Přejít na obsah

Zadní náprava - kliková a víceprvková


Pawouk

Doporučené příspěvky

Já jsem si před tím dělal geometrie na svých autech sám, nebo mi to kluci udělali gratis, když nebyl čas. 

Mě zajímala reálná cena nákladů na údržbu obou náprav při běžném nájezdu 20tis rok za dobu pěti let.... (100tis) a ne smůla :kol-95:

. Argument nízkých nakládá na údržbu slyším od všech kdo v nich rozdíl nepozná,ale nikdo raději ve finále cenu neřekne protože je směšná za dobu 5let /100tis km.... A při 200tis km náklady s porovnanim ostatních spotřebnich věci a že jich není málo je nic. 

Jediný přínos to má pro výrobce automobilů.... Pro konečného spotřebitele těžko.

Vlečná je o komoromisech při nastavení která ovlivňuje mraky jiných parametrů a to se zatím povedlo přijatelně na pár autech mezi které škodovka nepatří, aby to fungovalo ve všech režimech jízdy. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co chce typický zákazník, který horko těžko schrastí peníze na splátky úvěru, slyšet a říkat raději? Jak chce výrobek prezentovat výrobce? Jako ekonomicky a politicky motivovaný krok odlišení auta, které musí zákonitě mít svou pozici levnější alternativy k VW?

 

Takže je lepší se trochu obelhávat. Třeba jako - běžný člověk jednoduchou nápravu nemá šanci poznat. Jednoduchá náprava je lehčí a strašně náročná na údržbu. Do RS a nejsilnějších motorů se to montuje vlastně jenom kvůli egu zákazníka. My bychom nejradši ani víceprvek nevyráběli.

 

Mně v dané věci vadí jen jedna věc - nemožnost volby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Typický zákazník, který nemá peníze, by si velmi pravděpodobně vybral torzku. Je totiž levnější na nákup i provoz. Prakticky to bylo vidět u O2, kde stál takový zákazník u staršího auta před volbou utratit tisíce za servis nápravy, nebo utratit tisíce za předčasně sjeté pneumatiky. Pokud mu někdo nabídne nápravu, o kterou se nemusí starat, jeho volba bude jasná.

 

Nedělám si žádné iluze o tom, že torzka v O3 je nařízení z VW nebo potřeba uspořit. Na druhou stranu multilink v O3 je taky docela hlučný a Octavia je především velký rodinný kombík, nikoliv zábavné auto. Pokud ho někdo s tímto záměrem kupoval, pak se asi spletl.

 

Jestliže tady tvrdíte, že v O3 rozeznáte víceprvek od torzky, pak určitě jste v menšině. Většina zákazníků ani netuší, jakou nápravu to auto má.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobní zkušenost s multilinkem:

- O2FL, najeto cca 180 kkm, žádné dodatečné náklady při geometriích (párkrát) za nějaké údajně "zarezlé" komponenty nápravy,

před ní ní O2 cca 100kkm - take žádné náklady za údržbu multilinku

 

- teď opět na O3FL multilink, stejná zkušenost (obě 1.8 TSi)

 

- hlučnost vyšší než u vlečené? To je nesmysl... Ale obě auta byla/jsou L&K, tak nevím, zda-li nejsou lépe odhlučněna...

 

- a to že to nikdo nepozná?

Vždy, když jsem přesednul do jiné jednodušší verze Octavie s jednoduchou nápravou, poznal jsem, že je něco jinak, párkrát jsem to i popsal. A rozhodně to nebylo tím, že by byla vlečená byla tišší [emoji4]

 

Chápu ale, že to může být zkušenost řidiče, který je na multilink zvyklý, obráceně to tak být nemusí hned...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diametrální rozdíl i v slabé motorizaci.

Soukromou mám 1.6 TDI OII FL a firemní OIII 1.6 TDi

 

Když ponechám bokem to že v OIII je krom hluku od silnici i mnohonásobně víc slyšet motor v kabině. Tak OIII sedí mnohem hůř, při vyšší rychlosti na klikaté a kopcovité silnici prostě nesedí tak jistě hůř kopíruje povrch. Nerovnosti v zatáčkách auto rozhodí (o2 ne) nehledě na chování v dlouhotočivých zatáčkách. Nevíte kdy jste s vlečkou na hraně, auto je poměrně nedotáčivé a nedá se v zatáčce utáhnout. Když v O2 přišlápnete plyn v zatáčce, tak auto se ještě víc přilepí k silnici OIII vás tak maximálně pošle do škarpy.

