Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/22/16 ve všech sekcích
-
Ahoj supáci!!! Děkuji ještě jednou všem dorazili a pomohli tak uskutečnit tento sraz. Děkuji také Tarantulasovi za zajištění obědu, a naplánování spanilé jízdy, které snad nebylo co vyčíst. Ty vaše sprint byly už jen třešnička na dortu. Něco málo ze statistiky srazu: V hlavní srazový den bylo účastněno 38 superbů + 2 ex. Nemohu zapomenout také na Kvardiče, o kterém mnozí ani nevěděli, ale na sraze byl a tak ho musím sólo zmínit. Musím také zmínit 2 vlastně 3 superby, kteří dojeli ač neměli či dokonce zapřisáhle nechtěli, ale neumí říct ani ahoj, Celkem tedy 43 aut. Tím jste si vytvořili nový rekord, který ovšem nebyl cílem tohoto srazu, jak se někteří domnívají, Ten pravý cíl bylo spojit dohromady lidi, kteří se vozí v těchto autech, a užít si to. Zase někdy ahoj!!! Kubinos3 body
-
Kluci,kdy dáme sraz v Sedlišti? Navrhuji sobotu 18.6. asi v našich 14h Vaše názory?2 body
-
Abych tu jenom neprudil s hloupými dotazy… Přihodila se mi stejná věc, roletka nezatahovala. V autorizovaném servisu mi bylo řečeno, že se nejspíš urval plastový kolíček, přes který jde síla pružiny a že je to neopravitelné. Nicméně udělali mi nabídku asi za 6000,- na objednání a namontování nové. To mě moc nepotěšilo, takže jsem hledal na internetu - u dodavatele originálních dílů škoda jsem jí pak sice našel dokonce za 5000,- (a kdybych si koupil Fabii, tak jenom za 3500,- ☺ ), ale to taky nic moc. Jinde vyprodáno. Takže jsem si řekl, že když už mám utrácet, tak že se aspoň kouknu dovnitř, v čem je problém. A hle - něco vevnitř opravdu prasklo, ale nebyl to kolíček, nýbrž něco trochu jiného. Každopádně roletu se povedlo opravit a cenou bylo pár hodin času a trochu bolavé prsty. Pokud by někdo měl stejný problém (a že prý bývají), tak to třeba někomu pomůže, možná jen navede k jiné myšlence. Zkusím z toho udělat obrázkový manuál, ale upozorňuji, že fotky jsou dělány ze stavu demontovaného až do stavu téměř smontovaného (tzn. během skládání). Vadit snad nebude. V prvním kroku je nutno roletu vůbec vyndat z kufru vozidla. Tzn., vlézt do kufru a máte li dvojitou podlážku, tak se radši pohybovat někde u boku vozidla. Roletu chytněte a trochu jí zatlačte na pravou, anebo levou stranu. Vyjede ze zámečku a nechá se bez násilí vyndat. Pozor na skla… Odneste ji někam ke stolu a otočte vzhůru nohama. Je nutno sundat boční kryty na koncích. Zespod zevnitř se nachází dvojice zacvakávacích zámečků. K jejich odcvaknutí je potřeba vzít plochý šroubovák, strčit do jednoho otvoru a kryt přitom zkoušet stahovat. Plast se vyhrbí a měl by tak zůstat. Úplně stejně na druhé straně pak povolit i druhý zámeček. Pokud by nešlo, tak musíte zatlačit na obou místech naráz. Po uvolnění sundejte a odložte. Kdyby se někdo ptal - středící pružiny při stáhnutí NEvystřelí až ke stropu. Pod jedním z konců se skrývá navíjecí mechanismus, pod druhým pak pouze ložisko. Položíte li roletu na záda a plátno se bude odvíjet směrem od vás, tak najdete navíjecí mechanismus po levé ruce. Nejsem si teď jist, zdali je nutno sundávat oba konce. Po sundání krytů je potřeba odstranit víčka na konci hliníkového profilu. Opět jsou držena dvojicí zámků, nicméně se k nim snadno dostanete přes otvory v profilu. Kdyby souběžné mačkání na zámečky nechtělo víčka uvolnit, tak můžete trochu barbarsky vrazit šroubovák mezi víčko a profil (tam co je nahoře ta tenounká spára). Společně s víčkem na levé straně možná ven vyjede i taková plastová osička. Po vysunutí zjistíte, jaká je závada. Najdete li osičku ve stavu (viz obrázek) bez chybějícího kolíku, tak je nejspíš vada v pružině asi jako u mně – praskla. Je li ulomený kolíček, tak bohužel neporadím – maximálně si u někoho nechat z duralu vytočit novou a onen kolík do něj nalisovat, fantazii se meze nekladou. V případě, že je problém v pružině, je nutno nějak opravit ji. V mém případě jsem tedy z plastové osičky sundal zbytek pružiny. Z tlustšího drátu jsem si ohnul háček a s ním zachytil konec pružiny uvnitř tyče rolety. Vyloženě zdeformovanou část pružiny jsem odstřihnul a konec stočil do očka, viz originál. Pružinu je potřeba si nějak podržet venku – v mém případě pomohl starý nůž. A následě ohnout.. upozorňuju - sice to prasklo, ale ohýbá se blbě.. V podstatě analogicky k demontáži jsem pak vše dával nazpět. Roletu před montáží doporučuji navinout na doraz a poté nastavit předpětí v pružině tím, že jí zkroutíte na opačnou stranu, než se bude vytahovat. Přiznávám, nevím, jak moc by se měla zkroutit. Točil jsem tedy tak dlouho, dokud se nezačala prohýbat. Můžete víc určitě, roleta se mi stahuje velmi pomalu a malou silou, ale osobně nevadí. Nelekněte se, když vám to občas ujede a natočená pružina se uvnitř roztočí, je tam celkem blbý přístup a vše je mastné. V průběhu demontáže se ještě najde pár tvarových spojů, ale obvykle stačí šroubovákem trochu zapáčit a oni sami povolí. Tolik tedy můj postřeh, i když trochu s křížkem po funuse..1 bod
