Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/12/22 ve všech sekcích

  1. Všem moc děkuji za reakce. Pro ben06 samozřejmě jsem myslel kostřící bod (na Fabii je přímo označen), omlouvám se za neodbornost. Velké díky DušanV za plné vysvětlení, při příštím nabíjení zkusím postupovat jak píšete a uvidím. Jelikož nabíjím samozřejmě s baterií přímo v autě budu i nadále mínus kabel dávat na kostřící bod (šroub). Ještě jednou moc děkuji. Pavel
    3 body
  2. 119595430_1261544300992452_1825955174639187151_n.mp4
    2 body
  3. Pokud nabiješ baterii a odpojíš nabíječku a chceš správně změřit kolik, že to ta baterie vlastně má a taky jaké udrží napětí, tak vyčkej nějakou tu hodinku a pak teprve měř. Já mám taky odpojený ten káblík od mínus pólu a ačkoliv v zimě s Fabií moc nejezdím (půjčuji si Aygo od manželky), tak mi moje EFB baterie vůbec s napětím neklesá a tak si ji jen 2 x do roka preventivně nabiji. A po nabití si ji měřím až druhý den a to tím způsobem, že přijdu do garáže, otevřu dveře, otevřu kapotu a dále zavřu dveře a zamknu auto. Pak cca 1/2 hodiny počkám a až pak měřím napětí baterie. Pokud měříš baterii hned po otevření kapoty, tak s otevřením dveří (aby jsi otevřel tu kapotu), naběhne např. čerpadlo aj. systémy se aktivují a okamžitě ti padne napětí v baterii. Divil by ses, jaké rozdílné hodnoty napětí naskakují na baterii dnešních moderních aut s aktivací všech těch systémů jen po tom otevření dveří. Např. já změřil napětí hned po tom pouhém otevření dveří a kapoty jen 12.45 V a pak když jsem té 1/2 hod. počkal tak baterie má v pohodě 12.6 V. Suma-sumárum baterii nijak zásadně neřeším, na to si počkám až někdy nenastartuji a to doufám, že ještě nějakých pár let nenastane. PS: Pokud Ti ta tvá baterie ukazuje těch 12.44-48,V tak to sice není velká sláva, ale pořád bych se z toho nestresoval, klidně může i tak vydržet dalších třeba 5 let. Neřešil bych to v tomto stavu.
    2 body
  4. kolik je asi tak vodicu ke chlazene prihradce? jedna trubka se studenym vzduchem, mechanicky uzaver vzduchu, zarovka, drat… ridici jednotka furt stejna, cili uspora polovodicu nulova …
    1 bod
  5. Roto som mal ja minulý rok počas zimy. Mne to však robil len jeden senzor. Tiež ten najbližšie k poznávacej značke. Ale časom to samo prestalo, a musím povedať, že túto zimu je všetko OK. Opýtam sa pre istotu: okolie značky je teda čisté, bez námrazy, alebo snehu, však ?
    1 bod
  6. Ve škodovce asi spadli na hlavu https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-agenda-odborar-ze-skodovky-diesel-udrzime-do-posledni-chvile-skonci-v-roce-2035-185531#source=hp&seq_no=5&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=OV9Nr9u8xWw-202201121437&dop_id=185531&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    1 bod
  7. Jakmile zapnu zapalování, zobrazí se načítání uživatele a tato obrazovka tam zůstane celou dobu - nic nereaguje, nic nefunguje. Nepomohl ani reset, ani odpojení baterie, ani přehrání SW ve Škodě přes OBD. Takže si dopisují s Boleslaví a zkouší hokusy pokusy.. Náhradní auto jako placená služba..
    1 bod
  8. Současné představy ekologů a ekologických organizací, viz. v přiložený odkaz. https://www.autojournal.cz/provozovani-aut-se-spalovacim-motorem-do-roku-2050-zcela-zakazeme-tvrdi-ekologove/ Akorát stačí třeba větší výbuch sopky někde na Islandu a obrovské úsilí a finanční prostředky lidstva na tzv. zlepšení ovzduší, třeba i pomocí té proklamované elektromobility, jsou šmahem pryč. Viz např. sopka Krakatoa, která údajně vychrlila při svém výbuchu v roce 1883 do ovzduší takové množství oxidu uhličitého, který se rovná efektu průmyslové činnosti celého lidstva za roky 2000-2015, uvádí např. časopis Nature v roce 2016 https://www.dotyk.cz/publicistika/pred-134-lety-se-probudila-krakatoa-zacal-nebesky-cirkus-20170825.html Abychom nechodili až tak moc do minulosti, tak co třeba výbuch sopky Svatá Helena v roce 1980, kdy přišel vulkán celkem o 2,8 miliardy m3 materiálu. Za jediný den sopka do atmosféry vychrlila 520 miliónů tun popílku, což znamená, že erupce do atmosféry uvolnila mnohonásobně větší množství skleníkových plynů než vyprodukovalo lidstvo svojí činností za celou dobu své existence! Sopky byly taktéž příčinou i snižování teploty na naší planetě, což vedlo až k zalednění planety. https://www.enviweb.cz/73114 https://sopky-island.estranky.cz/clanky/cim-nam-hrozi-sopky-/sopecna-zima/ Mocní tohoto světa si konečně našli další prostředek, jak ovládat lidstvo a bohužel používají k tomu ekologii, ekologická hnutí a i tu elektromobilitu a spousta lidí jim na to přistoupila, ať už dobrovolně, nebo i pod nátlakem. Někteří z nich si taky chtějí přilepšit a tak se vezou na této vlně, druzí věří určitým médiím a politikům a jejich propagandě, některým nic jiného nezbývá. Možná jednou bude lidstvo schopné sestřelovat asteoridy, které nás budou potencionálně ohrožovat, ale určitě nebude schopné zastavit, nebo zvrátit pohyb kontinentů a z toho vyplývajících přírodních událostí. Je tak těžké pochopit, že na zákonité přírodní, zemské a vesmírné procesy a události, lidstvo nikdy nebude mít účinné páky a prostředky?
