Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/17/21 ve všech sekcích
-
Kombinace tlumených studených led s trochu žlutější mlhovkou je ideální stav. Z pohledu fyziky tu jsou nějaké ty vlnové délky, a žluté světlo s větší vlnovou délkou se chová jinak než bílé. Preference většiny jedinců je založena na faktu, že nemají přímé srovnání a bílé světlo se zdá (je) jasnější a pochopitelně to "vypadá líp". Na druhou stranu bílé světlo dělá ostřejší stíny díky své kratší vlnové délce (fyzikální fakt), ale to se nechá částečně eliminovat vyšším výkonem. Ale vyšší výkon znamená větší odraz od mlhy a reálné snížení viditelnosti. Nehledě na fakt, že protijedoucí vidí bílou kouli. Já a fyzika by doporučila nechat tam halogeny. Co říká ego nevím, nikdy mě nenapadlo jít v mlze zkoumat zda moje auto svítí dost "cool".3 body
-
@ben06 Přišel jsem na zajímavou, ale asi očekávatelnou věc. Jen tak mimochodem jsem zjistil, že z nabídky velkých autobazarů se skoro vytratila trojková Fabie combi s motorem 1.0 Mpi 55kW, aspoň tedy u nás v ČR (tedy ta kterou taktéž vlastním). Jen tak zkusmo a z hecu, když jsem byl včera ve městě, tak jsem se zastavil u jednoho nejmenovaného velkého autobazaru a zkusil jako, že mám zájem to svoje prodat. Nabídli mi okamžitě a v hotovosti tu samou cenu, za jakou jsem auto kupoval nové. Tedy ano, měl jsem oproti oficiálnímu ceníku na nové slevu cca 80.000,-Kč a auto mám za ty necelé 3 roky skoro ve stavu nového a málo jetého, ale překvapilo mě to a když si připočtu ten zisk, co si autobazar přičte k ceně vykupovaného, tak to moc pod oficiálním ceníkem nového nebude. Jo, je pěkně vidět, co to plánované zastavení výroby nové Fabie combi a budoucí zákaz spalováků dělá. Lidi asi začínají šílet po autech a motorech se kterými nebudou mít v budoucnu starosti na jejich udržování a životnost a něco více s takovými auty odvezou.2 body
-
V roce 2013 se S3 nevyráběl. Ale také zatím nevím o případu, že by v S3 někdo vykradl infotainment. Kdežto u S2 jsem nevěděl o nikom, komu ho neukradli.2 body
-
1 bod
-
@Sranki oblepil sem a je ticho jak v kostele👌🏼1 bod
-
1 bod
-
1000cyklů, řekněme že to je pravda, počítají se celé, nebo maximálně 10-90 = cca 300 000km na běžné 60kw baterce, teprve potom začne ztrácet vlastnosti. A přesně toto odpovídá praxi, Tesly mají po více než 300 000km a 8 letech stále v průměru nad 90%. Průměrný člověk najede 15000km, takže elektro bez problémů vydrží 20let ve výborné kondici. Už dnes jsou auta které mají dojezdy 400-600km, takže ten pokles bude ještě méně výrazný a vydrží ještě déle. Ono tvoje 3 roky každý den nabíjení do plna je chyba, co dělá většina těchto chytrých odpůrců elektra. Ani zdaleka každý den nenabíjíš a rozhodně nenabíjíš celou baterku, dojde to každému kdo umí počítat... Ono zákaz spalováků má jasný důvod, EU, stejně jako Česko se zavázalo, že bude do 2050 CO2 neutrální, se spalováky toto nejde dosáhnout a pokud má běžný životnost minimálně 15 let, tak je zákaz ve 2035 ještě konzervativní. Mimochodem, žádný zákaz, ještě schválený není, kdyby jste chodili k volbám a volili lidi co stojí za vašim názorem měli by jste šanci toto ovlivnit. Vždy někdo vládne a určuje pravidla, v demokracii to je většina co jde volit. A v EU ani v ČR si nejde stěžovat že volby jsou nevýznamné, nebo že jsme podreprezentováni. Zákazy a nařízení jsou běžné dnes i v minulosti, stejně jako nemůžeš vyvádět svůj kanál na ulici ale do kanalizace se zakáže vypouštění plynů spalovací aut nejen v městech...1 bod
