Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/28/23 ve všech sekcích

  1. Z niceho nic se pred par tydny ozvali, ze Sup je vyroben a co nevidet dorazi na salon. Cekal jsem jeste na montaz GPS a dneska si ho prevzal. Cekacka tedy cca 11 mesicu. Dneska zatim 80km. Zitra me ceka 350 a v nedeli 200. Tak doufam, ze si sedneme.
    4 body
  2. Tak pro všechny co mají zájem o domontáž tažného na Scalu. V TP jsem měl hmotnosti zapsány tak už jen vybrat tažné kde a které koupit. Nakonec jsem šel spíše po ceně a vybral toto: https://www.amsa.cz/Scala/4554-Tažné-zařízení-ŠKODA-Scala-Bajonet a k němu tuto el. instalaci: https://www.amsa.cz/AUDI-66223/3994-Elektroinstalace-AUDI-ŠKODA-SEAT-VW-748503-13-pin Montáž si provedl sám. Demontovat zadní lampy poté nárazník. To byl trochu problém, protože šrouby co drží ze stran nárazník do blatníků jsou na většině aut montovány zespodu tady jsou zeshora. To se k nim nedá dostat. Musel jsem sundat kola a částěčně demontovat plastové podběhy. Poté již bez problémů. Demontáž ocelové vyztuhy pod nárazníkem. Tažné se zasune do nosníků a v místech šroubů se odtrhnou krytky, které kryjí na nosníku díry pro šrouby. Poté výřez nárazníku dle přiloženého nákresu a protažení kabelu k zásuvce již připraveným otvorem od výrobce. Zpětná kompletace nárazníku a všeho okolo. Výztuha se již zpět nedává. Tvoří ji vlastně tažné. Pak odmašlit plasty a koberce na levé straně kufru. Začnete u levých zadních dveří a postupujete dozadu :) musí se i plasty kolem oken v kufru vše je na sobě závislé. El instalace se vzadu připáskuje a jednotka upevní. Pak se musí protáhnout kabel prahy dveří dopředu k pojiskám a tam připojit na elektriku vozu. Vše je v manuálu dobře popsáno. Jednotku tažného jsem vybral typ Flex a ta umožnuje provoz bez kodování jednotek ve voze. Jde v podstatě o možnost po nakodování využívat to, že se při zařazení zpátečky s vozíkem neaktivuje parkovací asistent a dále využití jízdních asistentů. Zatím jsem toto neřešil a při couvání asistent vypnu ručně tlačítkem. (pokud by někdo uměl nakodovat jednotky pro vozík dejte vědět) Práce v klídečku s obědem a kafíčkem během sobotního dne. Ještě jsem u toho stihl přezut na letní kola a vyčistit promazat zadní brzdy. Ted mi už jen zbývá zápis do TP Ještě dodám foto jak tažné vypadá na voze.
    2 body
  3. Tak jsem včera vyzvedával Superba po týdnu ze servisu...nic se na něm neudělalo. Škodovka zakázala jakékoliv výměny volantů, všechny volanty, které tam měli připravené na výměnu se vrácí zpět do výrobního závodu. Čeká se na uvolnění nového SW. Včera byla uvolněna verze pro Kodiaqa, což by mohlo znamenat, že pro Superb to bude také co nevidět. To jestli nový SW řeší ten problém už bude ve hvězdách a můj názor je .... že velmi těžko. Co mě ale nasralo nejvíc, že jsem měl na tomto autě ještě další dvě reklamace a nic neudělali, prostě tam to auto stálo a naprosto k ničemu...celý přístup Škodovky jde úplně do ..... a i zákazník odebírající pravidelně na RKS smlouvu auta v hodnotách přes mega pro ně nic neznamená...začínám hledat jiného dodavatele mimo VW groupu...tohle je fakt hnus!
