Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/14/19 ve všech sekcích

  1. Jestli je k tomu nějaký TPI nevím, ale pirátská ETKA, která ovšem vždy seděla s ofic, tak ta říká toto, zlomové datum pro nasazení G12 na linkách Škoda od 8.7.2019, platí pro všechny motorizace, co jsem narychlo zkoukl, tedy i pro EA888. Jak moc je to závazné pro servisy je otázka, G13 není zakázaná, takže lze vydodat to co je na skladech ... A co je zajímavé, jak je to u sourozenců VW a Seat - nemaj G12 v ETKA pro tyhle MY dosud vůbec zohledněny a jedou vesele dál G13 ... U Audi rozlišují MY, 2018 maj G13, 2019 jedou G12, tedy už někdy od poloviny 2018 ... Opět koncernový guláš a rozdílný přístup ke stejné technice ...
    3 body
  2. SIII FL 2.0 TSI 140 kW DSG.pdf
    3 body
  3. @Barbossa jestli do toho něco hodně důležitého nevleze tak chci přijet. @stanmar tak trošku, hlavně tam dali 55 litrovou nádrž, tak to je hrozný.... barumky používá klint, já jedině mišelin.
    2 body
  4. Rád bych tohle téma oprášil se zjištěním stavu podvozku po 3 letech provozu. Po koupi krátké FIII vyrobené 13.9.2016 (tj dnes 3 roky a 1 den) , jsem se rozhodl po zkušenostech s OIII nechat Fabku taky ošetřit podběhy a podvozek přípravkem Body 933. Po sundání podběhů bylo příjemné zjištění, že oproti OIII má FIII v předním podběhu dostatek plastisolu kolem misky tlumiče, i na dalších exponovaných místech. Po sundání zadního podběhu ale čekalo nepříjemné zjištění. Zadní podběh není plastisolem ošetřen vůbec a pod plasty již vesele dařilo korozi kolem bodových svarů karoserie. Foto je po hrubém obroušení koroze.. Na polovině ostatních svarů byly také puchýře a pod nimi taktéž rez... Napadené svary se tedy obrousily, naříkaly 2K epoxidem a navrch již zmíněné Body 933. O zrezlých napravách snad nemá ani cenu mluvit. Na 3 roky staré auto je to katastrofální zjištění a potvrzuje se jen to, že i dnešní auta pořád reznou..... Btw: Omlouvám se za nekvalita fotek, ale fotil to kamarád, který to ošetřoval, postarším telefonem a tak taky ty fotky vypadají.
    1 bod
  5. No já nevím, jestli je nerozhodnost normální pro moderní motory. Jel jsem s O III MT a tímto motorem na služebku. Úžasná spotřeba v plně naloženým autě, plynulý a rychlý zátah na plyn. Táhnul hezky od spodu. Skoro jako nafta.Tak jsem si říkal, tohle chci do Karoqu. V testech samé superlativy. Tak ten motor mám, akorát ho nepoznávám.
    1 bod
  6. Tak barumky bych si nedal ani na koloběžku
    1 bod
  7. Šklbanie za studena. Ja som tento problém nemal a aj tak mi prišla pozvánka na zvolávaciu akciu 24EV. Je to akcia na odstránenie tohto javu. Preinštalovali mi softvér, trvalo to cca 1 hod. Auto je citelne živšie ako pred výmenou softvéru.
    1 bod
  8. To ja tam mam se 110 tis porad Dunlop SP sport 01 z fabriky muzou mit najeto tak 70tis a tuhle jsem je meril a porad maji mezi 2-3mm, delam ted z nich super sliky. Nevi nekdo v jakych mistech se ten zakonny 1.6mm vzorek uvazuje? Nekde jsem cetl, ze snad jen hlavni drazky. Pac ty vedlejsi na stranach uz zacinaji mizet [emoji1787] . No letosni leto tak jako tak dojedou.
    1 bod
  9. Mám 1.5 manuál a bez filtru...auto drobet cukalo..minulý týden při návštěvě servisu mě byl přehran sw...změna tam nějaká je k lepšímu...auto je teď na normal režim živější jak před tím na sport.Jinak už mám celkově 33.000km a nestalo se aby mě auto ohrozilo jak někteří popisují výše...
    1 bod
  10. Karoq 1.5 manuál. Zkušenosti po prvních 3000 km. Vyjíždím z podzemních garáží. Motor není studený a auto škube na 1 i na 2. Jízdu po dálnici doprovází nejistota motoru při akceleraci, a to mě hodně vadí. Víc než škubání při rozjezdu. Auto si jakoby rozmýšlí, jestli má zabrat. Přesedlal jsem po 15 letech z nafty na benzín, ale takový průšvih jsem nečekal. Jsem nespokojený a servis tvrdí, že na to není řešení (zatím). Update SW mi ani nenabídl. Budu to řešit se Škodovkou.
