icosom Vloženo 16. Únor 2014 Sdílet Vloženo 16. Únor 2014 Dík za obšírnu odpoveď.Spomínaš veľkú servisnú prehliadku tú by som mal absolvovať alebo som povinný ňou prejsť?Ak áno tak kedy?Servis,ktorý spomínaš v Šamoríne poznám a pravda je že keď nie si prítomný pri samotnom nalievaní oleja,nikdy nebudeš mať istotu že je tam ten správny.Ako tak počítam,tak zrovna keby som mal ten olej vymeniť za 8000 km a znova si ho kúpim za 41€ ako túto sadu ešte stále nebudem na tej sume,ktorú by som zaplatil teraz v autorizovanom servise.Oni by mi zarátali za 4,6l oleja povedzme 100€,za filter cca.15€ +za robotu 20€ čo je nechutne predražené Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 16. Únor 2014 Sdílet Vloženo 16. Únor 2014 el. > nalité 4 litry + nějaký ten zbytkáč starého-nebudeme si dělat iluze, tos snad už musel poznat na měrce, že to hraničí s přelitím, ty takový odborník na oleje ! V případě, že to tak nebylo, tak tě ojebali. A nebo, to tak bylo a skutečně to tam naprali, tvoje chyba. Nebo jen maskovali a pouze dolili. Jinou volbu jsi neměl. Jak je to prosté. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 16. Únor 2014 Sdílet Vloženo 16. Únor 2014 (editace) icosom: servis v Šamoríne nepoznám, len viem, že tam je. Ak si ochotný cestovať už takú diaľku, tak ja ti určite doporučujem objednať sa do Vojtechoviec. Do telefónu budú zdržanlivý, ale keď si tam osobne, tak majú naozaj dobrý prístup k zákazníkom. Ak si berieš vlastný olej tak počítaj nejakých 7 € za prácu (0,5 NH) + pomocný materiál a poplatok za odvoz a recykláciu starého oleja (je to nebezpečný odpad). Pred týždňom som zistil, že robia takú zaujímavosť, že ak chceš, tak počas práce na aute si môžeš požičať u nich bezplatne bicykel a spraviť si malý výlet. Blbosť, ale je to určite lepšie ako počas čakania na auto čítať reklamné letáky o originálnych náhradných dieloch a príslušenstve. P.s.: Prečo si kupoval TDI, ak ročne nenajazdíš ani 11 tisíc km? Vráti sa ti vôbec niekedy vyššia kúpna cena? dick, do môjho auta ide oficiálne 3,6 litra, ale to je stav strede medzi ryskami. Pri maxime to je cca. 3,9 litra a +1 dcl je stále na hrane, nie je to viditeľné preliatie. Keď som auto prevzal, olej som aj kontroloval, preliate to určite nebolo, ale auto bolo medzitým preparkované, tj. olej nemusel stihnúť stiecť. Každopádne olej bol určite vymenený, lebo bol čistý, len neviem či tam dali môj olej, alebo ich, a už to ani nikdy nezistím. Inak to bola vtedy moja celkovo druhá výmena oleja v živote. Už prvý krát ma zarazilo že mi naliali do motora 3,9 litra namiesto 3,6 litra a nakoniec som zistil, že to bolo v poriadku. Preto som to tam neriešil. Zároveň som nevedel, či to nemohlo byť napr. lepším vypustením, odsatím, atď. Nakoniec to bolo aj zadarmo, tak som ani nemal čo reklamovať.Ďalej je potrebné si uvedomiť, že vyššia hladina oleja môže byť problém hlavne pri autách ktoré parkujú v kopcovitom teréne. Keď je auto naklonené a všetok olej stečie, tak môže pretiecť tam, kam by nemal. Ak auto ale neparkuje moc naklonené, tak jemné preliatie nie je problém. Samozrejme nikomu to nedoporučujem prelievať, ale netreba robiť z komára somára. Editováno: 16. Únor 2014, autor: e1. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 17. Únor 2014 Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 isocom: Napíšu ti vlastní zkušenost s tímto motorem. A dá se říct, že většina mých jízd je taky krátká. 