Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/06/21 ve všech sekcích
-
Tohle asi taky nejsou nějaké relevantní argumenty! Čísla z výpočtů si každá strana může vytvořit taková, jaká se hodí zrovna "do krámu". Už se to tady nesčetněkrát opakuje, že jedna studie ukazuje tohle a druhá zase úplně něco opačného. Čas ukáže, jenom mám obavy, že tohle, co se tady začíná prosazovat kolem energetiky a elektromobility, nemají tak docela v hlavách a v kontextu dalšího navazujícího dění promyšleno a pokud se za další roky, možná desetiletí ukáže že efekt změn v tomto oboru je veskrze mizivý (přírodní pochody a zákony a jejich setrvačnost oproti jakémukoliv lidskému vlivu je dle mne nepředstavitelně větší) , tak vyhodíme do vzduchu obrovské prostředky a kde nic, tu nic. Ano nemám na problémy lidstva čísla (použiji pro ukázku jen jednu tabulku a jeden graf růstu populace ) a i kdybych nějaká, ta tzv. správná měl, tak jsou to jen výpočty a možná nějaká měření, selský rozum mě spíše napovídá, že problém lidstva tady na Zemi je někde úplně jinde, než elektromobilita ano, nebo ne. Elektromobilita a elektromobily, jestliže budou v budoucnu jen to jediné a správné, tak to bude pouhý plivanec do vařícího se velkého kotle všech možných a budoucích problémů lidstva. # Kraj Počet obyvatel (2020) Roční změna Čistá změna Hustota (P / Km²) Plocha (Km²) Migranti (čistí) Plod. Hodnotit Med. Stáří Urban Pop% Světový podíl 1 Asie 4,641,054,775 0,86% 39 683 577 150 31 033 131 -1 729 112 2.151942002 32 0% 59,5% 2 Afrika 1340 598 147 2,49% 32 533 952 45 29 648 481 -463 024 4,438374895 20 0% 17,2% 3 Evropa 747 636 026 0,06% 453,275 34 22 134 900 1361 011 1,609646027 43 0% 9,6% 4 Latinská Amerika a Karibik 653 962 331 0,9% 5 841 374 32 20 139 378 -521 499 2,044660431 31 0% 8,4% 5 Severní Amerika 368 869 647 0,62% 2,268,683 20 18 651 660 1,196,400 1,75268862 39 0% 4,7% 6 Oceánie 42 677 813 1,31% 549 778 5 8 486 460 156 226 2.357006916 33 0% 0,5%2 body
-
Pokud byl na celkovou hm. >750 kg, tj. brzděný, pak to bylo proti předpisům, protože vozidla kategorie O2 musí být.... viz: ECE R48 § 6.4 a R23, dokonce jsem si to i dohledal: https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=42016X17231 bod
-
ok díky kluci. csabac psal jsem to. kvůli spotřebě. kuba to pochopil. ale asi to ztrácí smysl. když to budu málo točit tak se spotřebou už čip zřejmě nic neudělá. viděl jsem to na alze tak proto takové hloupé otázky. měl jsem dříve čiplého supa 140kw, ale benzín. jezdil krásně a nakládál jsem mu. jenže spotřeba těžko říct. spíš regulérní přes 8. tohle jezdí za polovic a ještě je nafta levnější. už bych od toho chtěl moooc🤣1 bod
-
Prevodovka u 1.6 TDI je tá "najmenej šťastná" DSG od VW koncernu s ohľadom na životnosť spoják. Keďže sú spojky suché, nechladia sa olejom - tým pádom sú viac náchylné na prehriatie a opotrebenie. Osobne nemám skúsenosť, ale čo človek číta, tak životnosť spoják je cca. 100 tis. km. A je dimenzovaná na 250 N.m., čiže u 1.6 TDI funguje na maxime. Takže ja osobne by som do úpravy výkonu u automatu nešiel. To auto je pekne úsporné samo o sebe. Nie som si istý, že teória vyšší výkon a N.m. spôsobia, že budeš musieť menej šliapať na plyn a tým pádom pôjde spotreba ešte nižšie bude v praxi fungovať.1 bod
