Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Návody - SUPERB

  1. Zahájeno uživatelem michal2009,

    V tomto tématu najdete různé návody pro údržbu / opravy Vašich plechových kamarádů Budu pomalu tvořit a prosím - nechci zde vidět žádné OT - pouze postupy a opravy. Za připadnou fotodokumentaci se zlobit jistě nikdo nebude Upozornění: V této sekci v žádném případě nezakládejte témata s dotazy!

    • 0 odpovědí
    • 8,7tis zobrazení
  2. Zhodit krytky po bokoch (z vonkajsej strany plastovy klip z vnutornej strany krytka).Zlozit plast, ktory je na 3. brzdovom svetle. (je osadeny na plieskoch, cize sa lahko vycvakava).Potom zlozit dolny plast (pri otvoreni kufra ten hore- tak isto je iba nacvakany na karoserii plieskami).Potom vonkajsie strany cize plasty okolo mechanizmu pomaly rozpojit. Vnutorne plasty okolo mechanizmu su na 1 srubu na strane 3. brzdoveho svetla 1 srubu z dolnej strany (pod spodnym plastom, ktory je hore a ten date dole v predchadzajucom kroku. A dalsia 1 sruba je z vnutornej strany v mechanizme. Potom uz len vybrat vnutorne plasty okolo mechanizmu.Ja som vyberal aj koberec kufra (odb. He…

  3. Zahájeno uživatelem Bielko,

    Krátko po naštartovaní a pohnutí sa s vozidlom palubný počítač vyhodí chybu "Porucha ACC". Stávalo sa mi to často, hlavne počas dažďa/vlhka. Vozidlo je po zobrazení chyby zrejme aj v nejakom núdzovom režíme, lebo cítiť, že inač reaguje na plyn a DSG inač radí prevody. Pri zobrazení pamäti chýb v jednotke "13 - regulace odstupu" je uložená chyba "U1123 00" Nejedná sa ale o chybu radaru, či jednotky regulácie odstupu. V jednotke motora je uložená chyba "P11A6 00" - Prestavovač vačkových hriadeľov "A" valec 2 - neplatný signál (vy môžete mať samozrejme inú chybu, dokonca v inej jednotke) Ak sa pozriete na dátu…

  4. Zdravim Vás, začal mi sem-tam vypadávať zvuk na subwoofery, no včera prestal hrať úplne, tak som ho dnes vybral a zistil som, že sú na oboch stranách (menič je dvojcievkový) prelomené pružné "pletené" káble (vodič/kábel, ktorý pozostáva z prepletených káblikov a je preto výnimočne pružný). Pružný síce bol, no z nepochopiteľných dôvodov bol uložený a zasilikonovaný v plošnej doske, kde bola jeho životnosť odsúdená k prelomeniu sa. Pružný kábel som odpájkoval a napájkoval zozadu plošnej dosky, poskladal a znovu všetko hraje. Verím, že to pomôže aj ostatným, nový síce stojí "len" cca 150€, no zdarma je to určite lepšie. Prikladám aj fotky a video. Rozobratie…

  5. Zahájeno uživatelem bojler,

    Pustil jsem se do vymeny vadneho senzoru kvality vzduchu. Zatim jeste nedosel novy dil, delal jsem teprve zkousku, zda vymenu zvladnu. Senzor je umisteny v oddelovacim prostoru pod pravym steracem tesne pred vstupem vzduchu do kabiny. Neni treba demontovat sterace, jen se dostat pod kryt. Ten se odjisti vytazenim dvou sponek a sundadnim tesneni. Oddelovaci prostor ma kryt rozdeleny na dve poloviny, prava cast se nasouva na levou, zespoda ma pro zajisteni sponu. Chvilku to i vypadalo, ze bude stacit kryt jen nadzvednout, ale mam velke pracky a nepostupoval jsem podle zadneho podrobneho navodu, takze bylo prvne nutne zjistit, jak ho demontovat. …