7,5 km ráno do práce a večer domů, 15x do měsíce. Ale krom toho taky delší trasy. Za 2,5 roku mám najeto 33000km. Ještě v záruce jsem si měnil olej sám, 3x a vůbec mě nenapadlo řešit záruku. Jak by asi poznali, že jsem si ho měnil sám. A PP šel pořád podle prodlouženého intervalu a žádal výměnu až ve 30000km. Ten olej jsi měl vyměnit dříve. Při záběhu předpokládám zvýšený obsah nečistot, jako kovových oděrek ap. Sám jsem měnil v 7500, ale potom jsem si říkal že jsem to měl udělat v 5000. Samozřejmě s výměnou filtru. Takže jsem měnil v 7500, potom 15000 a dál měním po 10000km. to znamená ve 25000, těch 30000 jsem jen prodloužil interval, protože další výměnu chci v 35000km. Servisuji si sám. Neřeším ani mobilitu. Většina lidí má jiný názor, ale podle mě je to tahání peněz ze zákazníků. Nastavil jsem si zase ten prodloužený interval, to znamená dalších 30000, aby mě hlídal kvalitu oleje, a vyhodnocoval způsob mého ježdění. Jak už jsem psal na začátku, můj způsob se počítači líbil a žádal výměnu až v těch 30000. Jestli to ovlivnilo taky ty předčasné výměny, nebo jenom styl ježdění, to nevím. Doporučil bych výměnu svépomocí, nic na tom není. Hlavně olej VW 507 00 a origo filtr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 17. Únor 2014 Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 Kým má auto v záruke, nech s tým neexperimentuje. Inak mám dôležitú poznámku. Predĺžený interval nijak nekontroluje kvalitu oleja, nič také neexistuje. Deje sa iba to, že palubný počítač na základe niekoľkých parametrov z prevádzky počíta teoretické opotrebovanie motorového oleja, a keď autu moc nakladáš, tak ťa pošle na výmenu skôr. Nič viac. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 17. Únor 2014 Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 Myslel jsem si to, že kvalitu oleje může posoudit jen podle stylu jízdy. Nedá se říct, že bych je nadměrně přetěžoval, snad jen podle mě kratší jízdy, ale PP to vyhovuje. Předčasná výměna není žádný experiment, když dodržím předepsané komponenty. Olej a filtr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 17. Únor 2014 Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 Predčasná výmena nie je experiment, ale icosom má ešte záruku, a kým má auto v záruke, bude určite lepšie, ako pôjde do autorizovaného servisu. Ak mu záruka skončí, nech sa rozhodne podľa svojich priorít. P.s.: Dnes po mne v autorizovanom servise chceli za výmenu oleja + pomocný materiál (olej aj filter vlastný) najprv jednocifernú sumu. Až potom čo som ich upozornil, že som mal vlastný olej a preto nech mi naúčtujú aj recykláciu starého oleja, z toho bola suma dvojciferná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 17. Únor 2014 Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 http://www.youtube.com/watch?v=iOvezUYg6kk (nebrať úplne vážne) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 17. Únor 2014 Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 (editace) ahoj, kdyz jsem byl na prohlidce v 45000km, tak s vlastnim olejem chteli 420 korun, kde filtr stal cca 200kc s dph. Takze cena za servisni ukon servis oleje byla 220kc vcetne dph+zaneseni kilometru do databaze, razitko do servisky... fakt me to muze menit si olej doma pred barakem..pokud me nekdo neveri, muzu sem naskenovat fakturu. Editováno: 17. Únor 2014, autor: JirkaBrno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
icosom Vloženo 17. Únor 2014 Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 (editace) E1: Auto som dostal do daru od rodičov,absolútne na prekvapenie,nikto sa so mnou neradil a ľudia z blízkeho kruhu ktorý o tom vedeli mi to neprezradili.Takže som nevedel ovplyvniť ani motorizáciu ani výbavu.Mimochodom sa jedná o elegance čo je samo o sebe slušná výbava na "proletárske auto".Inak za tých 14.000 km som max. spokojný čo sa motoru týka,možno pár koní by to ešte chcelo povedzme k bezpečnému predbiehaniu,lebo mám verziu 55kW ale aj to sa dá riešiť keď vybehnem zo záruky.Asi sa nebudem nikam objednávať ako píše Jipol 57 vymením si ho sám,nechce sa mi z toho robiť kovbojku.Samozrejme nie doslova sám ale mám kamoša čo mi servisoval predošlé auto 10 rokov. Editováno: 17. Únor 2014, autor: icosom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 17. Únor 2014 Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 Opravdu není potřeba z výměny oleje