Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/25/19 ve všech sekcích
-
Ahoj pánové, jsem tu nový a zhruba měsíc mám Octavii III FL liftback, jelikož jsem trochu úchyl na různé funkční úpravy (hlavně co se týče audia), tak přidávám mou zkušenost s tlumením podběhů a pátých dvěří a částečně kapoty. Materiál jsem kupoval od carmedia.cz VBF Noise Neoprene 4 5ks, VBF Noise Protection 15 9ks přítlačný váleček CHP Roller Polyuretan V2 1ks Cena: 2645,- Podběhy je dobré umýt kolem kol wapem na myčce, poté na zahradě auto zvednu, sundám kolo, následně podběh. Prostor pod podběhem včetně brzd a nápravy, jsem v rámci jarní očisty od soli, umyl silným APC + aktivní pěnou, následně veškerou špínu uvolnil štetcem a kartáčem a spláchl vodou. Po vysušení následovalo opravdu kvalitní odmaštění povrchu IPA roztokem (1:4), vosk z výroby jde opravdu hodně težce sundat a ke všemu jen mechanicky, takže jsem ho tam nechal a lepil jsem tlumení i přes vosk. Podle výlisků v plastovém podběhu, jsem pro jistotu na karoserii obkreslil místa, kde by tlumení mohlo překážet při zpětné montáži podběhu. Teď už bylo vše připraveno pro aplikaci tlumení. Osobně jsem se rozhodl podběhy vpředu vytlumit přímo na karoserii, rozhodl jsem se tak z důvodu snížení rezonance samotné karoserie. Jednodužší varianta je lepit tlumení na plastový podběh, tento úkon například nejde vzadu, protože tam je textilní podběh a na tom by tlumení nedrželo. Teď ta aplikace, nejdříve jsem lepil VBF noise protection (ten má právě za úkol tlumení rezonancí), plát jsem si nařezal zhruba na čtverce 15x15. lepení začíná od spodu a v řadách postupujem nahoru zhruba s 1 centimetrovými přesahy, jako když se pokládá střecha, aby následně stékající voda neměla tendenci téct za materiál. Důležité je každý plát důkladně přiválečkovat!!! Aby se zabránilo vniknutí vody za materiál. Poté jsem si nařezal na stejné čtverce VBF noise neoprene 4 (ten tlumí hluk). A stejně jako předtím, lepil v řadách s překrytím a důkladně přiválečkoval. Chystám se ještě koupit VBF noise neoprene 6 a nalepit ho na přední plastové podběhy a ještě trochu zvýšit odhlučnění, protože místa je mezi podběhem a karoserií dost a s montáží podběhu po vytlumení nebyl absolutně žádný problém. Takže ten neoprene 6 se tam ještě v pohodě vejde. Zadní podběhy, tam byla trochu větší spotřeba materiálu, jelikož jsem tlumil celý podběh, aby tolik nevnikal hluk i do kufru. Teď k víku kufru, ten tapec víka kufru, jde docela blbě sundat a ještě hůř nasazovat, chce to trpělivost a ideálně někoho k ruce. Povrch zevnitř jen dobře odmastit, přístup je ale dost mizerný, ale jde to nalepit témeř všude, tam kam se nedostanete válečkem, tak poctivě rukou všude přitlačit.. Víko je o něco těžší, ale zas tak hrozné to není, kdo chce ušetřit trochu té váhy, nemusí to lepit i na ty příčné výztuhy a vnější plech. A naposled jsem zbytkem VBF noise protection 15 vytlumil kapotu a nainstaloval dodatečně kryt kapoty, ať to nějak vypadá (mám 1.4 tsi, takže tam kryt nebyl). Až koupím neoprene 6 na ty podběhy, nalepím ho ještě na kapotu. No a teď k výsledku, rány od podvozku na ostrých nerovnostech jsou moc pěkně utlumeny a je to takové decentní bouchnutí. Nejvíc je to znát na kostkách. Na dálnici je tahle octavia slušně odhlučněna oproti octavii II už z výroby ale i přes to, je tu prostor ke zlepšení. Hluk je od silnice po vytlumení znatelně menší a při tempomatových 150km/h si s drahou polovičkou povídáme bez zvýšení hlasu, ne že to předtím nešlo, jen to od silnice trochu víc rušilo, až se pustím do dveří bude to zas úplně jinde. Poměr cena/výkon za mě určitě doporučuji. PS: VBF noise protection je hliníková fólie s vrstvou gumoasflatu, velmi dobře drží a má antikorozní účinky, takže při správné a poctivé montáži není třeba se bát že to bude za tím korodovat. Doufám že se Vám můj stručný návod líbil a když to někomu pomůže při montáži, budu jenom rád.4 body