    2 body
  4. I my už máme dospělé děti, ale také jedno pozdní malé. Takže občas výletujeme. Takhle jsem se třeba díval zespoda na stezku v oblacích na Dolní Moravě protože jsme museli se synem přečerpávat vodu v Mamutíkově parku na vodních dílech a jezdit skluzavkou v chobotu mamuta. Dostat se nahoru už nebyl čas. ExecutedDonut: z těch kopců co nejsou rozhlednami ale stojí za výlet se nám překvapivě moc líbila třeba Hejšovina v Polsku, obdoba našeho Adršpachu. Ale u nás je jich také dost s pěkným výhledem do okolí a krásných procházek přírodou.
    2 body
  5. Modelový rok se většinou měnil - od 43. týdnu dál... už to byl MR s číslem dalšího roku. Ale tady na fóru jsou větší experti, kteří znají pravidla Škodovky... 😀, takže nevím jak je to striktní... Takže ty jsi přesně na hraně změny MR... (?) Ještě mě napadá, že = moje auto je ještě před FL model, a podle fotky ty už máš FL, takže je možné že ten výfuk prostě souvisí jen FL, nic jiného na to nemá vliv Co vím určitě, tak na typ výfuku nemá vliv zda máš L&K nebo SportLine = to jsou prostě TOP výbavové pakety. A u verze supa TSI 206/200 je jen jeden motor a výfuk není ve volitelné výbavě, prostě to auto není typ prodávaný jako "sporťák" a nejsme ani u BMW (kde je přepínání klapek od řidiče) 😀 - víš jak to myslím... naopak jim jde o to, aby ten výfuk nerušil.... Já jsem zatím pro teorii, že výfuk (klapky) souvisí pouze s FL (ani typ motoru 206/200 (bez filtru/filtr) - a ani výbava na to nemá vliv)... co ostatní, sedí to na vaše vozy... ?
    1 bod
  6. Tak došlo na Tvá slova👍 Ono nafta 29,9😀👍 Rozdíl 6 oproti benzínu. Ty brďo. Dízly opět v kurzu.
    1 bod
  7. Na celou tuto akci je přímo svolávačka, vyskakuje jim to na VIN kódy ze systému, proto to někdo už může mít a někdo ne. Tím pádem by to mělo naskočit všem automaticky...snad tedy i mimo záruku. Já mám dojem, že to ten SW nevyřeší, může to nějak zoptimalizovat tak, že se to nebude objevovat tak často a tím pádem to přestanou lidi řešit...což můj případ nebude....začnu jim od teď šlapat na krk, včera jsem stavěl do latě garančáka....a zase jsem dostal odpověď, jaktože toho tolik víte, to nejsou veřejné informace...co mi asi tak jiného zbývá než si informace sehnat že :)
    1 bod
  8. nechávám trvale zapnutý surround a nic neřeším. Řekl bych že s origo repro asi nic lepšího nevykouzlíš.
    1 bod
  9. Tak mám jeden poznatek do diskuze... Já mám 200kW (MR2019), takže už máme DPF (OPF) filtr - koukal jsem pod auto a jsou ta dva filtry, vedle sebe (asi kvůli výkonu, aby to síthalo proletět ven) - a mám tam klapky výfuku - klidně dám fotku, kdo nevěří (?) 🤔 Známý má 200kW (MR2020), takže taky už DPF (OPF) filtr - a klapky tam už nemá. Výkfuk je sveden do jedné roury na každé straně (takže to už má jen dva výfuky - místo čtyřech, ve verzi když jsou klapky). Teorie o zapomenutém zadním dílu ve fabrice, který mě tam ještě dali, mě moc nesdí... (ale je to výroba listopad 2018, takže začátek MR2019) 😏 Každopádně, já jsem za klapky rád - protože jsem si je nechal, na vaše doporučení, taky otevřít - a má to o něco lepší zvuk, hlavně při městských rychlostech 👍
    1 bod
  10. Tím jsem chtěl jen říct, že teď je ta čekací doba tragédie…
    1 bod
  11. Jenže tady jsi v sekci S3. Takže komentář, že jsi v roce 2018 čekal 2 měsíce na rapida, je zcela mimo. A teď zpátky z původnímu zadání tématu.
