Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/20/15 ve všech sekcích
-
3 body
-
3 body
-
Já bych poradil jednu věc - nevybírat jen podle jednoho parametru. Laciný auto může bejt v relativně dobrým technickým stavu, jen je obouchaný od toho, že sloužilo jako služebák X řidičům a parkovalo na ulici, kde do něj každej kopnul a v interiéru se vozilo všecko počínaje zmoklým psem a konče živým prasetem na firemní grilovačku, zatímco dražší auťák bude sice leštěnka, ale protože s ním jezdilo prase, tak může bejt i několikrát řachnutý a s motorem, o kterej se někdo moc dobře nestaral. Je potřeba si říct, za jakejch dalších okolností jsem ochotnej souhlasit s tím nebo jiným motorem, s takovým nebo makovým technickým stavem neboli jaký opravy po koupi jsem ochotnej zainvestovat. Pak můžu vybírat - sice si můžu "předvybrat" na nějakým internetovým portálu, jakým je třeba "seznamáckej" www.sauto.cz anebo www.tipcars.cz, ale pak stejně jedu na místo a vedle toho vybranýho tam stojí další, který prodejce vychvaluje - je potřeba si uvědomit přímo na místě při vzájemným porovnání, co získám na tom kterým kusu. Taky se sám musím podívat, jestli nenajdu nějaký výraznější znaky případný havárie - nestejně široký spáry mezi plechama kastle, kolem dveří a kapoty; viditelně jinej odstín olakování na některým karosářským dílu ve srovnání s okolníma, ale třeba taky jinej datovej kód na sklech oken - dole pod signaturou výrobce skla je natištěné poslední dvojčíslí letopočtu roku výroby, ideální stav je, když jsou všecky stejný a souhlasí s rokem výroby auta, s výjimkou čelního skla není žádnej jinej závažnej důvod proč měnit na autě třeba 3-4 skla najednou než havárka - když auto vykrade smažka, rozbije jen 1 sklo, to samý když si někde 300km od domova zabouchneš v autě klíče a nedokážeš si zajistit jinej způsob odemčení auta - taky nevymlátíš skla v obou bočních dveřích naráz... V motorovým prostoru je potřeba se podívat, jestli tam nejsou některý díly výrazně novější než zbytek auta - chladič, nosníky motoru, reflektory (mají na plastovým výlisku vylisovaný datum - a když jsou oba přední reflektory na autě s ročníkem výroby 2004 označený 2010, asi nebude něco úplně OK), to samý v interiéru - výrazně nový povrchy pedálů, volantu, páky ruční brzdy nebo nový sedačky bez předchozího upozornění na výměnu signalizujou, že předchozí majitel chtěl zamaskovat jejich opotřebení a tudíž je nebezpečí, že auto je podvodně omlazený = má stočený kilometry. A k volbě motoru - už ses asi rozhodla pro druhou generaci fábule a nechceš kombíka, tudíž ani nemá cenu tě upozorňovat na možnost koupit si roomstera jako věčně opomíjenýho a odstrkovanýho "o půl roku staršího bráchu" fábule II (i když je asi tak 10x praktičtější než fabka a stejně stará oktávka dohromady), takže jen stručně: - naftu nechceš, ani nemá s ročním nájezdem kolem 10 000km opodstatnění - vyplatí se až při nájezdu 15 000km za rok a víc; tudíž odpadají motory 1,4TDi a 1,9TDi - ten první je zvukově a vibračně strašnej (tříválec - není potřeba žádnej další komentář), ten druhej je těžkej jak kráva a ničí (slabou, původem z VW Polo) přední nápravu svou váhou, i když oba dva jsou vysokoživotnostní agregáty a při