-
Škoda má středně tvrdý lak a zběžných značek patří mezi ty odolnější. Dřív měla prostě všechna auta zástěrky a menší pneumatiky. Já mám taky kapotu dojebanou, hlavně tenhle rok v každé obci kolem nás práce na silnici a litá toho mraky.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ahojte, tak nějak cítím potřebu se k tomuto tématu také vyjádřit, protože v době, kdy jsem si vyklikával v konfigurátoru své nové RS a poptával cenu, tak jsem narazil právě na toto vlákno a musím říci, že mě to značně rozhodilo a dost dlouhou dobu jsem přemýšlel nad tím, zda to nebyla chyba, protože tehdy bylo bohužel poměrně komplikované kvůli covidu si zajet do dealerství a vyzkoušet si auto v provozu osobně. Nechci se moc rozepisovat, takže jdu rovnou k věci. Auto jsem objednával v druhé polovině února 2021, s předpokládanou dobou dodání konec června 2021. 21.5. mi volal prodejce, že je auto v salonu a mohu se pro něj stavit, tzn. o měsíc dříve, než bylo odhadováno (chápu však, že nyní je situace ještě o dost horší, skrz nedostupnost čipů apod). Od té doby jsem s autem najezdil 3 000 km, což není žádná sláva, ale taky ne úplně málo na to, abych mohl posoudit, jak infotainment funguje. Za sebe musím říct, že mám asi štěstí, protože od převzetí vozu jsem s infotainmentem neměl absolutně žádný problém. Jasně, po nastartování mu chvíli trvá, než se rozjede, ale to je podle mě hlavně z důvodu čekání na spojení se Škoda Connect (mám auto v garáži v 1. podlaží pod bytama), protože jsem nastavený jako hlavní uživatel a auto po startu (předpokládám) synchronizuje nastavení s tím, co je uložené na serveru u mého účtu, a taky možná kvůli tomu, že mi hned automaticky startuje Android Auto. Po (cca) 1 minutě, možná ani ne, neměřím to a ani nemám důvod, je však vše funkční. Jediné, co mě trochu štve, je navigace, kdy mi po volbě cíle nabídne alternativní trasy. V ten moment je doslova nemožné s navigací pracovat ve smyslu přiblížení/oddálení mapy, aby se člověk podíval, kudy daná trasa vede. To se prostě seká tak, že buď risknete původní trasu, nebo jinou, aniž byste se podívali, kudy vede. Upřímně ale, stejně používám navigaci z tel přes AA, které funguje super. Jinak mi za dobu, co s autem jezdím, mi asi jen 2x po startu zahlásilo, že se nelze spojit se serverem, ale to prostě není až takový problém, protože infotainment funguje normálně, jen nemáte své nastavení (které stejně nic moc důležitého neobsahuje - start/stop vypínám po každém nastartování, stejně tak jízdní režimy..). Žádné problémy s asistenty, žádné problémy s displejem. PS: snad to nevyzní jako vychloubání nebo zastávání se značky Škoda, s takovým účelem jsem to rozhodně nepsal. Spíše jsem se vcítil do lidí, kteří zvažují koupi a jsou od ní poměrně dost odrazováni přečtením tohoto vlákna (a upřímně, nedivím se a je mi líto těch, co mají starší auta a mají problémy, jaké mají, ta představa je pro mě totiž hrozná) a chtěl jsem zde sepsat i své poznatky, protože těch kladných tu člověk moc nenajde.1 bod
-
