Jirka345 Vloženo 27. Březen 2013 Sdílet Vloženo 27. Březen 2013 Dobrý den, mám problém s teplotou motoru. Motor se ohřeje a ručička teploměru vyleze na provozní teplotu, vše je v pořádku. Motor je plně zahřát po několikakilometrové jízdě. Jakmile třeba vykvaltuji a ujedu 100 metrů, tak hned opadává a jakoby motor vychladnul za minutu. S tím souvisí druhý problém. Z ničeho nic mi přibyla chladící kapalina. Měl jsem jí na minimu a teď je na maximu. Všude na netu čtu o ztrátách a jak to spravit, ale to, aby přibyla jsem nikde nenašel. Nevíte co by tyto závady mohlo způsobovat? Ten ukazatel by mohlo mít na svědomí nějaké teplotní čidlo, ale ten přírůstek kapaliny mi je divný. Nemá to nějakou souvislost? (Jinak mi teď hodně často svítí kontrola elektroniky motoru, ale to už nějak neřeším, nikdy nebyl problém, že by něco nejelo a četl jsem, že je to obvyklá nemoc fábií, ale kdo ví třeba to má souvislost) Díky moc za odpovědi. Jirka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 27. Březen 2013 Sdílet Vloženo 27. Březen 2013 Ta ručička padne uplne alebo len trochu klesne. Po znovu štarte čo to robi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 27. Březen 2013 Sdílet Vloženo 27. Březen 2013 Jaký máš motor a netlakuje se ti nádržka na chladící kapalinu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 27. Březen 2013 Sdílet Vloženo 27. Březen 2013 předpokládejme, že když to dal na 1,2, tak má haťapku. Nepíšeš nic o venkovní teplotě, jak máš zaplé topení, na jakém máš stupni ventilátor, to vše to ovlivňuje. Já v tyto dny kdy je ráno kolem -5°C kdy jedu do práce, tak vyrazím, topení 0, ventilátor 0 nebo 1, po 3,5-4km mi to přepíná na LPG (netopím,aby se mi rychleji ohřál reduktor), v ten moment zapínám topení na plno, ventilátor na 2. Ustálení ručky mi dojde až tak po osmi km, páč to mám nahoru dolů (z kopce se ručka se posouvá směrem dolů). Po 14km mám ručku stabilně nahoře, nicméně zastravuji a vyzvedávám kolegu. Pokud na něj chvíli čekám, tak ručka jde automaticky dolů, pokud nechám topení na plno a ventilátor na 2 ... a to stojím, chladič se nochlazuje náporem. Takže to zhrnu, tvůj problém v případě HTP a okolní teplotě je naprosto nomální jev. Stoupnutí hladiny bych zatím také nepřipisoval žádný větší význam. Možná dilatace tam je Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka345 Vloženo 28. Březen 2013 Autor Sdílet Vloženo 28. Březen 2013 Mám 1.2 HTP 40 kW rok výroby 2003. Dneska jsem to zase pozoroval a má se to takto. Voda v nádobce byla kupodivu na stejné hodnotě jak při studenu tak při zahřátí, opravdu tomu teď nerozumím. Co se týče ručičky, tak ta neklesne na nulu jen trochu opadává. Vykvaltuji a za pár metrů již leze dolů. To dříve nedělalo. Nebo stačí abych stál na semaforech a než se rozjedu, tak je vidět pokles. Topím na: ventilátor na 2, teplota max., při delších cestách samozřejmě reguluji. Běžně jezdím kolem 20 km v terénatém prostředí, motor je teplý za chvíli. Jakmile se zahřeje stačí chvilinku jet na vykvalt a hned to leze dolů. Jako je to taková chyba nechyba, ale opravdu to dříve nedělalo. Přemýšlím a že by tohle dělalo čidlo se mi moc nezdá, ale to je jen můj názor. Kdyby měl někdo nápad co to může způsobovat, dejte vědět. A děkuji za předchozí odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 28. Březen 2013 Sdílet Vloženo 28. Březen 2013 Jinak mi teď hodně často svítí kontrola elektroniky motoru, ale to už nějak neřeším, nikdy nebyl problém, že by něco nejelo a četl jsem, že je to obvyklá nemoc fábií, ale kdo ví třeba to má souvislost a nebude za tou svietiacou kontrolkou motora problém s čidlom teploty?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 28. Březen 2013 Sdílet Vloženo 28. Březen 2013 Aj čidlo aj termostat by som dal nove stoji to par korun. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 28. Březen 2013 Sdílet Vloženo 28. Březen 2013 Podobný problém jsem měl teĎ nedosahoval jsem provozn teploty ani po 10 km , max. 80 a klečsalo to až na 70 a když jsem vykvaltoval , tak mi taky klesala teplota a dělal to termostat, vyměniljsem ho a O.K. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 28. Březen 2013 Sdílet Vloženo 28. Březen 2013 Přesně tak,vyměn termostat i čidlo teploty. Nejsou to tak hrozné částky a věřím budeš mít pokoj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.