správný péči přežijou celý auto. - benzín 1,6 16V 77kW je motor na dlouhý trasy, vyplatí se těm, kterým se říká polykači kilometrů a přitom nechtějí naftu - je to nejideálnější (benzínovej) motor pro dálniční jízdu. Po městě je to ale žrout, 10 litrů spotřeba není žádná výjimka. Je to daň za dobrou dynamiku, která ale po městě ani není kolikrát tolik potřeba - auto s tímhle motorem je do města "přemotorovaný". Jedinou výhodou je možnost "míň řadit" - ale ta se tě podle tvých vlastních slov netýká, sama píšeš že řazení ti problém nedělá. - benzín 1,4 16V (v druhý generaci fábule výhradně s výkonem 63kW) je kompromis mezi staršíma verzema stejnýho objemu s výkonama 55/59kW a 74kW - má vyšší výkon než starší slabá varianta, ale lepší životnost než starší "stokoňka" (74kW), přitom je to velice spolehlivej agregát s minimem "vrozenejch" závad. Jeho negativem je absence úprav pro navýšení točivýho momentu ve spodní oblasti otáček, který třeba asijská nebo francouzská konkurence má - takže tahle koncernová 1,4 je profláknutá tím, že "odspoda nejede" a i při malých rychlostech se musí točit nad 2000 otáček, aby měla "zátah". To při častejch rozjezdech po městě na sem-tam-fórech znamená nutnost často řadit a spotřebu skoro srovnatelnou s motorem 1,6 16V - 8-9 litrů není výjimkou, ale pravidlem. Bohužel to není motor ani na vysoký dálniční rychlosti nad pásmem 120 - 130kmh - tam zase začíná žrát nad 8,5 litru, ale dynamikou tomu neodpovídá (nevhodně zvolený zpřevodování vs. počet rychlostních stupňů = cenový omezení jen na 5-rychlostní převodovku). Nejideálnější oblastí pro tenhle motor je venkov, kde se dá jet na "pětku" rychlostí těsně nad 100kmh - výsledkem je spotřeba kolem 6 litrů při velice svižný jízdě. - benzín 1,2 HTP je ideál do města - nebral bych slabší 44kW variantu, ale radši silnější 51kW (verze 40kW se do "dvojky" nedávala snad vůbec, silnější 12-ventilová 47kW jen na samotným náběhu výroby) - spotřebou se liší maximálně o 2 deci a výhodou silnějšího agregátu je daleko svižnější dynamika jízdy, i když ani slabší motor vzhledem k poměru převodů za svým silnějším bráchou o mnoho nezaostává - třeba schopnost akcelerace při rozjezdu na "světlech" je u obou "haťapek" lepší, než u motoru 1,4 (při srovnání jinak stejných aut) - osobně ověřeno, kolega Malta tady z fóra má 51kW HTP v roomsteru a navíc v LPG přestavbě - a na okreskách kde neznám trasu, mu já se svou 63kW "jednačtyřkou" málem nestačím. Kde trasu znám jsme při rychlostech do 90kmh skoro fifty-fifty, teprve nad 90kmh je jasně znát převaha výkonu čtyřválce v otáčkách. Při jízdě na dálnici se HTP trápí, je to už na hranici jeho možností - platí se za to vysokou tepelnou degradací oleje, kterej pak vyžaduje častější výměny a celkově vysokýma nákladama na provoz (spotřeba). Historická mizerná pověst motorů HTP v první generaci fábule (přeskakující rozvodovej řetěz, zapečení nebo kvetení ventilů) skončila dost podstatnou úpravou rozvodu v roce 2003 - fábule II už je "za vodou". - zbývá poslední, nejmladší agregát - turbobenzín 1,2TSI. O tom nemá moc cenu uvažovat, protože v cenový relaci kolem 100 - 120 tisíc bys koupila kus nadměrně "olítanej" nebo s vysokým počtem závad. Tenhle motor