    1 bod
  11. Jedna rychlovka na vecer? Tentokrat seda Monte Combi ??
    1 bod
  12. To ne Stane, to dělají ty Brumky, na kterých jezdí aby ušetřil na benzín, ve skutečnosti odpálí 2 sady za měsíc. :-) :-) :-)
    1 bod
  13. Přesně tak [emoji3] Na elektrické sračky je tu jedině Motos, my ostatní máme ještě rozum zdravý [emoji23][emoji23][emoji23]
    1 bod
  14. Až jich bude víc, tak to zruší, stejně jako parkování v Praze. Stejně tak až se u auto nabíječek zavede spotřební daň na elektriku jako u benzínu, tak je to všechny přejde.
    1 bod
  15. Tak díky všem za reakci ? Je fajn se dozvědět tolik informací.. Pro info - do servisu se s tím opravdu musí. U mě to byla komunikační chyba v jednotce, která se musela celá vyměnit (reset jednotky, ani nové spárování nepomohlo) - samozřejmě na záruku. Nová jednotka - 19186,-Kč (je mi Škodovky líto..). Tak kdyby to někdo řešil, alespoň víte, o co jde..
    1 bod
  16. A smysl tohodle vlákna? jenom nám oznamuješ žes vyměnil svíčky aco dál?
    1 bod
  17. Dnešní automobily jsou díky tlaku na co nejnižší cenu, snahou po menší hmotnosti a konečně i pseudo ekologickým snahám (nejekologičtější je dle našeho názoru spolehlivé auto které se nemusí opravovat, dlouho vydrží a tudíž není potřeba nic likvidovat nebo vyrábět) vším možným, jen ne poctivě vyvinutým a vyrobeným produktem, který je schopný ideálně fungovat i bez elektronických vychytávek. Jednou z těchto moderních funkcí je systém start-stop. Systém start-stop v praxi funguje jednoduše tak, že pokud je zapnutý – a to je automaticky po každém startu pokud ho tlačítkem nevypnete, při každém uvedení vozidla do klidu zhasne motor po cca 1/2 sekundě. Zpět nastartuje po sešlápnutí spojky u vozů s mechanickou převodovkou, či odbrzdění provozní brzdy u vozidel s automatickou převodovkou. Emisní homologační test se dle Evropské Hospodářské Komise jezdí na válcové zkušebně, kde jsou přesně definovány jízdní režimy a také 45 s dlouho trvající stání. Řídící jednotky automobilu dnes již po 20s tohoto testu poznají, že se účastní ho účastní a tak se na něj nastaví. Protože jízdní odpory na válcové zkušebně neodpovídají těm skutečným (chybí mimo jiné vliv odporu vzduchu a stoupání, ale také různá velikost valivého odporu pneumatiky na různých površích ), je možné konkrétní nastavení parametrů řízení motoru optimalizovat na co nejlepší emise a co nejnižší spotřebu, kterou pak výrobci jako normovanou uvádějí ve svých katalozích. Mimo jiné lze vypnout i buzení velkého alternátoru, takže po čas testu nedobíjí. Tak vzniká v praxi rozdíl mnoha litrů paliva na 100 km reálné spotřeby oproti té uváděné výrobcem. Výrobci aut je dnes koncipují jako spotřební zboží a proto do svých produktů vkládají různá řekněme něžně – kazítka. Jsou jimi například v provozu prodloužené intervaly výměn olejů, filtrů a svíček (u zážehových motorů), konstrukčně pak třeba na celkově pozinkované karosérii vytvořené kapsy, aby se v daných místech držela vlhkost, metodou konečných prvků optimalizované díly motoru, které mají rovněž programově omezenou životnost, laciná a nepřesně vyrobená ložiska v nábojích kol, manžety hnacích hřídelů z plastu , ledabyle povrchově ošetřené díly podvozku atd… Stop start systém je takovým ideálním kazítkem, navíc se tvářící jako spořič paliva. Při startu motoru a jeho doběhu po vypnutí netlačí olejové čerpadlo dostatečný tlak oleje, takže v těchto režimech dochází k polosuchému až suchému tření. Při aplikaci dlouhých intervalů výměn pak navíc olej postrádá přísady, jež zvyšují otěruvzdornost povrchu třecích ploch, absolutně nemá nízkou viskozitu, takže trvá delší dobu, než se do mazacích míst dostane a konečně pro každý start se nastavuje bohatší směs, takže výsledkem je naředění oleje benzínem. U vozidel s mechanickou převodovkou se po zhasnutí motoru třeba na