dělat kovbojku. A kdyby snad opravdu byla potřeba řešit záruka, tak jak kdo pozná že byl olej měněný? Trochu je potřeba dát pozor, při výměně filtru, zdá se mě ten trn ve víku filtru, co se z něho starý filtr musí stáhnout, takový křehký. A říkám si co kdyby praskl? Nový je docela drahý. Chce to s citem. A ještě bych upozornil, když se odšroubuje nalévací víčko, tak kolem mívám dost prachu a uschlého hmyzu. Vždycky pomalu otvírám a opatrně očistím, aby to nenapadalo do motoru. Vsadím se že v servisu by si s tím nikdo nehrál a klidně bordel do motoru napadá. Na obrázku vidím správný filtr, ale na tom oleji nevidím jestli je to opravdu norma VW 507 00. 5W30 je správně, ale to VW označení je taky důležité. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 17. Únor 2014 Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 V normálnom servise sa odskrutkuje držiak ventilu na TX30 , vyfúka sa to kompresorom a vyberie sa filter , nikdy tam nikomu nič nepadlo ...Ak niekde zmrvia výmenu oleja tak tam doporučujem nechodiť ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 17. Únor 2014 Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 Nevím co myslíš "držák ventilu", ale podle TX30 asi odšroubování víka filtru. Ale já jsem měl na mysli nečistoty kolem nalévacího víka na hlavě. Ale připouštím, že stlačeným vzduchem by to šlo vyfoukat, ještě před otevřením. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 17. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 (editace) Nevím co myslíš "držák ventilu", ale podle TX30 asi odšroubování víka filtru. nie veko filtra,ale toto myslel... šróbik na torx 30 → červená šípka ventil → modrý krúžok to všetko kvôli lepšiemu prístupu k olej.filtru Editováno: 17. Únor 2014, autor: libero Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 17. Únor 2014 Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 (editace) Jojo už si vzpomínám. Taky to oddělávám. Ale z ventilku odpojuji jen konektor. Naposledy jsem měnil v létě, tak jsem podrobnosti zapomněl. Ale postup to napoví samo při pohledu. Edit: tak jsem si to dneska prohlídnul, a opravdu taky já jsem ten ventilek oddělával. Odpojit konektor, protože má krátký dráty a ventilek s hadičkami odklopit, aby nezavazel. Je to tak intuitivní, že jsem takovou banalitu po půl roce zapomněl. Taky to obložím hadrou, abych při vytahování filtru nepocákal okolí. Editováno: 18. Únor 2014, autor: jipol57 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 29. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2014 (editace) tak ja mam po servisni prohlidce 75000, neznackovy servis-vymena oleje-vlastni, olejovy filtr, pylovy filtr, vymena brzdove kapaliny, cisteni klimatizace,celkova kontrola vozu, cisteni zadnich bubnu, nacteni diagnostika, kontrola predni napravy. Cena 2500 bez oleje a bez papirku. Co vim, tak tam mel mechanik napsano prace 3 hodiny. Jestli to je cena malo ,hodne nebo akorat nedokazu posoudit... Editováno: 29. Červenec 2014, autor: JirkaBrno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 29. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2014 Vzhľadom na to, že v cene nebol olej a jedná sa o neznačkový servis, tá cena je dosť vysoká. Ak sa pozrieš, tak podobné sumy sa tu platili v autorizovaných servisoch aj s olejom. Na druhej strane to nie je žiaden extrém, hlavne že si spokojný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 30. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2014 el. - může být skutečně velmi spokojený, proč ho uvádíš v pochyby svým špatným hodnocením, toto s olejem ve značkovém servise za 2500 ani náhodou, ani se tomu nepřiblížíš ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 31. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2014 (editace) nemam rozpis cen jen vim, ze vymena oleje ve skodovce v modricich u brna stoji 450kc vc DPH, vcetne olejoveho filtru, v cene je prace a zapsani do databaze. Pak jsem tu kdesi cetl cisteni bubnu 260kc bez dph ve skodovce.. jelikoz nemam detailni rozpis tak nemuzu rict jaky tam je marerial a kolik co stalo, je mijasne ze muzes pouzit pylovy filtr za 600 ale taky za 200kc,jen jsem se dival a mechanik tam mel praci 3hodiny, prolezli cely auto a prekontrovali, vyzadal jsem si kontrolu predni napravy protoze pokud vjedu na nejaky hrbol tak uslysim takove tuknuti, takze prolezli celou predni napravu a nenasli nic... olej jsem kupoval nalevany za cca 500kc, takze me cela prolidka prisla na 3000kc. co se tyka cen, jen takovy bombonek-pri prohlidce 30000km v porsche brno-olej 3+1l, olejovy filtr, pylovy filtr, kontrola 30 000km pro zaruku mobility, cena 4260kc.. Editováno: 31. Červenec 2014, autor: JirkaBrno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 31. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2014 Značkové servisy Porsche Brno, Porsche Inter Auto (v SR) a im podobné hlavne vo väčších mestách sú vždy predražené. Tieto by som za referenčné určite nepovažoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 3. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2014 Značkové servisy Porsche Brno, Porsche Inter Auto (v SR) a im podobné hlavne vo väčších mestách sú vždy predražené. Tieto by som za referenčné určite nepovažoval. že bych obvolal všech 10 škoda servisů o mám v radiusu 30km a zeptal se jednotlivých na cenu servisní prohlídky..?? čemu říkáš referenční cena.. jestli je to porsche nebo agrotec, je to vždy servis škoda a cena by měla být za stejný ukon +- stejná.. pochybuju, že jeden škoda servis prodava 1l oleje za 800kč a druhý za 250kč..ten samý.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 4. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2014 Pochybovať môžeš, ale realita je taká. Konkrétny príklad z môjho okolia, všetko značkové servisy, hodinové sadzby pre Fabiu : Porsche Inter Auto v Bratislave: 35 € Motor-Car Dunajská Lužná: 22 € (druhá dedina za Bratislavou smerom na Komárno) AUTOBORS Vojtechovce: 16 € (24 km od okraja mesta, 39 km z centra) Čísla nie sú úplne presné, nejaké centy, možno euro tam lietajú hore-dole a už sa tiež nepamätám presne, ale cenové rozdiely približne súhlasia. Ešte sa pamätám, že NH pre Superb vo Vojtechovciach bola o niekoľko € nižšia ako v PIA pre Fabiu, to ma dosť zarazilo.Tak isto sú rozdiely aj v cene olejov (LL za 250 Kč asi nenájdeš, ale za 350-400 Kč už asi áno). Stačí si preštudovať toto vlákno od prvej strany, boli ty niekoľkokrát sumy z faktúr. Musíš totiž pochopiť, že to nie sú servisy Škoda Auto, to sú servisy súkromníkov (živnostníci, s.r.o., prípadne a.s.) ktoré sú autorizované ŠA ako značkové servisy, nakoľko spĺňajú určité podmienky. Do cenotvorby im ŠA nekecá, takže ak chce servis predávať liter oleja za 60 €, môže to tak spraviť. Je to len na nich či prežujú na trhu s takto nastavenou cenou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 4. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2014 ty musíš mít holt vždy poslední slovo "pravdy" a nasekat za 2,5 roku přes 1650 příspěvků ......tak to je třeba můj názor ! 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 4. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2014 dick, môje príspevku sú aspoň k veci, nie ako tie tvoje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 23. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2014 Ahoj čeká mě servisní prohlídka a chci s tím jít do autorizáku ať mě zanesou kilometry do servisky a neztratím záruku na motor, nebo prorezivění karosérie.. Ale zajímalo by mě jestli si můžu donést svůj olej a neplatit jejich předraženej? Filtr bych asi koupil od nich .. jde mě jen o olej.. A kolik tak vyjde servisní prohlídka na 1.6TDI? Aby mě nevezli rovnou do nemocnice jak se vyvrátím díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.