Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/16/23 ve všech sekcích

  1. Teď je to asi pasé, když chce kupovat za 2,3 roky. Opel nebo Peugeot může udělat ty jejich 50t. slevy a to jsou také dobrá auta srovnatelná s O4. Servis má Kia pevně daný rok/15tkm. Když najede s O4 ročně 10tkm pojede na servis za 2 roky i s olejem, u korejců už bude druhý i za vyšší cenu. Ovládání O4 vypadá hrozivě i dle recenzí, ale člověk se hned naučí. Za mě +, je to jednoduché, vše při ruce než někde lovit tlačítka. To se jim povedlo a s výbavou min. Style ještě lepší.
    2 body
  2. No jo no., také jsem včera večer podobný článek četl, myslím na Seznamu.. A také jsem si vzpomněl na Dušana. Zajímavé, že článek nepostoval hned tak aktivně, jako to kompro na EV co tu jede snad každý den 😂
    2 body
  3. No ono ten ceed je tak o pol triedy menší oproti octavii. Aj v kufri aj v interiéri na dĺžku. Je to solídne auto, ale priestorovo sa to nedá úplne porovnať s octaviou.
    2 body
  4. Jako se vším je to o způsobu používání a osobních preferencích. Pokud někdo na klimu v podstatě nesahá (tvůj případ), jasná negativa jejího ovládání se téměř neprojeví. Pokud někdo klimu chce / potřebuje ovládat aktivněji a častěji, vyžaduje její ovládání čistě na displeji mnohem delší čas a více pozornosti než v případě tlačítkového panelu s otočnými ovladači, které měla např. OIII. Při jízdě na nerovném povrchu je pak nutné značné soustředění, které bohužel odvádí pozornost od řízení. Komfortní polohu výdechů v OIV jsem zatím ani po 16tis. km nenašel. Kombinace ultrahloupě umístěných středových výdechů a nemožnosti nezávisle regulovat sílu a směr foukání, to velmi efektivně znemožňuje. U středových výdechů neexistuje poloha v otevřeném stavu, ve které by studený vzduch nefoukal na ruku nebo tělo vepředu sedících pasažérů. Stejně tak levý krajní výdech u dveří nelze nastavit tak, aby foukal mírnou intenzitou směrem k oknu. Tím směrem je naplno otevřený a proud studeného vzduchu fouká na levou část hlavy. V OIII bylo směrování vzduchu naprosto perfektní a dalo se nastavit tak, aby se kabina intenzivně ochlazovala, ale aby zároveň na nikoho nefoukal studený vzduch: krajní přední výdechy nastavené na velmi mírný proud vzduchu směrem k oknu, tak, aby chlazoval, ale nedofoukl až k hlavě. Středové výdechy nastavené na cca 70% sílu ofuku a nasměrované doprostřed lehce nahoru, aby foukaly mezi hlavy vepředu sedících pasažérů. Tohle v OIV dosáhnout nelze.
    1 bod
  5. S O4 mám 3 leté zkušenosti a cca 70.000 km a s kritikou ovládání klimatizace nesouhlasím. Klimatizace je automatická a funguje velice dobře. Jediné ovládání, které během celého roku používám je zvýšení/snížení teploty, které je ve spodní liště hlavního panelu. Intuitivní, v zorném poli řidiče. Odmlžení předního předního a zadního skla je na klaviatuře pod panelem, vyhřívání okna je buď automatické nebo si ho můžeš přidat do oblíbených, spolu se start-stop. Jednoduché a funkční Druhou O4 mám 03/22 a SW je bez problémů. Předchozí byla 12/20 a dva roky produkce jsou na autě znát. Žádné vrzání, zamlžená zadní světla, apod... PS: Výdechy klimy nejsou ideální, ale bez problémů se dají nastavit do komfortní polohy, že o nich člověk ani neví. PS: Podotýkám, že i druhá O4 byla má svobodná volba (soukromá osoba) a byla na základě dobré zkušenosti s mou první O4 (výměna byla z důvodu výhodného prodeje a nákupu nové)
    1 bod
  6. a @DušanV Dle vyjádření šéfa záchranné společnosti Royal Boskalis Westminster NV Petera Berdowskeho jsou EV na lodi v pořádku a požár zasáhl horní paluby kde žádný elektromobil nebyl. Zničeny jsou dle fotek 911, Cayenne a nějaké Mini přinejmenším. https://www.electrive.com/2023/08/14/it-wasnt-an-ev-that-caused-the-fremantle-highway-to-catch-fire/ https://thedriven.io/2023/08/14/sorry-ev-haters-big-ship-fire-probably-wasnt-caused-by-electric-cars/ https://euro.dayfr.com/trends/677141.html Docela zajímavá je taky informace, že zatím jediný prokázány požár na lodi který vznikl zahoření EV na moři byl přestavěným Qashqai, který se nabíjel na trajektu.
    1 bod
  7. @Wdog Interiér i30 vs O4 je po vzhledové stránce i ohledně použitých materiálu taky nebe a dudy. To už radši faktu tu Kiu...
