Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj chápu, ten olej jsem napsal, protože jsem chtěl zdůraznit, že to není žádný šmejd. Filtry budu dál používat Mann. Silentblok možná časem vyměním, zatím to není úplně potřeba.

Díky moc za poslech, ale ten zvuk mě fakt děsí i na záznamu je slyšet, jak se zhruba po minutě "přepne" na klasický chod.

Nové auto tento pazvuk nemělo, časem se zvuk objevil a prodlužoval. Přijde mi divné, že by výměnou něčeho nešel odstranit. Doufal jsem v rozvody, marně. Když motor vypnu a nastartuji znova, zvuk tam není, nebo jen na sekundu. Další startování jsou v pohodě. Dělá to napínák? V práci máme plno jiných škodovek a různých motorů a ty je "radost" startovat.

Na druhou stranu jde jen o to první startování, poté je již motor kultivovaný, ale stejně...

Vloženo

Ten děsný zvuk nejsou rozvody ale tyčka nastavení regulace turba. Mám to taky. S tím nejde nic udělat, protože je tam konstrukčně vůle kvůli tepelné roztažnosti. Teplý motor tento zvuk nikdy nevydá. 

S tím únikem oleje po vyměně rozvodů to mám taky. Prý to je normální (dle mechanika), že to nejde při opravě dokonale utěsnit. Což jsou kecy v kleci. Museli by čekat do. druhého dne, než tmel zvulkanizuje. Což podle mě nikdo nedělá. 

Vloženo

To jsou tedy keci, souhlasím. Mě to naštěstí již neteče, ve Škodovce to bylo po reklamaci opraveno. Přeci není normální, aby olej kapal.

S tou tyčkou se mi to moc nezdá, napíšu ještě do servisu a uvidíme, co odpovědí. Kolega má taky tyčku k nastavení turba a je v pohodě.

Každopádně díky, každá rada a zkušenost je dobrá.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo
V 4. 5. 2023 na 14:55, vozam napsal:

To jsou tedy keci, souhlasím. Mě to naštěstí již neteče, ve Škodovce to bylo po reklamaci opraveno. Přeci není normální, aby olej kapal.

S tou tyčkou se mi to moc nezdá, napíšu ještě do servisu a uvidíme, co odpovědí. Kolega má taky tyčku k nastavení turba a je v pohodě.

Každopádně díky, každá rada a zkušenost je dobrá.

Řeším podobný problém, ozývá se mi z motoru takřka stejný zvuk, který po cca minutě "ztichne" a motor pak běží tišeji. Povedlo se Vám přijít na to, čím by to mohlo být?

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Ahoj

Roomster 1.2 TSI 63kw 06/2010příjdou mi docela hlučné rozvody start mi přijde v pořadku ale při přidaní plynu je to takovy dost kovovy zvuk po zahratí motoru už je vše v pořádku. Auto mám měsíc a rozvody dělal předchozí majitel před 4tis km . Jinak sada tam je ET ENGINETEAM... Diky za postřehy myslim si bud spatny olej nebo spatné olejove čepradlo (viz přiložené video)
https://youtu.be/4BK1VqPD9tk

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Na záznamu mi to nepřipadá nějak divné, telefon to hodně zkreslí. Tento motor má kovový zvuk normálně - lehký blok, rozvod řetězem a nejvíc cvaká benzínové čerpadlo.

Porovnej to s jiným motorem, ať to nerozebíráš zbytečně.

  • o 5 měsíců později...
Vloženo (editace)
V 26. 7. 2019 na 6:51, martt napsal:

Tak opět nové rozvody...161tis...F sada...motor opět jak nový...ale jak dlouho :huh:

Tak finále...R jsem napodzim prodal a před prodejem nechal opět vyměnit rozvody, najeto 176tis....potřetí...neměl jsem tu drzost ho prodávat s tím chrastěním...

Editováno: , autor: martt
Vloženo

Takto jednoznačne sa to nedá vyhlásiť. Ja mám napr. pôvodnú reťaz a takmer 190 tisíc km na budíkoch. Občas pri vlažnom motore počuť reťaz na sekundu, ale to neriešim, to sa deje aj s novou reťazou. Na druhej strane tu je Pawouk, ktorý mení v služobnom aute rozvody ako ponožky. Takže to záleží skôr od kusu a spôsobe prevádzky.

Vloženo

Chlapci, souhlasim se. Ale treba rict taky ze dvojkove fabie do roku 2012 a po roku 2012 - rok modelovy. Ty starsi mely horsi teto rozvody . Bohuzel je to pravda. Po 2013 roku rozvody uz jsou lepsi. Mohou i vydrzet teto 190000 km. Nebude teho negovat. Na moi fabci mel jsem uz 4 rozvody a tak prumerny najezd na jedne sade rozvodu byl cca. 60000 km. Nerikam o tovarni sade rozvodu s kterou fabie vyjeli z torvany, bo to je uplne jina pohadka.

Vloženo

No oni moc nefungují ani ty novější rozvody. Nehledě k tomu, že i na starší motory jsou opravné sady s novější verzí rozvodů. Prostě je to fail, který už nikdy nikdo definitivně nevyřeší.