-
Proč vlastně nedojeli ostatní co původně psali že dorazí ? Jinak bylo to fajn, alespoň člověk pozná nový lidi, pokecá a podělí se o zkušenosti atd ...1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ja se trochu bojim, aby nerozebrali dvere a nezku-vili toho jeste daleko vic.1 bod
-
Jojo, už se na to psychicky připravuji, asi koupil nějakou pistolí taky, z toho by mohli mít hošani trochu respekt...1 bod
-
1 bod
-
Jenomže on ten plastovej tapec drnčí sám o sebe jak sou do něj natavený ještě všelijaký plastový fičurynky.. Zrovna neska sem vyndal tlumící pěnovou pásku 10x1,5mm co se dává do futer na dveřích. Měl sem s ní podloženej ten plast po celý dýlce jak se dotýká plechu dveří. To dělalo bordel taky.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Mohol by si po oprave dať sem aké piesty, krúžky ti tam dali a koľko to cca stálo, pretože tieto problémy tu začnú byť častejšie, ja mám 224tkm a zatiaľ je to v norme to klepanie. Prípadne nejaké foto. PS: do motora nikto nevidí pokiaľ ho neotvoríš, takže je to šťastie ak narazíš na dobrý motor a nešťastie ak na zlý.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Jj, tezka uloha nas otcu dcer. Vsak starsi dceru Motos uz neuhlidal a ted ji pigluje nejakej obejda. [emoji23]1 bod
-
Ale umí, ale myslím, že jen na žádost příjemce. Ty pošleš balík a příjemci přijde sms, kde má odkaz na www stránky, kde může změnit den doručení, či si ho může nechat na poště a tam si ho vyzvednout, i když je to balík do ruky. Celkem mi to přijde rozumné a dobré, aby si datum dodání určit ten příjemce. Je to služba zdarma a fajn.1 bod
-
Pár foteček... Mimochodem je zde názorně vidět, co vše chrání zadní plastové podběhy. To, že je nedávají sériově, je fušeřina. Odstraňování plastizolu pro šroub a podložku: Nátěr... Ošetření detailů (Resistin+25%mot.olej) - spoj přibodovaných držáků nárazníku: Tažné... Elektrika... Nárazník nemá výřez, ale jeho spodní část je díky pružnosti plastu poněkud odtažena a přimontována pomocí mezikusů. Nepoužil jsem však obyčejné šroubky a hliníkové plíšky dodané výrobcem MVG spolu s tažným, ale vyrobil jsem si vlastní z nárazníkového plastu (zbyl mi z výřezu z Fabie) a přimontoval pomocí originálního spojovacího materiálu (dokoupil jsem rozpínací matice a šroubky). Jeden z držáků... Výsledek... Vyjmutý hák, vložená krytka a sklopená zásuvka ______________________________________ Jen škoda, že má Škoda Auto patrně svázané ruce a tažné narozdíl od VW nepovolí ani samostatným schválením k VIN1 bod
-
Jak už napsal PavkaKorčagin - přívěsy se tahaly i za mnohem slabšími vozidly - tahaly je dokonce pouze šestimetrákové Trabanty s 19kW a 54Nm (s Žofinou - Š110 jsem tahal před lety i tunu písku (platilo se tehdy za vozejk, ne za množství )+ 150kg váhy vozejku, ale to už bylo na hraně se stabilitou, tak jen do 40km/h). UP!, Citigo, Mii jsou na tom s hmotností vozidla podobně jako Š Favorit, kde to nikoho nepřekvapuje. A pohledem dnešní techniky: Citigo, UP!, Mii mají brzdy z Fabie (přední typ FS-III s tepelnou izolací destiček), zadní partie skeletu karoserie je konstruována rovněž shodně, takže na TZ je to už připraveno (jen "vůl koncern" to nenechal homologovat) (stejně jako je vše připraveno pro zadní plastové podběhy...). Motor 1,0MPI (CHYA, CHYB) se montuje i do o 150kg těžší Fabie III, která homologaci pro TZ má - pro brzděný přívěs dokonce 800kg!!, nebrzděný 520kg. Budiž jí v tomto případě k dobru výrazně lehčí převody. Limitem by pro UP!, Citigo, Mii mohla být kombinace řidič-"umělec" versus rychlé převody, kdy by "závodník" mohl pálit spojku, vyžadujíce s přívěsem rozjezdy jako s TSI, TDI; nebo by umělec zařadil v 80km/h pětku a dusil motor pod 2500 ot s plynem na podlaze a divil se, že to netáhne. Ovšem pako zničí auto i bez přívěsu. Ovšem žádnej trochu soudnej člověk si nebude primárně na tažení přívěsu kupovat minivůz - já potřebuju TZ sice nutně, ale opravdu jen občas na naprosté minimum krátkých jízd, třeba k přivezení pár kousků stavebnin nebo nábytku do baráku nebo něčeho na zahradu. A i dálku s přívěsem jsem jel s choulostivým HTP - dá se to v pohodě, když to člověk nehoní jak nadmutou kozu.1 bod
-
No. Připrav se na příjemný doprovodný pazvuky plastů na dveřích. Mam rádio BLUES a při osolení basů se to nedá poslouchat. Já naopak špekuluju kam jinam by se daly na auto dát repráky tak, aby byly na frajpalce a nemohly od nich nic drnčet.1 bod