Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/26/24 ve všech sekcích

  1. 1.5 TSI 96KW CNG (DHFA) - 340 tis km, prvá výmena
    2 body
  2. Pokud jste čekal, že vám dvoulitr benzín 4x4 bude po městě (ještě k tomu Praha) brát pod 10 litrů, tak jste šlápl vedle. Krátké trasy a obecně městský provoz je prostě něco jiného a pokud jsou vaše jízdy hlavně takéto, tak jste zvolil špatné auto i motorizaci... Octávka je velmi univerzální auto, mám v RS a spotřeba je řekl bych více než dobrá na ten výkon a živost, ale s těžší nohou nebo po městě tam je 10 litrů na sto a ani nemrknete... To auto je fajn na delší cesty, dálnice a okrsky, tam celkově spotřeba i jízdní vlastnosti jsou dobré.
    2 body
  3. Tento typ diskuzie je snáď v 20-tich vláknach - vo všetkých modeloch, vo všetkých motoroch. A u iných značiek beží táto nikdy nekončiaca debata 15 rokov - našiel som diskuziu u Toyoty z roku 2011. Neprečítal som tu všetky vlákna, ale nikde som tu nenarazil na príspevok niekoho, kto sa venuje tejto problematike profesionálne vo svojej práci, má merané hodnoty opotrebenia a korózie motora a nepíše len o svojich pocitoch. (ak tu je takýto príspevok prosím link). Tiež som sa podivil oleju 0W-20 v O4. V predchádzajúcich autách som mal 0W-30. V jednom z vlákien o oleji v sekcii O4 je krásna tabuľka s asi 10 alebo 15 parametrami rôznych značiek oleja, z ktorých je niekoľko dôležitých pre životnosť a prácu motora. Takže som začal čítať čo tieto parametre znamenajú. Je zaujímavé čítať príspevky - ľahko zistíš, že ľudia chápu že napríklad mobilné telefóny za 25 rokov existencie prešli extrémnym vývojom, motory áut prešli vývojom (žigulík 1500ccm mal 75koní, 1.5TSI poľahky 150 u iných výrobcov aj 180) ale u olejov stále u mnohých platí, čo je riedke nie je dobré. A pritom oleje vyvíjajú rovnako vzdelaní a skúsení ľudia ako mobily a motory. 0W-20 alebo 10W-40 je len a len označenie, ktoré hovorí o viskozite - rozumej hustote alebo riedkosti kvapaliny. Viskozita neznamená sama o sebe schopnosť mazať a udržať trecie plochy v správnej kondícii. Keď to preženiem, napríklad med má vynikajúcu viskozitu ale do motora by si ho nechcel. Link na Plusku hovorí len to isté - vysvetľuje že čísla znamenajú hustotu oleja. Nič o kvalite, nič o vlastnostiach, nič o "trvanlivosti". Navyše číslo 20 alebo 40 neznamená automaticky, ako olej znáša vysoké teploty (ako pri nich stráca vlastnosti) ale opäť len informáciu akú má hustotu pri danej teplote pri ktorej sa merania podľa normy SAE uskutočňujú. Kto napísal tento článok v Pluske nie je jasné, často píšu podobné články ľudia, ktorí nemajú s danou problematikou nič spoločné len okopírované alebo preložené texty, Z mojej branže môžem dať množstvo príkladov. Je dobré si prečítať niečo aj o ostatných parametroch oleja a nakoniec zistíš, že riedkosť oleja nemusí byť na škodu ale možno že je naopak u moderných motorov potrebná. A neslúži len na úsporu paliva ako sa to prezentuje. Napríklad rýchle tečenie oleja v motore dané riedkosťou oleja rýchlejšie odoberá teplotu z chladených častí namáhaného motora. Tak sa tieto časti neprehrievajú a nie sú namáhané zvýšenou teplotou. Rovnako ani olej potom nie je natoľko prehriaty a nepripaľuje sa na horúcich plochách vo vnútri motora. Takže riedky olej naopak môže strácať svoje vlastnosti vďaka nižšiemu prehrievaniu pomalšie. Píšem "môže". Môžeš si to vyskúšať v domácich podmienkach napríklad prípravou krupičnej kaše - čím pomalšie miešaš, tým viac sa pripaľuje na horúcich stenách kastróla. To, že je olej redší vôbec nemusí znamenať že rýchlejšie stráca svoje vlastnosti. Tie sú dané aditívami v oleji, ktoré sú "liečivou látkou". U moderných motorov je jedným z dôležitých parametrov schopnosť oleja chrániť proti korózii TBN a TAN a ďalšie parametre. Riadky vyššie nikde netvrdia, že olej má byť v aute 100tkm ani 30tkm ani 5tkm. Len chcú upriamiť vašu pozornosť na to, že viskozita neznamená dobrú starostlivosť o motor. Sú to len čísla, ktoré vyčísľujú jednu z vlastností oleja. Viskozita tiež nezamená koľko km olej v motore vydrží. Olej - aditiíva - strácajú účinnosť nie len najazdenou vzdialenosťou. Takže aj výmena po 3000km nemusí byť postačujúca ak auto jazdí 1000km ročne.
