Přejít na obsah

Jaký olej do 1.6 16V 77 kW


Doporučené příspěvky

ten borec, pokud jsem dobře rozumněl říká, že teplot okolí, nebo teplota těch olejů  je minus 35 stupnu celsia  čas 2.28... ruku na srdce- jak často je v čr teplota minus 35 stupnu?? DNeska sem se dival na teploměr a u nas je plus9 stupnu zrovna ted... takže klidně mužeš používat 5w-xx ten dokument popisuje podmínky při skutečně extremní zimě..

 

ono s tím OW to taky není tak lehký.. hm  http://www.autoweb.cz/jak-vybrat-a-neprebrat-motorovy-olej/

 

V tom videu je neskôr časť, kde ukazujú oleje rôznych viskozít priamo v motore. To je naozaj zaujímavé porovnanie. Je to tam tiež pri nejakých -30°C, ale pointa nie je v tom, že to je v extrémnom mraze, ale v tom, že rozdiel v čase, kým sa dostane olej všade do motora bude aj pri +10°C. Jasne, nebude to rozdiel jednej minúty, ale keď pôjde motor po každom studenom štarte iba o sekundu kratšie bez mazania, tak ja osobne už radšej tam dám 0W olej. Nie náhodou sa napr. 0W-40-ky prepdisujú aj do áut ako sú Porsche GT3 alebo Nissan GT-R, a určite do nich 0W nedoporučujú kvôli jazdám v mrazoch.

 

Čo sa týka toho článku, je to tam toľko nepresností, generalizovaných výrokov a bullshitov, že trochu znalý človek tom od polovice prestane čítať. Nemá to ani úroveň lepšieho blogu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e1.: keď pôjde motor po každom studenom štarte iba o sekundu kratšie bez mazania -přesně tak.

Na oleje.cz je tabulka (viz. dole) rychlosti zaolejování motoru při použití různých viskozit motorového oleje. Nevím sice, jak jsou ty čísla přesná, ale pro relativní porovnání je to dostatečné. Jistěže u nás běžně nejsou teploty -35 °C, ale každá sekunda dobrá. A pokud olej splňuje požadavky výrobce motoru - ACEA A3/B3 a VW 502.00 - tak proč ho do té Fábie nepoužít. Zvlášť pokud mám více studených startů a krátká popojíždění po městě. Navíc např. Mobil1 je osvědčená značka a New Life 0W/40 má HTHS 3,8 mPa.s - tedy normální a není důvod poškodit motor. Jenom nelze čekat výraznou úsporu paliva, protože motor je studený jen chvíli a viskozita při provozní teplotě je srovnatelná, jako u olejů 5W/40, 10W/40 nebo 15W/40.
Jenom samozřejmě 0W/ je dražší než 5W/

 

Doba promazání motorů při použití různého oleje

Specifikace oleje - Doba promazání celého motoru

SAE 15W - 40     - 18s

SAE 10W - 40     - 10s

SAE   5W - 40     - 4s

SAE   0W - 40     - 1s

Editováno: , autor: .Honza.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.Honza., tabuľku z oleje.cz poznám aj, ale je trochu neúplná (chýba údaj o vonkajšej teplote a o samotnom motore) preto som ju necitoval. Každopádne si presne pochopil pointu toho, čo som písal.
A práve preto som dával aj ja do motora ten Mobil1 New Life 0W-40, resp. aktuálne dávam Motul 8100 X-lite 0W-30, lebo aj u mňa sú to prevažne krátke jazdy v meste a studené štarty. Ak niekto chce jazdiť 5W, prípadne 10W, dá sa, určite to ten motor vydrží, ale treba si uvedomiť že v zime tomu oleju trvá naozaj dlhšie, kým začne mazať. A čím novší a modernejší motor, s čím menším objemom a väčším litrovým výkonom (viď. motory TSI, alebo 1.0 Ecoboost od Forda), tým viac sú z pohľadu životnosti citlivé na dobré mazanie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten Motul má viskozitu při 40 i 100°C nižší než Mobil. Zároveň má nižší HTHS 3,6 proti 3,8.