  • o 3 měsíce později...
Vloženo (editace)

Zdravím. Motor 1,2 TSI 77 kW. Po každém (i teplém) startu je slyšet řetěz tak cca 2 sekundy. Rozvody měněné před cca 30 000 km. Najeto kolem 160 000 km. Chtěl bych vyměnit napínák řetězu jestli se to nezlepší. Kdyby ne, až pak bych dělal komplet rozvody. Můžu napínák vyndat a dat nový bez demontáže dalších částí? Nehrozí, že když vyndám napínák, že se rětěz uvolní natolik, že přeskočí na dolním kole od kliky?  Měl by tam být nějaký nálitek, který zabrání přeskočení,  ale nejsem si jistý. Nebo je lepší demontovat horní část krytu a lištu s řetězem přidržet v napnuté pozici? Jak to děláte vy? Díky za každou radu. 
edit. Odpověď jsem našel na předchozí stránce. 😀

Editováno: , autor: Michal55
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Zdravím,

mám fabii 2, rv. 2013 a najeto 120t. Sem tam mi to zarachotí na cca 1 sekundu (pokud jezdím krátké trasy, třeba 2km tam a zpět). Jinak po delších trasách ani když auto déle stojí, tak to nerachotí. Jeden mechanik mi ale říkal, že by to vyměnil, protože mi tam měnil planžetu na přední nápravě a právě mu to zarachotilo, tak mi hned hlásil, že to chce měnit a tak. 

Nějak se mi to nezdná. Jak říkám, rachotí to jen někdy a hlavně po krátkých trasách, nebo pokud dojedu do servisu a mechanik něco třeba 1-2 hodky dělá, tak pak při startu to na cca 1 sec zarachotí.

 

Díky moc.

  • o 8 měsíců později...
Vloženo (editace)

Dobrý den,koupil sem si Roomstera 1.2 tsi 77kw 2012 prosím vás kdy by se měli udělat rozvody?Serviska je psaná do 139k a najeto je 173k km bohužel servisní kniha je v Německem jazyce a nikde sem o rozvodech nic nenasel.Mohl by mi prosím někdo poradit?Předem děkuji.

Editováno: , autor: Adamajdy
Vloženo

@Adamajdy Příspěvek jsem ti přesunul do víc odpovídajícího tématu o rozvodech samotných.

Řekl bych, že u tohoto motoru je to úplná loterie. Někomu začínaly chrastit už po 30k a mohl je měnit každý druhý rok.

Jsou ale i případy, kdy vydržely (hlavně asi ta novější zesílená verze) i 150k a víc, takže je to dost individuální.

Je potřeba to poslouchat a sem tam se podívat i na stav napínáku. Pokud nejsou dělané ve 173k, už bych je preventivně vyměnil.

A při té výměně, pokud je tam ještě ta původní verze, určitě udělat přestavbu na tu novější a odolnější.

Vloženo

@VeteranChild

Dobře dobře, děkuji za tak rychlou odpověď. Četl jsem že je lepší to předělat na lepší verzi kvůli řetězu. Já se v tomhle vůbec nevyznám tohle je moje první auto od Škody proto sem napsal sem.Jeste jednou dekuju. 

Vloženo

2012 by uz mala mat zosilenu verziu, kazdopadne pouzit originalnu sadu 03F 198 158 B kde je vsetko potrebne, ziadne nahrady. Pripadne vymenit aj retaz na olejovom cerpadle ked to bude rozobrate

Vloženo

Presne ako píše PyroSVK, od 18. 6. 2011 sa už dávali širšie reťaze, takže tu netreba riešiť prestavbu. Čo sa týka životnosti, ja som jeden z tých, kto stále fičí na pôvodnej reťazi (tiež MR2012) a mám najazdených už 197 tisíc km. Občas, hlavne pri štarte vlažného motora reťaz dáva o sebe vedieť, ale nakoľko to je vlastne vlastnosť týchto motorov, kým to je iba do pár sekúnd neriešim to. Niekde tu na fóre je aj taká informácia, že vraj do 7 sekúnd chrastenia to je v poriadku, ak je to dlhšie, vtedy sa to má treba riešiť.

Čo sa týka samotného chrastenia, to trvá dovtedy, kým nie je reťaz napnutá. Tú napína olejový napinák, takže do týchto motorov je (aj na základe mojich skúseností) dobré dávať oleje  s viskozitou 0W-30 alebo 0W-40, a to samozrejme s príslušným schválením VW 502.00 alebo VW 504.00 a s rozumným intervalom výmeny.

Vloženo

Opotřebení řetězu u 1.2 TSI netřeba věštit z křišťálové koule - servisy Škodovky na to mají předepsaný postup měření, kterým určí, jak moc je řetěz vytahaný a to je ta zásadní informace, jestli je na výměnu, nebo ne... Já ho např. měnil už ve 120tkm, protože jsem si ho nechal změřit a vytahaný byl, což se projevovalo mj. i chrastěním při startu, ale 7s to rozhodně netrvalo... Takže za mě - pokud má někdo pochybnosti, jestli už nemá rozvody na výměnu, nechte si to prostě změřit a uvidíte. Nic exaktnějšího se asi doporučit nedá...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...