Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 03/02/14 ve všech sekcích
-
No je třeba si na ten automat zvyknout. Myslím si že 45 minut nebo hoďka jako testovačka je málo na to aby se s tím člověk sžil a vychutnal si tu jízdu. Musíš v tom sedět déle, auto už mám měsíc doma a až teď můžu říct, že vím co od něj očekávat - jak se zachovat při předjíždění - přibrždění a adekvátní sešlápnuti plynu. Při klidné jízdě městem kde lechtáš plyn a před zatáčkou polechtáš brzdu aby si auto podřadilo nebo dupneš po brzdě aby se podřadilo i o dva stupně abys hned za za zatáčkou mohl vystřelit případně to završit přepnutím do režimu SPORT. A v tu chvíli se usmíváš do zpětného zrcátka na borce, který je sžitý se svým manuálem, protože víš, že s fofr pákou tam tu rychlost prostě nehodí tak rychle jako automat a začínáš se mu vzdalovat. Toto je má vlastní zkušenost, jelikož se na mě lepí poslední dobou víc pitomců možná vyzyvatelů, kteří se mě i po lehkém sešlápnutí plynu stále drží jako klíště, takže už pak zbývají dvě možnosti: buď dotyčného bere "srani" a uhneš mu nebo to oroštuješ a pak už je to jak jsem popisoval v minule větě Tak jako s manuálem po nějaké době postupně přicházíš na to, jak se auto chová, tak stejně je to u automatu(můj názor). Nejde si myslím vyvodit závěr z hodinové nebo celodenní jízdy, poněvadž v tu chvíli jsi rád, že jedeš. Maximálně to chvilkově oroštuješ a jsi rád, že sis z toho nepustil do gatí, když to např. drtíš po dálnici přes 200 km/h jelikož si říkáš jestli nekecali, že to jede 230 km/h a foukne do tebe boční vítr. Večer si pak říkáš "to jsem nezkusil, tam jsem tu zatáčku nevyzkoušel projet jinak, jak se chová auto po prudkém a po lehkém sešlápnuti brzy či plynu. Stejně tak jako s manuálem se připravuješ na předjíždění(snažíš se předvídat situaci) tak stejně je to s automatem. Myslet si, že pak vystřelíš v sekundě je mylné. Není na místě tu pak hanit automat, že je pomalý a špatně tam sype ty rychlosti a je kdo ví jaký. Problém je spíše v řidiči, který není plně sžity s vozem. Nikomu tady nevyčítám jeho názor jen poukazuji na svou zkušenost. Jestli je někdo zastáncem manuálu - prosím, ať je, já to nikomu neberu U mě to bylo ještě do nedávna tak, že jsem byl takový, jak se říká fanda manuálu a tak jako většina jsem tvrdil, že automat bych nikdy nechtěl( že je pro lenivce, ženské a já nevím co všechno a manuál, že je pro pořádné chlapy) tak po zkušenosti s automatem jsem pak upravil svou verzi a to tak, že bych se za automat nezlobil. Nicméně shodou okolností jsem byl tak trochu přinucen změnit vůz i z důvodu, že občas potřebuji aby i žena někde zajela. Tak jsem si říkal, že se obětuji a pořídíme si teda ten automat. Jezdil jsem s nim v Q5, tak jsem si říkal O3 je nový vůz snad to tak nějak bude +- podobně šlapat. A ejhle jsem z něj nadšen a za sebe můžu říci, že jsem s nim zcela spokojen a jsem rád, že ho mám a teď už jistě vím že manuál už si zřejmě nikdy nepořídím. Sice se říká nikdy neříkej nikdy ale co už Lítám v práci se služebním manuálem v naftě a je to pro mě, teď už to můžu říci UTRPENÍ, když to srovnám s automatem. Strašně moc se těším až přesednu po práci do své střely s DSG a vyrazím k chalupě. Takže se modlím a pevně věřím že až nastane podzim roku 2014, že mi šéf pořídí Scauta v automatu (což by snad neměl být problém v