  6. V zimě mi začal ventilátor čerstvého vzduchu (umístěný v prostoru nohou spolujezdce, za přihrádkou) nepříjemné pískat, než se zahřál. Vyjmul jsem ho proto, vyčistil a namazal. Vyjmutí ventilátoru čerstvého vzduchu není taková legrace, jak se to z dílenské příručky zdá, níže pár mých postřehů. Na úvod: Doporučuji si při práci s ventilátorem lehnout do prostoru pro nohy spolujezdce tak, že hlava je pod ofuky nohou. Poslepu to nelze. Odšroubovat dvě plastové „matky“ a sejmout měkký (kosmetický) kryt ofuků nohou spolujezdce. Kryt je dvěma matkami pouze jištěn, aby neupadl, není jinak přichycený, pouze zasunutý za okraje prostoru (přístrojovou desku a přihrádku s…

  7. Ahoj klubáci, tak po dlouhé době jsem si na sebe upletl bič v podobě montáže nezávislého topení do superba 2. A to bych nebyl já, abych si to nějak "neokořenil". Do fábie jsem to zvládnul na výbornou a do dnešního dne to maká jak o život. Prvotní úvaha byla jaký druh topení zvolit zda analog - thermo top C, thermo top Evo a k tomu dodělat všechny ty opičárny, jako IPCU modul pro ovládání větráku topení, či dodatečné relé pro silovou část sepnutí větráku, dodatečné hodiny a nějaké dálkové ovládání v podobě T91 či T100 popřípadě další vychytávkou Thermo call ovládaný telefonem. U této varianty mě vadí, že to není takový elagatní. Dodatečné hodin…

  8. Ahoj klubáci a nadšenci, protože je tady hrozně moc málo návodů, rozhodl jsem se zase jeden přidat :-). Tentokrát to bude montáž tažného zařízení do superba II. V mém případě combi, ale pro sedan to bude skoro stejná pakárna. Protože v autě nebyla příprava pro tažné a to je škoda, musel jsem absolvovat tahání kabelů až k pojistkovému boxu. Jinak pro montáž tažného jsem se rohodl z několika důvodů superb 2,0l TDI 125kW může tahat 1800kg (4x4 až 2000kg), pak jsem slíbil dětem, že pojedeme na výlet s domečkem za autem(karavan)(ten slib jsem neměl nikdy dávat :-)) a pak tažné se čas od času prostě hodí. Já jsem se rozhodl sehnat origo tažné s origo jednotkou, abyc…

  9. Zahájeno uživatelem Patrik1971,

    Jedna sa o vysokonapatovy system,takze max opatrnost.Odporuca sa odpojit bateriu,alebo konektor veduci do svetla,vypnutie svetiel do polohy 0,vypnute zapalovanie a pockanie 10 min!!!!!!! Demontovat koleso/odporucam na strane spolujazdca,pretoze do svetlometu je lepsi pristup a je tam lepsie vidiet,takze odistenie vybojky je lepsie najprv skusit tam.Nasledne dŕuha strana bude brnkacka/ Demontovat podblatnik..kompletne ho vytiahnut von. Nasledne otvorit svetlomet cez krytku zo zadnej strany. Odpojime konektor k vybojke miernym kyvanim a tahom smerom dolu. Odporucam vybojku uchopit a mierne pootocit do lava komplet z celou sosovkou.Bude lepsi pristup…

  10. Zahájeno uživatelem AdoksS,

    Podle servisů je to dost častá závada, že startovací tlačítko začne hůře reagovat na stisk. Obvykle až na 5tý nebo 6tý stisk a člověk neví, jestli si to tlačítko někdy nerozmyslí úplně. Stalo se to na superbu i mě, tak jsem koupil nové tlačítko a staré rozebral. Měl jsem za to, že tlačítko má mechanické spínače, ale nemá. Je to řešeno kontaktem na plošném spoji, které je spínané vodivou podložkou. Jako třeba ovladač od televize. Problém je špína na kontaktu a vodivé podložce, která brání propojení kontaktu. Oprava teda spočívá v rozebrání tlačítka a kvalitním vyčištění kontaktů. Takže rozebrat horní kryt sloupku, stačí zapáčit z čela s…