    2 body
  4. VÝMĚNA STAHOVAČKY/SPOUŠTĚČE SKLA OKNA ŘIDIČE Nenašel jsem nikde návod na výměnu stahovačky na RAPIDu, tak tady je moje zkušenost. Po 11 letech došlo k rupnutí lanka u stahovačky okna řidiče. Na vině je nejspíš protékající voda skrz okno a dotyk lanka s plechem lišty držáků okna. Stahovačka začala asi 14 před rozbitím neskutečně vrzat. A než jsem stačil zasáhnout, při jednom stažení lanko prasklo. Nečekal jsem, že to bude rezavé. Což bylo společně se zvýšeným odporem pohybu lanka po lištách příčinou přetržení lanka. Nechápu, proč se lanko pohybuje po plechu vodící lišty bez nějakého kluzného prvku. Nová stahovacka má nejspíš jiný materiál plastu posuvů skla. Mě se podařilo sehnat levněji originál z bourané ho auta. Originál stojí (rok 2024) skoro 3500Kč, náhrada Taiwan mezi 700-900Kč, Valeo kolem 1400Kč. Číslo stahovačky řidiče je 5JA 837 461 A, spolujezdce 5JA 837 462 A. Tapec dveří všichni znáte a jak ho demontovat je na fóru určitě popsáno jinde. Dveře bez tapeců. Označeny matice vodících lišt. Demontovat krytku a kryt. Sjet se sklem dolů, až se v otvorech objeví západky skla. Ty se postupné zamáčknou šroubovákem a sklo se lehce povysune nad západku. Pak už jde vyndat vytočením zadního horního rohu nahoru a vysunutím ven. Demontovat motor a odcvakat západky navijáku lanka. Vyšroubovat čtyři matice lišt a vycvaknout držák bowdenu lanek. Stahovačku vysunout ven otvorem. Nová stahovačka se musí do dveří postupně nasoukat, je to trochu ježek v kleci. Nejdřív naviják s přední lištou našikmo od spodního předního rohu otvoru a zasunout co nejdále do dveří. Pak zadní lištu nejdřív přední horní roh, zasunout co nejhlouběji a pak spodní konec skrz dolní zadní roh. Usadit všechny díly do otvorů a zajistit maticemi. Jelikož jsem nevěděl, jak je to s motorem, který se zastavil v poloze nahoře, vodítka jsem spustil tak, že jsem otáčel ozubeným unášečem navijáku plochými kleštěmi. Aretační čepy musí být zas vidět v otvorech v lištách. Nasadit zpět motor, aby ozubení zapadlo do unášeče, musí se trochu tělem navijáku pohybovat, rukou strčenou dovnitř dveří. Po přišroubování motoru, následoval test. https://youtu.be/V4jRIKcbado?feature=shared Pak nutné samozřejmě okno umít od špíny, které je tak za ty roky dost.... Opět nasunutí okna do vodítek stejným směrem. Musí se opatrně, aby sklo sedělo správně v obou vodících lištách u rámu dveří a u zrcátka a jezdilo plynule. Chce to najít tu správnou polohu, jinak bude problém s plynulostí chodu. Usadit sklo do vodítek, srovnat, aby bylo ve vodících lištách symetricky. Pak celkem silou, působící shora na hranu okna, zacvaknout okno postupně do vodítek. Musí to být slyšet, jinak je nebezpečí, že sklo vyskočí a třeba by mohlo prasknout. Zkontroluovat pohledem, jestli čep prochází oknem. A finální test se sklem a pak už jen namontovat tapec a vše oko zpět. Hlavě nezapomenout nasadit krytku otvoru pod motorem... 🤦🏻 https://youtu.be/8JAAF3aP2vQ?feature=shared
    1 bod
  5. na facebooku sa objavil https://www.day4upgrade.cz/ prioritne ide o loga pre Swing/Swing+. Bolero/Amundsen stale trpia bielym ramcekom ale skoda, ze len CZ stanice aj to netusim, ci su vsetky. no snaha sa ceni a vyzeraju pekne
    1 bod
  6. Tak po dlouhém pátrání a zkoušení snad všech možností byla nakonec zjištěna závada v popraskaných svodech respektive samotného sedla wastegate klapky. Těch prasklin jsem si všimnul už při kontrole turba ale nepřikládal jsem jim velkou pozornost ale jak se ukázalo tak skutečně na těsnosti wastegate klapky velmi záleží. Oprava spočívala ve výměně svodů za nové v ceně necelé 4tis Kč plus sada těsnění cca 1400 Kč. Nyní turbo tlačí ve špičce skoro 1,3bar. Snad moje zkušenost někomu s podobným problémem pomůže.