doplatil na snahu koncernu co nejvíc oškubat náklady na jeho vývoj - přestože pokud je v pořádku, byl by to skoro ideální motor (solidní nástup výkonu od nízkejch otáček, stabilní nárůst s otáčkama, plochá křivka točivýho momentu, přitom citelně nižší průměrná spotřeba než výkonově srovnatelný nepřeplňovaný motory), ale jeho největším mínusem je právě moc krátká doba spolehlivý funkce a malá životnost funkčně kritickejch komponent. Je to profláknutej pohon rozvodu hodně poruchovým řetězem, kde skutečná životnost rozhodně nedosahuje výrobcem předpovídanou dobu. Koupě 1,2TSI se dá s přimhouřením obou očí doporučit až v případě motoru vyrobenýho po červnu 2011 (masivní inovace pohonu rozvodu, zvýšení spolehlivosti, i když pořád "nic moc") - jenže to už je jiná cenová liga. Předpokládám, že ceny fábek s motorem 1,2TSI i novějšího data výroby půjdou dolů až v momentě, kdy se na trhu začne objevovat víc "trojkovejch" fábulí s tím samým objemem, ale s motorem pozdější verze vybaveným pohonem rozvodu ozubeným řemenem - to se dá očekávat zhruba někdy koncem letošního a začátkem příštího roku... Nu, a včil děvčico mudruj - budu ti držet pěstě...3 body
-
Dneska si už člověk nemůže ani pořádně začuchat, co? Samé ekopaliva, katalyzátory a filtry....Pořádného Warťase už člověk před sebou málo kdy vidí...2 body
-
Galvi můžeš používat pláštěnku a umývat oběma rukama. Budeš rychlejší. Z natáčení nic nebude,mamina ma pochroumanou ručičku.2 body
-
Zdravím, nedávno jsem sundával třetí brzdové světlo na FII Combi FL (r.v.2013). Protože mi chvíli trvalo, než jsem došel na to, jak to sundat (ilustrační obrázek v servisní příručce je dost titěrný a není tam moc vidět), rád se podělím s návodem...třeba to někomu ušetří čas. Nejprve fotka stavu světla před opravou (v rohu byla prasklina, plast sice ještě držel, ale byl těsně před upadnutím): Postup ze servisní příručky: 1/ Otevřít víko zavazadlového prostoru a vyjmout pryžovou zátku z otvoru pod brzdovým světlem. 2/ Vložit šroubovák do otvoru -viz obr.- opřít se o výstupek -1- na aretační liště -2- a aretační lištu směrem doprava -šipka posunout. Detail otvoru, do kterého je třeba strčit šroubovák a posunout s ním aretační lištu: Světlo po opravě: Mechanismus aretace světla:2 body
-
2 body
-
No pro jistotu beru gumáky, když si vzpomenu a ten sajgon na Bystřičce BTW berete někdo tvrdý alkohol?2 body
-
Já jen koukám s poza okna,jak déšť splachuje prach. V momentě kdy přestane, vyběhnu, objedu Kevina houbičkou a čekám na déšť.2 body
-
hele strejdo, on přijede šéfkuchař Arlo? to by mě mohl dovalit nějaké maso v tu sobotu, a pejska klidně vezmu, nenechám ho od rána vysrat, aby ti to tam zahnojil.2 body
-
Kua to je psí počasí dneska....zase jsem nějakej nachcípanej, kašlíček a rýmička od mladého ze školky Už to tu dlouho nebylo. Byl jsem dneska ve svém autorizáku, abych se ujistil, že na mě nezapomněli a že se mi věnují. Vešel jsem dovnitř a všichni mě pozdravili, koukli přes okno na auto a řekli že je naprosto v pořádku. To mě uklidnilo a jel jsem domů....2 body
-
2 body
-
tak me se ted odhlasil kamarad, ze kvuli praci nejede. takze mi nezbyva nic jineho nez ject sam. Dorazim v patek nekdy okolo 17 - 18 hodiny. jede nekdo z okoli Prahy v patek po obede?1 bod
