Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/23/21 ve všech sekcích
-
Při míjení se navzájem na okresní cestě, ale i na dálnici jde matrix OIV poznat úplně s přehledem. Navíc u člověka, který se zajímá o Octavie, či obecně Škodovky. Jinak naprosto souhlasím se @Supermarine_Spitfire2 body
-
@DušanV nz, těch grafů a informací je tam fakt hodně 😉 Popravdě sám se necítím natolik vzdělaný, abych si troufnul říct, co je správně (jestli klima-optimizmus, klima-alarmizmus, nebo nejspíš něco uprostřed). Každopádně nepanuje vědecká shoda na vývoj klimatu*, a jsem si naopak jistej, že rudozelená bezhlavě fanatická revoluce v dopravě, prosazovaná podivnými existencemi bez autority ať to stojí co to stojí, je jen a pouze špatně. Přičemž je docela možné, EM bude v celkové bilanci stejná nebo dokonce horší než současné automobily (viz úředně prosazená biopaliva), a to samé platí o těch šílených plánech ovlivnění klimatu (viz různé vesmírné a přírodní cykly a vztahy energií, teplot a koncentrací z odkazovaného článku). Pochopitelně nikdo neprotestuje proti snaze o čistotu živovotního prostředí jak nejlépe to umíme, tady se ale velmi draze (ekodaně, emisní povolenky) nařizuje něco, co neumíme (prosperující uhlíková neutralita bez emisí)! * O neekologičnosti bateriové elektromobility jsem přesvědčenej (energeticky náročnější výroba i recyklace, potřeba těžby, dopravy a zpracování vzácných kovů, výdrž baterií, váha baterií, samotná produkce elektřiny, skladování článků i energie v nich, nevhodné na spoustu účelů /zima, teplo, voda/, a šlo by pokračovat dál).2 body
-
Předky jsem chtěl VW, kvůli plaketkám na třmenech, kde jsem si je udělal po svém viz obrázek Plechy na předek + brzdiče + desky jsem koupil www.maxdily.cz (koukám, že stojí zrovna teď 2x tolik, co jsem je měl já) Brzdiče na el. ručku (310x22) + desky (plechy zůstávají a destičky můžeš přehodit, jsou stejné jako na žiletkách) jsem koupil v Satalicích (https://www.super-parts.cz) mívají i předky, ale zrovna bylo vyprodáno. Instalace je P&P, hotovo za 2 hodiny. Trochu problém byla ručka, jelikož jsem měl auto vyrobené 27.2.2021 a dělal jsem to asi v březnu tuším a nikdo neměl soft, který by s autem komunikoval, tak jsem se obrátil na člověka, jehož jméno se zde nesmí psát a ten mi pomohl. Kotouče oboje jsem si dokoupil v běžné síti prodejců - předek Brembo, zadek Zimmermann. . Kdyby jsi chtěl přímo čísla dílů, či odkazy na stránkách tak SZ.2 body
-
Souhlasím s Lukášem. Psal jsem to tu před měsícem. O4 tady v Praze hlavně i středočeský kraj jsou v hojném počtu a když vás auto osvítí většinou se člověk koukne, co jede proti němu. O4 pozná člověk bezpečně i v noci. Tvar světel a nízký široký předek nikdo nemá. Ono to nemá cenu, uživatelé to budou hájit, zapnou automatiku hlavně, že vidí. Jsou ale i tací na jiném fóru, co prostě přiznají, že to i nefunguje jak má.1 bod
-
@virtualDíky za odkaz, který je sice náročnější a delší pro nastudování pro laiky (pomohl mně trochu dřívější zájem o astronomii) a který ukazuje ve svých závěrech to, co mnozí vědci již dlouho tvrdí, tedy že vliv člověka a jeho činnosti na klima je celkem zanedbatelný, oproti všem vlivům vesmíru, potažmo přírody a jejich mechanismů. Zase jiní vědečtí pracovníci tohle oponují, no a některé mocenské skupiny se chytají zrovna jejich vědeckých prací, pravděpodobně se jim hodí tzv. více do krámu, než z té první vědecké skupiny. Ano je nás na planetě asi opravdu moc a ovlivňujeme si navzájem život mezi sebou (dle mne ale jde spíše tímto o výživové problémy, tj. dostatečný přístup k vodě, potravinám a taky prostorové problémy ), no a mocní tohoto světa se zhusta chytli jiného tématu, tedy klima, globální teplota, globální koncentrace určitých tzv. podle nich škodlivých plynů atd., atd.. Elektromobilita a její násilné prosazování je jeden z důsledků jejich, podle mne dosti pokřivené snahy, něco podstatně klimaticky zvrátit. Pokud se jim ta současně směrovaná snaha bude dařit prosazovat, tak lidstvo bude v budoucnu vydávat nepředstavitelné finanční a materiální prostředky za obrazně "pouhý plivanec na ochlazení klimatického oceánu".1 bod
-
