Přejít na obsah

Klepání v motoru při přidání plynu_1.4 16 V 63 kw FII


ronnie71

Doporučené příspěvky

Nie je to normálne. Skontroluj všetky kvapaliny, a hlavne dotankuj nádrž do plna nejakým kvalitným benzínom, ideálne nejakým vysoko oktánovým značkovým (OMV MaxxMotion 100, Shell V-Power Racing Nitro+, Benzina Verva a pod. na inej ČS ako si bral palivo naposledy). Ak máš teraz nádrž takmer plnú, tj. nedokázal by si dotankovať dostatočné množstvo aby sa to premiešalo, tak skús odsať aspoň nejakú časť paliva. Ak s druhým  benzínom klepanie prestane, tak to bude nekvalitným palivom. Ak neprestane, prípadne si si istým kvalitou aktuálneho paliva, tak by som určite hneď išiel do servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

1,4 mám novou a při akceleraci slyším taky takový polodieselivý zvuk. Zřejmě to vzniká detonací paliva, ale to je pouze moje teorie. Při udržování konstantních otáček, třeba na dálnici je to zase docela tichý. Každopádně mě se to líbí, člověk ví, že tam ten motor má :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blbě jsem to asi pojmenoval :-) myslel jsem to tak, že když akceleruješ, jde tam najednou víc paliva atd. a díky tomu motor změní zvuk. A samozřejmě každej motor to dá o sobě různě vědět. U předchozího Fordu tdci to bylo znát hodně, u tsi jsem neslyšel nic :-) a u 1,4 je to takový malý diesel ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,4 mám novou a při akceleraci slyším taky takový polodieselivý zvuk. Zřejmě to vzniká detonací paliva, ale to je pouze moje teorie. Při udržování konstantních otáček, třeba na dálnici je to zase docela tichý. Každopádně mě se to líbí, člověk ví, že tam ten motor má :-)

Tys krásně obhájil tu dieslovou 1,4......na dálnici je zase docela tichý......v roomu.....já se tady picnu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale já nic nehajím, měl jsem tsi v roomu a teď 1,4. Při akceleraci je hrubý zvuk motoru u 1,4 prostě znát, ale když jedu na dálnici konstantní rychlostí např. 120 tak nepozoruju změnu od tsi. Ale to nepatří do tématu. Takže ještě jednou, při akceleraci i já cítím hrubější zvuk motoru. Motor je nový, takže asi tam nemá o sebe co klepat :-) Jde tedy o to, jestli to klepání, to co myslel autor tématu, je klasický projev motoru, nebo je to u něj vyloženě něco co o sebe mlátí či špatným palivem?

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 8 měsíců později...

Zdravím, koupil jsem ojetou FII, 137.000 najeto a po výměně rozvodů, v servise jsem absolvoval kompletní prohlídku a OK, včetně diagnostiky. Nechal jsem vyměnit olej za Mogul 5w40 včetně všech filtrů. Nicméně nejsem zvyklý na takový hrubý, klapavý zvuk motoru při akceleraci viz video:  

https://www.youtube.com/watch?v=IMcnG5Cgmc4 (klapání začíná 0:24). Takhle to dělá pořád i při zahřátém motoru (např. po ujetí 200km) a zmizí, kdykoli pustím plynový pedál nebo vyšlápnu spojku. Výkon je myslím v pořádku.

 

Je to normální zvuk těchto motorů? Nemám se bát? Jsem totální autolaik :-)

 

Díky moc.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odhaduju to na hydroštely, tohle jsem občas ráno u studeného motoru slyšel taky, ale hned to přestalo. Pokud to dělá i za tepla, tak nechat zkontrolovat tlak oleje či změnit druh oleje, nebo spíš nechat vyměnit hydroštely. Ale nejsem odborník, určitě se zde ozve někdo fundovanější a poradí líp ;-)

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..vzdyt mas odpoved hned u toho videa..

check your engine oil pressure,minimum pressure is 1.6 bar,if pressure is ok,then replace hydraulic tappet,

 

cili kontrola tlaku oleje, min 1.6bar, pokud je tlak OK vymen hydraulicke zdvihatka..

pripadne diskuse tady

http://forum.skodahome.cz/topic/103118-hlu%C4%8Dn%C3%BD-motor-16-16v/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak sú to zdvihatká (hydroštely) tak sú maximálne na sračky, mne to takto neklepalo ani po 200tkm. 