porovnání s tím co mi nabízel teď jako služební vůz ) Jsem nepolíbený staršími verzemi automatu takže nemohu srovnávat . Zatím mám za sebou pouze jízdy v automatu s Q5, Q5 facelift a občas dělám šéfovi zálohu na dálkové cestě v A8 Long a za sebe mohu říci, že ač je to auto nižší cenové kategorie v porovnání s tím co jsem uvedl jsem s DSG zcela spokojen, vyhovuje mi, jsem z něj nadšen, automat necuká jak někteří uvádějí, co se týká řazení rychlostních stupňů nemám žádnou výtku, auto je krásně tiché spotřeba je myslím si adekvátní k výkonu vozu (je pravda že za nižší spotřebu bychom se nezlobili ale co se dá dělat ) Omlouvám se za ten sloh4 body
-
EKKAR...Zase píšeš polovičaté věci..Tvoje hlavní myšlenka je, že lidi jsou blbci, tupci, všichni suprřidiči, kteří nemyslí. Já si myslím něco jiného..Automat, že nevidí? Ten vidí možná víc než Ty osobně. Že , když pojedou dva stejní, tak s manuálem tam bude rychleji,? Uplná blbina, to se už dávno prověřovalo a dopadlo to právě naopak. Se spotřebou to v dnešní době vychází skoro nastejno. Automat taky před zatáčkou dokáže podřadit a pak vystřelit....Ty jsi zaspal dobu, o tom to bude!!! By mně zajímalo, s jakým žebřinákem jsi jezdil, že máš takové zkušenosti s automatem. Já osobně docela dost se všemi , co se v koncernu vyskytly po roce 1995. Tvé řeči se spíše hodí do hospody k pivu.než na stránky. A takové bludy teda číst nebudu...3 body
-
Ja teda nevim, ale ja nad razenim u manualu nikdy nepremyslel. To jako premyslis, hmmm. ted tam hodim trojku, hmmmm ted by se hodila ctyrka, hmm blizim se ke krizovatce, bude treba vyradit.... To prece kazdy dela stejne zcela instiktivne a automaticky. Rucni razeni opravdu neni zadna raketova fyzika. Akorat nekterym zenam to holt uplne nejde. A nerekl bych, ze kdo si chce jizdu uzivat potrebuje manual. Ja znam opravdu hodne lidi, co si poridili automat po prvni jizde s nim a uzivaji si ted jizdu jeste 2x tolik co predtim. Ja naprosto respektuju, ze nekomu se manual libi vice, ale tvrzeni, ze kvedlat pakou 2834x za petihodinovou jizdu je jedina cesta, jak si vychutnat jizdu, je znacne mimo.3 body
-
Ekkar: Achjo... ta moje teorie se zakládala na statistice .... to neznamená že to platí pro všechny... očividně se neshodneme a já ti můj názor nevnucoval... Jinak myslím, že dnešní mladí narození po roce 2000 - až budou mít třeba pětadvacet, tak už možná auta budou jezdit v plně automatickém režimu, úplně bez zásahu řidiče...což už je dnes technicky možné, jen chybí potřebná legislativa...a za jízdy budou moct "přemýšlet" o úplně jiných věcech než o tom jaký "kvalt" tam zařadí.... Jinak co si napsal ty - jsou obecné proti-argumetny, které platili pro automaty tak před 10-ti a více lety, vyzkoušej DSG ono je opravdu už trušku někde jinde... a netí to jen marketigová masáž od ŠA....2 body
-
Petrrr: No to je druha obrovska vyhoda automatu. Kdyz ridi manzelka, tak se bojim tak o 50% mene nez kdyz ridila nas stary manual. Dokonce uz obcas zvladam se prestat soustredit na jizdu a treba si hrat na mobilu. Drive jsem mel oci na stopkach a nervy v kyblu.2 body
-
Byt se na tom my asi neshodneme, tak soucasny trend je naprosto jasny smerem k automatu. Draha sportovni auta se vyrabi bud uplne bez manualu, pripadne s manualem pouze na prani. Samozrejme nejaka vyjimka nekde urcite bude. Luxusni auta maji podobny trend. Audi od A7 nahoru uz s manualem nekoupite. A6 jen u slabsich motoru. Podle me to tak do peti az deseti let dojde i k levnejsim autum a konecne se dockam doby, kdy bude automat v zakladu tak jako treba v US.2 body