  11. Zahájeno uživatelem albicz073,

    U zadního výdechu topení se mi odlomily/urazily oba ovládací prvky tak, že již nešly opětovně použít. Tím pádem se nedaly roletky ovládat (směrovat proud vzduchu). Navíc jedna strana roletek se rozpojila tak nešťastně, že každá lamela směřovala jiným směrem. K opravě už to opravdu nebylo a tak jsem objednal nový díl. Výměna výdechu není vůbec složitá, ale některé věci je lépe vědět, aby nedošlo při výměně k ještě dalšímu poškození. Snad tedy bude stručný návod někomu k užitku. Krok 1. Vyjmutí původního dílu: Předem připravené 4 proužky plastové karty (ideální nastříhaná slabá věrnostní karta) je potřeba trochu…

  12. Z výroby chybí těsnění pod znakem Škoda, což má za následek v deštivém počasí špinění motoru a plastů v motorovém prostoru. Co bude potřeba: - koupit v hobbymarketu lepící D - profilové těsnění, o rozměrech alespoň 2x2cm. Bude ho zapotřebí necelý metr, cena do 60,- Kč. Vyměřit a nalepit těsnění (cca 70 cm) tak, aby při zavření kapoty byla tato část utěsněná (viz.foto) - při nalepení blíže ke chladiči hrozí, že těsnění nebude mít kontakt s výkrojem v kapotě a toto opatření bude neúčinné! Včera otestováno za deště a bez problému, viz fotky Na okraj kapoty není dobré toto těsnění montovat z důvodu stíženého přístupu k páčce. Osazeno na 2.0TDI 140kw - žádný úbytek vý…

  13. Už jsem tady párkrát registroval, že se zadní roletka kufru sama strašně pomalu (slabě) otvírá. Ta moje v SIII kombi na tom nebyla o nic líp. Po klepnutí na ni aby se otevřela, se do první poloviny tak nějak lemrácky posunula, ale druhá polovina bez pomoci ruky, se k sedačkám sama nedostala. A v zimě to bylo ještě horší. Tak jsem se konečně dokopal se té roletce podívat na zoubek. Roletku jsem vyndal a dal na stůl. Na straně řidiče (u mého kusu a předpokládám, že to škoda dělá všude stejně, je potřeba to rozebrat ze strany řidiče, kde je napínací část roletky, na druhé straně je pevný plastový čep tvaru torxu) jsem ze spodní strany dvěma šrubováky…

  14. Zahájeno uživatelem supersoptik,

    Ahoj. Včera jsem se pustil do výměny zaneseného radiátoru na Škodě Superb combi 2 rok 2010 motor BMP. Dohnalo mě k tomu nefunkční pravá strana, která netopila. Byly dvě možnosti příčiny: 1 - vadná klapka, ale to jsem prověřil jak diagnostikou, tak rozebráním pravé strany u noh a optickou kontrolou funkčnosti klapky. 2 - ucpaný radiátor, který se mi potvrdil. Z diskuzí jsem něco málo vyčetl, ale návod nikde, tak jsem něco zkusil vymyslet. Pár postřehů: Nechte na podlaze originální gumový kobereček, protože vám něco málo chladící kapaliny uteče a z toho gumového to jde oproti koberci vylít. Radiátor jsem zvolil značky Denso. St…

      • Pozitivní
    • 1 odpověď
    • 16,1tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem Patrik1971,

    Nakolko su motorizacie,ktore maju z vyroby iba maly kryt motora/taky polmesiac/,inspiroval som sa tu na Skodahome od jedneho clena a doplnil kryt motora velky.Je to kryt z original Skoda prislusenstva. Neviem,aka je kompatibilita u inych motorizacii,ale viem,ze tento ktyt s tymto cislom dielu je vhodny pre benzinovu verziu 110 a 140 kw.Rocnikovo 2019,2020,ine rocniky overit neviem. Kryt je podla ETKA urceny pre Superb 3,Octavia 4 a Karoq,predpokladam benzinove motorizacie. Takto vypada povodny kryt pre moje auto./obr.1/ Diely pre montaz: 3Q0 825 236 C kryt motora WHT 000 729 A skrutka 3ks U mna boli v napravnici osadene hmozdinky,takze …