Jaký byl rozdíl po výměně - spotřeba paliva (nižší?), hlučnost (vyšší?), spotřeba oleje (vyšší?).

Bude těch letních 30 dostatečných i v létě po dálnici např. v Itálii?

I když motor 1.6 bude ve Fábii asi méně zatížen, než nižší objemy. Olej nebude tak tepelně namáhán. A 0W-30 bude asi střihově stabilnější, protože obsahuje méně modifikátorů viskozity.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veď práve, mne išlo o tú nižšiu viskozitu, preto som zvolil 0W-30. Asi 90% mojich jázd, sú krátke jazdy v meste, vždy so studeným štartom, takže mojim cieľom bolo, aby bol olej čo najviac riedky. Hodnoty viskozity sa uvádzajú pri 40°C a 100°C, ale reálne u mňa v zime olej dosahuje teplotu 40°C až po nejakých 6 km jazdy, 100°C dosahujem iba na okruhu, alebo v lete keď idem o dosť rýchlejšie než ako by sa malo (napr. 160km/h na diaľnici do kopca). Pri bežnej jazde keď už sa motor zohrial je teplota oleja do 90°C, keď jazdím ekonomicky tak väčšinou medzi 80-85°C. Naozaj sa nebojím toho, že by to nezvládol, dokonca si trúfam ísť s 30-kou aj na trackday.

K viskozite. Keď je u 0W-30 a 0W-40 pri 40°C 10 percentný rozdiel vo viskozite, tak vieš si predstaviť, že aký bude napr. pri -10°C. Preto dávam teraz ten Motul. Aj jeho čerpatelnosť už pri -54°C (Mobil túto hodnotu neuvádza) naznačuje, že sa jedná z pohľadu viskozity v mrazoch o výnimočný olej, preto som ho zvolil.

Hodnotu HTHS viskozity som nijak extra neriešil, hlavne že je nad 3,5 mPa.s. Toho, že by 30-ka nestačila sa nebojím, lebo väčšina chrochtákov (vrátane dodávok) jazdí na 5W-30 a k tomu ešte aj LL interval, a jazdia. Dokonca Ford do nového 1.0 EcoBoost predpisuje 5W-20-ku. Ak to 20-ka vydrží, tak nevidím dôvod prečo by 30-ka nestíhala mazať.

Ďalej je to jedna dôležitá vec, a to je základový olej. Nemám to síce z oficiálneho zdroja, ale pri 0W-30-kách by sa vraj mali výhradne používať už iba kvalitnejšie základové oleje skupiny III alebo vyššie.
Mal si ešte otázku ohľadom spotreby. Mierne zlepšenie evidujem pri jazde so studeným motorom. Nejazdím tie isté trasy, ale kým idem z domu prvé cca. 2 kilometre sú väčšinou rovnaké. So studeným motorom je priemerná spotreba podľa PP väčšinou dosť vysoká a až zohrievaním motora začne klesať. A mám pocit, že práve toto klesanie priemernej spotreby je s Motulom rýchlejšie, ale nemám žiadne presné merania. Pri dlhších jazdách sa ten rozdiel samozrejme stratí. Dlhodobý rozdiel v spotrebe sledovať nedokážem, lebo nejazdím pravidelne alebo denne rovnakú trasu a už vôbec nie rovnakým štýlom, takže to u mňa dosť kolíše.
Nakoniec tu ešte vidím jeden rozdiel, a to je čistiaca schopnosť oleja. Olej od Motulu mi začal o dosť rýchlejšie tmavnúť, ako ten od Mobilu, čo ma dosť prekvapuje, lebo v tomto by mal byť Mobil papierovo lepší. Každopádne to vyzerá tak, že lepšie rozpúšťa usadeniny.