Co jsou závažné chyby? Auto jako celek funguje a drobné chyby infotaimentu = daň digitalizace, telefony a jiné digi výrobky se taky sekají. Pleteš jablka s hruškami, smradlavé maso je nepoživatelné, ale auto s mouchami v infotaimentu jde používat. Kdo nechce škodovku tak mu ji nikdo nenutí! Každé zboží všeobecně má svoje klady a zápory a je na kupujícím co si koupí. Pokud by O4 byla tak hrozná tak si ji zákazníci kupovat nebudou. Toť můj názor. Běžte se svézt s BMW 1 což je považováno za prémiovou značku a uvidíte, hluk od kol že se vzadu nedá sedět, ošizené plasty a podobně, hezké auto v Mpaketu za 950ti. Dnešní doba konzumní společnosti si žádá své lidi mají peníze a výrobci všeobecně toho využívají snižování nákladů vs. zvyšování zisků. Je potřeba z lidí prachy vytáhnou.1 bod
-
Jj, sepsal jsem k sobě do tématu dojmy po 10tkm a je to velmi dobré auto. Ať si každý koupí co chce.1 bod
-
Vždyť nikoho nenutí kupovat Octavii, každého rozhodnutí, poslední dobou mám pocit, že je to pouze o kritice a že to auto má i své přednosti to se někam vytratilo. Už si tady připadám jako v politice najde se osoba (auto) na kterou se valí jen samá kritika a co udělal dobře na to se rychle zapomene. Už vidím jak se na mě sesypete, že obhajuji Octu protože ji mám v garáži, ale za mě je to skvělé auto byť má určité mouchy. Které auto je dnes nemá!!! Možná MB ale to je jiná cenová hladina. Bohužel v dnešní době jsme národ stěžovatelů na všechny a na všechno. Jsem stará škola a pamatuji Š 100 tam nebyla žádná výbava a auto pořád něco potřebovalo, nebyl internet tak se o tom mluvilo jen po hospodách.1 bod
-
Zdravím, rád bych se podělil o svou zkušenost s vrzáním přední nápravy. Předem bych chtěl říct, že pracuji ve firmě, která vyrábí stabilizační tyče a technologii výroby znám již 20 let. (mimo jiné i MQB platformou) Jak přední, tak zadní stabilizátor má navulkanizované gumové pouzdra. Tzn. , že je gumové pouzdro za tepla svojí vnitřní plochou “zapečené” do laku stabilizátoru. Je minimální šance, že vrzání pochází z tohoto místa. Pokud se při nějakých opravách namaže gumové pouzdro v oblasti objímky, kterou je stabilizátor připevněn na nápravnici, může krátkodobě nějaké povrzávání ustat. Jak ale tato mastnota naváže na sebe nečistoty a provozní prach, bude působit jako abrazivo a spojení guma objímka se dříve nebo později vydře. Následně je toto místo problémové a většinou pak dojde k nutnosti výměny celého stabilizátoru. Podobně fungují i jiná gumová uložení. Takže nějakým promazáváním těchto míst se problém nevyřeší, jen oddálí a pravděpodobně zkrátí životnost ostatních s tím spojených komponent. Mám Karoqa r.2018 , najetých 40 tis. a řešil jsem vrzání přední nápravy při přejezdech větších nerovností (výmoly, retardéry). Protože jsem měl v servise štěstí na technika, který mněl chuť tento problém řešit, došlo k výměně silentbloků na předních ramenech. Nutně pak musí dojít k seřízení geometrie nápravy. Rozumím, taková oprava je náročnější a tedy méně pohodlné řešení (hlavně pokud jde o záruční opravu) než nějaké namazání, ale auto je teď jako nové, po vrzání ani památky. Samozřejmě se může objevit i jiný problém, který pochází od tlumičů, brzd (jak je ve vlákně popisováno), také v závislosti na provozování auta a jeho celkového opotřebení, které je pravděpodobně individuální. Doufám, že můj trochu delší příspěvek bude pro někoho přínosný 😉.1 bod
-
1 bod