Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/30/19 ve všech sekcích

  1. Vypadá to, že v dnešní době gretománie to bude již jen pro běžného motoristu, jenž má v oblibě spalovací motory jenom horší a horší .... Ať už to bude s pokutami za vyšší než schválené emise CO2 jakkoliv - ten zápočet pokuty k jednotlivým modelům je prostě otřesný. Nevím jestli je to spíš k pláči než ke smíchu, ale moje pocity z toho jsou minimálně ... emisní pokuty.pdf
    2 body
  2. uz som to pisal niekde inde, no pouzijem to aj v tejto debate... cinske gumy by som nekupil (ani keby to boli Pirelli made in China) prave pre tie normy a vyrobne postupy. bavil som sa minuly rok s chalanom co robi cely zivot v gumarenskom priemysle. z tej diskusie to skusim v skratke zhrnut. vyroba pneumatiky je dnes v prvom rade o chemii. chemickych latkach a vyrobnych postupoch (nie samotnom vzorku dezenu ako by si mohol mysliet laik, hoci aj ten je dolezity a ovplyvnuje charakter spravania vyrobku na roznych povrchoch, ovela dolezitejsia je samotna zmes jednotlivych vrstiev behuna a bocnic). kvalita vysledneho produktu potom bytostne zavisi od striktneho dodrziavania mnozstva/pomeru jednotlivych chemikalii a vyrobneho postupu a samozrejme kvality vstupnych surovin. u nas (da sa vztiahnut na EU a ine vyspele krajiny) su technologicke postupy a normy nielen na papieri. vsetko, kazdy jeden ukon, kazda jedna davka chemikalie, ci polovyrobky podliehaju kontrole. cinska fabrika viac menej vyraba ten isty vyrobok ako fabrika v Cechach. podla tej istej receptury, tym istym postupom. akurat tam nie je kontrola taka prisna a ci sa niekde niekedy pritrafi primiesat do kade o 100 l kyseliny sirovej viac alebo menej tam nikto neriesi (ani si to nevsimne)... vo vysledku je to loteria. mozes kupit cinsku gumu ktora je kvalitna a mozes kupit gumu, ktorej sa za jazdy utrhne behun od bocnice. automobilky v EU si toto samozrejme strazia a z EU vyroby zakaznik nedostane na novom aute cinsku Pirelli alebo cinsky Nexen. nie tak davno vraj Continental zatvoril fabriku v Rumunsku, potom co mu VW vratil celu dodavku nekvalitnych pneumatik vyrobenych prave tam. predpokladam, ze lokalny manazment to prepiskol v setreni a najjednoduchsie sa predsa setri na kontrolnych mechanizmoch... nechcem nikoho odhovarat od kupy pneumatiky made in china, resp. made in P. R. C. (sikovny trik ako sa snazia zamaskovat made in china... made in People Republic of China), to je kazdeho rozhodnutie. ja som si vsak vedomy toho, ze pneumatiky su to jedine, co sprostredkuva kontakt medzi autom a cestou pri suhrnej ploche dotyku zhruba velkosti A4. zaroven mam uz co to odjazdene na roznych autach a roznych gumach. aj uplnych shitoch (typu kleber ci kormoran, kedy sa auto sprava citelne horsie) a podla toho teda robim rozhodnutie o kupe.
    2 body
  3. Kdosi tu cosi psal o normách. Jediný, co je závazný a právně trestatelný, je použití alpskýho vrcholu jako symbolu zimních pneumatik. M+S a vločka jsou pouze komerční označení (česká a zřejmě i jiná legislativa na to zatím bohužel nezareagovala). Takže si Číňan může valit vločky a M+S - ostatně ten skandál byl před pár lety, že jejich gumy jsou nebezpečné v dešti, natož ve sněhu atd. Od té doby sice pokrok, ale proč bych měl podporovat Čínu? Rozdíl ceny menší a menší. Zaplatí mi Čína rozbité auto, nebo zdraví, až se na jejich gumách rozsekám? Nikdo nezaplatí. Určitě má každý národní autoklub nebo jiná organizace svoje limity, za jak daleko musí v jakém terénu auto zastavit. To se týká hlavně účinnosti brzd, ale i následně i pneumatik. Asi takhle, například Barum a ani jiné dříve české či slovenské značky nedělají R15 nad LI 82 (u dané výšky). Takže u mě smolík. R17 bych asi našel, R19 opět smolík, na výběr je asi ze 6 výrobců (plus Čína), no vzhledem k tomu, že jde o index Y, V atd, tak jim neveřim ani pozdrav. A nezapomeňme, kolik může stát vyvážení pochybné pneumatiky. Dosud mám na hliníkách max 35g v na jedné straně, což je na tak velkou gumu dost málo. Pamatuju i víc jak 50g krát x, na R13, protektor. Holt si asi začnu kupovat auta ne podle konfigurátoru, ale podle googlu, který rozměr přesně stojí nejmíň. Politika profil 65 = 1200,-; 55 = 1900,- mně celkem sere a to dlouhodobě.