    1 bod
  7. Ruská ropa má práveže viac síry. https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/628794-podcast-chemik-hudec-z-stu-ruska-ropa-nie-je-uplne-odlisna-od-inych/
    1 bod
  8. Doplním - zrychlení S III fc s 206 kW je 5,2 s / combi 5,3 s z 0 na 100km/h. Takže to až tak dramatický propad není. Spíše bych se zaměřil na max. točivý moment, kde má nový S IV 195 kW k dispozici stejných 400Nm, ale již od 1650 ot. Předchozí 206 kW verze až od 2000 ot.
    1 bod
  9. @Kyselinka Píšeš LP, takže levý přední. V tom případě pozice 8.
    1 bod
  10. @MOJE_JMÉNO Výměna těsnění ok, ale přemýšlet u toho jako @Pavel_RB, tak to je asi moc, ne? Nehledě na to, že někde ani šroub a těsnění nemění. Otázka, kolik lidí s vypoušťákem mělo problém? Pokud si prase, tak zničíš cokoliv.
    1 bod
  11. Nedávej tam nové, jen prohoď mezi sebou levou a pravou stranu, pokud to bude žárovkama, tak by se měl problém přenést na pravou stranu a levá by měla blikat normálně.
    1 bod
  12. Jen pro upřesnění. Faceilt se automaticky nerovná verzi s filterm! FL Rapida byl v roce 2017 a filtr je až cca od prázdnin 2018.
    1 bod
  13. A ze s tim jsou plosne prusery, co? Tech strhanych sroubu, vymackanych dosedacich ploch, vymen van apod. 🙈 Jsem slysel, ze to v SA radeji davaji jen ma lepidlo, aby se nemuselo utahovat a neco se nahodou nestalo. 🤓👻
    1 bod
  14. Ještě bych pro jistotu prohodil žárovky mezi levou a pravou stranou auta ať je jistota, že jsou OK.
    1 bod
  15. Hele podle všeho ta klapka Vyčistil jsem, vrátil... Mohlo to být i výměnou autobaterie, že si hledala polohu atd., od té doby jsem se na to nesoustředil a nezaznamenal to Podle všeho tedy nic, co by měl člověk řešit, pokud to nedělá pořád.
    1 bod
  16. Takze MIB2. Ked prestane drzat pamat stanic znamena to, ze odchadza EMMC pamat. Keby robis update FW pravdepodobne ti to zhavaruje. Mozes takto este nejaky cas fungovat, ale je dost mozne ze casom prestane radio uplne bootovat. 819B je bezcenna jednotka, ktora nevie smartlink ani cuvaciu kameru. Funkcne kusy maju hodnotu 30eur. Takze opravovat to nema vyznam. Odporucam prejst na lepsie Bolero pripadne Amundsen, ktory podporuje Smartlink. Cisla dielcov: Bolero bez DAB: 5Q0 035 840 A (fw 2xx) 5Q0 035 840 B (fw 3xx) 5Q0 035 840 C (fw 4xx) nove menu 565 035 840 (fw 4xx) nove menu Bolero s DAB: 5Q0 035 842 A (fw 2xx) 5Q0 035 842 B (fw 3xx) 5Q0 035 842 C (fw 4xx) nove menu 565 035 842 (fw 4xx) nove menu Amundsen bez DAB: 5Q0 035 864 A (fw 2xx) bez wifi 5Q0 035 864 B (fw 3xx) 5Q0 035 864 C (fw 4xx) nove menu 565 035 864 (fw 4xx) nove menu Amundsen s DAB: 5Q0 035 874 A (fw 2xx) bez wifi 5Q0 035 874 B (fw 3xx) 5Q0 035 874 C (fw 4xx) nove menu 565 035 874 (fw 4xx) nove menu Urcite sa vyhni jednotkm s FW 1xx. Su to 5Q0 jednotky bez pismena na konci.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...