Srpen 22, 20196 r Byl to planý poplach. Auto standartně neparkuji v garáži a po udělaných rozvodech jsem ho tam startoval s otevřenou kapotou a staženými okny. Víc se to tam rozlíhá. Takže jsem zbytečne plašil. Venku to má standartní zvuk.
Srpen 29, 20196 r Ahoj, mám na vás dotaz. Před týdnem mi v autorizovaným servisu měnili rozvody na fabce 1.4 16V 63kW s tím, že pumpu nechali starou, že prý byla dobrá. No najel jsem s tím 500 km a začala se ztrácet chladící kapalina. Tak jsem jim tam auto zavezl znovu a řekli mi, že musí vyměnit tu starou vodní pumpu, že teče. To mě docela naštvalo, ale co jsem už mohl dělat... Vyfakturovali mi jenom chladící kapalinu, destilku, práci a vodní pumpu s tím, že řemeny normálně sundali a potom je tam znovu nasadili. Můj dotaz je jestli je to v pořádku, že použili znovu ty "500 km starý" řemeny, jestli se tam neměli dát znovu nový řemeny. Omlouvám se za možná blbý dotaz, ale autům rozumím jak koza petrželi...
Srpen 29, 20196 r Klidně mohli použít i 90 tisíc kilometrů staré rozvodové řemeny - pokud byly v pořádku. Výrobce výměnu nepředepisuje, jen kontrolu po 90 tis. km a pak už po každých 30 tis. km.
Srpen 29, 20196 r řemeny jsou ok. Ale šrouby nejsou úplně ok. Ty řemeny jsou téměř nezničitelné, rozvody zkolabují buď kvůli rozpadlé kladce, nebo střiženému šroubu.
Srpen 30, 20196 r Díky za odpovědi, no šrouby prý použili ty "500 km starý", že jim nic nebylo. Tak doufám, že vše bude OK.
Srpen 31, 20196 r V 30. 8. 2019 na 10:30, Arcturus napsal: Díky za odpovědi, no šrouby prý použili ty "500 km starý", že jim nic nebylo. Tak doufám, že vše bude OK. Správně měli vyměnit celé komplet i s pumpou to by měl vědět každý servis. Tak na tobě vytáhly zase navíc peníze za práci. U mě autorizák tady skončil neumí vyměnit ani brzdovou kapalinu a nastavit servisní interval.
Září 1, 20196 r No ja by som im to nezaplatil, ty si im vyslovne povolil aby nemenili vodnu pumpu, alebo stym prisli sami ze ju nevymenia? Ak to navrhli oni, mali ti to odstranit bezplatne bola to ich chyba.
Září 1, 20196 r V 30. 8. 2019 na 10:30, Arcturus napsal: no šrouby prý použili ty "500 km starý", že jim nic nebylo. šroubům nikdy nic viditelně není. Jen ty namáhané by se neměly opakovaně utahovat.
Září 1, 20196 r před 15 hodinami, atlan napsal: No ja by som im to nezaplatil, ty si im vyslovne povolil aby nemenili vodnu pumpu, alebo stym prisli sami ze ju nevymenia? Ak to navrhli oni, mali ti to odstranit bezplatne bola to ich chyba. To jsem na ně taky zkoušel. Původně jsem přišel s tím, že chci vyměnit komplet rozvody i s vodní pumpou. O tom, že vodní pumpu neměnili mi řekli až druhej den, když jsem jim volal, že nikde na faktuře není uvedená. Vysvětlili mi, že mám být v klidu, že mi ušetřili peníze, a že se nic nemůže stát. No stalo se, samozřejmě jsem po nich chtěl, aby mi práci za výměnu vodní pumpy neúčtovali, ale nepochodil jsem. Prý od škodovky mají v servisních manuálech, že při výměně rozvodů se vodní pumpa měnit nemusí, pokud viditelně nikde neteče a ta má v době výměny rozvodů samozřejmě netekla... Když jsem se na ně ohradil, že mi jasně řekli, že se nic nemůže stát, tak jsem tvrdě narazil a vysvětlili mi, že to tak úplně není, že stát se samozřejmě může kdykoliv cokoliv. Tím mě už doslova vytočili do běla. Jenže co nadělám, písemnou garanci jsem od nich neměl, takže jsem jim ten nesmysl zaplatil a už si od nich nekoupím ani žárovku..
Září 1, 20196 r před 4 hodinami, Wittmann napsal: šroubům nikdy nic viditelně není. Jen ty namáhané by se neměly opakovaně utahovat. Ok. Tak doufám, že snad to bude v pohodě....
