Přejít na obsah

Fabia III


schimmer

Doporučené příspěvky

Auto, které jsem viděl, mělo "Auto" na přepínači světel, zrcátko vypadalo tlustě, nemělo senzor na přední straně zrcátka (odrazivá strana), mělo senzor na zadní straně zrcátka, nemělo na zrcátku žádnou páčku pro přepnutí při oslnění a pod předním sklem na držáku zrcátka nebyly žádné diody. Z toho se dá vyvodit (a jeden prodejce mi to i tvrdil, ale tvrdil toho víc :), že automatické zapínání světel je už v základu (a stará se o to senzor na odvrácené straně zrcátka), nicméně asi není natolik přesný (nereaguje dostatečně rychle) jako ta matice diod v držáku. Divné mi ale pořád je, že zrcátko nemělo ten mechanický přepínač a proto mi to pořád vrtá hlavou...

Editováno: , autor: happymaster23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to v podstatě to samé co byly tyto systémy dodnes v Octaviích, Yetinách a Supech. Má to už i Rapid. U Fabky jen mají jinak a jinde umístěná čidla na určení míry osvětlení. Je to včetně CH LH s rozsvěcováním světel při tmě a zamčení-odemčení auta. Pro základní učení LA je onen přepínač s polohou "AUTO".

Editováno: , autor: KubinoPv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, vypadá to jako účinnější maskování linie kastle, než ty jejich profláknutý přes sebe naskládaný koláže z kroužků nebo čtverců na šedým pozadí co používají na testovací auta = rozbije to siluetu auta úplně stejně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bych tak určitě netvrdil... Dle fotky i popisu je pořád čidlo světla i deště v držáku zrcátka.

 

Čidlo světla pro climatronic funguje trochu jinak než čidlo light asistentu. Climatronic snímá přímě ozáření interiéru automobilu (přesněji čidla) kdežto light asistent hlídá intenzitu okolního světla (nemusí být přímo osvětleno, stačí pokud je dostatek světla celkově okolo nebo jak to napsat) 

post-85880-0-80268400-1417086295_thumb.p

Editováno: , autor: Jakoob
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čidlo climatroniku funguje spíš na principu tepla, než světla.

To že čidlo okolního osvětlení tam je určitě mi bylo řečeno v showroomu a také je to k vidění na ilustračním obrázku přímo v konfiguratoru. Zároveň to čidlo okolního světla musí někde být, protože Light assistant přináší funkce CH a LH a ty ho vyžadují. Zároveň podmínkou k LA není zrcátko s Rain Senzorem....

Zítra se zeptam ve škodovce co všechno vlastně umí LA a dam vědět.

d03fe5821e899c219e9eedfecdd155d9.jpg

Bohužel nemám lepší obrázek, škodovce nejde konfigurator..

Editováno: , autor: Aleš Veigend
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže podle vyjádření na chatu ŠA je to následovně:

 

1/ EASY LIGHT ASSISTANT = dřívější DAY LIGHT rozšířený o CH a LH

- přepínač světel nemá polohu AUTO

- auto není vybaveno světelným senzorem v patici zrcátka

- při otočeném přepínači do polohy 3 (potkávací světla) jsou automaticky po otočení klíčku zapalování do polohy 1 rozsvíceny potkávací a obrysové světlomety, přepínač světel není nutné vypínat, auto pak svítí pořád pokud je otočen klíček v zapalování, v tomto režimu nepoužívá denní svícení

 

2/ RAIN-LIGHT ASSISTANT = plnohodnotný systém světel + aut. stěrače

- přepínač světel má polohu AUTO

- auto je vybaveno světelným senzorem + senzorem deště v patici zrcátka 

- při otočeném přepínači do polohy auto jsou automaticky po snížení hladiny okolního světla rozsvíceny potkávací a obrysové světlomety, pokud okolní světlo bude zase dostatečné světla se vypnou (tohoto využívá tunnel light), v tomto režimu auto používá denní svícení pokud nejsou aktivovány potkávací světlomety

 

Pokud je to takto pravda, vyplývá z toho to, že CH a LH používá senzor v palubovce, pravděpodobně společný s climatronicem (nebo jsou tam dva pod jednou krytkou ale to si nemyslím), light assistant zase senzor v zrcátku.

