Přejít na obsah

Zamknutí Roomstra 1.4 s úplně vybitým akumulátorem


Kolbaba

Doporučené příspěvky

Asi tak před 14 dny jsem díky mrazu a skutečnosti, že nejdezdím denně, mýho Roomstra 1,4 málem nenastartoval. Napadla mě myšlenka, co by se stalo, kdybych pokusy o startování úplně vymlátil akumulátor a centrál by už nezamknul. Což se mě jeví vzhledem k tomu, že ve dveřích žádné kolíčky nejsou a parkuju na ulici je docela problém. Znáte řešení jak z toho ven, zvláště, když často odjíždím v době, kdy šance na pohlídání auta někým spolehlivým je nulová?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mého názoru až zas tak úplně akumulátor "nevymlátíš", sice už nedokáže startér otočit motorem, ale ještě mu zbývá dostatek energie na např. zamknutí centrálem. A i kdyby se Ti to tedy stalo, tak si můžeš pomoct třeba startovacími kabely z jiného auta. Sám jsem podobnou situaci řešil. Protože tak jako Ty nejezdím denně a když už jezdím tak povětšinou krátké trasy, poměrně dost startování, takže zákonitě se akumulátor vybije do stavu kdy už motor nenastartuje. Protože parkuji venku na parkovišti, také jsem potřeboval mít auto zamčené. Musel jsem vyndat akumulátor a doma ho dát na nabíječku. Udělal jsem to takhle:

1.) dálkáčem jsem normálně odemkl všechny dveře, na sedadlo řidiče jsem si připravil potřebné nářadí pro demontáž akumulátoru.

2.) otevřel jsem si kapotu (podotýkám, že nemám alarm, takže žádný kapotový spínač).

3.) dálkáčem jsem uzamknul auto

4.) odpojil jsem a vyndal akumulátor

5.) klíčem jsem si MECHANICKY otevřel dveře u řidiče (vyzkoušené jde to i bez připojeného akumulátoru) a uložil si nářadí pro připojení montáž akumulátoru

po nabití akumulátoru:

6.) klíčem jsem si MECHANICKY otevřel dveře u řidiče vzal si nářadí pro připojení a montáž akumulátoru, otevřel kapotu

7.) namontoval a připojil akumulátor - přezkoušení všech funkcí elektroinstalace (viz. příručka, kapitola odpojení a připojení akumulátoru)

Pak bylo všechno OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi budu muset být šikovnější. Zkoušel jsem stejný postup (alarm taky nemám). Chtěl jsem si vzít akumulátor domů do tepla a případně ho dobít. Parkuju na ulici a bydlím ve 4. patře s oknama do vnitrobloku. Tak nabíjení přímo v autě nehrozí, i kdyby se mě poštěstilo zaparkovat v ideální pozici u baráku. Asi tak před týdnem jsem se zarazil na bodu 4. Když jsem povolil plusovou svorku a začal ji vytahovat z kontaktu, tak vlivem jak jsem tahal za kabel, se akumulátor připojil/odpojil a dveře se odmkly. Zkusil jsem to ještě 2x, ale se stejným výsledkem. Nebyl jsem schopen vytáhnout svorku bez toho, aby byla pořád v kontaktu a pak už pořád nebyla. Ale asi je to i rukama.

Editováno: , autor: Kolbaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano všude je psáno, že jako první se odpojuje mínus pól akumulátoru, ale z elektrického hlediska je to úplně jedno, jestli odpojíš jako první plus pól. Důvod k odpojení nejdříve mínus pólu a až potom plus pólu je ten, aby u vozidel s ukostřeným mínus pólem nedošlo k náhodnému zkratu (například klíčem a kostrou při odpojování svorky + na akumulátoru), pokud nejdříve odpojíš ukostřený pól, v tomto případě mínus, nemůže se Ti stát, že při odpojování plusu dojde ke zkratu na kostru. U vozidel s ukostřeným plusem, je to pak obráceně!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem povolil plusovou svorku a začal ji vytahovat z kontaktu, tak vlivem jak jsem tahal za kabel, se akumulátor připojil/odpojil a dveře se odmkly.