  16. Ahojte. Ak Vam Vas plechovy milacik vydava klepave zvuky od zadneho ulozenia siberu, ked je vo vetracej pozicii, mam pre Vas jednoduchy DIY. Pricinou klepania je uvolnene ulozenie zadneho difuzora stresneho okna ( Symptom vo videu prilohe ) https://youtu.be/FOBzzHTZ5SY Hlavnou pomocou mi bolo nasledujuce video: https://www.youtube.com/watch?v=VrAqgXrYaow Kde sa autor venuje tomu istemu problemu, ale na OOOO A4 ke. Verim ze tento problem sa moze vyskytnut aj v inych VW modeloch. Pre rychly fix budete potrebovat: Dve ruky, skurtkovac T25, kreditku alebo original nastroj na pacenie plastov. Celkova z…

    • 6 odpovědí
    • 16,7tis zobrazení
  17. Je to práce na 15 minut: 1) Sundáš PP kolo 2) odděláš podběh, drží klasicky na Torxech 3) uvidíš vedení vzduchu od chladiče do turba (tlustá hadice na spojkách) 4) demontuješ tu hadici - za chladičem posuneš sponku plochým šroubovákem a to stejný uděláš před turbem 5) až to bude po obou stranách volný, bude ti to tam držet na plastovým výlisku, který je přichycen taky torxem - demontovat 6) celý vedení dáš bokem 7) před sebou budeš mít plechový kryt rozvodu se zátkou o velikosti kovové padesátikoruny, tu normálně odděláš plochým šroubovákem a uvidíš napínák viz foto.. montáž je obráceně, nezapomeň hezky očistit dosedací plochy v příloze jsou …

      • Pozitivní
    • 5 odpovědí
    • 11,8tis zobrazení
  18. Ahojte. Nedavno som absolvoval na mojom Superbe vymenu pumpy prednych ostrekovacov. Jedna sa o rv 2010, motor 1.8 TSI CDAA. Podobny postup bude aj pre ine koncernove vozy s podobnym rokom vyroby. (OCTAVIA, PASSAT etc). Je to zakrok ktory zvladne doma hocikto. Kedy menit ? V mojom pripade som si vsimol samovolny unik ostrekovacov. Prejavilo sa to kvapkanim v mieste vid obrazok. Ako doprovodny symptom som mal slaby tlak vodneho luca pri ostrekovani predneho skla. V tomto prispevku si ukazeme ako sa dostat k pumpe ostrekovacou a vymenit ju. Material ktory potrebujeme na vymenu ? Pumpa ostrekovacov ma OEM cislo - 1K5955…

    • 0 odpovědí
    • 15,7tis zobrazení
  19. Ahojte. Nedavno som absolvoval na mojom Superbe vymenu PCV ventilu. Jedna sa o rv 2010, motor 1.8 TSI CDAA. Podobny postup bude aj pre ine koncernove vozy s motormi 1.8/2.0 TSI. Je to zakrok ktory zvladne doma hocikto. Co je to PCV, alebo po slovensky odlucovac oleja ? Jedna sa o zariadenie, vdaka ktoremu dokazu vypary z motora cirkulovat nasp5 do sacieho/turbo vedenia. Ako casto treba PCV menit ? Pokial viem tak sa nejedna o polozku ktora by mala predpisany interval vymeny. Avsak skutocnost je taka, ze casom sa vie pokazit (prirodzene opotrebovanie membrany vo vnutry/zaseknutie pohyblivych casti). Mne sa to stalo po 9 ro…

    • 0 odpovědí
    • 40,5tis zobrazení
  20. Proč čistit klapku? Po určitém kilometrovém proběhu můžeme pozorovat mírné skákání otáček při studeném startu, popř. soustavné držení např. na 1500ot/min. Na vině bývá většinou znečištěný prstenec + tělo klapky, kdy je prstenec díky adaptacím postupně otevírán. Pro odstranění je nutné tělo vyčistit a provést vymazání adaptací + základní nastavení, kde si prstenec načte opět správnou polohu Doporučuji nechat vyčistit minimálně každých 100 000km.. U této motorizace se klapka na rozdíl od jiných nevytahuje zrovna 2x dobře, ale všechno jde. Škrtící klapku je dobré vytáhnout celou a dobře vyčistit i z druhé strany, protože fouknutí spreje do sání zezadu dobře nevyčistí a v…

    • 4 odpovědi
    • 25tis zobrazení
  21. Dobrý den, třeba někomu pomohu. Zde ukázka jak jsem řešil dvojitou podlahu Superb 2. Původně varianta MFD deska pro Octavia 2. Ale bylo to moc těžké. Pro Superb II upgradovaná verze - palubky. Dobrá zakušenost, lehký pevný materiál. jen trochu nižší než z O2. Koberec ze dna jsem použil nahoru. A dolu dal obyčejný starší koberec, ať se nepodře lak na plechovém dně. Protože v autě byla podlaha s nosiči, tak jsem na bohu vyřízl kraje. Díky tomu šly lyžiny pořád stejně používat. A navíc v boku držely 1,5 PET flašky :-) ... Jako komentář vložím řešení pro superb3 (kde už dvojitá podla byla).

