Přejít na obsah

Chip nebo vačky u cimbu sk? Motor MPI.


Dornbos

Doporučené příspěvky

bohuzial u nas mame trosku drahsi benzin, 1.46e co je nieco cez 45korun/l takze za spominanych 20e natankujem cca 13,5 litra co moze vijst na mojom MPIcku zhruba od 150-180km zalezi na sposobe jazdy a ako si spominal ci ide o mesto alebo jazdu mimo mesta. inak aktualna spotreba ked ficim 100vkou je 4,7l na 5,5 sa ani nedostanem ako pisu o seriovke :)

ale inak ty si asi usporny sofer ze? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak se ještě vrátím k původnímu tématu, nakonec jsem se p. Jandou domluvil, že mi nahraje siftware a přiveze vačku cena 8000 (potřeboval bych se dostat ještě níž, napsal jsem mu email tak uvidime) a že si ji nechám namontovat v servise - cena i s rozvody 1700 + materiál 1000, pokud se vše podaří tak by to mohlo proběhnout ve čtvrtek nebo v pátek a potom dám vědět co to s autem udělalo :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vezmeš smirkové plátno s vysokým číslem zrnitosti (400-800-1000 i vyšší), utrhneš z něj proužek široký 1-2cm a dlouhý po celé délce archu. Potom natrháš z té nudle stejně dlouhé kousky podle největšího průměru kanálu - asi tak 3/4 průměru. Vezmeš dřevěnou tyčku silnou asi tak 1cm (truhlářská "hmoždinka" je výborná) a dlouhou tak, abys jí po upnutí do sklíčidla vrtačky dosáhl aspoň do poloviny délky sacího potrubí. Tu tyčku na konci jemnou pilkou na konci podélně v ose rozřízneš tak daleko, jak je široký ten natrhaný smirek - to je asi tak 2cm. Pak vezmeš dva ty kousky smirku, v délce asi 1cm je položíš podkladovým plátnem na sebe a brusnou vrstvou od sebe a tím překladem je vecpeš do té rozříznuté tyčky. Orientace smirku musí být taková, aby při otáčení tyčky ve vrtačce a vstrčení tohoto "mávátka" do dutiny sacího potrubí volné konce smirku odíraly vnitřní povrch stěn. Dá se použít i rozříznutí tyčky do kříže a osazení čtyřmi pásky smirku - ale udělat to už chce šikovnost. No a pak už jen zapneš vrtačku a "šmrdláš a šmrdláš" - a postupně zvyšuješ číslo brusného materiálu (zmenšuješ velikost zrna abraziva). Konečné vyleštění se dá udělat podobně na dřevěnou tyčku namotaným páskem tenkého filcu namazaného brusnou nebo lapovací pastou - to je pak lesk jako blesk. Celé sací potrubí se po vybroušení a vyleštění musí dokonale vymýt benzínem nebo jiným rozpouštědlem od zbytků brusiva a pilin - aby to nenasál motor. Dá to fušku udělat bez spešl vybrušovaček doma v dílně, výsledek ale je cítit - hlavně ve vyšších točkách, kdy hrubě odlitý vnitřní povrch potrubí způsobuje větší víření a zpomalení proudění nasávaného vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dornbos, kedze ti nesiel otvorit link tak som ti urobil fotku ;) valceky sak predavaju v roznych priemerovych prevedeniach, na sanie potrebujes ten najmensi s priemerom cca 25mm ja som pouzil na hrube obrusenie cislo 80 a na jemne dolestenie 120tku. inak vylestenim kanalov tomu moc nepomozes pretoze kanal v hlave je dost drsny cize tam sa to zase spomali vsetko, tak isto je treba aj zlicovat kanal sania s kanalom v hlave je tam hrana ktora sposobuje virenie... prikladam ti aj fotku toho kanalika v hlave

ekkar tebe musim zase oponovat, v poslednej vete si pisal ze to pomaha hlavne vo vyssich otackach atd... on sa praveze toho virenia musi zbavit prave to je ten problem preco je nasavany vzduch tak spomaleny, on potrebuje aby ten vzduch isiel bez prekazok a virenia, preto sa prevadza lestenie kanalov ale celeho traktu nie len v sacom potrubi...