    1 bod
  8. No nevím, tohle asi potvrdit nemůžu. Mám MR2023, auto od května, a restarty sice už nejsou klidně 5x za 20km jízdu, jak tomu bylo ze začátku, ale každé 3.-4. nastartování se infotainment restartuje stále. V drtívé většině chvilku po nastartování, kdy si člověk chce nastavit navigaci, klimu atd. Což je pořád velmi seroucí. O problematicky fungující Lauře a nutnosti matlat na displeji i pro banální úkony a věnovat tomu zbytečnou pozornost ani nemluvě. Špatně není jen SW jako takový, ale celkový koncept interiéru OIV postavený na displeji (a ty extrémně debilní výdechy klimy jsou toho jen smutný důsledek). Jinak aktuálním Ceedem v nějaké vyšší výbavě jsem se vezl asi 200 km a přidávám se k lidem, kteří Ceed nepovažují za konkurenta Oktávky. Je znatelně menší, hůře zpracovaný, s horší možnou výbavou, s horším jízdním projevem... Je to prostě celkově níže situované auto, proto je levnější.
    1 bod
  9. Světlé látkové sedačky čistím tak, že je nejdřív důkladně vyluxuju silným vysavačem. To odstraní prach a hrubé nečistoty. Pak jemným kartáčem na boty sedačky vyčistím s Auto Finesse Total - nastříkám přímo na sedačku a důkladně vykartáčuju. Vezme i případné mastné fleky a nenechává skvrny. Nechám dobře vyschnout a naimpregnuju s Gyeon O2 FabricCoat - zase nastříkám přímo na sedačku a čistým (!) kartáčkem roznesu. S ním se sedačka míň špiní a líp čistí. Jinak ano, některé oblečení na světlé sedačky pouští barvu. Typicky nové rifle, jakkoliv kvalitní, to je peklo.
    1 bod
  10. Ano Ceed SW nedosahuje kvalit O4, ale pokud do rovnice přidáte ceny, tak to dává smysl. Šíleným infotainmentem myslím i ovládání klimatizace, kdy nové Škodovky se opět vrací k tlačítkům a kolečkům (jsem rád, že jsem měl ty roky pravdu, že v autě má být rozdílné ovládání než na běžném tabletu, když se válím na gauči). Do aut se neustále cpou bezpečnostní asistenti a pak se vše nacpe do dotykového ovládání, kde jezdí řidič stovky metrů "poslepu". Hlasové ovládání je blbost. Zaprvé je ve vyšších=drahých výbavách a zadruhé buď jedu sám a poslouchám hudbu a nebo nejedu sám a přijde mi nepoužitelné až trapné si povídat s autem. A to nepočítám jak se s Laurou domluvím přes křik dětí. Berte to tak, že jsem v O4 pořádně nejel a v Kie neseděl nikdy. Rozměry na papíru jsou cca stejné. Pocitově netuším. 2024 přijde O4 facelift a 2024-2025 4.generace Ceed SW. Počítám že 2-3roky rapida měnit nebudu, ale vzít ojetou O4 v Ambition, novou O4 v holotě a za ty samé peníze mít novou Kiu v plné výbavě a hlavně 7let plné záruky je na zváženou.
    1 bod
  11. Wirer - dobrá práce. Tak přátelé, už mám hotovo i já. Kroužek jsrm vyřešil z vrakoviště, jak mi bylo doporučeno, za cenu pomalu nového 😄. Vše funguje a bez chyb, ale nerozumím tomu, proč mi to po nakodovaní nenabízí nabídku výhřevu nad sedadlem řidiče - ty 3 stupně nastavení, ale ukáže mi to ikonu uprostřed a až v nastavení si můžu vybrat úroveň výhřevu ( nízká, střední a vysoká ) přitom mám zakliklé spárování výhřevu sedadel a ani se mi nepodařilo najít ten automatický start, když je venkovní teplota pod 5 stupňů. Má někdo nějaký postup?
    1 bod
  12. @Deawon Neporadím, ale "šílený infotainment" v O4 skončil už tak před rokem. Neříkám, že je 100%, ale to už není v dnešní době naprosto žádný infotainment napříč všemi automobilkami, vč. těch prémiových 🙂 Prostě to jsou "počítače na kolech" a sem tam se s nějakým zádrhelem už musí počítat. Každopádně stav infotainmentu, který v O4 byl v období 2020-2021, už je pryč. Vyřešili to. Bohužel to v lidech uvízlo, takže se není čemu divit, že to stále zaznívá napříč fórem. Dnes už bych při výběru O4 určitě nedával do záporů mizerný infotainment. 🙂
    1 bod
  13. "Udelatko" z Aliexpressu funguje na jednicku. Mam ho uz 2 tyzdne a na start/stop uz ani nepomyslim. Super vec za 15€
    1 bod
  14. ceník Fabia+combi+sedan (3/2003)
    1 bod
  15. Ano víceméně co jsem ti napsal já. Životnost vstřiku daná výrobcem je 120 tisíc km po překročení této hodnoty fungují, ale samozřejmě už nebudou tak přesné a to se projeví hlavně za studena, ale to není důvod je měnit... Můžou dát klidně levou zadní 3x tolik.
    1 bod
  16. V mém případě se tak děje pouze při prvním nastartování, kdy je motor stále relativně studený, tím pádem by se nemělo jednat o regeneraci. Regenerace se u mě naopak projevuje tím, že auto dělá neskutečně zvláštní zvuky při couvání, jak kdybych měl díru v turbu, nevím k čemu ten zvuk přirovnat, ale občas mám pocit, že se celé auto rozpadne ..
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...