Odvolání na dlouhodobou zátěž mě dokáže vždy rozesmát. Při dnešním provozu ani když řidič chce, neprovozuje motorizaci 2.0TSi po 95% motohodin ani na 20% jeho potenciálu. Troufnu si říct že plný potenciál nikdo nemá šanci využít déle než po dobu 5 sekund. Pokud se chceš bavit o závodních okruzích, tak tam tě plechová vana od destrukce sériového vozu rozhodně neochrání, dejme tomu že v rámci koncepce úpravy celého vozu to nahání užitečné body, ale zdejší majitele rozhodně závodní auto nemají a neudělají ho z něj ani když tam dají tu vanu. Je to jen business nic víc, absolutně nic to seriovému vozu nedá naopak, k poškození vany dojde mnohem snadněji nežli při plastové vaně. Když už bych chtěl pro své auto skutečně něco udělat a dodat mu trochu závodní stability, tak bych raději namontovat zpevňující kříž do tunelu pod kulisu.1 bod
-
Keď si myslíš, že to nemá žiadny význam meniť za plechovú vaňu tak prečo potom závodné tými, ktoré vlastnia napr. Audi TT, VW Golf, Skoda Octavia, Seat Leon tie vaňe vymenia za plechové prípadne vyfrezované z hliníka. Možno to nieje pre to aby v prípade nárazu sa hneď nerozbila ale ide o chladenie. Ak ti pri dlhodobej záťaži klesne teplota iba o 2°C tak aj to je niečo. Samozrejme, že tam mávajú namontované náporové olejové chladiče, ale tu ide o dlhodobé zaťaženie. Tiež na DSG prevodovku dávajú hliníkový kryt filtra aby znížili teplotu. Čo som videl pár videi s teplotou oleja tak tie teploty atakujú hodnotu 130°C bežne pri závodoch tak hocijaké chladenie je dobré.1 bod
-
Já nevím, jsi si jist, že za tmy rozpoznáš, že tě z protisměru oslňuje právě O4? Mám asistenta dálkových světel (natáčecí xenony) už na O3 a vím, že musím mít ruku pořád připravenou, že to nefunguje na 100%. Jel jsem za tmy s Toyota Corola i BMW (něco menšího SUV), oba měly asistenty a oba fungovaly podstatně hůř než má OIII. Chci tím říci, že tě může oslňovat kdeco a těžko to bude jen OIV. Takový množství jich ještě nejezdí a navíc ještě s výbavou s matrixema bych se dost divil, kdybys za 100 km potkal víc jak 5 aut.1 bod
-
Skor by som sa spytal tu U mna funguje obd od caristy bez problemov.1 bod
-
@DušanV snad bych jen dodal že se to netýká elektromobilů ale pouze akumulátorů. Věřím že v elektromotorech je pro jejich účinnost a efektivitu budoucnost. Baterie budoucnost určitě nejsou. Spíš se bude energie generovat nějakým způsobem přímo v autech.1 bod
-
20mm nahodene na FL, a nic nikam nevytrca. Povedal by som, ze na jazdnych vlastnostiach je to citit. so znizenymi pruzinami to este trochu zalezie dovnutra a rozhodne nic skrtat nemoze... (so seriovymi kolesami).1 bod
-
Výsledky z testování reálných dojezdů Elektromobilů při trochu větších mrazech jsou hodně špatné, u některých se zkrátil dojezd oproti udávaným hodnotám o více než 50%. Takže vlastně cena za určitou ujetou vzdálenost je dvojnásobná oproti ideálním podmínkám. Nedokážu si představit, že by moje Fabie 1.0 Mpi, s kterou mám v létě průměrnou spotřebu cca 5l/100km měla ve větších mrazech najednou spotřebu 10litrů. Nechci paušálně všechny elektromobily házet na jednu hromadu, ale mnohé elektromobily to tak mají, viz. přiložený článek! https://www.autoforum.cz/predstaveni/test-vyzkousel-realny-dojezd-elektromobilu-v-zimnich-podminkach-vysledky-jsou-tristni/1 bod
-
😂 https://tydenikpolicie.cz/zena-na-chrudimsku-chtela-po-partnerovi-aby-pred-vanoci-uklidil-kdyz-ji-rekl-ze-se-jezisek-take-narodil-ve-chleve-vzala-na-nej-nuz/1 bod
-
Ono toho tady zase až tak moc není, tedy mimo téma Elektromobilita. Sem, tam se @wolfspitz pochlubí svou budoucí domácí elektrárnou, sem, tam mu někdo z nás na to odpoví. Až tak něco zásadního a přelomového ohledně Elektromobility tady na fóru nevymyslíme. To by měli spíše vymýšlet vědci a technologové a od nich to přebírat do praxe mocní tohoto světa, čili i politici. Bohužel dle mne to dnes dělají blbě, až hrůza. Odhadem my tady na fóru tak z 60 % jen přebíráme a vkládáme příspěvky a články odjinud, zbylých možná těch 40% je naše vnitrofórová diskuse a naše myšlenkové pochody. Ony opravdu relevantní a hlavně nové informace ohledně Elektromobility se hledají těžce a to vyžaduje čas. Zaplevelený je spíše celý mediální prostor, kdyby člověk jen slepě přebíral a dosazoval témata ohledně Elektromobility, tak by tady denně přibývaly články po stovkách. Dnešní doba je už taková, na nic údajně není čas a pak chce mít každý svoje rozumy z určitého oboru, nejlépe okamžitě zhuštěné někde na flešce a hned se cítí kompetentní v daném tématu.1 bod