post-58327-0-73492200-1304350198_thumb.j

post-58327-0-39814300-1304350239_thumb.j

Editováno: , autor: Nautilus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

kamarat, mas tam tu hlavu ty alebo ja?

na prvej fotke je uparvena a povodna hlava, hlavne si pozri ako vyzera povrch neupravenych kanalov a ich priemer. navyse hladke vyfukove kanaly nebudu nikdy zanesene karbonom, maximalne budu odymene

na druhej fotke je sacie potrubie po uprave z 50kw motora fabia

posledna fotka je rozdiel medzi sanim z 44kw a 50kw motora

proste priprava zmesy v neupravenom fabiackom motore je katastrofa...

Souhlasim se vsim co tu pises,prave lestim a licuji hlavu s potrubim....jen se chci zeptat,jak jsi se dostal az dozadu do saciho potrubi s brusivem? ja koupil kvuli tomu vysokootackovou brusku s bovdenem,pracuje se stim super ale nedosahnu bovdenem az dolu do saciho potrubi,diky tomu prohnuti.

Dikes

lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

ekkar tebe musim zase oponovat, v poslednej vete si pisal ze to pomaha hlavne vo vyssich otackach atd... on sa praveze toho virenia musi zbavit prave to je ten problem preco je nasavany vzduch tak spomaleny, on potrebuje aby ten vzduch isiel bez prekazok a virenia, preto sa prevadza lestenie kanalov ale celeho traktu nie len v sacom potrubi...

A co píšu? Že HRUBĚ ODLITÝ = nevybroušený a nevyleštěný povrch se projevuje hlavně ve vyšších otáčkách, když víří a brzdí vzduch - a že to vybroušení pomůže tedy hlavně v těch vyšších točkách - ČTI LASKAVĚ POŘÁDNĚ CO PÍŠU:

..., výsledek ale je cítit - hlavně ve vyšších točkách, kdy hrubě odlitý vnitřní povrch potrubí způsobuje větší víření a zpomalení proudění nasávaného vzduchu.

....jen se chci zeptat,jak jsi se dostal az dozadu do saciho potrubi s brusivem? ja koupil kvuli tomu vysokootackovou brusku s bovdenem,pracuje se stim super ale nedosahnu bovdenem az dolu do saciho potrubi,diky tomu prohnuti.

...

Doslova jak přes kopírák - čti a pak se teprve ptej, nebo to tady je jak u debilů? Delší dosah "brusu" si musíš udělat sám, viz:

Vezmeš smirkové plátno s vysokým číslem zrnitosti (400-800-1000 i vyšší), utrhneš z něj proužek široký 1-2cm a dlouhý po celé délce archu. Potom natrháš z té nudle stejně dlouhé kousky podle největšího průměru kanálu - asi tak 3/4 průměru. Vezmeš dřevěnou tyčku silnou asi tak 1cm (truhlářská "hmoždinka" je výborná) a dlouhou tak, abys jí po upnutí do sklíčidla vrtačky dosáhl aspoň do poloviny délky sacího potrubí. Tu tyčku na konci jemnou pilkou na konci podélně v ose rozřízneš tak daleko, jak je široký ten natrhaný smirek - to je asi tak 2cm. Pak vezmeš dva ty kousky smirku, v délce asi 1cm je položíš podkladovým plátnem na sebe a brusnou vrstvou od sebe a tím překladem je vecpeš do té rozříznuté tyčky. ...