    1 bod
  12. V tom musím dát za pravdu, že směrování koncernu VW AG po odejití Diesse se nějak zásadně nezměnilo, tedy v tom, co se týče elektromobility. Aspoň ne navenek, vzhledem ke vnější komunikaci, jak se dále k elektromobilitě staví koncern. Jestli se něco změnilo, tak mě to připadá jako malé kosmetické úpravy. Tam opravdu byl asi zásadní problém to nebezpečí, že bylo vyhrožováno velkým propouštěním zaměstnanců a ty odbory jsou u koncernu opravdu v silné pozici. Vše bude v budoucnu záležet na velikosti odbytu elektromobilů a jestliže dojde na dramatický pokles v počtu prodaných automobilů, tak všichni dosavadní zaměstnanci tak jako tak nebudou mít šanci se udržet. Dejme ale tomu, že zisky vzhledem třeba k vyšší marži na voze ( i když dnes je nám vtloukáváno do hlavy, že zisk z elektromobilu není nic moc), budou vyrovnávat propad v počtu vyrobených vozů, no a taky koncern, potažmo Škodovka rovnou dnes říká, že spalováky do tzv. třetích zemí bude chrlit neustále dál. Poslední věta, ale opětovně ukazuje, jaké že pokrytectví je ta domnělá pomoc k záchraně planety a čistšímu životnímu prostředí. Někde jen elektromobily a někde i to, co si trh bude žádat, ekologie, neekologie, smyslu kromě dalšího prostředku k ovládání masy lidí v tom žádný velký nevidím....
    1 bod
  13. Tak nic. Bohužel loadery fungují 8.021xx. Jakmile dám 8.022xx nebo 8.023xx (flešnou si fw v kabelu) tak příslušná verze vcds buď nenačte jednotky v autě (verze 22) a nebo když je načte (verze 23) tak zamrzá při security access. Zkoušeno i na dalším 3tím čistém notebooku. Takže update loaderu/fw a vcds jde pouze v řádu vcds 21xx pro který byl ukraden. I když si u něj píší support upgrade 😀 Mám verzi kabelu a vcds 21.3 AJ a funguje až do 21.9 AJ. Dál už ne. České verze vcds jsou o řád nižší, tedy 20.12 CZ a fungují až do myslím 20.8 CZ (nebo tak nějak) 21 CZ verze už také nejde. Zřejmě ochrana rosstechu. Jak jinak. Chápu je. No china😀 Jo a fleš funguje plnohodnotně i jen na 5V (jen usb), nemusí se dávat přídavných 12V jak se tu psalo. Zkoušeno jak na 5 tak potom i na 12V... Bez rozdílu. Mám stm...405 Edit: všechny mikrořadiče s pamětí ARM stm32f4xx má napájecí napětí 1,8 až 3,6V!!! Nevím kde vznikl ten blud, že při fleši potřebuje kabel ext. 12V👹
    1 bod
  14. Říp, tam jsem taky nebyl. Těch kopců co nejsou rozhlednami ale přesto je z nich krásný výhled či rozhled by bylo hodně. Tohle je už z minulého roku ale výhled je tam moc pěkný. Rozhledna Eliška u tvrze Stachelberg. Trutnovsko - Krkonoše. A právě probíhala akce sraz vojenské techniky. To je tak když se někdo snaží udělat panoramu a dopředu se mu nacpe rodina. A na stezkách v korunách stromů už byl asi kde kdo. Jánské Lázně.
