Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Opět k rozvodům 1.2 TSI 77 kW: Mám najeto k dnešnímu datu 62.000 km, rozvody jsou byly měněny kolem 30.000 km. Pokud jezdím delší trasy, kdy se stačí prohřát olej, tak při vypnutí a dalším nastartování motoru se problém s rozvody neprojevuje, startuje potichu, ani při jízdě se problém neprojeví. Pokud se jede kratší trasa, kdy se olej neprohřeje, dejme tomu do 15-20 km, tak při dalším startu, ať již poloteplého nebo studeného motoru se problém projeví a to dvěma způsoby: 1)po startu se objeví rachtání řetězu, které vymizí do pár vteřin. 2) po startu zarachtá a následně při volnoběhu rachtání nemizí i několik km, pokud se zvednou otáčky motoru, tak zvuk mizí, pokud opět otáčky spadnou, tak hluk se opět projevuje.

Problém jsem konzultoval s nejmenovaným servisem v 12/2014, auto měli k dispozici týden a závada se jim neprojevila, měření vysunutí napínáku a komprese motoru v pořádku, takže rozvody jsou v pořádku a šmitec. Nicméně dle názoru na VW-Clubu je problém v napínáku, který pokud se ochodí tak, že již neplní funkci, tak řetěz není správně napnutý a potom nastává tento problém. Otázka nastává, kdy měnit celou sadu, hrozí přeskočení řetězu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento problém máme všichni s motory TSI, které mají řetězové rozvody. Já mám najeto 67 tis. km a budu měnit řetězové rozvody potřetí. Celý problém rachocení řetězů je následující. Za všechny tyto nesnáze může napínák řetězu, který se časem díky měnící se teplotě oleje (zahřátí, chladnutí a tak pořád dokola) ochodí takovým způsobem, že nedostatečně těsní a olej z něj po vypnutí motoru vyteče a pak při nastartování není díky němu po určitou chvíli napnutý řetěz. Mám vysledováno, že to ochození trvá přibližně necelé 2 roky každodenního ježdění do práce a zpět. Jistě jste si všiml, že motor nechrastí, pokud jedete delší trasu (motor se zahřeje na těch 85 až 90 °C a kov napínáku se zahřátím roztáhne a zřejmě se tak eliminuje vzniklá netěsnost), necháte motor vychladnout a nastartujete. Téměř jistě se chrastění objeví, pokud motor zahřejete jenom trochu a v krátké době opět startujete. Výměna oleje co 15 tis. km problém neřeší, pouze nepatrně oddaluje. Jedinou možností je opět výměna řetězu a napínáku od zkušeného pečlivého neautorizovaného technika, která vyjde: řetěz + napínák + lišty cca do 5 tis. včetně práce. Náhradní díly lze použít od Škodovky, jsou to totiž ty stejné. 


Nějaký úspěšný pokus o reklamaci nebo pomoc od autorizovaných servisů nebo přímo od importéra rozhodně nečekejte. Vše jsem již zkoušel řešit a to, jakým způsobem odepsali, mě ujistilo v tom, že auto od VW již nikdy pořizovat nebudu. Oni zkrátka neví, co s tím, protože tento problém je neřešitelný, tak se všemožně vykrucují a odkazují jeden na druhého. Prodejce, který mi tento krám prodal (R.O.S. Brno), se schovává za bukem, že ho ani vidět není. Pokaždé rychle odejde, aby nemusel vysvětlovat, co prodal za krám a že neví, co s tím. Čekal bych alespoň možnost zvýhodněného nákupu nového auta vyšší generace, ale kde nic, tu nic... jenom arogance. K tomu dost fušerská práce od techniků z jiného autorizovaného servisu, kdy mi dokonce jednou zapomněli hadry nasáklé olejem přímo v motoru blízko výfuku (Auto Kudláček z Jaroměřic, pobočka Porsche Brno). Dobří experti jsou také v Auto Vysočina v Jihlavě, tam opravují chrastění řetězu přehráním nového SW a povypínáním některých hlášení, které házejí motor do nouzáku, což už hraničí s tím, že si dělají ze zákazníků legraci. Zkrátka jsem na autorizované servisy VW zanevřel a olej + filtr si měním sám za nějakých 1 050 Kč místo toho, abych cvakal nějakých 3 500 Kč i po slevě icon_biggrin.gif. Vím aspoň, že jsem to udělal dobře a pokud ne, tak že jsem si to zk...il sám.

http://www.skoda-dily.cz/eshop/03f10950 ... etezu.html
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... 20402.html
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... 16936.html
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... 16937.html
 

