Přejít na obsah

Vybitý akumulátor


PALOG

Doporučené příspěvky

Zdravim panove, jednoduchy vypocet:

Odber 155mA -> za 24h je to 3,72Ah. Odtud plyne, ze baterku 55Ah mas za 14 dni mrtvou :o a to nepocitam samovybijeni.

Jinak s tim odberem nekterych radii je samosebou pravda.

Zkrat clanku muze byt rovnez pricina. Jakmile se dostane clanek na nulu, prepoluje se a dobijeni uz baterku jen a jen dal likviduje...

Jinak podle myho nazoru baterie z vyroby jsou plnene takrikajic online a pak jdou hned do provozu, proto delsi vydrz. Baterie z obchodu, benzinek atd. vetsinou nekde nejakej cas lezi a staci 3 mesice necinnosti a na cele zivotnosti je to setsakramentsky poznat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim panove, jednoduchy vypocet:

Odber 155mA -> za 24h je to 3,72Ah. Odtud plyne, ze baterku 55Ah mas za 14 dni mrtvou :o a to nepocitam samovybijeni.

Jinak s tim odberem nekterych radii je samosebou pravda.

Zkrat clanku muze byt rovnez pricina. Jakmile se dostane clanek na nulu, prepoluje se a dobijeni uz baterku jen a jen dal likviduje...

Jinak podle myho nazoru baterie z vyroby jsou plnene takrikajic online a pak jdou hned do provozu, proto delsi vydrz. Baterie z obchodu, benzinek atd. vetsinou nekde nejakej cas lezi a staci 3 mesice necinnosti a na cele zivotnosti je to setsakramentsky poznat.

Hezká pohádka :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výpočty máš dobrý, ale

- nezapomeň, že ti klesá napětí, neboť baterie je měkký zdroj. Takže, teoreticky při 2V ti tam poteče cca 6x větší proud. Navíc, okolo 5V ti většina věcí už nebude fungovat. A co pojistky?

Pokud ti baterka bere 200 mAh, tak po 5 dnech nenastartuješ - nehledě na to, že startér bere hodně.

- obyčejná olověná baterie nemá reverzibilní schopnost pod 9,6 V. Pod touho hranicí dochází k celkové degradaci aktivního materiálu a baterii nelze nabít na plnou kapacitu. (na napětí 12V možná, ale ne naplnou kapacitu)

- to s tím vybitím na nulu nechápu (vždycky tam nějaké, byť nepatrné napětí bude)

- ale co proboha myslíš tím přepolovaním ?

- s tou nečinností máš trochu pravdu, ale doba, kdy se baterie prodávaly suché a člověk si je sám doma nabíjel a formoval je dávno pryč. No, bylo to hodně dávno, to ještě byly baterie asfaltové. Baterie, pokud je nečinná, by měla vydržet, pokud je správně skladovaná. Že se tak neděje, je jiná.

Tak asi tak - jinak více info WWW.google.cz (najdou se tam skvělé věci)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pohádka druhá:

Zdar marvin, si piš, že výpočty mám dobrý – trochu jsem přes noc drtil W=P.t.

Jinak dík za poučení :palec2: , ale uvědom si jedno, ne každej člověk sedící za volantem nebo čtoucí tohle je členem akademie věd (jako my dva -_- ). Bavit se zde na úrovni typu „2PbSO4 + 2H2O --› Pb + PbO2 + 2H2SO4„ je podle mě úchylný. Občas to zde vidím. Kdo chce hledat detaily, ať se vrhne do skript nebo jak píšeš třeba na gůgl.

Vybíjecí chakakteristiky znám a dokonce i trochu vím, co je to kapacita. Ale moudrost světa jsem pravda nesežral.

Já jsem vycházel z toho, že když někdo laboruje nad tím, že auto mu stojíc v garáži žere 200mA, a borci v servise ho v tom ještě utvrdí, že je to OK, tak asi úplně nezná všechny poměry. Tohoto člověka asi nebude zajímat, co dělá která molekula v elektrolytu.