 

Samozrejme napriek tomu ten Mobil1 New Life 0W-40 je perfektný olej, len pre mňa je ten Motul kvôli jeho nižšej viskozite zaujímavejší. Keď miniem zásoby ktoré mám teraz doma, tak plánujem vyskúšať nejaký olej od Millers Oils (pravdepodobne EE). Ešte uvidím, že ktorý, lebo aktuálne sa mi od nich pozdávajú 3 oleje a musím sa rozhodnúť. Každý má nejakú vlastnosť kvôli ktorej daný olej chcem, a naopak, kvôli ktorému sa mi pozdáva menej.
 

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím a mám takovou asi blbou otázku, když má olej pro zážehový motor splňovat normy VW 501 01,VW 502 00,VW 504 00 musí olej splňovat všechny tyto normy nebo stačí když olej splňuje jen jednu normu z těchto 3 jmenovaných??? Jinak preferuju normu 502 00 je to správně??? A ještě otázečka 5W30 nebo 5W40?

Editováno: , autor: Jirka187
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Koukni do servisky, nebo do kufru (vlevo za rezervou ) jaký máš servisní interval - QG1, QG0 ...

2. Dal bych olej s normou 502.00 a měnil 1rok nebo 15000km.

5W30 by měl být tzv. LL 504.00 olej pro prodloužený servisní interval. Múžeš i ten, ale je zbytečně drahý a stejně bych ho měnil po roce/15000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně dali loni v servisu Castrol 5W-40 (pevný interval, nevím přesný typ, můžu se případně kouknout na fakturu) a při studeném startu mi cvakaly hydroštely. Letos jsem dal olej od Liqui Moly (také 5W-40), co se mi osvědčil na FI a OK - ticho po pěšince. Co jsem tak problém s cvákáním hydroštelů studoval (u FII 1.4/1.6, ale i u jiných značek), tak nejvíc případů bylo s oleji Castrol a Shell.

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, já dávám Synthoil High Tech, což je jeden z mála olejů třídy 5W40, jehož základový olej se výrábí PAO technologií (tedy plně synteticky).

 

Spomedzi 5W-40-ok jednoznačne patrí medzi drahšie, ale informáciu že by mal základový olej PAO som nenašiel nikde. Aký je zdroj tvojej informácie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Technický list som pozeral aj ja, a píšu ako si citoval. Problém je ten, že veľa výrobcov nazýva plne syntetickým aj také oleje ktoré majú základový olej triedy/skupiny III. Netvrdím, že je to takto aj v tomto prípade, ale ak je olej vyrobený naozaj zo základových olejov triedy/skupiny IV, tak tým sa výrobcovia väčšinou pochvália viditeľnejšie, než len oznámením, že plne syntetický olej, ktorý je dnes na každom druhom balení, aj keď je olej jasne hydrokrakovaný. 

Čo sa týka informácii z fóra oleje.cz, alebo iných, to sú informácie nepodložené, tj. JPP. Čo sa týka konkrétne fóra oleje.cz, tak tam sa tiež dlho každému doporučovali všetky možné oleje Motul, že sú esterové a neviem čo všetko. Potom som ich upozornil, že o tom sa výrobca okrem 300V rady nikde nezmieňuje, tak nech mi ukážu zdroj tej informácie. Samozrejme nebol žiaden, takže odvtedy je bežná rada olejov Motul doporučovaná "iba" ako kvalitný olej. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Donutil jsi mě napsat dovozci. [emoji2]

Potvrdil, že Synthoil High Tech 5W40 je vyráběn plně synteticky. Předpokládám tedy, že i celá řada Synthoil, která je na českých stránkách uvedena jako plně syntetická.

