Leden 1, 201411 r Zajímalo by mě, jak je možné, že dnes řemen tolik vydrží. Je ten řemen o tolik kvalitnější anebo jednoduše tu záruku protáhli? to Pawouk: neměl by jsi prosím ještě takovou to přehlednou tabulku pro benzinové motory?
Leden 1, 201411 r Měl, ale nečekej od toho nějaký zázrak, některé benzínové motory totiž nemají stanovenou dobu výměny (např. 1.4 16V, jak tady upozornil Libero).
Leden 1, 201411 r Díky. To je fakt zajímavý, že zde jsou pouze 3 motory a že u 1,4 16v (asi i 1,6 16v) není uvedena horní hranice a je v příručce pouze kontrola po 30T. Mohlo by se tedy říci, že pokud bude řemen bez viditelného poškození, tak by snad měl vydržet min. 200T, ale zřejmě i o dost víc.
Leden 1, 201411 r 1.6 16V 77 kW má řetěz, který nemá předepsané výměny ani kontroly. 1.4 16V měl u FI předepsanou kontrolu v 90 tkm a pak kontroly každých 30 tkm. A takto by to mělo být i u novějších 1.4 16V 63 kW. A je to i uvedeno v servisní knížce. Chybí tam ovšem z mě neznámého důvodu nejčastější motor 1.6 MPI 74 kW / 75 kW. Přesunul jsem to.
Leden 1, 201411 r tak duležitý to je pro servis, aby ti to zkontroloval, tebe to nějak nemusí zajímat... zajímalo by mě- pokud při 90t km řekne servis- řemen OK, netřeba měnit a on se při 98000km roztrhne a kousne se motor, kdo to bude platit???
Leden 1, 201411 r Kdo by to tak asi platil? No budeš to platit sám. Žádný servis ti totiž nedá na to potvrzení, že se něco po 90tis km něco takového nestane.
Leden 1, 201411 r jo parada.. a v kolika km se ty rozvodz vubec mění, ?? Máte někdo zkušenosti, kolik vydrží??
Leden 1, 201411 r Pawouk: 1.6 16V 77 kW má řetěz, který nemá předepsané výměny ani kontrolyAni nějaké ložiska nebo něco podobného? A vodní pumpa, která se mění při výměně rozvodů, je u 1.6 věčná?
Leden 1, 201411 r Ehm, nic z toho není věčné... Bavíme se tady o výrobcem předepsaných výměnách, či kontrolách. A ani u předepsané výměny řemenu není nikde nařízeno vyměnit vodní pumpu (i když většina lidí to z pochopitelných důvodů nechá vyměnit současně). A například v mé servisní knížce k OII FL je u motrů TDI PD předepsána výměn řemenu po 150 tkm a napínací kladky až po 300 tkm... Já nikde netvrdím, že se takto má postupovat. U motoru 1.4 16V 74 kW jsem to včetně vodní pumpy nechal vyměnit po 90 tkm.Co mám zkušenost, tak vodní pumpu u řetězových rozvodů lidi mění až s ní nastanou problémy (většinou začne téct). Nebo ty na autě preventivně měníš třeba ložiska kol?
Leden 1, 201411 r napr ja som mal rozvody prvý krat menené na motore 1.4 16V 63kw pri 150tkm a teraz mám niečo cez 189tkm a plánujem ich vymeniť pri 240tkm poprípade ich dám pri ďalšej výmene oleja skontrolovať. Myslím že tých 90tkm je rozmný počet km kedy to dať vymeniť. PS: poznám jednu octaviu I 1.6i 74kw ktorá má nabehaných okolo 280tkm a má pôvodný remen a aj pumpu.
Leden 1, 201411 r ok, no mně jen šlo o to jestli to radši vyměnit při 90t km nebo ne.. no uviidíme, zatím mám 30t km čas kolik prosimtě stála ta vyměna rozvodů??
Leden 1, 201411 r Aha tak to se omlouvám, domníval jsem se že to má řetěz. Tak v tom případě je to slušný výkon těch 280t.km
Leden 2, 201411 r Pawouk: 1.6 16V 77 kW má řetěz, který nemá předepsané výměny ani kontroly Ani nějaké ložiska nebo něco podobného? A vodní pumpa, která se mění při výměně rozvodů, je u 1.6 věčná? Vodní pumpa u 1.6 není poháněna rozvodovým řetězem, ale drážkovým řemenem.
Leden 19, 201411 r Dlhe trasy, nie caste startovanie vydrzi remen dlhsie. Tak sa zariadte ked chodite len do teska na nakupy tak by som to nepretahoval. Ja som nenil na 120tkm a este by v pohode vydrazal. Ale preco riskovať. Upraveno Leden 19, 201411 r od atlan
Únor 12, 201411 r hoi, zkusim to tu oživit- v kolika km jste měnili rozvody na 1.4 63kW, případně kolik to stálo? dikec
Únor 14, 201411 r Přítelkyně Seat s tímhle motorem 5100kč v autorizáku včetně pumpy, řemenu alternátoru a servisní prohlídky v 90tkm...olej vlastní - neni v ceně
Září 6, 201411 r Z vlastnej skusenosti odporučam vymenit pri 90 000km! Pred dvoma dnami po zastavke pri motoreste sa mi rozsvietila kontrolka chlad. kvapaliny,po doliati a nastartovani zistený unik chlad.kvap- pod autom mláčka. Po konzultacii s mechanikom som ešte spravil ešte cca. 200km, dolievanie destilky každých 30-40 km. Minul som asi 5l destilky. Nasledne v servise zistena roztečene vodne čerpadlo, poškodena napinacia kladka, na jednom mieste trochu nalomeny remen. Samozrejme kompletna vymena rozvodov + čerpadlo. To všetko pri 102800 km. 1,4 16v 63kW
Září 6, 201411 r taky si myslim ze pokud auto denne jezdi a auto je stare 3-4 roky tak se nemusi menit po 90t km.. ale tak necham to na mechošovi at on rekne..
Září 7, 201411 r podľa všetkého rozhoduje fakt len to či je už niečo opotrebované a proste či už vyzuálne remene sú poškodené a treba ich vymeniť poznám jednu Octaviu 1.6 AKL ktorá má najazdených niečo cez 250tkm a má original rozvody mám taký pocit že pumpu mal menenú jeden krát. Inak mne sa zdá že tie remene podľa všetkého vydržia viac ako slávne doživotné reťaze. (jasne že nie nejaké lacne ale od známych výrobcov).
Září 7, 201411 r první jsem měnil při 135000 a další nedávno po 272000km. V obou případech byli, dali se to tak napsat, "jako nové". Řemeny bez jakéhokoliv porušení čí náznaku....
Prosinec 11, 201410 r podle sm 50 by se mely rozvody menit pri 120t km nebo 10 let... blby je vyssi cena, kolem 10t vcetne práce, ale skoda economy servis ma nabidku kolem 7500kč, ale jen u aut starsich 5 let..
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.