Přejít na obsah

1.9 TDI PD 77 kW nebo 2.0 TDI PD 103 kW


xstorm

Doporučené příspěvky

Vidím,že sa trochu odbočuje od témy,ale k tým dieslom,jednoznačne sa prikláňam k názoru silarma,lepčie sa učiť na chybách druhých,ako na vlastných.Mám bohatú skúsenosť z autom,ktoré sa od nova stále kazilo a to bolo ako nočná mora,každý druhý týždeň som pendloval do servisu 100km a vlakom späť,auto tam vždy ostávalo,ešte nebola taká sieť servisov,stalo sa,že mi opravovali prevodovku a pri ceste domov po 50 km mi už nešla zaradiť spiatočka,som myslel,že ma natiahne.Tiež som si myslel,ako niektorí tu na fore,keď so čítal názory majiteľov,že sú to iba kecy a aj cez to som ho kúpil a skoro sme skončili na súde,auto malo milion závad a výsledok bol za kufor lajstrov a nervy na dranc.Auto som predával po necelom roku s veľkou stratou,ale takú radosť z predaja,ako vtedy som ešte nemal.

Odvtedy vsádzam na "istotu" a dám na skúsenosti majiteľov a zatiaľ ťuk ťuk ťuk.

A čo sa týka výberu 1,8 a 1,9,je to každého osobná vec,čo uprednostní,ale pre mňa 1,9 je osvedčený motor,ktorý ťahá docela slušne,zabehával som ju 10tkm a je docela tichá,netvrdím,že tichšia ako benzín,ale nejak to nevnímam,takže je to dobré a rozdiel v spotrebe je tak markantný( navyše 98natural drahši ako nafta),že mi ten výkon navyše za to nestojí a nemám dôvod neveriť tabuľkovým hodnotá,tie sú určite objektívnejšie ako rôzne spôsoby jazdy jednotlivcov,k tomu ešte na rozdielných pneumatikách, rozdielnom režime a rozdielnom teréne

bbus5.png

Poradte,ako mám dať zvuk z mobilu amr. súbor na you tube a ja sem ten zvuk tej "nenornálne hlučnéj 1,9 TDI" dám.Dnes ráno som nahral studený motor a schválne som dal Stream na hlasitosť 2,kto ho má,vie že pri dvojke je Stream ledva počuť a pri tejto hlasitosti je TDI sotva počuť a to som jazdil cez križovatky,kde som musel motor rozťahovať.Pri ustálenej rýchlosti sa hlučnosť vozidla rovná hlučnosti s vypnutým motorom.

Editováno: , autor: Nikita1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z youtubu tady nikdo nic nepozná. mě jde o hluk vytáčenýho motoru, ne ustálenej hluk na volnoběh nebo na stálých otáčkách. a nemyslim, že by zajetí (tys fakt zajížděl 10K km???) mělo nějak zásadní vliv na hlučnost motoru

Podle mě taky ne..........Už jsem přebíral dost nových OII 1.9TDI a skoro každej z těch motorů se projevuje trochu jinak.....Tohle možná uměj tak Japonci..že co kus to stejnej motor,ale u Němců na něco takovýho můžeš zapomenout...ty co kus,tak něco jinýho..........Mám tu např.dvě 1.9TDI z 2007 který jsem přebíral úplně stejně a každej ten motor se od začátku co se hlučnosti týče projevuje jinak....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Luky,ja som to normálne točil do tých 2500 ot väčšinou vtedy radím a to som išiel aj s pedálom na podlahe,tak som to aj nahral a to rádio na 2 je tam preto,aby zvuk niekto nedal, ako pri rádii na 20 a potom počúval,aj ked aj to môže urobiť,moc ten motor počuť nebude.Málokedy točím viac (snáď po diaľnici,alebo pri ostrom predbiehaní,ťahá do slušne aj v tých ot.) a presne preto,aby som nemusel točiť som si kúpil diesel.Ak by som chcel motor vytáčať,tak o nafte ani nerozmýšlam.Pri vyšších ot je hlučný aj CR.

A čo sa týka hlučnosti od nova,tak klesla,neviem,či zábehom,ale klesla,čo som skúšal inú OII s rovnakým počtom km tam mala motor málo hlučnejší,ale hlavne ten zvuk bol surovší.

Mimochodom tie 18" kolá urobia dosť na úbytku výkonu,ak je clovek vnímavý,ten úbytok už je cítiť pri prechode z 15 na 16.Hlavne to cítiť pri predbiehaní,keď som mal 15 a predbiehal som zo 100km/h rýchlosti,tak na tom kúsku auto zrýchlilo zo 100 na 140 a teraz na 16 pri tom istom zoslapnuti plynu asi tak na 130km/h

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj,tak to je scela normál že čím víc má nafťák najeto tak ztichává...ale např.tu jednu co mám ze 2007 tak ta je prostě hlučná jak sviňe pořád a to taky TDIčka netočim nad 2500 při akceleraci,max.tak naloženej v kopci když to chci trochu rozjet,ale tahle je hlučná prostě v jakymkoli režimu i z najet.km....ted ve čtvrtek jí dávám do servisu protože se tam objevilo nějaký hučení,prostě ten motor začal houkat jak sova,tak at si s tim známej v autor.servisu nějak poradí.........Jinak tu mám taky tu ze kterou jsem do 200.000km jezdil jen já,ta je z počátku roku 2006 a ta má ten motor 1.9TDI nejlepší co jsem v OII kdy měl......to musim souhlasit z Nikitou že o něm člověk pomalu ani neví,jen tak při rozjezdu a akceleraci si tak zavrní a dál o něm člověk ani neví a navíc je z těch všech i nejživější....