Sorry, ale to, ze se jako prvni odpojuje VZDY minus pol je nejzakladnejsi zaklad (osobne neznam bezne osobni auto s ukostrenym plusem).

A to si staci precist navod k autu... :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: Maverick - to že osobně neznáš běžné osobní auto s ukostřeným plus pólem, neznamená že neexistují. Některá starší (stará) auta a některá zahraniční (spíše exotická) mají ukostřený + pól, zeptej se nějakého staršího autoelektrikáře. Jinak to nic nemění na tom, že z ELEKTRICKÉHO hlediska je zcela jedno jestli odpojíš nejdřív mínus pól (ukostřený) nebo plus pól (neukostřený). Důvody odpojování jako prvního pólu, který je ukostřen jsem snad dostatečně popsal ve svém příspěvku viz. nahoře.

Editováno: , autor: Salus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Řekl nebo napsal jsem snad že neexistují???? Pouze jsem konstatoval, ze takove auto neznam! Nic vic.

2) Postup odpojovani nejdrive ukostreneho polu kvuli zamezeni nahodnemu zkratu je jen jedna vec, druha je prave to, co se stalo Kolbabovi. Pri odpojovani kladneho polu s jeste pripojenou kostrou dochazi pri manipulaci se svorkou k efektu opakovaneho rozpojeni/zapojeni el. obvodu a tim k "zblbnuti" elektroniky - čti samovolne odemceni auta. Kdyby nejdriv odpojil minus, nic takoveho by se nestalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick Mistr Fóra píše: Pri odpojovani kladneho polu s jeste pripojenou kostrou dochazi pri manipulaci se svorkou k efektu opakovaneho rozpojeni/zapojeni el. obvodu a tim k "zblbnuti" elektroniky. To se Ti ale stane i při odpojování mínus pólu také. Jaký je rozdíl mezi opakovaným rozpojením/zapojením el.obvodu při odpojování mínusu nebo plusu? Docela by mě zajímalo Tvoje vysvětlení z hlediska elektrotechnického, rád se nechám poučit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, z elektrotechnickeho hlediska je jedno, jestli odpojis nejdriv to a nebo ono.

Teorie a praxe ale k sobe maji obcas daleko - a uhodl jsi, mam elektrotechnicke vzdelani, ovsem okorenene nekolika lety praxe. V tomto pripade je ale prumerne inteligentni jedinec ani nepotrebuje lol

Z podpisu je videt, ze mas Roomster - doporucil bych ti, abys zvedl kapotu a podival se, jak to kolem akumulatoru vypada a co vsechno je napojeno na plusovou svorku a co na minusovou.

Odpojit minusovou svorku je hracka, mnohem jednodussi pristup. A v tom je ten rozdil - teoreticky je jedno, co odpojis driv, v praxi to jedno neni.

Tim bych to uzavrel, je to jednoduchy, zkus si to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mavericku - to o tom opakovaném spojování a rozpojování obvodu jen v případě kladného pólu je totální nesmysl. Důvodem pro odpojování kostřeného pólu jako prvního je opravdu JEN A JEN to, že se zamezí náhodnému dotyku na kostru při manipulaci s kladným = nekostřeným přívodem baterie. Právě to je ta praktická zkušenost - teorie odskakujícího kontaktu platí v zásadě i v případě záporného pólu.

