Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Chlapi chěl bych se zeptat,přestali mi fungovat výdechy(mřížky v palubce nad rádiem)výbec mi z toho nefouká někdy slyším motorky jak zavrčí a nic mrtvo,klapky zavřené a nepustí to ven neví někdo v čem je zakopaný pes.Díky

  • 1 rok později...

Ahoj všem, chci se zeptat zda tu někdo neví jaký význam má blikání climatronicu po nastartování? A jestli krokový motor klapky rychlosti jízdy je V71? Zkoušel jste někdo ten motorek opravit?

Blikanie signalizuje chybu, napr. vadného motorčeka. V71 je kombinovaná náporova klapka a klapka recirkulácie. Ja som skúšal, ale môj je nenávratne preč, chyba v cestičke poťaku, takže zháňam nejaký iný motorček.

20220419_140522.jpg

Můžu poradit, jak sehnat levnější motorek klapky V71. Pokud tam máte servo BEHR jako jsem ho měl já, stačí koupit z nějakého mě neznámého důvodu výrazně levnější motorek klapky V68 a přehodit jen palec ze staré klapky V71 za ozubené kolo na servu V68. Držák klapky V71 použijete svůj původní, servo jde z něho lehce vycvaknout.

 

V68 https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q0819453e-servomotor-nastaveni-topeni-mahle-9701.html 

59b2be7a9d565_xl.jpg

 

V71 https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/8z1819453b-servomotor-nastaveni-topeni-skoda-19186.html

5579b60ed799d.jpg

  • 1 měsíc později...

Paráda mám behr řeším taky tuhle klapku, a díky poslednímu příspěvku nemusím kupovat tu předraženou. 👍👍

Tohle je velmi dobrý hint :D ale ještě lepší by bylo sehnat ten správnej poťák a jen ho přepájet, bohužel jsem ho hledal marně.

V 7. 12. 2022 na 13:05, miklisek napsal:

Můžu poradit, jak sehnat levnější motorek klapky V71. Pokud tam máte servo BEHR jako jsem ho měl já, stačí koupit z nějakého mě neznámého důvodu výrazně levnější motorek klapky V68 a přehodit jen palec ze staré klapky V71 za ozubené kolo na servu V68. Držák klapky V71 použijete svůj původní, servo jde z něho lehce vycvaknout.

 

V68 https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q0819453e-servomotor-nastaveni-topeni-mahle-9701.html 

59b2be7a9d565_xl.jpg

 

V71 https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/8z1819453b-servomotor-nastaveni-topeni-skoda-19186.html

5579b60ed799d.jpg

Jak jsi dostal dolu ten ozubenej pastorek ? Nějak nejde vykoumat jak se sundává.

Právě teď, Talla2xlccv napsal:

Jak jsi dostal dolu ten ozubenej pastorek ? Nějak nejde vykoumat jak se sundává.

 

IMG_20230127_172230.jpg

Tak už netřeba, někdy je přehnaná opatrnost zbytečná, chtělo to podebrat a trochu zabrat 😀

Přesně tak.... 😉 

V 27. 1. 2023 na 11:20, Černohorák napsal:

Tohle je velmi dobrý hint :D ale ještě lepší by bylo sehnat ten správnej poťák a jen ho přepájet, bohužel jsem ho hledal marně.

Sehnat se dá jeho číslo je RDC503052A

A koupit se dá.

https://cz.mouser.com/ProductDetail/Alps-Alpine/RDC503052A?qs=j%252B1pi9TdxUaVD4zRKg%252Bh9Q%3D%3D

V tejdnu zajedu do místního tv servisu možná je tam mají. Nebo ho objednají. Klapku mám v plánu opravit do náhrady. 

 

Ušetrím ti prácu a náklady. Tento poťák je síce podobný, ale odpor má 10k ohm. A ten originál je asi 4.8 alebo 5k ohm. Odkontrolované multimetrom.

V 28. 1. 2023 na 19:49, DoubleG napsal:

Ušetrím ti prácu a náklady. Tento poťák je síce podobný, ale odpor má 10k ohm. A ten originál je asi 4.8 alebo 5k ohm. Odkontrolované multimetrom.

