Sissinka Vloženo 13. Září 2017 Vloženo 13. Září 2017 Díky za odpověď. Jezdím v práci s dvojkovou, už celkem dost "volítanou", 77kW oktávkou a ten rozdíl je teda znát!! No, ještě o tom popřemýšlím. Citovat
motorpower Vloženo 13. Září 2017 Vloženo 13. Září 2017 Ta oktávka je také benzin?? Převody a další faktory hrají také značnou roli. Pokud něčemu nerozumite, volejte. Vysvětlím. Citovat
Sissinka Vloženo 13. Září 2017 Vloženo 13. Září 2017 To jsem zapomněla zmínit, ta oktávka je diesel. Děkuji za nabídku, možná se ozvu! Citovat
motorpower Vloženo 13. Září 2017 Vloženo 13. Září 2017 Tak to vysvětluje vše, diesel pocitově, i kdyby byl 60kW , jede lépe od spodu. Verze 63 a 77 bývají v reálném měření od sebe průměrně 4kW, které jsou okolo 5tis. ot., takže to opravdu rozdíl není. Navíc tyto verze mají pokud vím i jiné převody, takže srovnání to moc není. Citovat
Sissinka Vloženo 13. Září 2017 Vloženo 13. Září 2017 Jo, tak to je mi už jasný! Děkuji za odpověď. Citovat
e1. Vloženo 14. Září 2017 Vloženo 14. Září 2017 V 9/12/2017 na 14:22, Sissinka napsal: Pro e1. Nepočítam s tim, že by se výkon zvýšil na 90kW, stačilo by mi těch 81, přinejhorším 77. Někde jsem četla, že lze zvýšit max. o 30%. A děkuji za radu ohledně předjíždění :-D Řídím teda už 17 let, bez jediné nehody, bez jediné pokuty, tak myslím, že už mam něco naježděno (no, ročně tak 7000 soukromě a 8000 služebně). Ale je fakt, že doteď jsem jezdila jen s felicií a fabií, takže ten rapid se řídí a chová uplně jinak. Nič v zlom, ale poznám vodičov ktorí majú najazdené 2x tak veľa ako ty, ale bezpečne predbiehať nevedia. Okrem toho je všeobecne známe, že väčšia časť vodičov, a to obzvlášť ženy, vôbec nevyužívajú potenciál motora a nad 4000 (nedajbože 5000) motor nikdy netočia, lebo "to už moc hučí, a pre motor to určite nie je dobré". Toto je moja X ročná skúsenosť, a vidím to aj na svojej partnerke, ktorá má síce vodičské oprávnenie nejakých 9 rokov, ale donútiť ju aby podradila z 5 rovno na 3, alebo aby akcelerovala plynom na podlahe, je takmer nemožné. Ale ak si výnimka potvrdzujúca pravidlo, tak super. Ale teraz späť k téme. Neviem či to tu už odznelo, ale dôležité je pochopiť, že 63 kW motor je v tomto prípade fyzicky úplne identický so 77 kW verziou, len má inak nastavený softvér. Tým pádom bezpečné navýšenie výkonu treba riešiť tak, že 77 kW je vlastne ten základ od ktorého sa dá odraziť, a ešte bezpečne navýšiť o nejakých 20-25%. Takto sa dá úplne bez problémov dostať na nejakých 92-96 kW (125-130 koní). A ako to už tu odznelo, 63 kW verzia má reálne viac, väčšinou niekde okolo 66 až 70 kW, preto navýšenie iba na 77-81 kW bude cítiť iba minimálne. Ja osobne zastávam názor, že keď už sa chipuje, tak treba ísť aspoň na tých 92 kW, aby to malo zmysel. Obzvlášť ak úprava bude stáť rovnako veľa. A na zapisovanie do technického preukazu by som sa určite vykašlal. 1 Citovat
Wittmann Vloženo 15. Září 2017 Vloženo 15. Září 2017 před 10 hodinami, e1. napsal: A na zapisovanie do technického preukazu by som sa určite vykašlal. Nevím jak na Slovensku, ale v Česku kolem toho poněkud přituhují zákony a zjevně ještě přituhovat budou. Což je ostaně vidět i na změně přístupu (zejména těch renomovaných) chip-firem. Teď to bez problémů jde, ale z hlediska dlouhodobé perpektivy, je chip bez zápisu nesmysl. Citovat
mx6 Vloženo 15. Září 2017 Vloženo 15. Září 2017 Na 77kW to nemá moc smysl čipovat. To už zrovna na těch 96kW a i tak se to nebude při předjíždění chovat jak nafta pokud se pořádně nevytočí. Ten krouťák tam nikdy nebude bohužel. Ale s těma 96kW se už dá solidně jezdit. Druhá věc jsou STK, ale toho bych se teď ještě nebál. Nemají zatím potřebné vybavení. Mohl bych zjistit od nynějšího majitele mého bývalého Rapida jak dopadl na STK právě s čipem na 96kW. Citovat
Petrrr Vloženo 15. Září 2017 Vloženo 15. Září 2017 To samozřejmě zjisti, jako informace zde dobrý. ale myslím si, že žádný problém. Citovat
mx6 Vloženo 17. Září 2017 Vloženo 17. Září 2017 Tak mně psal že vůbec žádný problém, absolutně na to nepřišli. Ještě to asi chvíli potrvá než budou mít prostředky na to, aby něco zjistili. Přinejhorším se ještě dá hodit na STK zpět origo soft. 1 Citovat