A jinak vozidel s ukostřeným kladným pólem jezdí docela ještě dost - jsou to kromě spousty dovozů například všecky škodovky po WW II až do roku 1964 - "embéro" dostalo zase po cca 20 letech "mínus na kostru". On se totiž záporný pól kostřil u nás vlastně od počátku výroby aut v L&K už dávno před WW II (a v dalších fabrikách taky - Praga, Aero...), jenže po pádu do sféry vlivu sovětské ekonomiky v roce 1945 soudruzi nařídili prizpůsobit se zvrhlý kremelský logice a přejít na kostřenej kladnej pól. Týkalo se to tak i motorek počínaje pérákem, přes kejwačku, ogara, půllitr OHC až po panelku - pozdější typy už zase dostávaly elektrovýzbroj s kostřeným záporným pólem. Jestli se nemejlím, tak kostřený plus měly i všecky starší dovozy z CCCP - Volhy, Moskviče - "Raguliny" atd. Na záporný pól na kostře Rusi přešli až tuším s přechodem k výrobě žigula VAZ-2101 = obšlehnutýho Fiata 124 v nový fabrice v Togliatti, aby nemuseli předělávat celou elektriku včetně alternátorů. Auta s dynamem jdou totiž přepólovat velice jednoduše, což alternátor s polovodičovým usměrněním nedovoluje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mavericku - to o tom opakovaném spojování a rozpojování obvodu jen v případě kladného pólu je totální nesmysl. Důvodem pro odpojování kostřeného pólu jako prvního je opravdu JEN A JEN to, že se zamezí náhodnému dotyku na kostru při manipulaci s kladným = nekostřeným přívodem baterie. Právě to je ta praktická zkušenost - teorie odskakujícího kontaktu platí v zásadě i v případě záporného pólu.

Ekkare, cti poradne muj prispevek - nikde jsem netvrdil, ze opakovane rozpojovani/spojovani obvodu se deje jen v pripade odpojovani kladneho polu.

Jde o to, ze vzhledem k tomu, jak je vyreseno fyzicke pripojeni kladne a zaporne svorky na poly akumulatoru (mnozstvi kabelaze, umisteni svorky, plastove zakrytovani atd.) je mnohem fyzicky jednodussi odpojit zaporny pol - pri manipulaci s nim nedochazi k tomuto jevu, protoze je proste mnohem jednodussi fyzicky odpojit zapornou svorku nez tu kladnou. S kladnou clovek mnohem vic zapolí, protoze ji v hladkem pohybu omezuje jeji pozice a vsechna ta napojena kabelaz. Naproti tomu zapornou svorku odpojim lehce a rychle. A to je ten duvod, proc tvrdim, ze je lepsi odpojit nejdriv zapornou, aniz bych zohlednoval moznost nahodneho zkratu, ktery jsem nikdy nerozporoval.

U moji OII to treba neplati, tam je pristup k obou svorkam stejny, na Fabii/Roomsteru tomu tak ale neni.

Nemluvim snad cesky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: Maverick - myslím že čteme pořádně Tvoje příspěvky viz tento: Pri odpojovani kladneho polu s jeste pripojenou kostrou dochazi pri manipulaci se svorkou k efektu opakovaneho rozpojeni/zapojeni el. obvodu a tim k "zblbnuti" elektroniky - čti samovolne odemceni auta. Kdyby nejdriv odpojil minus, nic takoveho by se nestalo.

Takže si tady ve svých příspěvcích odporuješ, ale o tom to není, nemá cenu se hádat. Mimochodem moc dobře vím jak to vypadá pod kapotou Roomstra. Kromě toho se elektrotechnikou úspěšně živím již 40 roků, takže nějaké ty zkušenosti jsem již nabyl, ať ze svojí praxe, nebo z praxe mých ještě více zkušenějších kolegů. Tímto diskuzi o postupu odpojování akumulátoru považuji za ukončenou. Doporučoval jsem snad někde, že má nejdříve odpojit + pól? Psal jsem pouze, že z ELEKTRICKÉHO hlediska je jedno jestli se odpojí nejdřív mínus nebo plus. HOVGH

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: Maverick - myslím že čteme pořádně Tvoje příspěvky viz tento: Pri odpojovani kladneho polu s jeste pripojenou kostrou dochazi pri manipulaci se svorkou k efektu opakovaneho rozpojeni/zapojeni el. obvodu a tim k "zblbnuti" elektroniky - čti samovolne odemceni auta. Kdyby nejdriv odpojil minus, nic takoveho by se nestalo.