Kolega měl taky svojí první OII 1.9TDI ze 2004(jednu z prvních)....ted před pár měsíci pořídil novou stejnou OII 1.9TDI jen v lepší výbavě a nadává jak špaček že ta nová má mnohem hlučnější motor a že i hůř jede.....tak to je přesně to co jsem řikal....co kus to něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, já vim, že s těma 18kama je to bída, i když rozdíl mezi 17 a 18 jsem nevnímal, rozdíl mezi 15 a 18 ale už je znatelnej dost. mě prostě přijdou hlučný dost, možná proto, že je moc honim, i když ted jsem zjistil, že když jezdim volně, ujedu na nádrž o 150km víc, což je docela pádnej argument k tomu zvolnit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, já vim, že s těma 18kama je to bída, i když rozdíl mezi 17 a 18 jsem nevnímal, rozdíl mezi 15 a 18 ale už je znatelnej dost. mě prostě přijdou hlučný dost, možná proto, že je moc honim, i když ted jsem zjistil, že když jezdim volně, ujedu na nádrž o 150km víc, což je docela pádnej argument k tomu zvolnit :)

lol je vidět, že ses začal živit sám. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

no pro me je 1,9 tdi proste one. :) cely zivot jsem jezdil jen s benzinem a nemohl jsem ho vynachvalit , ale pak jsem se nechal ukecat na toto auto a uz bych snad nikdy nemenil . spotrba uzasna , motor teda nemam tak hlucny jak tady se nekde pise , a akcelerace je uzasna a predjedu si snad skoro kazdeho . skousel jsem i 2,0 ale me nejak nesedla . je pravda zivejsi , ale tahlucnost uz tam je markantne vyssi nez u 1,9 . ja monu jen a jen doporucit toto auto :) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera som na 1,9 prehodil pneumatiky,kôli predaju,na zimné(zatial,kým nekúpim druhé) 195/65 R15 prešiel som 60km hore-dole rýchlosťou vonku 105-110km/h výnimočne 140,iba pri predbiehaní a cez obce predpisovo a priemer 3,9l/100km.Skutočne vonku žiadných 80-90,ale cez stovku a spotreba fantastická.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som to sem viacmenej hodil za to,že v poslednej dobe sa tu moc hovorí o spotrebe rôznych motorov a koniec koncov ja pod 100 nechodím,tak že u mna je to nerealne. Ja mám 16"a 15" kolá mám iba do vtedy,kým kúpim 17".

16" som teraz z auta odmontoval.A mimochodom,čumím aj ja,ako málo to na 15" berie.

Ale keď sme už pri tom,aspoň vidíš,aký je medzi 15" a 17" pneumatikami v spotrebe rozdiel.

Editováno: , autor: Nikita1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

No ja mam 1.9 TDI combi. Ma to najazdene 150 tisic, a poslednych 30tisic km jazdim s chipom. Je to rozdiel, hlavne ked potrebujes predbiehat v kopcocj - je dost citit zvyseny krutak. Ked sa autu velmi naklada,zacne presmykovat spojka - takze ta sa bude menit. Ale to je o tom,ze kto jazdi rozumne,ale rad vyuziva na Octafke II krutak, tak proste tie spojky su tam slabsie a niektorym odchadzaju uz pri 100 tis. km. Kazdopadne dolezita vec - pokial sa motor nezahreje tak jazdit ako invalid pod 2000 otacok a ked tomu nakladas tak nechat vyhladit turbo. Mam chip a 150tis km a octafka ani naznakom nezadtmi ked jej slapnem. Jasne, nie je to BMW, takze zvuk zetor crystal je na mieste :) No a samozrejme dolievanie oleja - u mna asi tak 1liter na 30tis km. Chip + 225 pneu 17" + dost svizna jazda = 6.9l dlhodoby priemer. Ale zatim pohoda. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak já mám 2,0 125 kw a jsem spokojen, hezký svezení průměr 6,8 l/100 km. Ovšem ta nálože kolem 2000 otáček je nepovedená. člověk si na ni zvykne. Mám taky 1,9 77 Kw, tam mi přijde nárůst výkonu celkově v celém rozsahu otáček plynulý a vyvážený i když po přesednutí je to trochu vždycky šok. Ale myslím, že 77 kw stačí, předjíždím s tím na dálnici výkonější auta. Měl jsem i Trabanta a taky stačil, byl bez čipu a honil jsem s tím škody 120.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta hlučnost PD je dána taky kvalitou nafty, hlavně výší cetanového čísla. Tankuji stále jenom u Shellu (bohužel musím) a pozoruji, že se motor v poslední době trochu ztišil. Zdá se mi, že se Shell z kritiky poučil a naftu trochu zkvalitnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...