlumiče torzních kmitů, jak je to řešeno tady, není tam něco obdobného, co se za studena třeba nějak přilepí ???

Jsou tam taky pružiny, teda aspoň jestli si dobře pamatuju, je možný že je máš unavený a cuká ti to...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já četl že to dělají i 1.6 55Kw.Mají stejnou převodovku 02K.Ale asi budou mít jiné označení protože slabší 1.6 má jiné převody.Vzhledem k tomu, ze chci 1.6 55Kw koupit, tak mě podobné zvěsti dělají pořádné vrásky na čele. Převodovka z TDi no..co se týče spotřeby a hlučnosti asi by to bylo super, ale ty převody k benzínovému motoru opravdu moc nepasují,ale docela by mě zajímalo jak by 1.6 s touto převodovkou jezdila.Nevím 55Kw má docela naftovou charakteristiku(max výkon při 4600ot a točivý moment 120Nm už při cca1500ot-má ráda nižší otáčky, tak by se jí to třeba mohlo líbit.Jet takhle po dálnici 140-zařazenou V. -otáčky motoru 2500.....

U 1,6/55kW s tímhle problém není, jen u 74 a 75kW.

Má někdo přijatelný vysvětlení, proč se ty nejty stříhaj u 74/75 a u 55kw/ SDI ne ?

Vysvětlení je jednoduché - krouticí moment motoru. Dále si dovoluji tvrdit, že je nesmyslné tvrzení, o vlivu prokluzu jednoho kola na utržení nýtů. Ten kdo to tvrdí, neměl tuto převodovku rozebranou. Snad by se to mohlo stříhnout tím, že se protáčející kolo náhle zasekne. Nicméně předvěst utržení nýtů je pocukávání při rozjezdu na II. a III převod. stupeň. II - 30 až 45 Km/hod a III - kolem 60 Km/hod. Je to známka, že nýty jsou uvolněné. Doporučuji nejezdit a neprodleně opravit. V opačném případě se cena opravy může vyšplhat do několika desítek tisíc. ;)

Pitomost...

Rozdíly v kroutícím momentu jsou tak malé, že se tahle teorie vylučuje. Jde tam jen o to, že použité nýty mají malou pevnost ve střihu, proto se buďto převrtává na větší nebo se používá opravná sada s pevnějšímy šrouby. To by například očipovaná 55kW trhala ty nýty taky a o tom jsem teda ještě neslyšel...

A nějaký pocukávání, nevim nevim... To jako, že když mi při popojíždění pocukává, tak se mám připravit na nejty nebo co? Mám tam repas převodovku a je na ní najeto nějakejch 15tis. a bez problémů ti na asfalt udělám dvě černý čáry, nemyslíš že už bych ty nejty měl urvaný(teď už šrouby)? To pocukávání dělaj volný poloosy nebo vůle na zubech a ne diferák...

Jedná se jednoduše o konstrukční chybu, kterou si uvědomili, ale nebere se jako reklamace.

Jestli ti ani tohle nestačí, tak požádám známýho co dělá převodovky jak na série tak do závoďáků o přesnější vyjádření, lepšího člověka u nás v okolí nenajdeš a zrovna od něj mám převodovku...

Sorry, ale :smich:

Rozdíly jsou relativně malé, ale musíš přičíst rozdíl v průměru kol při stejné rozteči děr na těle satelitů diferáku a jiné poměry převodových stupňů. V konečném důsledku zjistíš, že výsledný tlak na nýty je mnohem vyšší. Nechtěl jsem ovšem rozpitvávat detajly. Myslím, že o tomto tohle forum není!

Jen pro názornost přikládám popis stálého poměru rozvodovky 55 a 74KW

post-10891-1187887121_thumb.jpg

Ještě něco málo k tomu, co jsem psal o pocukávaní při rozjezdu: Jedná se o projev, který se začne projevovat pozvolna a nemá na to vliv teplota motoru. Prostě se to děje za každých okolností. Dále musíš vědět, že motor je OK. Když cuká za studena a teplý je v pořádku, hledej závadu na motoru.