Jedného času som takéto klepanie počúl u jednej jednotkovej fabii motor 1.4  16v kod neviem. Tam sa vymenil piest a bolo pokoj. 

 

 

Je ale možnosť aj to, že ako píše JirkaBrno, že je tam malí tlak oleja a tým pádom nenatlakuje poriadne zdvihatka a potom to takto klepe.

 

 

Inak môj motor má dosť podobný zvuk ako je na videu,  len bez toho klepania.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny. Tak jsem byl v servisu (jen na konzultaci), poslechli si to všichni mechanici a shodli se, že to bude vadný hydroštel. Ale při zahřátém motoru to prý není úplně hrozné (klepou okamžik jen při přidání plynu, zastudena do 90 stupnu klepou celkem dost) a cena za jejich výměnu se prý zatím nerovná užitné hodnotě. Mám poslouchat motor a když se to rapidně zhorší tak přijít.. Co říkáte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cenu ti aj poviem, koľko stojí výmena. Ja som platil za výmenu zdvíhatok+oleja+chladiacej kvapaliny+robota 210€ cena zdvihatok INA 144€. Olej vlastný čiže + 30€ ešte. Motor po výmene mal príjemnejší zvuk a pocitovo lepší výkon.

 

PS: Keď chceš môžem ti poslať tie staré zdvihatka niektoré sa dajú ešte použiť, mne ale takto neklepali ani tie staré čo mali už nabehané 200tkm.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju za nabídku. Mně odhadli cenu kolem 550 czk/kus, včetně vahadel + práce. Celkově bych se dostal někam ke 12 - 13 tisícům (neautorizovaný servis). Samotná zdvihátka prý raději mění i s vahadly /záleží v jakém jsou stavu/.

Editováno: , autor: pepan11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Marfan mě upozorníl, že zvuk jaký můj motor skutečně vydává (výše uvedený byl jen podobný z internetu), nezní úplně typicky na zdvihátka. Nejedná se o něco závažnějšího? 

 

Můžete to prosím někdo zkusit objektivně posoudit? Autorizovaný servis i neautorizovaný mi to tipli na zdvihátka a že prý je mám dojezdit, dokud to nebude horší a dokud motor jezdí jak má.

 

Přikládám moje videa:

 

Zastudena:

Zatepla:

 

Ještě jednou díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle vyloženě klepe, hlavně teda na videu za studena. To normální určitě není. Chtělo by s tím hned něco dělat. Jestli je servis trochu normální, tak z tohodle musejí mít přeci sami nepříjemný pocit. Já bych s tím teda radši nejezdil. Jestli to jsou hydroštely, těžko říct, ale ty mě přijdou, že spíš cvakaj. A pokud to jsou hydroštely, tak už jsou teda jak bláto a obával bych se, že to způsobí akorát další škody. Nejsem odborník, ale ten zvuk prostě není zdravej!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím všechny,

auto máme právě u známého v dílně. Po kompletní demontáži motoru vyšlo najevo, že všechny 4 písty jsou na odpis - mají velké vůle, sedřené teflonové vrstvy, zapečené kroužky... Dále teče vodní pumpa a celý motor je výrazně zakarbonovaný. Válce jsou po proměření v pořádku. Vzhledem k opotřebení dalších dílů budou komplet nové rozvody, olejové čerpadlo, těsnění a gufera, hlava na přebrus, zdvihátka, olej, filtry a výše uvedené písty.

 

Snad jsem na nic nezapomněl.. Dávejte si pozor co kupujete, já měl s sebou mechanika a stejně to bylo k ničemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...