    1 bod
  15. Možná jsem zaprděnec, ale každá nová konkrétní informace o výhodností aplikace e-aut nebo konkrétní ukázka od nadšenců, mne utvrzuje v tom, že dnes e-auta jsou vhodná jen pro poměrně úzkou skupinu uživatelů, ale vůbec ne pro masovou mobilitu, ani soukromou, ani pracovní/užitkovou. Co bude za 15 let, nechci spekulovat, ani pesimisticky, ani optimisticky. Ekonomicky neutrální je předpoklad, že všechno bude stejně. Osobní vozy: video propagátor ElectroDad jel s dětmi do Itálie na lyže s elektrickým Mustangem. Zpět cca 800 km, to je třikrát hodina nabíjení, pochvaloval si, jak si při těch pauzách odpočine, a celou cestu sledoval na displeji dojezd jako jouda. Takto já to nechci. Já bych normálně dolyžoval, ve čtyři odpoledne vyjel domů, a o půlnoci doma šel spát, a další den normálně do práce. S normálním autem. Užitkové vozy: naše radnice nás ve svém plátku informovala o pořízení malého zametacího el-vozidla Glutton Zen. Výhoda: je to tiché, takže od 6 hod. ráno to může zametat v centru a nebudí lidi. Nevýhoda: dojezd na nabití 8 hodin, tzn. jen jedna směna, na stejnou obslužnost 2x 8hod. tedy potřebujeme zakoupit dvě elektrická vozidla místo jednoho tradičního. Cena: pravděpodobně o dost vyšší, než klasické pracovní vozidlo, ale bude tam dotace, tak to zaplatí někdo jiný. .. kdo? .. asi já ze svých daní.
    1 bod
  16. Klidně do toho běž. Mám Scalu 1.0TSI teprve od prosince mám ji v automatu a jsem spokojen. Jezdí moc pěkně. Je to moje 10 auto. Vystřídal jsem několik naftáků sem tam benzin i LPG. Jsem automechanik a 3hrnků už se dnes nebojím takových motorů už jezdí spousta a problémy s němi nějak výrazně nejsou. Je pravda, že už jsem trochu starší generace a závodění a jízdu z pruhu do pruhu už neřeším a jezdím klidněji, ale když si chci zablbnou tak tam ten nějaký výkon je :). Pěkně se řídí a co hlavně mě překvapilo, že je ohromně tichá. A pokud jezdíš hodně město tak tam ani ten výkon nepotřebuješ. Podle mne 1.5 zbytečná. Tu by jsi užil na dálnici a mimo město.
    1 bod
  17. Tuto motorizaci - tedy EVO 81kW - a MAN prevodovku vlastnim jiz vice jak rok a pul a nemam co bych spatneho rekl. Naopak jsem mile prekvapen. Dokonce i dalkove jizdy (vice v detailu meho vozidla) v plne nalozenem vozidle i batozinovem prostoru zvlada bez vetsich problemu. Zadny trhac asfaltu to sice neni, ale brzda provozu rozhodne neni. Kultivovanost je dostatecna a ze to je 3hrnek ? Ze je spatny ? Vetsinou ho hani ti, kteri s timto motorem nemaji zadnou zkusenost.
    1 bod
  18. No, jednak jsou v Německu poněkud odlišné příjmy než u nás a za osobní automobily se navíc díky dani neplatí poplatky za užívání dálniční sítě. Takže nějaký citelný finanční rozdíl bych zrovna v tomto neviděl.
    1 bod
  19. A kdo určuje, který názor se "hodí" a který ne? Ty? Hmmm... Primární zdroj zesměšnění hledej ve svých příspěvcích. Já na ty nesmysly jen poukazuju a zasazuju je do reálného prostředí a reaguji relevantními otázkami, které ta idealistická fantasmagorie vyvolává. Není divu, že zůstávají bez odpovědi. Že pak tvé příspěvky vyniknou jako skutečně směšné není ale mým zaviněním. Svědky Jehovovy (viz výše, trefné), lepiče k asfaltu, Gréty, ekologické fanatiky a podobnou lůzu, která ve svém zaslepeném fanatismu není schopna vnímat věci v jejich širších souvislostech, lze těžko brát vážně, považovat za relevantní partnery pro diskusi či jakkoliv jinak projevovat cokoliv jiného kromě despektu. Ale opět, není to vinou těch, kdo na nesmyslnost fanatismu poukazují...