    2 body
  4. Buď v klidu, nejsi sám...
    1 bod
  5. do šedej krátkej Monte nabúrali - svetlá vymenené z PZP vinníka do modrej denim combi - majiteľ (resp. jeho žena) neodhadla vzdialenosť pri cúvaní - vymenené v rámci HP tuším. ale menené to bolo určite, nové svetlo odo mňa nepýtal.... ono aj keby po nehode chceli dať obyčajné predFL svetlá, autorizáky majú problém. nevedia späť vrátiť kódovanie - iba nahratím dát ako bolo z výroby, teda sa zmaže všetko. a navyše neviem či by ich napadlo pozrieť schémy a všetko upraviť ako má byť. v mojom prípade stačila výmena BCM. dáta síce stiahli zo serverov, mal som teda všetko úplne ako z výroby, no nevedeli nastaviť ani svetlá, ani dažďový senzor, ani nič iné. predpokladám, že ak by som nesúhlasil že si to všetko vrátim sám, auto je u nich dodnes a i tak neviem či by sa to podarilo. pravdepodobne by ma s nefunkčnými svetlami vzadu nemali ani pustiť a cestu. ale asi im vyhovovalo, keď som povedal že si to poriešim. ale to je už iná téma... základ je, že či už z PZP či HP, svetlá v oboch prípadoch dali LED-kové z FL verzie. alebo mali majitelia šťastie??
    1 bod
  6. Náš problém je, že jsme si zvykli na to, že každý může mít auta a to auto se natankuje za 5-10 minut (zdravím 80l nádrže), takže si myslíme, že baterie moc nevydrží, dojedou málo a pomalu se nabijí. Když se nabíjela olověná baterie na nabíječce v garáži přes noc, nikomu to nepřišlo divné a sloužila jen k startování, ve škodě 120 se taky moc daleko na jeden zátah nejelo atd... ono i současný stav stačí, na pohyb ve městě a v okolí. nikdo soudný to nemůže považovat za ekvivalent dálničního rychlíku
    1 bod
  7. @zwan už jsem to tady taky řešil, bohužel nastavení citlivosti se nezobrazí v menu swingu.
    1 bod
  8. Dela mi to uz 130000km a nic se nestalo. Proste manzeta tre o sebe.
    1 bod
  9. Já jenom že jsme se smáli Američánům (bývalým evropanům), že vymíšlejí píčoviny atd... v EU tady vymyslíme ještě větší kraviny než oni.... V USA stále většina benzínu nemá OPF filtr, tím pádem každé auto je lehčí o cca 30 kg a má normální zvuk..... atmosféra 6 vál vs turbo 6 vál s OPF.... 3b9d0928a0864613abcbdfeb572c5535.mov
    1 bod
  10. Ve SM spočítali kolik by mohla být od příštího roku emisní pokuta v závislosti na motorizaci a modelu : To je hnus velebnosti
    1 bod
  11. Jsou nove testy pneumatik pro oblibeny rozmer na zimu na Superba 215/55 R17. Zda se, ze stary Conti 850P uz je prekonan. https://www.testpneumatik.eu/zimni-automotorsport-215-55-R17 nebo v originale: https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/winterreifentest-2019-groesse-215-55-r-17-h-v-kompakte-suv-reifen/ Na vode Na Snehu Na Suchu Celkove vysledky
    1 bod
  12. @zwan skus reset radia. A aj tak ti to je pri senzore v palubke mam pocit nafigu. Neviem ci to nereaguje az pri senzorr v skle
    1 bod
  13. Ja to riesim tak ze normalne napriklad v kolone iba pustim pomalicky spojku a necham ho ist na jednotke ... dokonca aj do kopca ked sa rozbieham a nie som nejak nalozeny tak auto si krokom ide a neni pocut ziadne trhanie ani nic ... cize u mna to je celkom fajn a ked chcem pridat tak sa hram len so spojkov ... pokial idem v kolone krokom tak povolenim spojky sa auto trosku rozbehne a potom sa ustali na jednej rychlosti ... to iste funguje aj na 2 ke u mna ... az ked sa auto ustali na danej rychlosti a je to potrebne tak pridavam plyn ... 81kw verzia ... 6st prevodovka
    1 bod
  14. Proč nekriticky? Ještě před pár lety byly korejské automobilky se svými vozy k smíchu, no a smích přešel. To stejné platí i pro ty čínské pneumatiky. Mají peníze na vývoj, mají technologie, mají na to lidi z celého světa. A co nemají, ukradnou. Tak se není čemu divit. Na pneumatikách nešetřím - je to jediné, co spojuje auto s vozovkou, tam se není o čem bavit. Bohužel nemohu sloužit se zkušenostmi s tímto rozměrem (17") a na OIII - mám za sebou pouze jednu zimu a sněhu bylo pomálu. Ale za celých 25 let, co řídím, jsem poznal rozdíly v jízdních vlastnostech u zimních pneu, i když to bylo u jiných aut.