křižovatce tento opět iniciuje sešlápnutím pedálu spojky, což vytváří větší tlaky v axiálních ložiscích klikového hřídele. To konec konců platí pro každý start, modernější auta vám ho bez vyšlápnuté spojky neumožní. Systém vyžaduje výkonnější startér a alternátor, který musí mít více našponovaný drážkový řemen, čímž vznikají větší síly na hlavní ložiska klikového hřídele, o tom, že jsou při použití tohoto systému častější režimy, kdy jsou špatně mazaná, jsem psal výše. Jak se systém funguje v praxi ? Měl jsem možnost jezdit s velkým SUV vybaveným třílitrovým dieselem a automatickou převodovkou. Aby takto vybavené auto nepopojíždělo třeba ve frontě před semaforem, musíte stát na brzdě, motor tedy zhasne, na jednom semaforu třeba 4x. Aby jste mohli přeřadit z polohy voliče pro jízdu vpřed do polohy vzad, musíte stát na brzdě, motor opět zhasne, při složitějším parkovacím manévru s nedostatkem místa mně motor zhasnul 5x. Padne–li na semaforu zelená, pustíte brzdu, motor naskočí, před vámi je však řidič z čeledi Outloňů váhavých, kterému to prostě trvá déle, musíte zabrzdit a motor zhasne. Mezitím se outloň pohne, brzdou provozu jste však pro změnu vy, protože systém se rozhodl, že nastartuje až po chvíli. Jak jsem psal, systém lze deaktivovat, musíte však na to myslet, takže místo usnadnění ovládání vozidla tu máme jen dalšího prudiče navíc. To, že vám bude studené auto chcípat (záleží na nastavení systému od výrobce) a v létě se diky nefungující klimatizaci budete smažit, jsou další bonusy. Situace je o to horší, že díky tomuto opatření automobilky snáze plní emisní normu EURO VI, takže již vyvinutý systém se bude montovat do všech nových aut, ať ho chcete, či nechcete, navíc si ho budete připlácet !!! Podle mne nemohl nikdo vymyslet nic nebezpečnějšího a plynulost městského provozu ohrožujícího zařízení, než je právě toto. Neuvěřitelné je, že ač ho nechcete, budete ho mít a ještě si ho připlatíte. Trvale to vypnout nejde, ve finále se tím palivo neušetří, přibudou náklady na servis extrémně namáhaných startérů, alternátorů a baterií. To, že toto zařízení bude spolehlivě ničit motor, jsem už napsal. Konečný skutečný přínos tedy bude mít výrobce auta, které vám díky systému prodá dráže a dříve se porouchá, ať už částečně, či motor totálně. Vyrobit nový alternátor, startér (náhradní díly na opravu jistě nějaký čas nebudou) a akumulátor , neřku–li nový motor a ty staré ekologicky zlikvidovat zatěžuje naši nebohou matičku zemi ať už emisemi tepla či škodlivých plynů. Místo ekologie tu máme přírodní katastrofu, o dopravních nehodách, které tento výmysl způsobí ať přímo či nepřímo nemluvě, ale IT odborníci, právníci a obchodníci se budou moci vytahovat, že ho tam mají, ekoteroristi budou jásat, jak jsou ta auta zelená !!! Rozumně a prakticky založený technik zapláče a nové auto si prostě nekoupí. My přemýšlíme o tom, jak softwarově tento paskvil odstranit… Malá poznámka na závěr: už jste se zamysleli nad tím, kolik paliva by jste ušetřili, kdyby jste na křižovatkách u semaforů, nebo u železničních přejezdů nestáli zbytečně celou dobu na brzdě a nejezdili se zapnutými mlhovkami, když není mlha?
    1 bod
  18. No každopádně ss nebude pro samotný motor žádná dobrota....než se řádně motor promaže tak to chvíli trvá a právě start je dost velkou zátěží pro pohyblivé a ne zrovna hned 100% promazané součásti....Tak proč mu to dělat opakovaně! Osobně nemám nic proti novinkám,ale vzhledem k tomu že rád řídím sám,tak bych oželel nejen ss ale další věci jako hlídání pruhu ,senzor únavy atp.(tím neříkám,že je to špatná věc-pro bezpečnost určitě dobré). Jenže když to tak půjde dál a jakože se již testují auta bez řidiče...tak si rovnou můžu sednout do vlaku a nemusím si kupovat auto co bude za mně řídit a jezdit.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...