-
Jakože když se to nerosype do 4 let, tak vůbec? No, já ti nevim1 bod
-
Praha Vyjizdime zitra kolem 11 tak snad neco kolem 14 - 15 budem na miste majte se klubaci .1 bod
-
Roomster nemá platformu, která umožňuje vestavbu motoru řady EA211 = do něj nelze vůbec uvažovat o TSI se 16 ventilama a s pohonem rozvodu řemenem. Tudíž jediný turbo, který se v benzínu do dneska pořizovaný skladofky dá koupit, je 1,2TSI EA111 = starej 8-ventilovej profláknutej řetízkovej kolotoč, kterej sice po všech úpravách už možná neskáče, ale řeťázek se mu vytahuje furt jako traky a tudíž po ujetí pár tisíc km začne řehtat jak říjná kobyla. ...1 bod
-
Pravda. Dneska jsem jel za Barkasem a kvůli té vůni jsem si i zajel. Pro mlaďochy: Barkas je taková Caravella z NDR [emoji23]1 bod
-
Tak abych ti to usnadnil. říkáš že to chces na 10 let. Tolik se TSi nikdy nedožije. Proto zbývá jen 16V 1.4. Jízdní projev horší o trochu, spolehlivost maximální. Spotřeba lehce horší, ale možnost instalace LPG. Pokud jsi ale fanda a rád jezdíš do servisu, je TSi jasná volba1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Já to takhle jak karlos už také párkrát umýval.. Jen jsem zatím nikdy nevychytal tu pauzu mezi dešti ... Běhám tam vždycky v dešti jak blbec . Ale posledně jsem na to už vyzrál, mám v kufru obrovský deštník, tak jsem běhal kolem auta i s deštníkem a houbičkou1 bod
-
ako mohlo toto Ekkarovi utiecť,že už to tu bolo http://forum.skodahome.cz/topic/31-vtipy-vtipné-obrázky-videa/?p=17059941 bod
-
ale ja bych to chtel opravdu videt. Jirka ten to vzdy necha jen oplachnout, ale Karlos to vylepsil.1 bod
-
1 bod
-
Karlos rekni manzelce at te natoci a da to na youtube at se muzem taky zasmat1 bod
-
R tsi jsem měl a pro neodstranitelný problém s pronikáním benzínu do oleje jsem ho vyměnil za R 1.4. Takže můžu srovnávat. Asi takhle, tsi je oproti 1.4 odspodu živější, motor je tišší a spotřeba menší. 1.4 mám 14 dní a pomalu si zvykám. V nižších otáčkách to prostě nejede, musí se to vytočit a tomu odpovídá spotřeba. Ale zas tak hrozný to není. Ale jak je 1.4 v otáčkách má sílu, tam je prostě ten obsah víc znát. Bohužel to ale zase víc řve :-) Pokud chceš srovnání tak tsi jasně vede, ale má takových jiných svých problémů, že mě do domu už nesmí. Pokud to chceš na pár let tak asi tsi, ale jen s prodlouženou zárukou. Pokud to chceš na delší dobu tak 1.4 a budeš klidně spát :-)1 bod
-
1 bod
-
Jojo, Rádius vidí život jednoduše: Posilovna, Hnůjdaj a lizpič. Až bude Rádius v LDN, tak mu ta jeho Čivava bude maximálně volizovat zadek Děti jsou základ rodiny, každý rozumný člověk na to přijde, dříve či později. Kokta a Ozák jsou ještě mladí cucáci, závodníci, co si honěj brko nad kanystrem benzínu, ale jednou taky budou mít rodinu (tedy Ozák určitě) a pak poznají, jakou radost přináší děti I na diesel člověk musí dospět1 bod
-
1 bod
-
Mysticke kruhy mas od fenek, ono s tim psem musíš taky chodit ven a právě ho nemít uzavřeného v kotci.. Tak lidi smrdi taky v bytě: D Woe Klinte vis jak vypadá Oktavia a citron jumpy nebo berlingo? oktavka je proti tomu prdlavka1 bod
-
