Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/15/21 ve všech sekcích
-
Zdravím, rád bych se podělil o svou zkušenost s vrzáním přední nápravy. Předem bych chtěl říct, že pracuji ve firmě, která vyrábí stabilizační tyče a technologii výroby znám již 20 let. (mimo jiné i MQB platformou) Jak přední, tak zadní stabilizátor má navulkanizované gumové pouzdra. Tzn. , že je gumové pouzdro za tepla svojí vnitřní plochou “zapečené” do laku stabilizátoru. Je minimální šance, že vrzání pochází z tohoto místa. Pokud se při nějakých opravách namaže gumové pouzdro v oblasti objímky, kterou je stabilizátor připevněn na nápravnici, může krátkodobě nějaké povrzávání ustat. Jak ale tato mastnota naváže na sebe nečistoty a provozní prach, bude působit jako abrazivo a spojení guma objímka se dříve nebo později vydře. Následně je toto místo problémové a většinou pak dojde k nutnosti výměny celého stabilizátoru. Podobně fungují i jiná gumová uložení. Takže nějakým promazáváním těchto míst se problém nevyřeší, jen oddálí a pravděpodobně zkrátí životnost ostatních s tím spojených komponent. Mám Karoqa r.2018 , najetých 40 tis. a řešil jsem vrzání přední nápravy při přejezdech větších nerovností (výmoly, retardéry). Protože jsem měl v servise štěstí na technika, který mněl chuť tento problém řešit, došlo k výměně silentbloků na předních ramenech. Nutně pak musí dojít k seřízení geometrie nápravy. Rozumím, taková oprava je náročnější a tedy méně pohodlné řešení (hlavně pokud jde o záruční opravu) než nějaké namazání, ale auto je teď jako nové, po vrzání ani památky. Samozřejmě se může objevit i jiný problém, který pochází od tlumičů, brzd (jak je ve vlákně popisováno), také v závislosti na provozování auta a jeho celkového opotřebení, které je pravděpodobně individuální. Doufám, že můj trochu delší příspěvek bude pro někoho přínosný 😉.2 body
-
2 body
-
1 bod
-
@xcidx Já teda nevím, ale dost lidí již tu napsalo, že to nelze, tak to asi zřejmě fakt nejde.1 bod
-
OIV ale už má jinak udělaný tachometr než starší modely, zjednodušeně si kalibruje rychloměr za jízdy dle GPS průběžně, takže u ni to už sedí +-par km/h.1 bod
-
1 bod
-
Pawouku, to tu můžeš vymazat celé téma. Ptotože tu lidi píští mraky hovadin. Míchají dohromady 1,6 TDI z OII a z OIII a motory s LNT a SCR... nezasvědcený se v tom nevyzná a nemá šanci poznat co z toho mixu je hovadina a co užitečná informace. Když to shrnu, dnešní motory TDI s LNT hulejí jak starý Ikarus. Chudák motor pak regeneruje každých 250 až 350 km. Lidi jsou z toho frustrovaní protože sousedovo 1,6 TDI z OII regeneruje každách 750km a některá auta najela i přes 1000km (ale nenám ověřeno vlastní zkušeností). Jak často regeneruje 1,6 TDI s SCR (Jedno jestli v OIII, nebo SIII) by mě docela zajímalo, ale nikdo to tu neuvádí. Navíc posuzovat probíhající regereraci podle ventilátoru, otáček, nebo spotřeby (kterou palubní počítač během regenerace maskuje) je zcestné. Koho to zajímá, kupte si modul OBD2 s BT a stáhněte si apku VAGDPF do mobilu. Jedno je jasné. Skvělý motor se (hlavně ve variantš s LNT) dusí recirkulací spalin, spaluje s nedostatkem vzduchu a hulí jak lokomotiva. Navíc při každém (cca pár minut) vypalování NOX z LNT a vypalování DPF stříká do kaťáků naftu. Celý tento emisní fenomén zvětšuje spotřebu. Zajímalo by mě, kolik by tento motor žral, kdybychom do něj pustili dost kyslíku a vykuchali z něho EGR, LNT, DPF. Asi bychom se hodně podivili v pozitivním slova smyslu. Bohužel to ale asi nikdy nezjistíme.1 bod
-
tasume - je to jednochuché - když odpovídáš na bezprostředně předchozí příspěvek, tak je logické, že ho necituješ, každému je jasné, na co odpovídáš. V běžném životě při konverzaci také neopakuješ slova a celé věty toho druhého. A druhá věc je, že tímto se to tady stává nepřehledným a zbytečně se příspěvky "zvětšují".1 bod
-
Nedávno jsem dostal info o chybě nabíjeních nových Iphonu a vyjádření ze ŠKODA Auto. Nové Iphony nemají všechny bezdrátové nabíjená QI standardu a proto to může v autech zlobit. Škodovka to nebere jako svou chybu.-1 bodů
-
Všechny iPhony který podporují bezdrátové nabíjení, tj. od iP8/X a novější fungují ve standardu Qi. MagSafe objevující se nově u řady 12 je jen nová funkcionalita, která nemění podstatu Qi standardu, tu plní samozřejmě stále. Ať si ŠA hovoří co chce, jde pouze o laciné výmluvy jejich problému.-1 bodů