-
Tím jak roste počet O4 s matrixem, tak čím dál častěji pozoruju, jak mě ty dálky(vykrývání) umí občas hezky oslnit. Není to nic hrozného a je to jenom chvilku do sekundy, ale to ořezávání není z pohledu protijedoucího řidiče (nebo když jedu před váma) úplně dokonalý. Rozhodně vás kvůli tomu nebudu problikávat, vím, že to nemůžete úplně ovlivnit, ale čím víc jich potkávám, tím víc mě to v noci štve.1 bod
-
@valentintintin Hi, you can update only to 0367 (officially from 2xx to 2xx, from 3xx to 3xx, from 4xx to 4xx) without any modding. If you want update to bigger version 03xx -> 04xx you have to patch your unit, edit firmware and than you could update to 0478. But on bolero (without navigation) you have to disassembly your unit, and do some HW tricks (read memory via PC). And of course, after update all installed features working correctly. I had bought Smart Link before update, and after update it's working without reactivation needed. If you are interested PM me. BTW on units with navigation (2 SD slots) it's more simple. You don't need to do any HW tricks, it's just SD card method. Even activation of SWAP / FEC codes (Android Auto, Apple Car Play, Mirror Link...). And of course there is risk. If you don't have correct solution you can brick unit (but is possible to do recovery, but it's again HW tricks). And about changes, there is grid menu, some transition animations and support of Virtual Cockpit. But update to 0367 is no problem, only you have to be sure that your battery is in good condition and will not discharge during update, or keep engine running or connect to charger during update. Update process takes about 20 minutes with CLASS 10 SD card. On seat forum you probably read about Android Auto / Apple Carplay were disappeared from menu during update from 0245 >0330 > 0346. That items can be simply enabled with VCDS, but it's only during SEAT update 0245 >0330 > 0346. It's not happening during Skoda update. SK: Mozes updatovat len na 0367 (oficialne z 2xx na 2xx, z 3xx na 3xx, z 4xx na 4xx). Ak chces updatovat na vyssiu verziu 03xx -> 04xx musis patchnut jednotku a upravit firmware, a potom vies aktualizovat na 0478. Ale pri bolero (bez navigacie) musis rozobrat jednotku a spravit HW zasah (precitat pamat cez PC). Po aktualizacii samozrejme vsetky nainstalovane funckie funguju bez problemov. Ja som mal kupeny Smart Link pred aktualizaciou, a po aktualizacii funguje bez potreby reaktivacie. Ak mas zaujem napis mi spravu. Mimochodom na jednotkach s navigaciou (2 SD sloty) je to o mnou jednoduchsie. Nemusis robit ziaden HW zasah, je to ciste metoda s SD kartou. Taktiez aj aktivacia SWAP / FEC kodov (Android Auto, Apple Car Play, Mirror Link...). A samozrejme su tu rizika. Ak nemas spravne riesenie mozes bricknut jednotku (je mozne spravit obnovu, ale je to zas HW zasah). A ohladom zmien, je nove dlazdicove menu, nejake animacie prechodov a podpora Virtual Cockpitu. Ale update na 0367 nie je problem, akurat baterka musi byt v dobrej kondicii, aby sa nevybila pocas updatu, alebo nechaj bezat motor alebo pripoj na nabijacku pred updatom. Aktualizacia trva cca 20 minut s pouzitim CLASS 10 SD karty. Na seat fore si pravdepodobne cital ze Android Auto / Apple Carplay zmyzli z meno pocas updatu z 0245 >0330 > 0346. Tieto polozky sa daju jednoducho znova zapnut cez VCDS, ale to sa tyka len SEAT updatu 0245 >0330 > 0346. Nenastava to pri Skoda update.1 bod
-
Ta plastová vana rozhodně nevypadá že by byla z nekvalitního plastu a navíc je profilovaná, skoro bych si vsadil že při nárazu do vany nedojde tak snadno k fatálnímu průrazu jako je tomu u plechového. Plast totiž dost energie dokáže pohltit aniž by došlo k fatální deformaci. Plech ti neustoupí absolutně nikam, ihned vznikají trhliny. Prostě tam nevidím žádný reálný benefit pouze negativy. Při zátěži motoru stejně hlavní část odvody tepla z oleje se stará vodní chladič oleje a jakýkoli kryt vany na to má naprosto mizivý vliv...-1 bodů