Takže si tady ve svých příspěvcích odporuješ.

Ale vzdyt to neni pravda. To co jsem psal, a ty tak krasne tučníš a podtrhujes, plati ne z pohledu teorie a elektrickeho hlediska (a to jsem uz napsal x-krat!), ale z pohledu toho, ze stojim pred autem s otevrenou kapotou a odpojuji svorky.

Existuje jeste nejaka srozumitelnejsi čeština???

Proste rikam a Kolbabovi radim, at nejdriv pri demontazi akumulatoru odpoji minus svorku a potom az plus svorku a podari se mu to sami, cos mu radil v druhem prispevku. Tot vse.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare, cti poradne muj prispevek - nikde jsem netvrdil, ze opakovane rozpojovani/spojovani obvodu se deje jen v pripade odpojovani kladneho polu.

Jde o to, ze vzhledem k tomu, jak je vyreseno fyzicke pripojeni kladne a zaporne svorky na poly akumulatoru (mnozstvi kabelaze, umisteni svorky, plastove zakrytovani atd.) je mnohem fyzicky jednodussi odpojit zaporny pol - pri manipulaci s nim nedochazi k tomuto jevu, protoze je proste mnohem jednodussi fyzicky odpojit zapornou svorku nez tu kladnou. S kladnou clovek mnohem vic zapolí, protoze ji v hladkem pohybu omezuje jeji pozice a vsechna ta napojena kabelaz. Naproti tomu zapornou svorku odpojim lehce a rychle. A to je ten duvod, proc tvrdim, ze je lepsi odpojit nejdriv zapornou, aniz bych zohlednoval moznost nahodneho zkratu, ktery jsem nikdy nerozporoval.

U moji OII to treba neplati, tam je pristup k obou svorkam stejny, na Fabii/Roomsteru tomu tak ale neni.

Nemluvim snad cesky?

Meleš si pořád svou - a motáš mezi sebou pojem a průjem. Lidsky řečeno zaměňuješ příčinu a následek - odmontovat zápornou svorku není jednodušší proto, že by na ní bylo menší počet odboček, ale právě PROTO ABY ŠLA JEDNODUŠE SUNDAT SE NA NÍ ŽÁDNÉ ODBOČKY (s výjimkou referenčních přívodů k ŘJ) ANI DĚLAT NESMĚJÍ!!! Je to tak z toho důvodu, že po nehodě musejí například hasiči zabezpečit auto proti požáru odpojením akumulátoru - a myslíš si, že by hledali který že to drát od kladného pólu je a který není jištěný a kdesi cosi? Ne - oni jednoduše vezmou velký pákový štípačky a cvaknou ten nejtlustší kabel, co vede sám od kostry k jednomu pólu baterky - přesně takhle to mají v popisech "akce" - oni neřeší jestli je baterka "pravá" nebo "levá", nebo jestli je kostra na kladném nebo záporném pólu - prostě hledají odkrytý kabel, samostatně připojený bez dalších sarapatiček od kastle na baterku - a ten přerušují...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kristepane, uz se dostavame k hasicum a nehodam, to je od Kolbabova problemu uz dost daleko.

Tak jeste posledni pokus z druhe strany.

Tohle vlakno je jen o tom, jak ma Kolbaba odpojit akumulator, aby se mu pri jeho odpojovani samovolne neodemklo auto.

Kdyz odpojoval nejdriv plus, auto se mu samovolne odemklo (a tento postup zkousel opakovane vzdy se stejnym vysledkem).

Ja rikam, at nejdriv odpoji minus a ne plus a auto zustane zamcene.

Prosim Ekkara a Saluse o zpravu, zda s tim souhlasi a v pripade ze ano, predevsim o vysvetleni.

Dekuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...