-
Sice je to škodolibá radost, ale takový pohled mi vždycky zlepší den :-D1 bod
-
1 bod
-
Na kole a s koly různě na autě/v autě jezdím 30 let. Kola na tažném nebo na střeše mají v obou případech svoje výhody a nevýhody. Ani jedno není všeobecně jasně lepší nebo horší. Je to spíš o osobních preferencích. Tažné výhody: - snadnější instalace nosiče i manipulace s koly - volná střecha třeba pro rakev - menší aerodynamický odpor = spotřeba - nemění se světlá výška auta - střecha zůstává čistá i když člověk veze zablácená kola Tažné nevýhody: - auto musí mít tažné :-) - výrazně větší špinění kol za mokra i za sucha (prach) - nutnost buď přendavat RZ nebo si pořídit třetí - i při banálním ťukanci poškození nosiče + kol + auta - snadnější terč pro zloděje (jsou schopni ukrást i sedlovku se sedlem) - při vožení 3 a 4 kol docela tetris s pedály a řídítky, aby tam kola šla dát a nemlátila se o sebe - horší parkování Mně osobně vychází líp vozit kola na střeše. Úplně ideální je vevnitř, ale to v Oktávce s "dospělými" koly lze pohodlně max ve dvou lidech+kolech.1 bod
-
I když je auto i v zimě ve stavu "ticho", tak přeci jen na dlažebních kostkách nebo vlnitém betonu se sem tam ozvalo zadrnčení od kapličky budíků. Což mě samozřejmě vytáčí a zase mi to nedalo.... :) Přijde mi, že vrže nejvíc ten dekorativní vnější ovál, resp. jeho styk s okolními částmi palubovky. Po dnu přemýšlení čím to utlumit, když styčné plochy jsou relativně malé, padla volba na sanitární silikon. Z tuby se dá dobře dávkovat a z rovných částí plastů jde i při troše snahy dobře seškrábat kdyby bylo potřeba. Navíc je aplikovaný na nepohledové části, takže když se vám nepovede super housenka, vidět to nebude ;) Takže rozborka: 1) Nutno dát páku nastavení volantu dolů a stejně tak volant dát do nejnižší polohy. 2) Pak se opatrně vycvakne (směrem k sobě a lehce nahoru) spodní část toho krytu a postupuje se k dalším zámkům. Jde to relativně snadno. 3) Zejména na modře zvýrazněné plochy jsem nanesl housenku silikonu a nechal den vysychat. A teď je při pomačkávání toho rámečku prakticky ticho. Ještě mám vytipovené další části (při extrémním "kroucení") kde může docházet ke tření, ale uvidím jak se to bude chovat za jízdy - první test ale přinesl svoje ovoce :) Vliv na to má zřejmě i usazení budíků, které lze doštelovat dvěma torxy (červeně). U mně třeba pravý doraz nebyl zcela na zarážce, takže dekorativní kryt byl v pravé části trošku víc nahoře a lehce koukal (zelený) zoubek dekoru palubovky a kryt díky tomu v jednom zámečku nebyl nadoraz. Normální člověk si toho nevšimne, hnidopich jako já jo. Ale po doštelování OK. Co ještě povrzává (ale jen při dotyku, při jízdě naštěstí ne) je ten dekor palubní desky. Ale jelikož je to za jízdy zticha, do toho se pouštět nebudu. Navíc mi přijdě, že i v příručce pro montáže v interiéru to není moc podrobně popsané jak do toho... Vím že vrzání od budíků tu zmiňovalo více lidí, tak to třeba někomu pomůže.1 bod
-
Dneska jsem dal cestu bez rádia a bohužel musím konstatovat, že Scala je prostě šmejd. Z levé strany kolem výdechu plejáda zvuků, lišta, rámeček budíků a něco zevnitř. Na straně pravé něco od kastlíku, když se kastlík vyklopí a zatlačí na něj, tak to přestane. Zvuky při řazení a pouštění spojky, tak o těch jsem do dneška myslel, že neexistujou, nejhorší auto na pazvuky co jsem měl.1 bod