A zárověň uvedl, že např. řada Top Tec (tedy skupina syntetických olejů) je vyráběna HC technologií.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tobě to možná přijde k smíchu, mně ale ne. Nevím proč by se v tématu o olejích nemohly tyto věci řešit. V koncernu je několik na olej citlivějších motorů (pravda 1.6 zrovna ne) kde tyto, pro tebe směšné, věci získavají na důležitosti. Jsme na diskuzním fóru, nikdo tě nenutí si tyto příspěvky číst. Naopak tvoje reakce s nulovou vypovídací hodnotou k ničemu dobrému nepřispějí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 a to je mi lito.. nic chlapci, koumejte si barvy, usazeniny, viskozity, teploty, tlaky klidne dale, my hloupi se budeme jen mlcky divat.. ono je strasne dulezity dat do auta spravny olej.. a na zimu prikryt vyhrivanou plachtou... :kol-28: a olej menit nejlepe kazdych 2000km!!!

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rovnako ako sa tu riešia najlepšie žiarovky, najlepšie pneumatiky, najlepšie LEDky, kvalita PHM, tak rovnako sa riešia ak rôznej oleje. Chodíme sem preto, lebo nás autá bavia, a zároveň máme radi svoje a chceme pre ne (vrámci finančných možností) to najlepšie. Takže ak si môžem dovoliť vybrať lepšiu žiarovku, lepšie pneumatiky, lepšie palivo, lepší olej alebo iba lepší vonný stromček, tak tu o tom budem diskutovať, či sa ti to páči, alebo nie. Ale v prípade že sa ti to tu nepáči, prosím nevyjadruj sa k tomu, lebo tvoj názor je k téme výberu olejov irelevantný, z pohľadu moderátora off topic (mimo tému) a iba tým zbytočne zasieraš toto vlákno.

rkonf: Ak ti to potvrdil aj výrobca a dokonca rozlíšil aj HC oleje (čo je naozaj užitočná informácia), tak super. V tomto prípade určite choď do toho! :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Měl jste někdo někdy v tomhle motoru Castrol EDGE TWS Professional 10W-60 (s jiným viskózním indexem se nedělá, nebo jen 0W-něco)?

A pokud ano, jakou máte zkušenost?

Já mám trochu problém se spotřebou oleje (0,75l/5000 km).

Vzhledem k tomu, že má motor najeto 34 tis.km, nemyslím si, že problém je v guferech na vodítkách sacích ventilů, nebo válcích, pístech, kroužkách.

Spíš to bude teplota motorového oleje Castrol Magnatec 5W-30 se kterým jsem to kupoval.

Ve výkonu má 102 st.C ve vaně, kde je nejstudenější.

Takže teplota oleje na horním pístním kroužku bude přes 210 st.C.

No a ten TWS má být vyrobený ze syntetické báze a bod vzplanutí má 240 st.C.

Ale abych to řekl nějak srozumitelněji - myslím si, že olej co mám v motoru na horním kroužku hoří a chtěl bych použít olej, který začne hořet později.

Protože chladič motorového oleje motor nemá a nevím jak bych ho připojil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viskozity ako je 10W-60 sa používajú do vysoko výkonných motorov určených na závodné použitie, a aj tam hlavne okruhové vytrvalostné preteky a podobne. Síce tieto viskozity preferujú aj niektorí majitelia Subaru Impreza STi, ale inak to nie je viskozita vhodná pre civilné použitie.

Základ tvôjho problému je ten, že používaš asi jeden z najhorších olejov do svojho auta. Síce vyhovuje tomu, čo predpisuje výrobca, ale je to 5W-30, je to ACEA C3 a k tomu Magnatec, asi najhorčia existujúca kombinácia.
Poprvé, daj tam hocičo iné, len Magnatecu sa radšej oblúkom vyhni. Zvoľ viskozitu oleja 5W-40, prípadne 0W-40, podľa možností s výkonnostnou triedou ACEA A3 (bez Cx) a nakoniec aby mal mať schválenie VW 502.00 a nejaký rozumný interval výmeny 10-15 tisíc km, prípadne menej ak jazdíš výhradne krátke trasy. Som si istý, že po tomto ti spotreba oleja výrazne klesne.

 

Dobrý pomer cena výkon majú napr. Shell Helix Ultra 5W-40 alebo Mobil 1 New Life 0W-40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...