Konsky sprezeni jsem si zas vytahl ja, kazdej mame neco (a i to mi ukradli). Ja Pawouka nesoudim, jen davam varianty co me napadaji. A vis co se rika, kdo umi ten umi, kdo neumi, ten uci.Jeste me napadlo, jestli to nekdo bude cist, tak bych se mohl zastavit v Jipu (jip-napoje; jip-potraviny), nejaky sudy jsem tam videl (asi pivo, Kofolu nvm nvm) a chlast bych rekl maji nejlevnejsi. Kdyz se najde nekdo s dobrou vyridilkou, tak tam muze zkusit zavolat a poptat se (dostupnost, podminky, ceny, zalohy). Ja nikdy nedostal slevu na auto (na nic snad), takze nejsem ten kvalifikovanej. Ja mozna pojedu okolo v pa ci o vikendu, tak bych se pripadne poptal. Je Skoda, ze mi Clint neposlal sms s pozvankou (musel jsem se tu nejdriv prohrabat 50ti strankama), byli jsme tam ted o vikendu. Clinte, psi sliny leci, porid si nejakyho hafana na mazleni, ne jen jako terc a nebo prestan furt libat auto, stejne ten motor utahas a auto pujde do AAA auto - ke skvelemu prodejci proverenych ojetin.1 bod
-
No chtěl bych jet přes Starý Hrozenkov a pak po dálnici. Nevím ale kdy vyjedu, auto budu vyzvedávat až zítra dopoledne. A to ještě nevím, jestli to nakonec nevzít přes Strání a NMnV a pak na dálnicu.1 bod
-
1 bod
-
Zajdi si na lekce ceskeho jazyka, treba se tam dozvis, jak se cte a budes rozumet, vzdycky se rodice venuji vice jen jednomu diteti, nekdo si hold cernymo Petrrra vzdy vytahne.A jestli cist umis, tak to cist nemusis (pry jsme svobodna zeme a mas svobodnou vuli) a nemusis nas o tom informovat, od toho je Facebook, ten si zaloz a pis tam i cos mel k obedu a cos po ranu vytlacil. Tam to lidi bude zajimat.1 bod
-
To ti reknu uplne presne az dostanes sluzebni fabii. Jo, tomu rozumym, na nakupy po meste jedine s naftou a nejlepe 2.0 a vice, ty 1.6 jsou liny. Benzin je tez idealni na tahani vleku (od toho je nafta ne, traktor... o tom vsichni mluvi). A na popojizdeni po Praze do prace je RSo myslim delany, hlavne ta boule vepředu, co ti udrzuje odstup a kdyby nahodou jsi jel domu pozde tak, tempomat na 50 na Milade.. Ale jak se rika nejlepsi auto sluzebni a nejhorsi zadny. Kdyz jiny neni, tak hold musi delat vse, ale ani v jedne vyjmenovane disciplíně neni RSo prim. Vsak o tom pisu. Vyuziti takto silnych motoru je u nas omezené. Jestli ti slo jen o napravu, tak bych radsi sel do Golfa, tam snad krome 1.2 maj vsechny viceprvek.1 bod
-
Mé postřehy po vyjetí nádrže: Auto: NEZAJETÝ MOTOR, 81 kW, kombi, style, 15" kola, pneu ECO od Bridstone, klima v provozu z 20%, 2 pasažéři, stopstart vypnut, přidáno aditivum do BA95 (VIF) Trať: město 1/5, dálnice 2/5, zbytek okresky s převýšením 250 metrů, vše jeto asi v 10 jízdách. Spotřeba je nadočekávání příznivá! V 9 z 10 případů jsem se dostal dle počítače pod 5 litrů!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Výjimka byl čistě dálniční úsek, kde spotřeba vystoupala na 6,1 (rychlost 135 km/h, 3 osoby, 20 kg zavazadel, protivítr). Kombinovaná spotřeba během testu dle PC 4,9 - 5,0 l. Skutečná spotřeba (dotankování do plné: 5,4 l). Nejnižší spotřeba dle PC po okreskách při malém provozu: 4,3 l. Nejvyšší spotřeba: dálnice, viz výše. Závěr: SPOKOJENOST1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Konečně to kluci z Automaticu vylepšili. Konečně jejich řešení dává smysl. Znáte? Používáte? https://dashboard.automatic.com/?demo#filter/?vehicle=all&date=1429567200000%2C1432159199999%2Clast30Days1 bod