-
mino2, ale z tveho najezdu vyplyva, ze jezdis take delsi trasy, protoze dennimi trasami 5 km za rok 18 tis. km nenajedes.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Myslím, že Clint nemá pravdu. DSG je fakt rychlejší. Na každé křižovatce! A když se s tím zžiješ, tak umí i zatáčky i v kopcích, ale to je již o řidiči!1 bod
-
Tak jsem si přečetl i ten komentář. I ja mám nazor,že 130 je jen jedna a opět to bude nějaký bastl, který vyšumí jak ten nadhernej TUDOR si myslím ja. Vono, kdyby se ten tudor vyráběl tak si také myslím, že ho ma polovina z nás tedy majiteli tudoru.1 bod
-
Automat je v autě to nejlepší co může člověka potkat. Ale může to většinou posoudit jenom člověk co v něm opravdu seděl a řídil ho. Znám spoustu lidí co říkalo, bez manuálního řazení to by mne v autě ani to řízení nebavilo......Dnes spousta z nich má automat a rádi se tomu vždycky zasmějem. Prostě o tom, že by si v automatu jízdu neužili je naprostá blbost. Ve čtvrtek jedem přebírat fungl novou A6 allrouda 3.0 TDI biturbo, Už se na to moc těším a já si ten automat fakt užívat budu. Jedinou nevýhodu vidím v tom, že takové auto mi nikdy nebude říkat pane. Za mne automatům palec hore. No a já dnes zase zasednu za kvedlačku a budu jak debil furt kvedlat sem a tam.....1 bod
-
Napalme, napalme, tys tomu dal korunu... Ta tvoje teorie fungovat může, ale tak maximálně u lidí z USA nebo u lidí z Evropy narozenejch po roce 2000 - u starších moc nefunguje, aspoň u chlapů ne. Mně bude za měsíc 45 - a že bych si chtěl pořizovat automat, o tom jsem nikdy ani neuvažoval - to by mi nejdřív museli amputovat půlku mozku a levou nohu! Ale jak tady už napsali jiní, nechci jmenovat abych někoho nevynechal, je to o tom, jak kdo chce jezdit - pokud chce jezdit A NEPŘEMEJŠLET, ať si vysolí X klacíků za automat. Ale kdo si chce jízdu opravdu vychutnat a nebo komu vadí, že "auto přemejšlí za něj" - a to ne vždycky stejně jako on sám "pán a majitel", tak ten o automatu nikdy přemejšlet nebude. Nanejvejš o semiautomatu, neboli o automatický spojce a převodovce s předvolbou nebo sekvencí - ale takovým lidem prostě full automat vadí. Bohužel, jak zase píšou další, svět směřuje nejen za volantem k bezmyšlenkovýmu životu a konzumaci - a s tím se přesně shoduje přístup "automatčíků" = "když chci zrychlit, jen dupnu na plyn a vono to samo podřadí"... Ano, nemusí se u toho PŘEMEJŠLET, protože PŘEMEJŠLENÍ (občas a někoho) BOLÍ... My co podřazujeme už před zatáčkou, protože se zařazeným nižším stupněm se při ubrání plynu dá i příjemně zlehounka zpomalit pro nájezd do zatáčky a pak z ní na vyšších točkách vystřelit jak čert z tunelu, nemusíme čekat až nám automat přeřadí - a věř tomu, že když pojedou dva přibližně srovnatelně zkušení řidiči, ve stejných autech a se stejnýma motorama, po stejný trase - ale jednoho poveze automat a druhýho manuál, tak ten s manuálem tam dojede dřív a pravděpodobně i s nižší celkovou spotřebou, než ten automatčík - jednoduše proto, že ten AUTOMAT NEVIDÍ... A proto ani nepřemejšlí, ale jen slepě reaguje na to, jak zareagoval jeho řidič. Až budou auta SKUTEČNĚ PŘEMEJŠLET, protože budou mít v paměti integrovanou mapu všech silnic a podle bezprostředně aktualizovanýho mapovýho podkladu a systémů GPS/Galileo budou přesně vědět kde jsou ± půl metru a z toho budou schopný usoudit, kam se to vlastně řítí, pak to bude nejspíš jinak... Ale já jsem rád, že ZATÍM přemejšlet můžu a že JEŠTĚ POŘÁD mám čím a o čem - ten bezmyšlenkovitej automatizovanej konzum mi nahání hrůzu...1 bod