Citace: příspěvek uživatele vhorky, VW-Club, http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=231&t=208781&start=450

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento problém máme všichni s motory TSI, které mají řetězové rozvody. Já mám najeto 67 tis. km a budu měnit řetězové rozvody potřetí. Celý problém rachocení řetězů je následující. Za všechny tyto nesnáze může napínák řetězu, který se časem díky měnící se teplotě oleje (zahřátí, chladnutí a tak pořád dokola) ochodí takovým způsobem, že nedostatečně těsní a olej z něj po vypnutí motoru vyteče a pak při nastartování není díky němu po určitou chvíli napnutý řetěz. Mám vysledováno, že to ochození trvá přibližně necelé 2 roky každodenního ježdění do práce a zpět.

 

 

......

 

 

Citace: příspěvek uživatele vhorky, VW-Club, http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=231&t=208781&start=450

Autor naprosto záměrně zakrejvá skutečnou příčinu všech probklémů jejím zaměňováním s následkem. Celá tahle citace je problém - rachocení nezpůsobuje napínák. Rachocení způsobuje vytahanej řetěz, kterej je programově konstrukčně ojebanej natolik, že ho už po několika desítkách tkm nestačí napínák našponovat. Kdyby nebylo ojebanýho a kurevsky se vytahujícího řeťázku, za kterej by se dřív styděl i konstruktér dětskýho šlapacího autíčka, nevznikla by potřeba něco takovýho už po 2 letech anebo 20 000km tak razantně došponovávat, že to napínák klasický konstrukce nestíhá.

 

Skutečnou příčinou rachocení nebo dokonce přeskakování zubů na rozvodovým pohonu je nenažranost dnešních "takzvanejch ekonomů", kterým vadí "nadměrná materiálová spotřeba" na výrobu některejch konstrukčních celků a drahý předvýrobní testy, který mají odhalit zbytečně oslabený místa. Jenom proto, že se někomu ekluje zaplatit za vyrobení dostatečně konstruktérsky dimenzovanýho mechanickýho celku na libovolným výrobku o 1€uro víc s sebou nese většinu problémů s mizernou trvanlivostí všech dnešních výrobků - a tady už prostě "ekonomický působení" přesáhlo rozumný meze a přešlo do "kurvení za každou cenu".

 

A hlavně - ovčani celýho světa by se měli chytnout za rypáky a pouvažovat nad tím, jestli jsou ochotní dál podporovat zkurvený nenažraný ouředníky všeho druhu, který celýmu světu diktujou nutnost všecko ojebávat a kupovat často ještě dřív než před koncem garance fungl nový věci - anebo jestli by nebylo lepší se všech těch byrokratickejch kreatůr zbavit metodou vymyšlenou za doby trvání "Třetí říše" původně k likvidaci jistýho ze Středního Východu pocházejícího národa - neboli jestli by nebylo jednodušší všecky tyhle ouřednický zmrdy nahnat do plynu a pak z nich vyrobit mejdlo, stínítka na lampy, žrádlo pro psy a ze zbytku hnojivo na kytky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při povídání s přijímacím technikem, přišla z jeho iniciativy řeč i na 1.2 TSI. Povídal mi, buďte rád že máte 1.4 16V, na tom motoru není co se pokazit a né jak na tom překurvitkovaném TSI. Smál se a vypadlo z něho že zatím měnily snad každý druhý motor v záruce s nájezdem cca okolo 40000km, všechno přeskočený rozvody. Tak si o tom udělejte obrázek. :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Autor naprosto záměrně zakrejvá skutečnou příčinu všech probklémů jejím zaměňováním s následkem. Celá tahle citace je problém - rachocení nezpůsobuje napínák. Rachocení způsobuje vytahanej řetěz, kterej je programově konstrukčně ojebanej natolik, že ho už po několika desítkách tkm nestačí napínák našponovat. Kdyby nebylo ojebanýho a kurevsky se vytahujícího řeťázku, za kterej by se dřív styděl i konstruktér dětskýho šlapacího autíčka, nevznikla by potřeba něco takovýho už po 2 letech anebo 20 000km tak razantně došponovávat, že to napínák klasický konstrukce nestíhá.

 

Skutečnou příčinou rachocení nebo dokonce přeskakování zubů na rozvodovým pohonu je nenažranost dnešních "takzvanejch ekonomů", kterým vadí "nadměrná materiálová spotřeba" na výrobu některejch konstrukčních celků a drahý předvýrobní testy, který mají odhalit zbytečně oslabený místa. Jenom proto, že se někomu ekluje zaplatit za vyrobení dostatečně konstruktérsky dimenzovanýho mechanickýho celku na libovolným výrobku o 1€uro víc s sebou nese většinu problémů s mizernou trvanlivostí všech dnešních výrobků - a tady už prostě "ekonomický působení" přesáhlo rozumný meze a přešlo do "kurvení za každou cenu".