    1 bod
  20. Patocka jako zdroj "verohodnych" informaci :-D . Tos zabil... ;-) . To uz je slusna zoufalost :-D . Stejne jako imperativ "kdo neprosazuje zeleny fanatismus, je placeny lobby fosilniho prumyslu". Aneb opet stejny scenar: naprosta neschopnost reagovat na nadnesene realne problemy, ktere nasilna elektromobilita prinasi. Jen bezzuba propaganda prazdnymi hesly a naivita 12leteho ditete, ktere pro stromy nevidi les. Proto vas poblbane fanatiky nikdo rozumny nebere vazne - sami sebe diskvalifikujete z rozumne diskuse timhle saskovanim se "sociology"...
    1 bod
  21. Slovy klasika: Je to marný, je to marný, je to marný... Fanatiky prostě nepřesvědčíš.
    1 bod
  22. Tak tohle pojď vyprávět na téměř každou menší ves s autobusovým spojením v úterý a únoru lidem, kteří denně dojíždějí za prací třeba přes hranice okresu. Pokud povinná elektromobilita donutí lidi zbavit se svých dvou 20 let starých aut (ano, to je dnes úplně běžná situace většiny lidí na vesnicích) a těmhle lidem nezbyde nic jiného než být bez aut, protože na e-auto mít nebudou, tak jim přijď říct, jak se kvalita života neměří počtem aut... Mluví z tebe nebetyčná lidská tupost a hloupost, nedostatek znalostí, přehledu a schopnosti chápat věci ne naivisticky izolovaně, ale jako propojený celek. Už jsem to jednou psal - ty možná patříš mezi ty "moudré", kteří sami sobě dobrovolně prodraží stavbu domu z 6 na 60 milionů Kč jen proto, aby ušetřili 1 % energetické náročnosti. Ale to není cesta ani k ekologii, ani k prosperitě (ekonomické a společenské). Je to cesta destrukce a rozvratu.
    1 bod
  23. Utopická demagogie, zas a znovu. To tvé "dosti" je v řádu jednoho procenta celosvětově. Tedy v oblasti statistické chyby. Nás všechny to bude stát obrovské peníze, pro stovky tisíc až miliony Čechů to bude znamenat buďto konec nebo velmi výrazné zkomplikování osobní přepravy (vesnice, sídliště), většina obyvatel díky tomu reálně zchudne. Kvůli neznatelnému efektu a chiméře falešné ekologie. Ano, je to pořád dokola, protože lidská tupost nezná hranic. Žiješ v naivitě a neznalosti a ignoruješ všechny racionální argumenty, které ti tu píše mnoho lidí. Tak se do puntíku přesně chovají fanatičtí zaslepenci. Ekonomicky neřešitelné nabíjení na sídlištích je eko, budování statisíců dobíjecích stanic je eko, komplet přebudování elektrické infratsruktury v celé EU je eko, zasvinění krajiny větráky a soláry je eko stejně jako jejich výroba, problémy spojené s masivním dobíjením po návratu z práce, kterým už některé státy čelí, neexistují atd. Běž se podívat na reálnou českou vesnici. Tvá představa, že stará levná auta mají lidé až jako 2. či dokonce 3. auto v rodině, je stejně mimo jako tvoje dětsky naivní myšlenky o tom, jak e-auta spasí svět. Většina rodin tu má 2 auta - první je na úrovni jedničkové Oktávky, Focusu II. generace apod. Druhé auto je typově Felda, Corsa B max. C. Drtivá většina aut lidí, co pracují na vesnici nebo v přilehlých malých městech si kupuje auta do 50 tis. Kč. Asi bych chtěl být svědkem situace, kdy by povrchní blbeček plný těhle zaslepených manter přišel k nám na malé vsi do hospody a začal chlapům svá moudra vyprávět. Je to na stejné úrovni inteligence, jako vypouštění pneumatik, lepení se k silnici nebo polévání Mony Lisy jogurtem či co to bylo. Bohužel Evropa se jako celek díky vyprázdnění tradičních hodnot velmi radikalizovala do levého středu až doleva a proto nyní čelíme naprosto absurdním a bezprecedentním vlnám ekologického populismu, který z podstaty věci ničemu reálně nepomůže, ale Evropu zruinuje ekonomicky i strategicky. To, co ty manipulativně nazýváš strachem, je ve skutečnosti jen racionální pohled na existující realitu. A netýká se to zdaleka jen ČR. Maďarsko, Polsko, chudší regiony Itálie nebo Španělska jsou nemlich to samé.