Netvrdím, že jsem nej. v republice, ale několik těchto převodovek jsem udělal a u všech se počátek této závady projevil stejně. ( cukání při rozjezdu )

Volné klouby na polosách se projevují většínou lupáním a vůle na zubech ???... Myslíš v převodovce? To snad ne!

Ale znovu si musím připomenout, že toto forum je o tom jak poradit a pomoct, ne o rozpitvávání volovin. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že pokud se nesežene originální, tak nezbyde než tam dát nějakou jinou.02J jsou prý bezproblémové, akorát mají jiný systém řezení takže se musí nahradit táhla bovdeny.Za zkoušku by stála převodovka z 1.8 20V není moc dlouhá, ale spíš dost krátká.A nebo co z 2.0MPi...a na 02J se dá dodělat šestý stupeň :w00t1:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že pokud se nesežene originální, tak nezbyde než tam dát nějakou jinou.02J jsou prý bezproblémové, akorát mají jiný systém řezení takže se musí nahradit táhla bovdeny.Za zkoušku by stála převodovka z 1.8 20V není moc dlouhá, ale spíš dost krátká.A nebo co z 2.0MPi...a na 02J se dá dodělat šestý stupeň :w00t1:

Nejpodobnější je 02J CZM. Přeji hodně štěstí. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě to pocukává při rozjezdu a za studena. Není to motorem, prostě ráno po nastartování na první světelné křižovatce při rozjezdu mi to cuká, ale skutečně jen při rozjezdu. Po ohřevu je vše OK. Spíš mi to připadá jako od spojky, ale co to je, to fakt netuším, protože jsem ji ještě neměl rozdělanou. Některé lamely měly v sobě pružiny jako tlumiče torzních kmitů, jak je to řešeno tady, není tam něco obdobného, co se za studena třeba nějak přilepí ???

Jsou tam taky pružiny, teda aspoň jestli si dobře pamatuju, je možný že je máš unavený a cuká ti to...

ale ještě jedna blbá otázka, proč mi to dělá jen za studena ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě to pocukává při rozjezdu a za studena. Není to motorem, prostě ráno po nastartování na první světelné křižovatce při rozjezdu mi to cuká, ale skutečně jen při rozjezdu. Po ohřevu je vše OK. Spíš mi to připadá jako od spojky, ale co to je, to fakt netuším, protože jsem ji ještě neměl rozdělanou. Některé lamely měly v sobě pružiny jako tlumiče torzních kmitů, jak je to řešeno tady, není tam něco obdobného, co se za studena třeba nějak přilepí ???

Jsou tam taky pružiny, teda aspoň jestli si dobře pamatuju, je možný že je máš unavený a cuká ti to...

ale ještě jedna blbá otázka, proč mi to dělá jen za studena ?

Kopsi, zkontroluj si elektriku, zap. kabely, svicky, kontakty atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Zvedni predek - zarad rychlost a otacej kolem obema smery - cukanim - pokud bude velka vule - homok. klouby opotrebene - pokud je vule mala tak snad hledat jinde

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě to pocukává při rozjezdu a za studena. Není to motorem, prostě ráno po nastartování na první světelné křižovatce při rozjezdu mi to cuká, ale skutečně jen při rozjezdu. Po ohřevu je vše OK. Spíš mi to připadá jako od spojky, ale co to je, to fakt netuším, protože jsem ji ještě neměl rozdělanou. Některé lamely měly v sobě pružiny jako tlumiče torzních kmitů, jak je to řešeno tady, není tam něco obdobného, co se za studena třeba nějak přilepí ???

Jsou tam taky pružiny, teda aspoň jestli si dobře pamatuju, je možný že je máš unavený a cuká ti to...

ale ještě jedna blbá otázka, proč mi to dělá jen za studena ?

Kopsi, zkontroluj si elektriku, zap. kabely, svicky, kontakty atd.