 

Když tak o tom přemýšlím, něco na tom bude, protože se mi na Y už mockrát stalo, že CH/LH nerozsvěcel (myslel si že je dost světla) ale po nastartování light asistent rozsvítil světla. Typická situace při soumraku před domem na ulici pod rozsvícenou lampou. Auto po odemknutí nerožne LH ale jakmile nastoupím a otočím klíčkem tak svítí ihned.

Editováno: , autor: Jakoob
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážení pánové, dovolil bych si přinést konečné řešení "Rain-Light Assistantové otázky", které zapadá přesně do toho co jsem viděl, slyšel a četl.

 

Viděl jsem Fabii ve výbavě Style, která neměla Rain-Light Assistant, měla polohu Auto, neměla senzor v držáku zrcátka, neměla mechanický přepínač při oslnění (=> zrcátko muselo být automaticky odcloněné) a měla senzor na zadní straně zrcátka. Zdálo se mi to divné a proto jsem se ptal jak tady tak i dnes na chatu. Tam jsem se dozvěděl trochu jinou informaci než Jakoob, a sice že Rain-Light Assistant přináší navíc pouze přesnější senzor, který umí reagovat na déšť a také přesněji na světlo (funguje i v tunelu) a že autozrcátko je u Style v základu. Pořád jsem nějak nemohl uvěřit, že by se Škoda v ceníku s tím zrcátkem nepochlubila, nicméně mě napadlo pohledat takový ten přesnější popis výbavy (ten co obsahuje každou položku, jako že auto ma levé zrcátko, pravé zrcátko, volant...). Našel jsem ho v 2D konfigurátoru a je tam doopravdy jako jedna z položek výbavy uvedeno "Vnitřní zpětné zrcátko automaticky odcloněné".

 

Čili ještě jednou - za 5000 Kč u výbavy Style si koupíte pouze lepší světelný senzor v držáku zrcátka, který umí automaticky zapnout stěrače a přesněji reaguje na světlo (třeba v tunelu). V základu dostáváte odcloněné zrcátko a základní světelný senzor. Za mě vyhozené peníze...

Editováno: , autor: happymaster23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to proste hezky napsano tak aby to ovlivnilo marketing a hlavne i zakaznika aby byli prachy, ve skutecnosti je to jenom rozsireni zakladu defakto o nic, me se treba automaticky sterace libeji, protoze to pak akorat vsechno rozpatla na okne ... treba v lete, spadne par kapec a uz musi clovek strikat kapalinu do aleluja aby pres sklo aspon neco videl, no a ten senzor na tunel, podle me taky co se tyce komfortu dobry ale na 10s zapinat svetla, taky absolutne nesmysl,... ten hmat sahnout po vypinaci neni tak obtiznej, budiz treba u klasicky halogenovy zarovky ale co treba xenony, tem to moc neprospiva a razantne to snizuje zivotnost, samozrejme je to vsechno sporny a kazdy ma na to jiny nazor, ale ja osobne bych to ani nepotreboval, za 5000 kc bych to spis vymenil za vyhrivany sedacky, ac je taky moc nepotrebuju, tak me to prijde ohodne lepsi komfortni vec nez nejaky pojebany senzory :D

............. ale je to jen muj nazor, kazdy na to bude mit pochopitelne jiny nazor a malo kdo semnou bude urcite souhlasit ;)

tak neeee ze me hnedka ukamenujete :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě šlo hlavně o to zrcátko s autostmíváním, to je podle mě skvělá věc. Jezdil jsem vždy s autem co ho mělo a po přesednutí do auta co ho nemělo jsem si připadal jak u výslechu...

 

Jinak - hezky napsanejch věcí je v tom ceníku doopravdy hromada (třeba u parkovacích senzorů, KESSY, el. oken vzadu). Na první pohled se zdá, jak je to super cena a navíc v paketu naprosto za hubičku, ale při bližším pohledu člověk zjistí, že tu užitečnější půlku (easy start a zadní senzory) má už v základu :). Celkově ten paket Style Advance krásně kombinuje z celé výbavy tu nejvíc zbytečnou :D.

Editováno: , autor: happymaster23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Advance dává plnou Kessy, což je bezklíčový vstup a start, jinak Style je pouze Easy start- čudlíkové startování a nic víc. Dveře se odemykají dálkovým ovladačem. V tom paketu jsou dále zadopřední senzory, ve Style jen zadní a rain asist doplňuje světla. Takže až zase tak zbytečný pro někoho ten paket nebude. Ovšem smysluplnější položka v doplňcích všeobecně by byla elektricky sklopná zrcátka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...