-
Pozorně jsem si přečetl rady "smatesovi". Obecně se dá říci, že za určitých podmínek je jejich aplikace možná, ale má to své "ale" ... "smates", pokud chceš cílenou radu, jak na spotřebu přímo na Tvé konkrétní trase, tak mi můžeš napsat do SZ souřadnice startu a cíle. Zanalizuji ji a na dálku Ti zkusím cíleně poradit. Pokud budu vyslovovat obecné téze, tak platí (a u motoru TSI dvojnásob!), že spotřebu lze ovlivnit jiným přístupem myšlení k jízdě a tím spojeným aktivním přístupem k ovládacím prvkům vozidla. Obecně není vhodné dávat radu typu, řaď v rozmezí těchto nebo tamtěchto otáček motoru. Při řazení záleží na vyhodnocení mnoha faktorů. Jedním z nich je i uvědomit si, z jakého stupně na ten vyšší řadíš. Nevím, zda v Tvém případě, ale asi ano, máš v pravém horním rohu palubního displeje "našeptávač". SW řídící jednotky Ti napovídá, kdy a co máš zařadit. SW není na tuto funkci nastaven zcela nevhodně. Lze se doporučením řídit. Někomu se bude zdát, že nabádá k přeřazení v nízkých otáčkách. Není tomu tak. Jen v jednom jediném případě bych "našeptávač" k přeřezení na vyšší stupeň ignoroval, a to v takovém, že mne na rovině napoví přeřaď a já jsem v blízkosti stoupání. Pak bych ho ignoroval ještě při řazení směrem dolu. Řadím dříve a níže uvedu proč. Já mám tu samou motorizaci, jak Ty. V nížině nebydlím, ale zase v horách taky ne. Pokud se podívám v jakých otáčkách při normální a přesto svižné jízdě mi "našeptávač" radí řadit, tak je to cca takto: ze 2 na 3 = 2400, 3/4=2000, 4/5=1800. Pokud "netlačím" na pilu, ale přesto nejsem nejpomalejší a splývám s provozem, tak "našeptává" - 2/3=2100, 3/4=1900, 4/5=1600. Z toho je vidět, že SW je celkem "inteligentní" a dokáže vyhodnocovat nejenom zátěž motoru, ale i polohu a hlavně rychlost sešlápnutí plynového pedálu. Jak ekonomiku provozu učím já? Z 1 na 2 řadit okamžitě po odvalení se kola nejpozději však do ujetí cca 4 metrů. Jak podřazovat? Využít setrvačné síly. Jde o to, dát zavčas nohu z plynu a nechat auto plynule zpomalovat se zařazeným rychlostním stupněm. V tomto momentě je spotřeba nulová! Až by mohlo jet auto pomaleji než chci, tak v tomto momentě vyřadit a pokračovat na neutrál. Nižší rychlostní stupeň by zpomalil více a je blbost jet z kopce pod plynem. To utíkají peníze za palivo. Pokud zastavovat, tak podřazovat až těsně před momentem, kdy by řídící jednotka zasáhla, aby motor nezhasl. Zase, celý úsek takovéhoto zpomalování je s nulovou spotřebou. Je blbost vyřadit a zpomalovat pomocí brzdy. To se zbytečně přichází o palivo. Brzda, to je to, co by se mělo použít jak poslední, a ta by měla sloužit k úplnému zastavení vozidla nebo ke krizovému nutnému zpomalení. Je jasné, že styl jízdy budu mít na uzavřeném okruhu úplně jiný. Ale město není závodní dráha. Pokud vezmu v úvahu, že uvádíš, že máš na trase kopce, tak určitě na trase tam se počet kopců nahoru rovná počtu kopců dolu. Co propálím do kopce, tak to zase z toho kopce ušetřím. Domnívám se, že Tvůj problém je jen v tom, že k motoru TSI přistupuješ stejně jak k motoru, který jsi měl ve FIATU. To musíš změnit. Spousta lidí při změně vozu dělá chybu v tom, že si neuvědomí, že každý motor má jiný kroutící moment ve stejných otáčkách a i jinou hlučnost. Rapid má motor docela dobře odhlučněn. Opravdu ho nemusíš slyšet a přesto je v dostatečných otáčkách (má dostatečný kroutící moment), aby se dalo už řadit.1 bod