  22. Zahájeno uživatelem supersoptik,

    Ahoj. Dodělával jsem si Bluetooth propojení na kolumbuse a tak musel jsem vyndat stávajícího Parrota, který byl za klimatronikem, tak jsem se pustil do rozebrání přístojovky v Superbu II. Třeba to někomu pomůže.... 1. vycvaknout štítek kolem kolumbusu - drží jen zacvaknutý - plastovou "kostí" + odpojení kontrolky AIRBAGU 2. vyndat 4x torx kolem kolumbusu 3. vysunout kolumbus ven 4. odpojit konektor kolumbusu a antény 5. oddělat rámečem klimatroniku - opět jen nacvaknutý - plastovou "kostí" 6. povolit 4x torx dva na stranách dva dole 7. vytáhnout klimatronik a odpojit konektory - nejdříve povytáhnout červené pojistky na…

    • 0 odpovědí
    • 16,3tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem wizaard,

    Pokud z jakéhokoliv důvodu potřebujete vyměnit střešní anténu na Superbu II sedan, v první řadě se obrňte dostatkem trpělivosti a zásadně v žádném kroku nespěchejte a všechny kroky dělejte s citem! Toliko na úvod a nyní samotný postup. Poznámka: Postup bude především textový, případně doplněn obrázky z dílenské příručky, fotografie (ačkoliv jsem tuto činnost bohužel dělal už dvakrát) nemám. Poznámka 2: V továrně samozřejmě anténu montují bez stropnice, takže mají k jejímu uchycení zevnitř perfektní přístup. Abyste dosáhli stejného „luxusu“, museli byste sundat celou stropnici a vyndat ji z auta. Jelikož se jedná o časově a prací náročnou operaci, v…

    • 0 odpovědí
    • 18,7tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem supersoptik,

    Ahoj. Třeba se někomu bude hodit návod na výměnu GPS antény na Škodě Superb II combi. Demontáž: 1. sundání gumového těsnění kufru 2. sundání obou plastových boků obr. 2 + 4 - dost drží a je potřeba velikou sílu, aby vyskočili zobáčky z karosérie 3. odsunití stropnice od střechy - drží u hrany kufru na dvou suchých zipech, které stačí od sebe odsunout a já jsem si tento prostor vyplnil vysokou houbou na mytí auta, abych si zvětšil přístup mezi stropnici a střechou 4. rozpojení konektoru GPS antény 5. povolení matice antény - myslim si, že klíč 22 a já volil ořech a ráčnu (mimochodem, byla u mě úplně povolená - stáří auta 5 let a proto pod ní zatekla voda a …

      • Pozitivní
    • 3 odpovědi
    • 14tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem michal2009,

    Jednoduchý postup, proto doporučuji udělat, ať manžeta neleží na těle tlumiče a chrání pístnici tak, jak má: 1. auto zvedneme za karoserii (nápravnici - ne za nápravu), 2. demontujeme kolo (f1), 3. demontujeme podběh - drží ho několik torxů (2) 4. demontujeme horní uložení (2x 17 šrouby) (f3) 5. tlumič stlačíme a odděláme shora plastovou čepičku (f4) 6. podržíme pístnici za plošku a klíčem s očkem demontujeme matici 7. odděláme horní uložení + prasklý doraz + manžetu tlumiče (vyčistíme vybrání pro usazení dorazu) (f5 + 6) 8. nasadit doraz silou a pomocí pootáčení vsunout do manžety, vložíme na tlumič, namontujeme uložení + zajistíme matkou a složíme celé zpě…

    • 3 odpovědi
    • 12tis zobrazení

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.