A já si ještě dovolím doplnit, že ani protiotěrové vlastnosti "starého" oleje nejsou špatné, paradoxně jsou u některých olejů lepší než u nových.
cituji:
Navíc se zdá, že polární látky v oleji vzniklé oxidačními a nitračními změnami mají na mazivost oleje pozitivní
vliv. Plocha otěrové stopy byla v případě použitých olejů přibližně o 25% menší než u olejů nových.
viz test olejů v příloze Mazivostní a protiotěrové vlastnosti motorových olejů.pdf
Já bych se nebál tvrdit, že je to normální. Za malý průměr náboje točíš všema kolama v převodovce. Kdyby to šlo ztuha, tak by se to (ložisko, převodovka) za jízdy hřálo a to se asi nehřeje, že?
Tak to nevypadá tak špatně. Nepsal si o výměně svíček, ale to snad je základ. Tak hlavně aby to nebyl moribundus. Umí zazlobit i snímač otáček (na převodovce nad setrvačníkem), stačí když je zašpiněný, chytá se na něj magnetický prach. Chtělo by to nějakou diagnostiku.
A když se podívám na auta v kolonách v týdnu, tak ve většině aut jeden člověk, v ojedinělých případech dva. Ale brblat u piva, to už je taková naše národní povaha. 😄
Nejlepší jsou závady, které se projevují jen někdy. 🙂 Ta spínačka by to mohla být, protože tam nic jiného není. Asi jsi zdatný kutil, tak na drát ze spínačky k cívce startéru přibastli paralelně tlačítkový spínač, druhý drát z tlačítka na +12 V a když to zazlobí spínačka, zkus startovat tlačítkem.
A co to "po instalatérsku" pojistit teflonovou páskou na závitu??? A nebo těsnicí kroužek natřít těsnicím tmelem na motory??? Možnosti jsou .....
Blbý je, že to, že to "teče" zjistíš, až když tam naleješ olej a já bych kvůli tomu olej nevypouštěl. 😉
Já ho použil (zatím) na jednu krátkou (5000 km) výměnu a nezdá se mně špatný. Černý byl, takže nečistoty odplavuje a nějaké pucky nebo kousky něčeho v něm nebyly. Já do něj půjdu i dál.
když uděláš "kapkový test" = kapneš na bílý list papíru, tak to tak tragicky vypadat nebude. https://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fotov/_ps_932Motor_checkup-CZ.pdf
Já bych šel do keramických. Když nic jiného, tak alespoň víš, co je na nich, proti ostatním, jiného, jsou keramické. Měli by být tvrdší a je na nich vidět kód FG, což je trochu nadstandart. https://www.wemoto.cz/info/brake-pads-gg-or-hh