Problematika akumulátorů je ti asi známá, ale i přesto - tím vybitím na nulu jsem jsem chtěl poukázat na určitou slabost sériového zapojení více článků. Po čase problém každého AKU, že dochází k hlubokému vybíjení toho nejslabšího článku. Můžeš mít na baterce 12V, ale to neznamená, že je to 6x2V. Co třeba 5x2,4V + 1x0V ?

V tom přepólování byla trocha nadsázky, pardon, je to problém, kterej se stane spíš u akuvrtačky, letadýlka nebo spotřebičů na sekundární články obecně(NiCd + NiMH).

Další věc je např., že se třeba vlivem sulfatace zbortí elektrody a udělají vnitřní zkrat článku.

Ze školy už jsem dlouho, třeba se poměry v elektrolytu změnily, kdo ví? :o Proto se omlouvám, jestli zde píšu kraviny. Kdyžtak mě opravte! Člověk žije v dobách kdy měl stodvácu a dobíjení vypadalo trochu jinak, než teď třeba ve Fabči. Taky jsem kdysi dělal různá WooDoo s akumulátory, jako regenerace apod. ale člověk nakonec zjistí, že je v podstatě jedno, jestli vymění baterku po 5 nebo 6 letech. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"- nezapomeň, že ti klesá napětí, neboť baterie je měkký zdroj. Takže, teoreticky při 2V ti tam poteče cca 6x větší proud. Navíc, okolo 5V ti většina věcí už nebude fungovat. A co pojistky?

Pokud ti baterka bere 200 mAh, tak po 5 dnech nenastartuješ - nehledě na to, že startér bere hodně."

Ještě malý dodatek, ať nemateme kolemjdoucí. Olověný akumulátor bych si spíš dovolil označit jako zdroj tvrdý, a to pro svůj velmi malý vnitřní odpor. V dobrém stavu nemá problém dát 1000A. Měkký zdroj je tužková baterka a vůbec zdroje, u kterých padá se zátěží rychle napětí.

To, že při 2V voltech tam poteče 6x víc proudu je taky trochu zavádějicí. Při stejné zátěži tam poteče při 2V 6krát míň než při 12V. Jinak pojistky s tím nesouvisí, ty se dimenzují na proud a nějakou vybavovací dobu.

Pokud mi baterkou teče 200mA, není nikde psáno, že po 5 dnech nenastartuju. Vše je funkcí více proměnných. Zde například může mít baterka stále více než polovinu své kapacity :rtfm: a startuju na brnknutí :p

Je to tak ? -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak včera došlo aj na mna po 5 rokoch nestarania sa o bateriu mi včera vypovedala. Je ale zaujimave,že ako drvivej väčšine uplne bez varovania alebo neakych priznakov.Jednoducho rano ani nevrzla, snažil som sa ju oživiť jazdou asi 100km no na druhe rano zasa nič.Kupil som novu 44Ah zn.BANNER mate niekto skusenosť s touto značkou?

Myslim,že je to Austria a dufam,že vydrži aspoň tolko čo ta pôvodna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes auto nenatočil. fuck Ani přes první válec se motor neotočil. A to jsem baterii před čtrnácti dny dobíjel a auto stálo jen týden.

Ještě že bydlím na kopci. :) Tak jsem si projel takovej menší okruh, aby se do ní dostalo aspoň trochu šťávy, došel nakoupit a stejně jsem se musel nechat potupně roztlačit. :(

Akorát mi přijde, že odešla nějak brzo - po dvou letech a jednom měsíci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sa hlásim tiež - auto staré 13 mesiacov, na tacho 16500km a dnes som nenaštartoval. Ani ťuk, pritom pred dvoma dňami nebol žiaden problém.

Zavolal som Service Mobil, prišiel do 30 minút. Ukázal som mu, že pravdepodobne to bude baterka. Vybral tester, napichol ho, tester ukázal "Baterie OK, nízke napětí, baterii nabít". Potom na baterku pripojil akýsi booster, vtedy auto naštartovalo a to bol celý servisný zásah. Na otázku, že fajn, že to naštartovalo ale chystám sa na chatu a ak nenaštartujem tam, bude to horší problém som dostal odpoveď, že bohužial, ale batériu mi vymeniť nemôže, lebo tester ukázal OK a že si mám kúpiť štartovacie káble, kým baterka nezdochne úplne. Moja reakcia bola, že v lese s tými štartovacími káblami môžem akurát tak zapriahnuť jelene, nech ma odtiahnu do servisu len pokrčil ramenami a odfrčal.