Září 11, 20195 r Zdravím všechny. Mám na vás dotaz kvůli fabce. Teďka v pondělí mi měnili v neautorizáku na fabce vodní pumpu a od té doby celé auto jakoby brní. Je to hodně nepříjemný. Projevuje se to hned od nastartování motoru, kdy je to cítit slabě hlavně na volantu, ale když motor vytočím nebo když se rozjedu, tak se to trochu zhorší a je to na volantu cítit víc a jde to i do pedálů a podlahy a asi tak i do celýho auta. Je to jako kdyby vám mravenčila ruka a noha, sice to nejsou žádný velký vibrace, který by nějak zasahovali do řízení, ale je to strašně nepříjemný. Auto jsem dneska nechal prohlídnout ještě druhým mechanikem a všechno je prý v pořádku, silentbloky v pořádku, motor se zdá taky uloženej správně, na volnoběh prý taky běží normálně, prostě nic nenašel. Jediný co ho napadlo, tak jestli není blbě dotaženej držák motoru na silentblok a nebo jestli v tom předchozím servisu něco nedělali s tlumičem kmitů na rameni motoru (viz. příloha), že by to prý mohlo být povoleny nebo moc dotaženy? Nevíte náhodou někdo na kolik nm by ty dva šrouby měly být utažený?
Září 11, 20195 r Tie šroby to robiť nebudu. Skusil by som či sa im neposunul nahodou rozvod o zub a pozrel šponovaky či tam dačo nevidieť.
Září 11, 20195 r Před hodinou, hubo44 napsal: Tie šroby to robiť nebudu. Skusil by som či sa im neposunul nahodou rozvod o zub a pozrel šponovaky či tam dačo nevidieť. Posunutej rozvod by musel byt poznat na vykonu, nebo se mylim?
Září 11, 20195 r Bool už nato priklad. Ked sa hlada zavada tak aj rozvod sa automaticky kontroluje a niekde sa musi začať.
Září 12, 20195 r před 11 hodinami, hubo44 napsal: Bool už nato priklad. Ked sa hlada zavada tak aj rozvod sa automaticky kontroluje a niekde sa musi začať. Toš to vyzkouším a uvidíme, motor jinak jede normálně, řekl bych, že výkon je stejnej, zátah taky kolem 4000 otáček se mi zdá normální... Je možný, že jim to skočilo na řemenici u kliky, otázka je jestli by se to nějak projevilo na výkonu motoru...
Říjen 2, 20195 r Nastavení rozvodů zkontrolováno a všechno je OK. Ale vibrace neustávají. Poslední možnost, která mě napadá, tak jestli při výměně té pumpy nepohli nějak blbě motorem a nenačali silentblok u převodovky?
Duben 28, 20205 r Ahoj, jenom pokud bude někdo hledat (stejně jako já), kolik se platí běžně za rozvody u Fabie (díly naceněné servisem). Teď jsem nechával měnit rozvody (INA, 2930 Kč), vodní pumpu (990 Kč) a mikrořemen (440 Kč), chladící kap. 100 Kč, práce (2400 Kč) = celkem 6860 Kč, neautorizovaný servis. O mikrořemenu jsem se nikde nedočetl, takže netuším o který se přesně jedná. Pracnost byla servisem vyhodnocena na 8 hodin (hodinovka 300,-), reálně bude ale asi pracnost menší a marži mají pravděpodobně i na dílech (podle cen na internetu). Edit: Snížil jsem o hodinu pracnost po dodání koncové ceny. Edit2: Doplnění odhadu od autorizovaného servisu (Auto Branka Náchod). Edit3: Až budu příště dělat rozvody (nebo plánovanou údržbu), seženu si díly z https://www.autodily-cardo.cz nebo z https://www.mroauto.cz a nasmlouvám si jenom práci od servisu. Upraveno Duben 29, 20205 r od Kalt
Duben 28, 20205 r Mikro remen, asi myslia remen co pohana altik a klimu, zvykne mat praskliny po cca 4 rokoch cca 60tkm
Duben 3, 20214 r Zdravím, pánové. Od jakého výrobce koupit v současné době rozvodovou sadu+čerpadlo.? Měníte i šroub na řemenici ? Je to tento? https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n90304506-sroub-remenice-kliky-m14x1-5x47-skoda-2253.html Jedná se o 1,4 CGGB Používáte aretační přípravek, nebo stačí vrtáky ?
Červen 20, 20214 r Zdravím, mohu požádat o radu? Mam FII, 10/2014, najeto 30 tisíc km, rozvody původní. Včera po nastartování jsem vypl zahřátý motor, po 2 hodinách jsem nastartoval a na volnoběh jsem uslyšel silný klepavý zvuk z levé části motoru, po přidání plynu zvuk zmizel, po klesnutí otáček na volnoběh, se zase zvuk ozval, popojel jsem pár metrů a zvuk se neobjevil až do konce jízdy i po opětovném startu teplého motoru. Může ten zvuk být známkou opotřebených rozvodů, je "bezpečné" s autem jezdit? Díky za případné odpovědi.
Červen 20, 20214 r Uz davno si mal mat vymenene rozvody..... Ja by som nejazdil kym sa nezisti co klepe. Okrem toho az to preskoci to zistis, minimalne blby volnobeh a zlta kontrolka, osobne to bude rychle az to skoci. Nato ze pristup k kryte rozvodu je. Luxuxny, tak ked kaslem na vymenu, tak aspon 1x za mesiac tam pozriem a zasvietim baterkou, ale novy je novy rozvod, mozno by stacili len tie 2 remene vymenit. Upraveno Červen 20, 20214 r od atlan
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.