-
Jinak Clint zapomněl říct, že vstup na Garden grill je zpoplatněn 200kč/os a parkovné 100kč/h. Pro členy klubu sleva 1% Pak další položky cenníku, tanec na klíně (jedné z Panchových šlapek) 300kč, kouření - 500Kč, hodina v zahradním domku - 1500Kč. Pro fanšmekry je tuk dispozici i Radiusův lispič a nebo Koktův zlatej zásun, ta, je sazebník odlišný a je třeba domluvit s majiteli. Jinak na velkou a na malou se bude chodit k sousedovo plotu, má tam okurky, tak aby mu rostly, za to dostane od souseda basu piv. Když se tak na to koukám jedná se ryze o komereční a výdělečnou záležitost a až nyní jsem pochopil proč to Clint vlastně dělá. Z lásky k nám to rozhodně nebude.1 bod
-
1 bod
-
Zase nepřeháněj - GT je srovnatelné s FIII se sportovním podvozkem a Dynamik paketem.1 bod
-
1 bod
-
šuldo a není to jedno? To tě fakt tak trápí, že napsal, že mu něco zdarma udělali? Já dával za klimu 789 Kč a ničím mi to nevystříkali. Kdyby chtěli 111 Kč navíc za vystříkání, rád jim je dám. Někdo dělá klimu za 5 stovek, někdo za litr.... Důležitou informací je, že po vystříkání mu to už nesmrdí.... chytat se slovíček.... k čemu?1 bod
-
1 bod
-
Koukam Clint ma sve ruzove bryle a vidi vse zkreslene. Sam ma 1.2 HTP, tak ano Clinte, v tomhle pripade atmosfera nejede. A ikdyz to neni petilitr, tak te to sezere i s botama. Stejny extrem je udusena 1.2 TSi, nejede a kdyz ji tocis aby jela, tak te sezere i s hlínou pod tebou. Dal to nema smysl resit. Ostatne jsi velky vyznavač jízdních kol a taky nemas turbo a jezdíš, staci spravna prehazovacka - ostatne to je ten cely princip a je stejny i u aut. Silny motor a nebo slaby oturbeny je zamerne skrcen dlouhou prevodovkou. Vse je kvuli emisim, nic neni kvuli uzivateli. // nenapadne schovam prihlasku na grilovani u Clinta - hlasim se!! Nefunkcni Hyundai, to se stane, stejne to ma Skodovka. Jenze ja tu spis mluvim o tom, ze TSi je casovana bomba a dale o cene vozu. O kvalite si take nedelam vetsi iluze ani u jedne znacky.1 bod
-
Chlapi, děkuji za Vaši účast.... Jak se ukázalo, spousta lidiček naslibovala, někteří se omluvili a někteří neměli ani tu slušnost napsat, sorry...nepřijedu, nemohu. I tak ale byl sraz pěknej, sešla se víceméně naše elita, co se sjíždí na pravidelných Čajích o páté plus někteří další. Dohodli jsme se rovněž se Stanem, že VII. Clintův sraz byl poslední....a účastí nejslabší. Dovedu pochopit, že ne vždy to každému vyjde, ale dva roky Stringo je dlouhá doba a pokud bys chtěl, jde všechno Já osobně neměl ještě nikdy neúčast a to ani na srazech, ani na Čajích. Rodina šla mimo, v práci jsem si vzal volno. Prostě když chceš, tak to jde (ovšem ne vždy).... Další srazy budou jen ve formátu měsíčních "Čajích o páté". Jinak fotečky nějaké dodám já, jiné Pawouk. Zde zatím jedna po příjezdu, kdy Ozi chudák brečel, že nemohl přijet svým autem...Bylo nám ho líto1 bod
-
Co Ti na to mám říct? V práci si může málokdo z nás vymýšlet, to plně chápu, ty ostaní dúvody jsou otázkou priorit. Holt mi připadá zbytečné v současné chvíli nabourávat víkend srazem pro pár věrných, kteří se dokážou domluvit na pokec i v jiné dny.1 bod