-
1 bod
-
Ceny OIII rychle klesají. Možná je to tím, že je jich velké množství s mizernou výbavou - manuální klima, plastové loupající se volanty, černá zrcátka - po nichž kupující příliš netouží. Je běžné, že pěkné OII jsou idražší, než chudinky OIII. 1,6 TDI 66 až 84 kW jsou velmi úsporné, slušně dynamické, ale vadí hlučnost - musely se obejít bez dvouhmotového setrvačníku - což pro kupujícího ojetinu je spíš dobrá zpráva. 2,0 TDi 110 kW je už luxusní pohon není o mnoho náročnější ve spotřebě a lepší je s manuálem - má delší převody. OII po FL (2008-2013) je královna bazarů. 1,6 TDI-CR 77 kW je skvělý motor a i filtr pevnách částic vydrží. Majitelům ojetin vadí poruchy EGR ventilů (výměna přijde na 16k, což bývá pro ně dost rána. Stejně jako repase vstřiků Continental, kterým biosložka v naftě vadí podstatně víc než Boschům u dvoulitrů - repasované vyjdou na 4 x 6k. 2,0 TDI-CR je nesmírně příjemný motor EGRy stojí při poruše stejně, ale vstřiky vydrží víc. Zase ovšem hrozí při poruše spojky zničení převodovky trčící talířovou pružinou. O před FL OII neuvažuj - mizerné laky, mizerná a slepnoucí světla. Prostě když máš vedle sebe OII 2007 (před FL) a OII 2008 (FL) tak máš dojem, že auta dělí 10 roků a ne jeden rok.1 bod
-
1 bod
-
Tak PCV jsem vyměnil a můžu řict, že jsi borec. Po výměně pcv olej nemizí. Diky moc(y)1 bod
-
Docela zajímavé, já jsem si nikdy nohu na podběh nedal. Kromě jedné situace, kdy jsem si to vyzkoušel po nářcích u Rapidu.1 bod
-
S tvojí znalostí elektriky bys to asi měl nechat na někom, kdo tomu rozumí. Nevím kdes vzal ty parametry uvedené výše, když na fotce jsou na RGB kontroleru napsané jiné. MAX 10A celkem, na kanál MAX 6A. Při 12V ti to dělá maximálně 120W. To stejně nevyužiješ. Jestli máš 40cm LED pásky 9,6W/m, tak má při plném svitu spotřebu 3,84W a proud 0,32A (při 12V) + něco málo si veme RGB kontroler. Jestli ti to vyrazilo pojistku 20A, tak máš něco špatně a měl bych obavy, jestli ti to nezničilo ten kontroler. Používám doma pásky 4,8W/m, 9,6W/m a 14,4W/m, nejvíce tu 9,6W/m a nedovedu si přestavit, že by měla naplno svítít v autě. Stejně jí budeš muset utlumit a tím se proud dále snižuje.1 bod
-
Vsetky co som mal hlasili vypalenu, dokonca i Osram hlasi. Upravit kodovanie je najlepsia moznost1 bod
-
Díky moc, určitě ano, za 1. Většinu toho kryje podběh co sundáš a pak zase nasadíš, takže do přímého styku s kamínky a bahnem se to nedostane. Za 2. Opravdu dobře to drží, nestane se ti že se ti to po roce odloupne. A ten neoprene nenasákne vodu, a velmi dobře to drží přilepený.1 bod
-
Pokud už jsou tlumiče ve stavu, že se jejich nefunkčnost pozná prostým zahoupáním, tak už je auto - kvůli delší brzdné dráze - životu nebezpečné.1 bod
-
1 bod
-
Tak jsem nakouknul do velkého techničáku (auto na 17") a jsou tam vypsané rozměry od 16" do 18" s tím, že u 18" je tam max. 205. Ale možná půjde dopsat i něco dalšího...1 bod
-
co jsem slyšel, dokáže si to přes něj pápnout dost, ale nevím kolik to žere tobě. Každopádně PCV běžně chcípá mezi 150-200tkm, Humble mechanic z USA říkal, že je mění třeba po 80. Pokud ti to neteče někde zjevně z motoru (píšeš že ne), tak bych ho zkusil.1 bod
-
1 bod
-
Pro Traffic Jam Assist je nutne mit elektronickou parkovaci brzdu. ACC ktere je v O3 jen chvilku podrzi tlak v brzdach, stejne jako funguje HHC a pak pusti. Dlouhodobe to mit nelze, akorat by to oddelalo brzdovy vedeni a podobny blbosti, kdyz by to drzelo neustale tlak v potrubi. Do O3 to tedy dodelat nelze. Ad. Karoq: Je to novej Yeti, takze patri do stejnyho chlivku, kam patril Yeti.1 bod