 

OII je o proti OIII s vlečkou mnohonásobně hravější auto a dle motorizací co používám je jasné že nejsem závodník. Přes to z OII na OIII přecházet nebudu kvůli komfortu, je to jak přesednou do fabie. OII je úplně jiná třída komfortu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@15degren Částečně subjektivní hodnocení, i O3FL může mít multilink, takže tvůj závěr by měl být s touto výhradou

 

K tomu hluku v O3FL - když jezdíš s TDI, tak je to jasné, ale já jsem měl také v O2FL větší ticho, bylo to dáno především SunSafe skly, motor jsem neslyšel stejně jako nyní (1.8TSi). Ale pravda, i v nynější O3FL je hlučnější než O2FL (ve stejné výbavě a motorizaci) 

 

Ale jinak souhlas, a když to vezmu statisticky, tak (s nadsázkou) tvrdí, že je multilink zbytečný obvykle ti, kteří ho nemají nebo nemají větší zkušenost ? Jako zkušenost ale moc neberu to, že si s tím někde párkrát zajezdili. nebo jen vyzkoušeli, nebo jezdili na něm na jiném autě. Ale ono to tak bývá (historicky vzato) i s jinými technickými vymoženostmi v autech, které dnes již bereme jako naprostý standard.

 

Pro mě osobně je to, že Škoda u O3 opustila standardní montáž multilinku jen nesmyslný tlak koncernu na snižování nákladů u tohoto auta, to bylo již mnohokráte diskutováno. O3 je "potrefena" nejen v tomto, jen doufám (viz diskuze v jiném vlákně), že nová O4 se těmto úsporným koncernovým excesům, tak markantním u O3 již vyhne. Tím mám na mysli nejen multilink "jen pro vybrané motorizace", ale také úroveň interiéru a hlučnost, kde opravdu na tom O2 byla ve srovnatelných modelech a motorizacích výrazně lépe!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě hlavně komfort provozu auta- hluk od silnice- kvalita vzduchotechniky, standardní zvukové soustavy a odhlučnění motoru, má OII mnohem blíže k SIII nežli k OIII. Ono ostatně když započítáme inflace a snížení kupní síly peněz, tak ceny v zásadě opovídají. OIII ve standartu s 1.6 TDi je dnes podobně dostupná pro průměrného člověka, jako byla fabia II v roce 2009. Takže ono vlastně za ty prachy dostáváme pořád podobné auto.

 

OIII v klasické výbavě s vlečkou zkrátka spadlo o třídu níž, nemá si smysl nic nalhávat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Amen. Protože náběh OIV bude až po vrácení aktuálního CNG kusu, zažiju přechod na 1.6TDI/85kW. A musím říct, že budu hodně napnutej, jaké budou dojmy. Jednak motorově, ale hlavně s podvozkem. Už jsem měl TDI předFL a teď bude přechod na vlečenou nápravu, ale rozšířenou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím. Mě přijde podvozek O3 1.8TSI DSG 2014 prostě od počátku hlučný. Není to žádná hrůza, ale ticho si představuji jinak. Pokud bych měl prioritu tichý a velmi dobře odladěný podvozek, asi bych dal přednost Golfu Variant, Touranu nebo Passatu.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@j57 Od r. 2014 došlo k FL, takže já se vyjadřuji k faceliftové verzi MR2018. Navíc s DCC, ale nevím, zda toto to může nějak ovlivnit, jízdu určitě?

 

A já tedy nic od podvozku neslyším, tedy nic podstatného, za co by mohl multilink, když vynechám hluk pneumatik... Ale je to celkově hlučnější, než byla O2FL, to už jsem se zmiňoval, ale určitě ne hlučnější, než současná O3FL s vlečenou nápravou. Ty jsem párkrát měl jako náhradní vozidlo (1.6 TDI, 1.5TSI), a moc se mě to nelíbilo. K předFL se nedokáži vůbec vyjádřit, nemám zkušenost.

 

S tou citovanou O3 1.8TSI DSG 2014 jezdíš tedy ty? Kolik s tím máš najeto, myslím osobně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@omicron Jedná se o rodinné auto, najeto téměř 80tis. km. Jezdím s ním od nákupu 2014 řádově 1x týdně různé trasy, pochopitelně nemám tušení jaký podíl z najetých kilometrů jsem najezdil osobně já.  Nejvíc je slyšet hluk pneumatik, odhlučnění je spíše podprůměrné. Příčné nerovnosti jsou slyšet podobně jako s O3FL 1.5TSI DSG se kterou mám najeto cca 2500km různé trasy. Možná je to odlišnými tlumiči, které se v průběhu výroby O3 postupně měnily, každopádně komfort se mi zdá nepatrně lepší u O3FL. Jezdím svižně, nicméně jízdní vlastnosti podvozku na limitu nehodnotím, protože tímto způsobem ani s jedním autem nejezdím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@j57Jasně, ono to bude celkem špatně vše srovnatelné, protože jak už psal @Martab, jsou tu asi i různé verze tlumičů, já mám podvozek adaptivní (DCC), díky kterému celkový komfort jízdy určitě lepší i s 18" pneu než u O2FL, kde byly jen 17". Nicméně podvozek se mě zdá stále docela tichý, a to s 1.8TSi slyšíme v autě zcela všechno, i to, o čem řidiči s TDíčky ani netuší ?

