Přejít na obsah

2.0 TDI PD 103 kW - optimální otáčky


Doporučené příspěvky

Ahoj, 

 

mám O II s tímto motorem a zajímalo by mě jaké jsou optimální otáčky motoru resp. jde mi o to, jaké nejnižší otáčky můžu držet, abych nekurvil motor, převodovku nebo setrvačník. 

 

Standardně se snažím udržovat otáčky nad 1500, podle zvuku by motor snesl i nižší, okolo 1200, ale říkám si, aby něco netrpělo. Samozřejmě při zrychlení podřazuji a snažím se zrychlovat z otáček okolo 1800-2000.

 

Nejhorší je to ve městě, kdy 4ka je moc málo a trojka zbytečně moc...

 

Jaký na to máte názor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DSG člověka naučí, jak nízké otáčky motor ještě vydrží. :D

Ve městě jede na 4 a asi na 1200 otáček. Jakmile se dotknu plynu, tak jde na 3 a zrychluje. Pokud jde jen o udržování rychlosti, tak nízké otáčky nevadí, pokud je to ale do kopce, nebo je třeba akcelerace, musí se adekvátně podřadit. Člověk to pak vycítí, alespoň tak nějak si to pamatuji s manuálem. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové prosím bez urážky.Odpovím trochu specificky....

Co jsou optimalní otáčky?? Jak to někdo může určit ??

 

Chlapi přemyšlýte vůbec???

To že někdo napíše 1500 ot/min ,tak budu jezdit  tak?? Co zatížení auta?? Je jasný že na to působí zátěž,pneumatiky,kondice motoru,turba,spojky...Když je motor vytahaný a bude jezdit na oněch 1500ot/min , tak mu víc ublíží!!! ( dvouhmota nebude stíhat tlumit vybrace motoru a bude přenášet i na převodovku ) Rozdíl a funkci dvouhmoty a jednohmoty snad nemusím psát.

Další věcí je že když budete motor zbytečně šetřit,tak odděláte turbo...to že se píše jednou za čas protahnout,ale jak?.Není protáhnutí stejne na 3 rychlostní stupen,natož na 4,5,6..

Nikdy jste si nevšimli že auto jede jinak na zimních a jinak na letních?? Včetně oněch otáček!

 

Proto pánové tvrdím....Jen velmi špatný řidič se může ptát na takovou hovadinu...každy motor je jinak jetý a kdo to neumí poznat citem co a kolik otáček auto potřebuje v závislosti na dané vlastnosti jízdy,tak hurá servis zas vydělá....

 

A nakonec co takhle manuál?? Není tam nahodou napsano že se ma jezdit a přeřazovat v rozmezí od 1700 - 2500 ot/min!!!

Už i škoda auto má napsáno rozmezí a proč asi??? že by co řidič jinak jetý auto??? Pak se divíte proč někomu něco odejde a proč?? když on to auto tak šetří a je na něj opatrnej....

 

Sorry ale někdy mě takový to otázky prostě dostanou.To je jak otázka " Kdy mám přeřadit s 5 stupně na 6 stupeň "

 

PS: DSG není manuál...! nemůžete srovnávat !

Editováno: , autor: Klon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

souhlasím s tím, že nejde říct co je optimální. Spíš mi jde o zkušenosti těch uživatelů, kteří konkrétně s tímhle motorem něco najezdili. 

 

Že se to motoru nelíbí poznat dokážu, ale dvouhmota nic neřekne. Ve finále mi jde o to kdy se dvouhmota začíná kurvit a kdy to ještě zvládá v pohodě. Nejde mi o nejnižšší spotřebu za cenu zkurvenýho setrváku. 

 

O šetření motoru tu nikdo nemluvil. 

 

Myslím si o sobě, že jsem dobrý řidič, ale nejsem automechanik ani inženýr, který to auto vyrobil. Nevím jaký zatížení, jaký otáčky snese dvouhmota a na co je stavěná, proto se ptám. 

 

Co píšeš o manuálu je sice krásný, ale to mi snad nechceš tvrdit, že jezdíš jen v rozmezí těchto otáček?!

 

Mno a otázka nebyla mířená na šetření vozu jako celku, že s tím budu jezdit jak posranej, ale jaký jsou minimální otáčky auta, který jede stálou rychlostí po rovině...

 

Myslím, že je zbytečný tady psát, že každej co se na něco (podle tebe blbýho) zeptá, je hned kretén co neumí řídit auto...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klon: Neviem, ci to plati aj o CR, ale keby som sa mal riadit tym, co mi nuka poradca radenia (v manuale je napisane, ze sa nim mam riadit), tak mi spod kapoty vyskoci motor...chce to uz pri 50ke 5ku! Takze to by som ako vzor nedaval. 

 

Vychadza mi z tvojho usudku, ze asi 80% populacie nevie soferovat a ostatni su nedosiahnutelni Bohovia soferskeho neba. Nechapem tvoje rozculenie, ak sa potrebujes riesit komplexy, tak si zaplat hodiny boxu.

 

A spat k teme. Jazdi tak, ako to citis a bolo napisane hore. Pokial nebudes tlacit na pilu pri zrychlovani od 1200 a radsej podradis, tak sa autu nic nestane. Pokial budes steklit na rovine plyn na 1500 ot., tiez sa autu nic nestane. Ked pocujes, ze auto vyslovene duni a strpa, vtedy treba podradit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...