A tak dále - nemá cenu to zde znovu citovat celé. Kdo má možnost, navaří si na tu Nautilem vyfocenou rambulku kus tyčky, aby měla delší stopku - musí se to ale dělat v upínáku nebo v soustruhu, aby to pak neházelo jak janek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar: no dobre ja sa ospravedlnujem , zle som to precital, nemusis sa tu stavat na hlavu kvoli tomu.... lol

a druha vec ako som hovoril, netreba si nic nadvarat kolko vide tolko bude vybrusene tam sa aj tak ten priemer zvacsuje takze netreba to brusit az po klapku :D hlavne nech su kanaliky zlicovane a pekne vylestene aj v hlave

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už mám vačku v autě, ale teď mám nehoráznej problém s volnoběhem :-( , nejdřív ukazovala fabča chybu škrtící klapky (spadla na zem při montáži) nešlo zákl. nastavení atd... ale cca po týdnu to prestalo hazet chyby, základní nastavení OK ale problémy neřestaly :-( , co myslíte fachmani je možný že je klapka KO ikdyž začala reagovat? Jinak akceleraci skusim změřit jak jsem psal, ale nevim jak to ještě ovlivňuje ta klapka, suběktivně tam rozdil poznám znatělně, zhruba v 5 ti jede stejně jako když jsem jel sám, ale nevim jak jede třehba jen s čipem a sacím potrubím... Spotřeba asi cca stejna.... Jinak děkuju ekkarovi za radu ja na sací potrubí Leskne se jak...

Editováno: , autor: Dornbos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kluci, pročet sem si celý tohle téma a narazil sem na pár věcí které mě od toho odrazují. Mám na 1.4 mpi 50kw najeto 150kkm a mám pocit že na poměrně dost jetej motor už je pozdě čipovat ... A pak sem se chtěl optat, vážně ty peníze stojej za tu muziku ? Co sem si tu tak přečet, s dost velkou investicí bych z motoru dostal 15 - 20 koní na vrch a vykundil mu životnost. Je mi totiž jasné že něco, co 150kkm funguje se prostě začne po jakémkoliv zásahu sypat. To je jako si koupit auto po důchodci a dát mu párkrát do omezovače. Takže jak velká je to paráda ? uvědomte si že se tu bavíme o investici třeba 15 nebo 20 % z ceny auta. Tak má to smysl ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dornbos: aky problem je s tym volnobehom? musis ratat aj s tym ze ked davas ostru vacku tak volnobeh je automaticky vyssi a motor ma nevyvazeny chod, lespie sa mu pracuje vo vyssi otackach. este otazka, menili sa aj zdvihata? lebo pri ostrej vacke by sa mali davat klasicke mechanicke zdvihatka z feldy, hydrostely musia ist von

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cpt. Adas: pisem sam za seba ohladne tvojho komentu. za svojou upravou (uprava hlavy sacieho a vyfukoveho potrubia a chipu) si pevne stojim, zlepsila sa priprava zmesy a odvod paliva, padli tu komenty ze domrdam klukovy mechanizmus... podotykam ze fabia ma sice 3 loziska na kluke ale su daleko sirsie ako u starsych typov tohoto motora takze motor vydrzi daleko viac.

co sa investicie tyka, ja mam to auto rad a ked viem ze mu mozem pomoct tak zainvestujem, sice vykon nie je az taky velky ale vo svojej triede je na vyssej urovni.

inak ked mas 150t km podla mna mu chipom neublizis, ak sa dobre staras a kupujes dobry olej tych 400t a viac musi vydrzat, zalezi na tebe ako sa k tomu autu postavis, ci ho mas ako mazlika alebo ako spotrebny material ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nautilus - neplácáš tak trošku? 400 tisíc by bylo reálných u dehťáku, ne u MPI s 3x uloženou klikou - u toho jde při dobrém zacházení dosáhnout s přehledem 200-250 tisíc, ten tvůj údaj je ale myslím hooodně nadhodnocený...