Hlavne že simply clever :076

Edit: Ešte doplním, že hneď ako zbadal sirénu alarmu, zvalil to na alarm, že má veľký odber a že mi ten vybil baterku :disgust:

A ešte otázka? Ako zmerám odber v kľudovom stave? Multimeter mám, ale s elektrinou som nie kamarát a neviem kam ho pripojiť :ph34r:

Editováno: , autor: Igor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

profor: Práveže nemám žiadnu záložnú, akurát som od suseda vyžobral štartovacie káble, keby náhodou boli poblíž nejaké jelene. Cvične som ale motor vypol, skúsil znova štartnúť a bez problémov chytil. Tak sakra neviem kde je zrada. Ja chcem naspäť moju starú Fabiu, táto sa len kazí a kazí :disgust:

Edit: Má význam dať tam pri výmene tú najsilnejšiu baterku? Teraz tam je tuším 44aH

Editováno: , autor: Igor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja neviem ja som tiež rozmyšlal že dam silnejšiu ako tu 44ku čo tam mám, ale zas asi nema vyznam davať nejaku o 20Ah silnejšiu...aby to alternator stihal...neviem či maš klimu alebo nie ale ak nie asi tam maš tak ako ja ten slabší tuším...neviem, neriešil som to ešte.

to že ten moj je tak akurat som si prave tento tyžden overil ked boli tie hmly a bola poladovica. mal som zapnute hmlovky a akušal som brzdiť. ABS začlo fachať a to si mal vidieť ako tie hmlovky zoslabli ked pumpa tlačila. a to bolo počas celej doby ked pracovalo ABS. preto si myslim že silnejši altik by nebol na zavadu.

na jeho obranu však treba povedať že otačky motora a teda aj altiku klesali čo mohlo sposobiť nedostatočné vykrytie..

potrebujeme teda aspon 200A alternátor :D:D-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som to robil normal ampermetrom na rozsah 2A, samo že by bolo naj kliešťový ale to hocikto nema a je to drahe.

treba splniť podmienku ako pisal Martinoslav teda až po nejakej dobe.

ja som to meral tak aby som neprerušil obvod a to tak jeden koniec meraku (červený) som napojil na kostru alebo tu svorku na baterke. čierny som napichol na - pol baterky z hora tak aby som mohol vytiahnuť ten - kabel a aby hrot meraku ostal v strede...tak zaručiš že obvod nerozpojiš :palec2:

ty si otvor kapotu a nasimuluj s kapotovym spinačom že maš zavreto a zamkni auto ok? -_-

Edit: prave som si uvedomil že som mal napisať tie svorky opačne HEH ale to je v podstate jedno

Edit: šit som nejaky zmetený... dobre som to napisal:-)

Editováno: , autor: profor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

profor: Dík za návod, vyzbrojím sa a zmerám to  :band

Medzičasom sa našla alternatívna doprava na chatu, bude to "limuzína" Fiat Regata 1.7D r.v. 1982, dúfam že pod tú moju mrchu béžovú hodí o polnoci niekto petardu a zhorí do tla  -_-

:D neblbni nič horieť nebude...uvedom si kolko si čakal na ten interier.... -_--_-

ok daj vedieť :D

kokos ten fiat je moj ročník...no nespoliehal by som sa nan HHEEEHHEE

Edit: btw ta vec je skoro už hotová...

Editováno: , autor: profor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akorát mi přijde, že odešla nějak brzo - po dvou letech a jednom měsíci.

Odešla Ti akorát........pro prodejce, těsně po skončení záruční lhůty ;)

Ale jinak upřímnou soustrast, je to opravdu moc brzo :unsure:

Ono jsem ji taky jednou hezky nabil - odešlo mi relé na altíku a ta hodinová cesta do práce jí určitě nepřidala.

Za to jsem si jednou pořádně posvítil na cestu - jak kdybych tam měl xenony :D:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...