 

V 28. 1. 2023 na 19:49, DoubleG napsal:

Ušetrím ti prácu a náklady. Tento poťák je síce podobný, ale odpor má 10k ohm. A ten originál je asi 4.8 alebo 5k ohm. Odkontrolované multimetrom.

No je to ale dost divný, protože výrobce dělá několik druhů, a všechny mají 10kohm. A všechny vyrábí pro automotive. 

https://tech.alpsalpine.com/e/products/category/sensor/sub/05/series/rdc50/

zkusím někde pohledat, kolik má ten poťák mít. 5K ohm může mít právě proto že je mrtvej.

Další poznatek zkusil jsem po prolezení různých fór vyčistit poťák, no ale v mém případě zbytečný cesty jsou vydřený, a to bude ten zásadní problém proč klapka klapala jak chtěla.

IMG_20230131_150701.jpg

Tak tak bohužel odchází nejlevnější součástka na celý klapce

 

  • 4 měsíce později...

Zdravím všechny, našel někdo z vás odtokovou trubku kondenzátu? Doplněno : IMG_20230624_190842.thumb.jpg.827178a91bea4c2e3c2b2b6b761355af.jpgOdtoková  trubka kondenzátu Rapid se nachází viz foto... Dnes mi vytekla voda na nohu u plynového pedálu, tak jsem hledal na stěně u trubek topení jako na Fabii2 a nic ...  Nepršelo, jen se používala klima, při čištění výparníku pod autem žádná loužička, tak předpokládám, že odtok je ucpaný, sic filtry měním kvalitní co půl roku... Díky všem za postřehy! Tom

Upraveno od tomtom
Doplnění

Mám za sebou výměnu pískajícího klimakompresoru Sanden za Denso, cca před rokem. Klima je tichá, ale ten klimakompresor ze sebe mirně rosí nějakou mastnotu (chladivo?). Stalo se to někomu? Asi mě v AS s klimou budou mít zase 😳

Upraveno od tom01

  • 1 měsíc později...

Byl jsem v servisu na výměnu kompresoru a klima chladiče. Mechanik mě říkal že Rapid tedy klimakompresor nemá elekromagnetickou spojku. Že to má až Scala. Tedy že když v autě vypnu klimu tak ji nevypnu a kompresor jede dál. A někdo další na můj dotaz jak tedy dojde k vypnutí klimatizace že tam je nějaký trojcestný ventil. Se mě ta tvrzení nezdají ale nevím jak je to u rapidu dělaný. Můžete mě prosím poradit, osvětlit? Díky

Už od dob F1 je kompresor plynule regulovatelný a vypnutí AC se děje snížením aktivního objemu kompresoru na cca 2% a tím dochází k odstavení chlazení.

Takže jestli jsem to pochopil správně tak i když klimu v autě vypnu tak kompresor jede stále stejně.  " snížením aktivního objemu kompresoru" je že se příškrtí přívod chladiva?

Jestli se doposud používá stejný systém, tak takto je to u Fabie I:

 

kompresor.thumb.JPG.47887aa2cc1321ff3791d43fd28eb554.JPG

 

  • 4 měsíce později...

Tak po téměř 11 letech provozu auta, první větší investice. Popravdě jsem nemyslel, že budu řešit climatronik a jen doufám, že bude na pár let pokoj. Takže sporadická závada polohovací teplotní klapky V68 a závada V71 - ovládací motor tlakové klapky. V létě se mi zdálo, že auto nechladí jak má. Od podzimu se občas stalo, že topení šlo úplně naplno. Nebo to někdy půl cesty netopilo. Zjistil jsem, že stačilo zastavit, zhasnout motor, znovu nastartovat ( prostě znovu otočit klíčkem) a klapky se zase dostaly tam kam mají. Ovšem listopad a prosinec už jsem jezdil tzv. na tankistu. Všechna skla v autě se neustále mlžila. Větrák naplno a jen na sklo a odmlžil se jen proužek dole. Minulý týden jsem s tím byl v servisu, výměna obou servomotorů za originální je docela raketa, ale vzhledem k přístupu radši originál. Auto 2 dny v servisu, rozborka palubky na prvočinitele. Ale zdá se, že vše funguje jak má a nikde nic nevrže a neklepe.

20240112_130415.jpg

A cena té opravy? 

Bez pár drobných 16 tis.

Tak hlavně jak píšeš že to funguje, nevrže a neskřípe.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.