Cpt.Adas - je čip a čip. Nastavením některých parametrů naroste výkon, otáčky a taky spotřeba, nastavením jiných hodnot se zvýší kroutící moment v nižších otáčkách, zlepší se přechody otáček (motor se bude lépe chovat po prudším přidání plynu) apod. Musíš vědět, co od úpravy čekáš - u staršího motoru to asi nebude snaha o mocí mermo nárůst výkonu na nějaké extrémní hodnoty, ale spíš se právě bude jednat o ten plynulejší chod, lepší chování při přechodech otáček a zlepšení pružnosti motoru při pokud možno zachování nebo lépe snížení spotřeby. Pokud ten Tvůj motor má v pořádku kompresní tlaky (to znamená v solidním stavu kroužky a ventily = tlaky můžou být nižší než u nového motoru, ale ne o mnoho a bez výrazných rozdílů mezi válci), nebere nadměrně olej (dolití méně než litru mezi výměnami je snesitelné, dolévat půl litr a méně mezi výměnami je výborný stav) a má v pořádku vstřikování a zapalování (poznáš podle stavu a barvy jiskřiště na svíčkách při jejich vyndání - špatně pálící svíčka nebo příliš mnoho vstřikující vstřikovač se projeví černou zasazovanou svíčkou, totéž je u válce se sníženou kompresí nebo s průnikem oleje; naopak chudá směs = málo vstřikující vstřikovač například vinou přidření se projeví svíčkou vypálenou do šeda až bělava), pak není proti čipu žádný výrazný důvod. Je ovšem otázkou, jak budeš s výsledkem úpravy Ty sám spokojen - rozhodně nemůžeš čekat, že to bude jako bys z 1,4MPI přesedl do 1,4 16V nebo dokonce 1,6 16V - zkušený jezdec ale rozdíl pozná a snadno se ho naučí využívat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar, keby fabia vydrzala 250tisic tak si to nikto nekupi a nedali by ju ani do vyroby s tym motorom, napriklad firemne auto ktore beha denne najazdi 250tisic za kratsiu dobu ako bezny uzivatel, myslis ze po 250t ti vyleti ojnica?? su fabie ktore maju aj 300t a stale jazdia takze NEPLACAM ani trosku, to len ty placas stale nieco za kluku s 3 loziskami... mal som Š 125L 89rocnik, ten motor sa nedal s fabiou porovnavat a skodovka jazdila do poslednej chvile pokial nedoslo srotovne, ani neviem kolko mala nabehane lebo obcas nefachal kilometrovnik ale mala urcite vyse 400t km a maximalne zrala olej alebo sa menilo tesnenie pod hlavou. fabiacky motor je daleko v predu s materialom a tu tvoju kluku co spominas je akurat dobry žvást. videl si ako ta kluka vyzera? porovnaj si kluku v 1,0Mpi a 1,4Mpi a potom sa tu o tom mozme bavit, dovtedy si prosim radsej drz hubu lebo ma vytacas uz s tou tvojopu teoriou, to platilo pri starsich motoroch ale pri tomto uz NIE! mozme sa o tom bavit ked znizis hlavu o 2mm odlahcis zotrvacnik a das ostru vacku, ale pri seriovej verzii alebo pri mensej uprave ako je chip ten motor vydrzi vela....

Za porušenie pravidiel sa administratorom ospravedlnujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kamo to uz sa neda bez emocii, nemam nic proti nemu ale pre mna je on clovek co 15 rokov jazdil na favorite a teraz ked si sadol do roomstera tak si mysli ze nic nie je lepsie jak nemecky 16V (ktory mu bude zrat viac aleja ako MPi) a tazko mu nieco dosvedcit lebo on musi mat pravdu. ja len hovorim to co som sa naucil a co som videl a neznasam ked niekto ide presviedcat ludi o tom co este ani nevidel. inak uznavam ze on sa zase vyzna do inych veci co je samozrejme vidiet na jeho komentoch ale motor MPi mam nastudovany a v tom ma nepresvedci :) len ma zbytocne provokuje... :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...