-
Ano za chvilku bude automat všude. Řidičák se bere jako standart, lidstvo hloupne a aby se nepozabíjelo, musí se vyrábět blbuvzdorná auta, která přesunou člověka z bodu A do B.1 bod
-
1 bod
-
Ta podložka neudělá nic jinýho, než že posune náběh plnicího tlaku na plnou hodnotu směrem do vyšších toček a zmírní strmost toho nárůstu - bez ohledu na jakýkoliv další teplotní nebo tlakový korekce. Motor bez ní měl plnej krouťák mnohem dřív, než jakákoliv jiná motorizace s výjimkou dehtů - nebyl problém s ním gumovat i na trojku. Ale furt to byl takovej "vodezdizmus-kezdizmus" i včetně toho vytahujícího se rozvoďáku - prostě relativně ostře naladěnej agregát s výbornýma vlastnostma, ale za hovno stojící dlouhodobou spolehlivostí. Podložka v regulaci turba přispěla ke zvýšení dlouhodobý spolehlivosti, ale bohužel vzhledem k obsahu (a dalším úpravám i v softu) se s ní samozřejmě degradovaly původní vlastnosti - z motoru s vlastnostma na špičce v daný třídě se stala šedivá myš nijak nevybočující z řady podobnejch. Čipem se řada původních vlastností vrátí na hodnoty který ten motor měl před "akcí 24W6" nebo na ještě lepší, ale jde o to, aby se zároveň nezhoršila spolehlivost....1 bod
-
1 bod
-
Nikomu tady nevyčítám jeho názor, jen poukazuji na svou zkušenost. Jestli je někdo zastáncem automatu - prosím, ať je, já to nikomu neberu. Dovolil jsem si parafrázovat Helstikovu myšlenku. Jinak má tvoje slohová práce hlavu a patu, jen je podle mě třeba rozlišovat s jakým motorem a kde to auto s DSG provozuješ. Stejně tak, jako se musíš sžít s chováním DSG, je potřeba se naučit využívat charakteristiky motoru spojeného s manuální převodovkou. A na to dost řidičů nemá.1 bod
-
Jak jsem psal, kdo si to vyzkoušel, tak většinou už manuál nechce...Je to přirozená reakce člověka na pohodlí a komfort. Když se zeptám takového člověka, proč má automat, tak právě kvůli tomu. Nynější automat má už více kladů oproti manuálu. Reakce, styl, atd.... Když pojedou dva průměrní,obyčejní totožní řidiči se stejným motorem, manuálem a automatikou, tak automatika bude rychlejší....porovnání třeba v čase.1 bod
-
1 bod
-
Mohlo tam byť trochu benzínu ktorý sa na dlhej trase spálil, a zároveň ti mohlo súčasne ubudnúť aj trochu tej 5W-30-ky, ktorú leju vo fabrike. Tiež máš ešte takmer surový motor. Ak to nebude naďalej nejak drasticky ubúdať, vôbec by som to neriešil. Počítaj s tým, že ten motor si poriadne sadne až po nejakých 30 tisíc km. Zároveň by som zvážil skoršiu výmenu prvej olejovej náplne a olejového filtra, totiž pri novom motore sa dostáva počas zábehu do oleja viac kovových pilín a iného humusu ako bežne.1 bod
-