Hluk od pneu (a aerodynamický hluk) potvrzuji, to je známá věc.

 

Ale opravdu žádný nadstandardní servis víceprvkové nápravy, jak jsi psal výše, nic takového. A to ho mám již na 3. autě. Dnes jsem byl v servise (drnčí mě něco na stropě, který byl dole po opravě krupového nadělení), ptal jsem se na to vedoucího servisu - byl docela překvapen a potvrdil mě, že nic neví o "...zákaznících s ML u starších aut s volbou utratit tisíce za servis nápravy...". Také jsem zavolal známému, který od mě bral jednu z mých O2 s ML, má teď kolem 200 kkm, a dělal jen běžné geometrie... Tak fakt nevím, zda-li mám štěstí ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když ponecháme bokem jízdní vlastnosti tak co se týče komfortu...

Oni museli šetřit výrazně i na zvukové izolaci. Zkuste si někdo projet OII s 1.6 TDI a OIII s 1.6 TDi. V O2 ten malý nafták vůbec neslyšíte, přehluší ho ve 120 aerodynamický hluk. V OIII máte pocit že vám pod kapotou bublá 5L disel z traktoru. Naprosto vše je slyšet od zadních i předních kol. To není jen problém toho že je v zadu vlečka. Já nejsem odpůrce dieslu, mám rád jejich průběh a vyhovují mi na jízdní styl. Ale pokud bych kupoval OIII pro osobní používání, o ničem jiném než o benzínu bych ani na chvíli neuvažoval.

 

Ono je dobré taky vědět, že u OIII výrazně ztenčily průměrnou tloušťku plechu v kombinaci se šetřením na zvukové izolaci, jsme tam kde jsme.

 

Ona už OII s horšíma gumama trpěla s hučením od zadních kol natož u OIII s horším plechem a vlečkou se to samozřejmě umocnilo. Věřím že kdyby si někdo dal tu práci a nebo mu nebylo líto sypat další prachy do nového auta, tak izolační hmota pod sedačky a do podběhů ideálně i do dveří, udělá z OIII podstatně lepší auto, ale proč to není nabízeno z výroby ? Většina lidí samozřejmě nechce nechat rozlepit půlku nového auta kvůli ilzolaci... Rozhodně do toho nebude cpát prachy někdo kdo si kupuje jednu z nejlevnější variant OIII... 

 

Jak jsem napsal, než si kupovat nadstandardní OIII a nechat si do ní dodělat zvukovou izolaci, tak už radši koupím základní SIII....

 

Si nemůžu pomoc, ale v základní výbavě nevidím důvod proč si za OIII připlácet a nejít do FIII, která nabídne skoro to samé, jen s méně prostorem... Scala důvod koupě OIII v základu zcela zabila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych se na to podívám okem z roku 2012/3, kdy  O III byla představena a  začala se vyrábět a vynewchal bych hodnocení typu - po bitvě každý generál.  v Roce 2012, kdy O III přišla  stálo provedení LB 350 tisíc. v tomhle světle vůbec nechápu nářky na klikovku, protože to bylo období, kdy by automobilový průmysl na dně, takže výrobní cena byla prioritou. Jo, že se po zotavení  a FL pokračovalo dál  je druhá věc, ale když se na to podívám očima  firmy/podnikatele, který maximalizuje svůj zisk. Vždyť ty  O III se prodávaly a prodávají jak housky na bežícím pásu a zákazníkum je evidentně fuk, co tam je za nápravu, tak proč něco měnit? a s hlučností? vždyť ty motory jsou mnohem tišší, takže člověk víc vnímá aerodynamický šum  při jízdě a ten není subjektivně tak "libozvučný" jako zvukový projev motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš benzín tak určitě zvuk motoru ok, ale zkus se projet v naftě, to je opravdu neskutečná prasárna. V OII nafta v provedení CR opravdu problém nebyla v OIII se to nedá poslouchat.

 

Samozřejmě tu neřeším že byla krize a tlak na ceny atd. já jsem to psal taky. Jen poukazuji na to že přechod z OII na OIII může být dost nepříjemný. Je dobré aby zákazník věděl  že nekupuje nástupce OII ale spíš vylepšenou fabii. Scala má sice nápravy ještě horší, ale v konečném důsledku to už není takový rozdíl. Právě proto bych spíš dnes volil scalu s benzínovým motorem a lepší výbavou, konečný komfort bude pravděpodobně vyšší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nasel jsme diskuzi na brisskoda :-)

https://www.briskoda.net/forums/topic/435146-octavia-road-noise-is-really-that-bad/

 

mrknete na Skipan : Back in 2010 we decided to swap our 5 year old C Max and the Skoda Octavia estate was at the top  ….   octavia  II z 2010 - hlucna :-)

a dobrej je Gabbo :-D  post I had a BMW 3series (now gone) & Mk3 vRS.  ….

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...