    1 bod
  9. Navigace Amundsen se připojuje přes esim auta. Má v Amundsenu také aplikace Traffication, kde se dá upozornit na zácpy atd. Píšu o té aplikaci jinde. TomToma jsem měl na přenosné navigaci Go. WAZE jsem měl a mám na telefonu.
    1 bod
  10. Pokud použiješ stejný typ baterie a kapacitu, tak nemusíš nic programovat a je to v pohodě.
    1 bod
  11. Nová kola 18" Luxon, vypadají zajímavě
    1 bod
  12. Něco k výměně autobaterie :
    1 bod
  13. To jsou s prominutím naprosté žvásty. V rámci VW poptávaná konfigurace vychází levněji než Ateca nebo Tiguan. Z ostatních značek umí vyhřívané čelní sklo snad jen Ford. U korejců a Francouzů nebo Japonců zapoměňte. Bohužel porovnání výbav v ceníku taky není vše. Vezměte si tažné zařízení. Kolik konkurentů mimo VW má pohodlné sklopné provedení? A kolik z nich umí takovou banalitu, jako vypnout parkovací senzory po připojení vozíku nebo instalaci nosiče? Jasně, je to o prioritách, ale ty má každý zákazník jinde.
    1 bod
  14. Vyjíždění nádrže do "sucha" neprospívá palivovému čerpadlu, které je palivem mazáno a hlavně chlazeno v nádrži. Setkal jsem se s hlučným čerpadlem už několikrát. Při reklamaci hlučnějšího čerpadla u zánovního Rapida se v AS hned starali kolik je paliva v nádrži, reklamace prošla. Kolegovi s LPG čerpadlo hlučelo páč bral jako kolenovrt pokaždé jen pár litrů benzínu. Ale to je na každém jak svému vozu dopřává. V našich končinách je pumpa na každém rohu tak jsme trochu rozmlsaní. Třeba na D1 z Vyškova až do Přerova či po D55 do Otrokovic není pořád ani jedna, ale ti co se motají kolem komína si můžou dovolit jezdit na výpary 😂.
    1 bod
  15. Ono není nad to, si všechny potenciální konkurenty obejít, vyzkoušet, nebo minimálně osedět ... Člověk pak zjistí, že může být rád za Karoqa. Já ho na jaře budu mít tři roky a tedy se blíží doba výměny, jistě jen vím, že chci nějakého hybrida, nebo plug-in hybrida. Vzhledem k dodacím lhůtám a vysátým skladům je pomalu čas něco objednat, abych se ho zbavoval jako maximálně čtyřletého. Velké naděje jsem vkládal do tucsona, líbí se mě, kvalitní zpracování a dobrý poměr cena/výkon. Projel jsem se s tím, ale tucson vypadl. Sedět na té sedačce s úzkým sedákem a vysokým bočním vedení je jako ležet na záhořově loži ... delší cestování by bylo utrpění, holt mám asi velkou zadel. Pravda, mám nekonfekční velikost 194 cm a 102 kg živé váhy. Další v pořadí qashqai ... hezké, kvalitní zpracování ... uvnitř se ale na místě řidiče cítím stísněně jak v ponorce, nebo kokpitu stíhačky, či jak když přesednu z octy do fábky, přitom ale na zadních sedačkách je královské místo, takže ten taky vypadl, obdobně Grandland X. Takže jsem ještě v očekávání až na salůny přijde Sportage a FL Karoqa, ale páč asi hybrid stejně jako u Kodiaqa nebude a nepřijde mě rozumné v dnešní době cpát mega do čistého ropáka, tak holt aktuálně pokukuji po RAV4, nebo Kuga, kde netrpím ponorkovou nemocí a dostanu za ty prachy hybrida ve čtyřkolce. Za normálních okolností, embéčkáře postupujícího od Š 120 po Karoqa, by měla být příští volba opět Karoq, nebo Kodiaq, ale obávám se, že embasofirma už není schopna nabídnout kvalitu za rozumnou cenu a dělat testovacího jezdce v autě za 700t mě už jednou stačilo, u auta za mega už by to bylo na rituální sebevraždu :-).
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...