Dnes jsem měl možnost se projet novým Yetim 1.2 TSI 77 kW 7°DSG. Motor je velmi tichý, pokud se ovšem nevytáčí a obráceně, pokud ho DSG nedrží v (pro mě příliš) nízkých otáčkách (primárně ve městě), kde při rychlosti 50 km/h tam DSG má šestku, což motor ohodnocuje nepříjemným zvukovým projevem. S DSG je rozjezd hladký, žádné cukání jsem nezaznamenal, což už se nedá říct o některých dalších změnách převodových stupňů, ale nic extrémního to není. Při volbě D a pod plným plynem, přeřazuje DSG na vyšší kvalt někde kolem 5200 ot. Na vyšší otáčky je nutno navolit S, nebo to tam házet ručně. Největší zátah je cítit při vytáčení dvojky a trojky, ale ve vyšších rychlostech je výkon pouze dostačující. Nevím jak by se to chovalo při plném vytížení (auto bylo v obsazení 2 ks dospělí a 1 ks dítě). Dálniční rychlosti moc nevoní spotřebě, nemohl jsem se dostat pod osm litrů. Holt pro benzínové SUV to není to pravé ořechové.1 bod
-
1 bod
-
Celkom ma pobavil Napalmov príspevok "... do DSG a 4x4 člověk musí dozrát..." Mám cez 50 a kúpil som si OIII 1,8 TSI 4x4 DSG. Nemám pádla pod volantom, manuálne radenie som si len vyskúšal.Tak ako písal včera Hesltik, radenie a správanie prevodovky je otázkou plynového pedála. Keď sa potrebujem z vedľajšej cesty na križovatke zaradiť alebo pri predbiehaní, drgnem do páky a v režime S si vychutnám zrýchlenie a zvuk 6500 otáčok. Ak ešte niekedy vymením auto, bude s automatom. Mňa osobne automat baví.1 bod
-
tady je někdo urážlivej jak ženská, nechápu co ti na těch dvou komentářích přišlo negativní, ale že si to ty, tak ti udělám radost retarda si nechej od cesty chlapečku, jelikož pokud si potřeboval poradit, že se máš podivat do dílenský příručky, tak ti není ani rady ani pomoci, to je první věc, kam by si se asi měl podívat pokud se chystáš na něco takového, jako je výměna spojky, tim s tebou končim1 bod
-
1 bod
-
motor je dobrej k upravě, já měl 2.0 TDI 103 kw a po zvýšení tady od motorpowera 144kw. jinak tady sem našel graf od motorpowera, co má po netu zveřejněný... Octavia 2.0TDI CR 81kw.pdf jinak to pak jede po upravě nějak takto:1 bod
-
Ti co pujdou po motoru nemaj jinou sanci nez jit do koncernu, nemuzu si pomoci ale ty TSI svym jizdnim projevem dokazou silne zakaznika zaujmout, at je na papire cokoliv, tak pocitove ty motoru proste jednou. Kdo bude chtit mit pakubovku jak vyherni automat a vybavu za malo penez a je jim jedno co je pod kapotou hlavne, ze to otaci kolama, tak si proste koupi Hjundaje, Pazouta ci Rencka. atp. Nekdo proste ruzny veci neresi, vetsina lidi k tomu pristupuje jako priblizovadlu, hlavne at je to hezky a levny, predevsim at mam co nejvetsi pocit, ze jsem za malo penez dostal hoodne muziky. Zakaznik proste bude slyset na to, kdyz na jedne strane ma auto v plne palbe a na druhe za stejnou cenu jine auto v skoro v zakladu. Hlavne mi vadi ze nektere polozky nelze u skody vybrat baz toho aby vas to nutilo pridat jeste neco jineho. Jeden nesmysl, chci cerny skla, ale musim dat el. stahovani zadnich oken, jinak to nejde. Chci Bolero ale musim dat dalsi 4 repro. Proste vynucene tahani penez ze zakaznika.1 bod
-
Nemá. Má kratší zpřevodování, což motor ve městě pokropí živou vodou.1 bod
-
1 bod
-
Tak to jsem zvědavý jak dopadneš.Řeším ten sám problém - studený motor škube,do 2,5tisíc otáček vůbec netáhne,vypadá jak by se zahlcoval.O spotřebě ani nemluvím.1 bod
-
1 bod
-
CHlapci nijak nezpochybnuju vaše názory,či osotní zkušenosti,ale pořád mi nejde do hlavy jeden fakt ----a to ten že to dělá pouze za tepla!! Jinak PAVELKA-diky moc1 bod