    1 bod
  15. Velmi ukřičená, neatraktivní, nevzhledná žena s hrubými rysy vchází do Tesca s dvěma dětmi za sebou, křičíc oplzlosti na ně celou cestou ke hlavnímu vchodu. Vrátný u vchodu jí říká: Dobrý den madam, vítejte v Tescu, máte nádherné dětičky. To jsou dvojčata?" A tlustá, škaredá žena přestane křičet, potáhne nosem a povídá: "Samozřejmě, že nejsou. Starší má devět a mladší sedm. Proč si myslíš, že jsou dvojčata? Copak vypadají stejně ty idiote?" "Absolutně ne", odpovídá jí vrátný. "Jen nemůžu uvěřit tomu, že Vás někdo šukal dvakrát.."
    1 bod
  16. Zde je článek s výsledky testů zimních pneu 225 /45 R 17 - zkouška délky brzdné dráhy. Barum Polaris 5 jsou na 21. místě a Matador MP92 na 33....
    1 bod
  17. Anténa (1) je schovaná pod zadným nárazníkom... ale už neviem, či ju má aj easy start alebo len full kessy. foto by @wirer
    1 bod
  18. Cigan pride domu a rika... Aranko, koupil jsem ochucene kondomy, budes hadat po tme, jaka prichut... Niva? Vydrz, este sem nenasádil....
    1 bod
  19. Mam dotaz na pana FrantisekM. SZ nesla poslat. Dobry den. Mam Octavia 2 1.9tdi 77kw, 6DSG. Zda se mi, ze pri podrazovani z 3 na 2 v rezimu D nejak divne vystavi spojka, jakoby prudce a provazi to takovy neobvykly zvuk. Jinak se mi zda, ze radi hladce, z 1 na 2 krasne preradi i bez plynu. Muzete mi poradit cim by to mohlo byt, zda jste se s tim setkal a pokud ano, umel by jste to opravit? Byvaji opravy financne hodne narocne? Slysel jsem zde neco o kalibraci, ale moc tomu nerozumim. Diky. Lukash
    1 bod
  20. Řešíte píčoviny. Kolikrát se asi tak trefíte počasím do přesně stejných simulovaných podmínek co mají při testech? Kolik lidí dokáže reagovat tak rychle v nenadálé situaci, jako člověk co je na to při testu připravený? Každé auto je jinak těžké, takže i brzdná dráha se bude kus od kusu lišit a jestli někdo kupuje pneumatiky jen podle nějaké tabulky, tak je to stejný hlupák jako ten, co kupuje pneu podle ceny. Kdo z Vás pozná v kritické situaci jestli ty 2m (2m jsou v testech klidně i 15 míst k horšímu) delší brzdné dráhy způsobila značka pneumatiky, nebo víc sněhu na silnici, nebo vyjeté koleje atd. Podle mě jakoukoli zimní pneumatikou která bude od zavedených výrobců neustále chybu. Všechny jsou důsledně testovány a plný normy takže ty bodové rozdíly z testů jsou v podstatě minimální a nic nevypovídající. Za mě jsem jezdil Barum, Michelin, Dunlop, Continental, Bridgestone, Nokian a nikdy jsem neměl pocit, že by byly nějak extra špatné. Na ledě klouže všechno, na břečce jsou lepší ty s velkými drážkami, ale zase když jede člověk normálně, je to jedno. Na suchu jsou rozdíly jen v hlučnosti a rychlosti opotřebení. Každý rok se tu rozjede na podzim takhle kampaň o top pneu, každej tu plácá svoje rozumy a přitom je to v podstatě jedno. A hlavně každý z nás má jiné pocity z pneumatik, takže mě se může Barum zdát hrozná a Franta od vedle na ně nedá dopustit.
    -1 bodů
  21. Pro výrobu pneumatik jsou dané nějaké normy a všechny je splňují, jinak by se nemohli u nás prodávat. Pokud se nepletu, tak jsem netvrdil nikde že není rozdíl 10m, psal jsem jen to, že 2m dělají i 15 míst v tabulce a kdo tu z Vás dokáže ty 2m poznat? Víte to jen z nějakého testu, to je vše, jinak poznáte kulové stejně jako já. Dál jsem psal, že když se testují pneumatiky, jsou to extrémní situace a vlivy, které asi těžko někdo dokáže na silnici nasimulovat, to je další věc a další věcí je to, že tu každý napíše "hej co doporučujete na 17" za zimáky... A každej tu píše co je nejlepší za pneu ale nikdo už nepíše na jakém autě to má, kde na nich jezdí, jaký má km.najezd atd. Takže i formace úplně k ničemu. Připomíná mi to ty různé ankety v televizi, kde jsou krásná čísla v tabulce co ukazují něco a nikdo tomu nerozumí, protože k tomu nejsou žádné další informace, které by upřesnily co to v té tabulce vlastně za výsledky je...[emoji3]
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...