Přikláním se k elektřině. Nezapomeň na teplotu chlad. kapaliny a váhu vzduchu. ( 30°C = 1500 - 2000 ohmů měřeno mezi svorkou 2 a 4 na váze vzduchu 1 a 3 na snímači chladící kapaliny.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Netvrdím, že jsem nej. v republice, ale několik těchto převodovek jsem udělal a u všech se počátek této závady projevil stejně. ( cukání při rozjezdu )

Nevzpomenes si pls jaka byla nejnovejsi oktavka u ktere se zavada projevila ? Mam 1.6/75kW MR2002 (vyroba tusim unor 2002 ) a podle servisky je tam taky prevodovka DUU, tak jestli to muzu taky ocekavat.

Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Netvrdím, že jsem nej. v republice, ale několik těchto převodovek jsem udělal a u všech se počátek této závady projevil stejně. ( cukání při rozjezdu )

Nevzpomenes si pls jaka byla nejnovejsi oktavka u ktere se zavada projevila ? Mam 1.6/75kW MR2002 (vyroba tusim unor 2002 ) a podle servisky je tam taky prevodovka DUU, tak jestli to muzu taky ocekavat.

Diky.

2000, ale myslím, že tyto převodovky jsou všechny stejné. ( Rád bych se mýlil )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Netvrdím, že jsem nej. v republice, ale několik těchto převodovek jsem udělal a u všech se počátek této závady projevil stejně. ( cukání při rozjezdu )

Nevzpomenes si pls jaka byla nejnovejsi oktavka u ktere se zavada projevila ? Mam 1.6/75kW MR2002 (vyroba tusim unor 2002 ) a podle servisky je tam taky prevodovka DUU, tak jestli to muzu taky ocekavat.

Diky.

U 75kW s převodovkama už problém není, už jsem to tu někde psal, bylo to jen u 74kW a i poslední už to měly v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě to pocukává při rozjezdu a za studena. Není to motorem, prostě ráno po nastartování na první světelné křižovatce při rozjezdu mi to cuká, ale skutečně jen při rozjezdu. Po ohřevu je vše OK. Spíš mi to připadá jako od spojky, ale co to je, to fakt netuším, protože jsem ji ještě neměl rozdělanou. Některé lamely měly v sobě pružiny jako tlumiče torzních kmitů, jak je to řešeno tady, není tam něco obdobného, co se za studena třeba nějak přilepí ???

Jsou tam taky pružiny, teda aspoň jestli si dobře pamatuju, je možný že je máš unavený a cuká ti to...

ale ještě jedna blbá otázka, proč mi to dělá jen za studena ?

Kopsi, zkontroluj si elektriku, zap. kabely, svicky, kontakty atd.

Přikláním se k elektřině. Nezapomeň na teplotu chlad. kapaliny a váhu vzduchu. ( 30°C = 1500 - 2000 ohmů měřeno mezi svorkou 2 a 4 na váze vzduchu 1 a 3 na snímači chladící kapaliny.)

chlapi v elektrice to není, motor točí normálně. opravdu to jde od spojky. přenese se to až do volantu a auto se normálně při rozjezdu rozklepe. Musím ubrat a spojku při rozjezdu přidržet, aby se trochu proklouzla a nešla ihned do záběru. Prostě to je tam, ale proč safra jen při studeném ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

No tak co ja vim tak uz na nove prevodovce - cca rok 2000 a vejs je nejake vyrobni cislo ci oznaceni a ta prevodovka je uz gut.

To oznaceni je napr. takto videt, ale pokud budete mit starsi prevodovku tak to ani nehledejte - je to viditelne z vrchu u razeni :

post-3876-1188047563_thumb.jpg

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to můžu potvrdit, nic jsem na ní neviděl. Mohli by jste mi poradit chlapy, jak zjistím bezpečně kód od té převodovky? Servisku nemám, na tipovém štítku vzadu v kufru jsem kód převodovky hledat taky marně. Auto je vyrobené 03.98 Motor AKL, převodovka 02K :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...