 

A hlavně - ovčani celýho světa by se měli chytnout za rypáky a pouvažovat nad tím, jestli jsou ochotní dál podporovat zkurvený nenažraný ouředníky všeho druhu, který celýmu světu diktujou nutnost všecko ojebávat a kupovat často ještě dřív než před koncem garance fungl nový věci - anebo jestli by nebylo lepší se všech těch byrokratickejch kreatůr zbavit metodou vymyšlenou za doby trvání "Třetí říše" původně k likvidaci jistýho ze Středního Východu pocházejícího národa - neboli jestli by nebylo jednodušší všecky tyhle ouřednický zmrdy nahnat do plynu a pak z nich vyrobit mejdlo, stínítka na lampy, žrádlo pro psy a ze zbytku hnojivo na kytky...

Za měje tohle docela výstižné.Myslím,že za to až tak nemůžou kontruktéři,ale ti,co na ně tlačí kvůli úsporám a oni se snaží vymyslet již něco dávno vymyšlené,spolehlivé,jen tím,že to musí "ojebat" je to jak to je

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podobne ako na žiguli , funkčné overené bezproblémové ...

 

 

s tými reťazami to nie je rozhodne tak strašné , polovička s toho keby nečíta "fora" tak nemení nič ani o tom nevie , len hold niekto rád nechá šprtať do svojho auta aj keď mu nič nie je ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....

s tými reťazami to nie je rozhodne tak strašné , polovička s toho keby nečíta "fora" tak nemení nič ani o tom nevie , len hold niekto rád nechá šprtať do svojho auta aj keď mu nič nie je ... 

To není o tom "nešprtat do fungujícího" - to je spíš projev nedbalosti a nezájmu o to, co mi dělá můj ne zrovna lacino koupenej majetek pod prdelí. Pokud by se každej zajímal o to, aby nevyhazoval prachy za něco potenciálně hodně poruchovýho, výrobci takovejch šitů by krachli ještě do švestek... Jasně, ono to i s rachocením nějakou dobu vydrží, jenže když se výrobce přesvědčí o tom, že pazvuky a potenciální fatální selhání 90% jeho zákošů bere jako vlastnost a zanedbává to, v příští generaci svejch výrobků bude ještě horší - bude fatální selhání předem plánovat a furt to bude vydávat za vlastnost nepřekážející v používání. A kdo to zaplatí? No zákoš, kdo jinej...!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s Diagnostikem:

Úprava napínáku je pouze  modifikací "a la Žiguli" a pokusem jen řešit důsledek celého problému, tj. již vytahaný řetěz a nikoliv jeho příčinu. Jen pro připomenutí těm mladším:

- Š. a Ž. jedná se o dva zcela konstrukčně odlišné řetězy

- Ž. měl i přes použitý relativně nekvalitní materiál  předimenzovaný válečkový  řetěz, který i přes poměrně stálou větší hlučnost není náchylný na znečištění oleje a ve většině aut se nikdy neměnil. Pouze pro jeho ztišení se hledala různá amatérská a polotovární řešení vyráběná např. v Maďarsku - viz podobný napínák nebo napínák s ozubeným kolem místo pakny

- 1.2/1,4 TSI mají tzv. tiché bezúdržbové ozubené řetězy, které jak se bohužel ukázalo, jsou tiché jen ze začátku, ale hlavně jsou mimořádně citlivé na znečištění v oleji. Jak např. nedávno uváděla německá TV VOX v pořadu AutoMobil (15.3. t.r.) zarachocení při spuštění není  typickou vlastností tohoto rozvodu jak uvádí výrobce, ale již signalizací počínajícího se vytahování..Ve zmiňovaném pořadu mj. vystupoval i Prof. Dust z Univerzity Wuppertal, který naznačoval, že dimenzování púvodního i vylepšeného řetězu mu připadá jako na hranici únosnosti s tím, že v motoru není místo na silnější řetěz.

Kdo vládne němčinou, může si tento příspěvek najít v archivu zmiňované TV.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Herr soudruh doktorr professorr von Wuprcal University objevil po 5 letech výroby motoru Ameriku, že ten řeťázek, co do TSI konstruktéři pod tlakem ekonomickejch .... a ..... namalovali je celkom k ... Fšecka čest!

Editováno: , autor: Pawouk
Odstraněny vulgarismy.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...