Přejít na obsah

Proč se spínájí ventilátory chlazení?


radhola

Doporučené příspěvky

Všechny zdravím a prosím o radu,

dnes se mi dvakrát stalo, že po ujetí cca 4km se po vypnutí motoru spustily ventilátory chlazení v motoru. Jel jsem pomalu po městě, venkovní teplota 12 C. Je do divný,proč to ......................

 

Suberb II 125 kW,2010

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravím kolegové, jsem čerství majitel superbu 2,0 TDI 125kw 2011. Již dvakrát se mi stalo, že při vypnutí motoru mi běžely sahary a to i přesto, že teplota motoru byla velice nízká. Poprvé mě to dost zaskočilo, ale protože jsem pospíchal a nevěděl co s tím, tak jsem znovu nastartoval a hned chcípnul a sahara již neběžela (motor byl studený). Včera se mi to přihodilo opět a tak jsem zkoušel čekat, kdy vypne. Bohužel jsem po 2-3 minutách ztratil trpělivost a opětovně nastartoval a chcípnul (motor již byl zahřátý). Kde by mohla být příčina? teplotní čidlo? díky za radu Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@CentriFUGA a tak to má být. Ne, že si na ježdění kolem komína koupím diesel s DPF a pak se divím, že je plný a musí se měnit. Abych pak zjistil, že na to vlastně ani nemám, takže ho prostě vykuchám a metu saze jak lokomotiva po městě sem a tam. Ale za to může přece výrobce, že ano...

 

@Pavel T abys pak nedopadl jako @Adolfmozny, který, chudák, špatně zvolil motorizaci, odešel mu DPF, tak ho vykuchal, protože neměl na nový peníze a navíc má pocit, že to jeho chyba není. Tak se denně uspokojuje alespoň stalkováním mých příspěvků a klikáním mínusů, aby sám sebe přesvědčil, že za to můžu vlastně já :) 

 

PS: Tak pojď Ádo, už jen jeden a máš první 100!

Editováno: , autor: janmatejicek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moj nazor je, ze ak sa s autom jazdi ako ma, tak je DPF v pohode (myslim, ze nafta je primarne urcena na dlhe trasy, mimo mesto). Osobne som proti akemukolvek zasahu to DPF, vratane jeho 'vykuchani' :) ...U mna aktualne 275 000, povodny DPF, priemerny rocny najazd  50t (teraz uz menej),  80% dialnica a mimo mesto, ani raz nezasvietila kontrolka na palubovke. Je pravda, ze diagnostika hlasi uz nieco cez 180 ml popolceka (jednotku si presne nepamatam), ale zatial ziadne problemy neboli. Pozeral som na nete cenniky noveho DPF a pohybuju sa okolo 350-400 € (2,0 TDi 125kw), potencialne 'cistenie' roznymi firmami, kde sa cena pohybuje okolo 200-250€. Je to na kazdom, akurat je otazna kvalita, ci uz cistenia, alebo 'noveho' DPF... Kazdopadne, zatial nemam dovo riesit. Klop klop :)

 

@Pavel T na tvojom mieste by asi nezaskodilo sa s autom trochu 'previest' po dialnici pripadne mimo mesto, myslim, ze aj v navode na obsluhu to je, akurat je to uz spojene s vystraznym znamenim na pristrovke, ak sa nemylim. Este dobre vediet, ze ak bezi regeneracia, tak su mierne zvysene otacky na volnobeh a z vyfuku naozaj ide citelne viac tepla :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://www.autorubik.sk/clanky/ako-funguje-filter-pevnych-castic-dpf

 

Škoda, Seat, VW: Regenerácia (čistenie) DPF prebieha v niekoľkých režimoch. Bežne prebieha čistenie bez vedomia vodiča - toto zabezpečuje riadiaca jednotka motora. Ak nastal stav, kedy riadiaca jednotka sama nedokázala DPF vyčistiť z dôvodu častého prerušovania atď., je vodič informovaný kontrolkou na prístrojovom paneli, aby absolvoval jazdu na minimálne štvrtý rýchlostný stupeň a udržiaval motor v otáčkovom rozpätí 2000-3000 ot/min po dobu, kým kontrolka nezhasne. V prípade ak vodič nerešpektuje kontrolku, ktorá ho vyzýva k regenerácii DPF, je vozidlo po prejdení určitej vzdialenosti uvedené do núdzového režimu. V takom prípade je vodič nútený navštíviť servis, kde je regenerácia vykonaná pomocou diagnostického prístroja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

děkuji všem za info, jsem teď moudřejší. Před Superbem jsem měl BMW x3 a tam se regenerace filtru řešila asi jinak. Kdyby se k tomu ještě rozsvítila kontrolka dpf na palubce, tak by to bylo jasné hned. Máte pravdu hodně nalítám po městě, ale nemám problém ho provětrat na dálnici. 

Jinak se omlouvám za založení nového tématu. O víkendu jsem si pročítal celé sekci k superbu víc jak 3 hodiny, abych nasbíral nějaké info, ale tohle jsem prostě přehlédl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nie, zle to chápeš.

Zanesenie vypočítané máš 12,95g. Je tam ešte skutočné zanesenie podľa G450.

Akonáhle vypočítaná, prípadne skutočná hodnota prekročí tých 21,93g spustí sa regenerácia.

Ešte tám chýba hodnota, ale tú z hlavy neviem, po prekročení ktorej sa rozsvieti kontrolka DPF. Tá svieti do tých 40g. Keď hodnota zanesenia ( tá kde máš 12,95g) medzi 40g a 45g auto pôjde v núdzovom režime.

Zanesenie nad 45g je už kritické a podla servisného postupu je nutné filter vymeniť. Nepôjde pustiť ani regenerácia.

Do 40g zanesenia ide pustit regenerácia cez diagnostiku pri stojacom a idúcom aute.

Pri zanesení 40g-45g iba pri idúcom.

 

Celkové zanesenie má názov objem olejového popolčeka.

 

(TOTO PLATÍ PRE CR IIgen. PRE PD JE TO ÚPLNE INÁČ, ale princíp ostáva rovnaký)

 

Editováno: , autor: imo17
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...