    1 bod
  24. Silarm: To je pořád dokola. To procento osobní dopravy v Evropě to NEZACHRÁNÍ! Není logičtější hledat ty úspory jinde nebo jinak? Než zlikvidovat život normálním lidem?
    1 bod
  25. Pointa je v tom, že povinná elektromobilita v rámci EU nijak neovlivní globální ekologii. Naopak vygeneruje enormní množství úplně zbytečného CO2 při výstavbě stovek tisíc dobíjecích stanic, posilování infratstruktury, zahlcení krajiny větráky a soláry, výrobou ohromného množství e-aut, která budou muset povinně nahradit spalovací auta i v případech, kdy by si lidé spalováky chtěli nechat. Tohle vše bude stát extrémní částky, o které my všichni výrazně a citelně zchudneme, ztrátu konkurenceschopnosti, výrazné sociální problémy... Ohromná spousta lidí bude dřít stará spalovací auta do úmoru, protože jenom v ČR jsou stovky tisíc lidí, kteří na auto mají třeba jen 50 tis. Kč... Stačí se projít po jakékoliv české vesnici, která není satelitem vězšího města. Převažují 15-20 let stará auta. A to se jedině zhorší. A to vše jen kvůli nulovému přínosu a přesunutí problému na jiné geografické místo. A fanatici "věří", plkají prázdné fluskule "bude se muset vyřešit..." a nejsou schopni zodpovědět ani ty nejzákladnější otázky.
    1 bod
  26. Tak přeji pevné nervy se zadní kamerou. Pokud to budeš protahovat skrz husí krk na pátých dveřích, tak místo je pouze v pravém (sedan se zadním stěračem, ostřikovačem a couvací kamerou). A největší opruz je navléknout husí krk zpět na ty plastové bazmeky co ho drží. Když jsem to dělal na Octávě I tak ty plasty drží a nehnou se, ale u Superbu jsou pohyblivé a ochotně zalezou dovnitř při pokusu navléknout husí krk. Takže jsem to řešil, že jsem tenkými šroubováky nadzvednul západky co je drží, vytáhl ven, navlékl husí krk a slavnostně zacvakl zpět. Zábava na celé odpoledne.
    1 bod
  27. Pořád dokola - samotné EV klima nezachrání, ale dosti přispěje k celému balíku na podporu klimatické neutrality Nikdo ožebračen nebude. Kvalita života se neměří počtem aut. Proč auta stárnou? V roce 2000 bylo 3,4mio aut v ČR dnes je 6,2mio. Lidi mají těch aut víc a víc. A ta stará auta slouží jako druhé nebo třetí auto. Elektrická auta budou podle řady lidí znamenat konec automobilismu pro obyčejné lidi. Na první pohled tomu nelze nic moc vytknout, vždyť elektromobily jsou aktuálně tak drahé, že si je koupí málokdo. Ve výsledku to ale vůbec nemusí být pravda. A dost možná se stane spíš pravý opak. https://finmag.penize.cz/veda-a-technika/435609-bohati-elektromobilem-chudi-pesky-vazne-se-blizi-konec-dostupnych-aut není potřeba na vše pohlížet tak černě, strach není nic dobrého
    -1 bodů
  28. Nevzdal som to medzičasom, len škodovke tak dlho trvalo zareagovať. Bola nariadená výmena RJ svetiel, ktorá sa stará o naklápanie svetiel do zákrut. Vymenili mi to tento týždeň, dnes som sa bol v noci previezť a...žiaľ žiadna zmena. Posúvam info do servisu aj s videom. Riešenie tejto záhady teda stále trvá.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...