Sissinka Vloženo 19. Září 2017 Vloženo 19. Září 2017 Klucí, děkuji za rady. Prozatím do toho ale asi nepůjdu, uvidím časem. A taky jste mi nějak vystrašili s tou technickou! Pro e1. Tak jsem asi jako tvoje přítelkyně, protože motor teda netočim nad 4000 nebo nedejbože 5000 otáček :-) A když se necítim na předjíždění, tak prostě nepředjíždim. Bláznů na silnici je už tak víc než dost... Taktéž ti děkuji za cenné rady. Citovat
Habi001 Vloženo 19. Září 2017 Vloženo 19. Září 2017 pozor na chipování 1.2TSI a 1.0TSI s pětistupňovou převodovkou. Ta není stavěná na větší kroutící moment, proto ty silnější mají šestistupňové převodovky Citovat
Habi001 Vloženo 19. Září 2017 Vloženo 19. Září 2017 píšu to na dva motory, tak mě asi těžko. Jen je to dobrá rada pro potencionální zájemce. Citovat
Rimi Vloženo 19. Září 2017 Vloženo 19. Září 2017 On 14. 9. 2017 at 11:30 PM, e1. said: Nič v zlom, ale poznám vodičov ktorí majú najazdené 2x tak veľa ako ty, ale bezpečne predbiehať nevedia. Okrem toho je všeobecne známe, že väčšia časť vodičov, a to obzvlášť ženy, vôbec nevyužívajú potenciál motora a nad 4000 (nedajbože 5000) motor nikdy netočia, lebo "to už moc hučí, a pre motor to určite nie je dobré". Toto je moja X ročná skúsenosť, a vidím to aj na svojej partnerke, ktorá má síce vodičské oprávnenie nejakých 9 rokov, ale donútiť ju aby podradila z 5 rovno na 3, alebo aby akcelerovala plynom na podlahe, je takmer nemožné. Ale ak si výnimka potvrdzujúca pravidlo, tak super. Ale teraz späť k téme. Neviem či to tu už odznelo, ale dôležité je pochopiť, že 63 kW motor je v tomto prípade fyzicky úplne identický so 77 kW verziou, len má inak nastavený softvér. Tým pádom bezpečné navýšenie výkonu treba riešiť tak, že 77 kW je vlastne ten základ od ktorého sa dá odraziť, a ešte bezpečne navýšiť o nejakých 20-25%. Takto sa dá úplne bez problémov dostať na nejakých 92-96 kW (125-130 koní). A ako to už tu odznelo, 63 kW verzia má reálne viac, väčšinou niekde okolo 66 až 70 kW, preto navýšenie iba na 77-81 kW bude cítiť iba minimálne. Ja osobne zastávam názor, že keď už sa chipuje, tak treba ísť aspoň na tých 92 kW, aby to malo zmysel. Obzvlášť ak úprava bude stáť rovnako veľa. A na zapisovanie do technického preukazu by som sa určite vykašlal. Jedna vec je aby to vydrzal motor, dalsia aby to utiahla prevodovka. Preto zastavam nazor, ze je lepsie si priplatit pri kupe radsej za vyssi vykon motora. Citovat
15degren Vloženo 19. Září 2017 Vloženo 19. Září 2017 (editace) ono to s tím navýšení výkonnu nebude tak horké. Už dle testu 1.6 TDi mají 92 KW a po dieslgate dokonce 99KW, tak si řikám že když si někdo nechá dělat chip 1.6 TDI do 100 KW tak tam bude reálný přínos výkonu kolem 5% jestli vůbec bude... Z toho plyne že i omezení převodovky u které se píše 250 NM, tak z výroby do ní jde běžně 270nm, počítám že konstrukční rezerva bude vysoká, tak kolem 320Nm ? 1.6 5 kvaltů chipnutých jezdí po silnici dost, kdyby byl problém v převodovce, tak nepochybně se to tu bude řešit. Editováno: 19. Září 2017, autor: 15degren Citovat
ČudlR Vloženo 19. Září 2017 Vloženo 19. Září 2017 Hele ale neni pravidlem ze pri vetsim vykonu musi bejt i vetsi kroutak ne? Citovat
Rimi Vloženo 19. Září 2017 Vloženo 19. Září 2017 10 minutes ago, ČudlR said: Hele ale neni pravidlem ze pri vetsim vykonu musi bejt i vetsi kroutak ne? Je, inak by CHIP ako taky nedaval vyznam.. Citovat
e1. Vloženo 19. Září 2017 Vloženo 19. Září 2017 Rimi, doplatiť si za silnejší motor je síce ideálne, ale čo ak výkonnejší motor v ponuke nie je? Rapid sa síce predáva aj s 1.4 TSI a výkonom 92 kW, ale iba s DSG (čo niekomu nemusí vyhovovať). Okrem toho si treba uvedomiť, že väčší motor má okrem ceny aj vyššie prevádzkové náklady (poistky, spotreba, atď.). Ak potrebuješ výkon iba kvôli tomu, že chceš mať rezervu pri predbiehaní, tak nemá problém zmysel kupovať väčší motor, a hodí sa viac práve ten chip motora, ktorý pridá niečo práve v tých otáčkach. Inak prevodovku pri 1.2 TSI nemusíš riešiť. Ak ma pamäť neklame, tak maximálny točák má oficiálne do 200 Nm, takže nejakých 210 Nm to zvládne s prehľadom, a to už je naozaj slušná úprava. 15degren, 1.6 TDI sem nemiešaj, to je niečo úplne iné! 2 Citovat
whitecoat Vloženo 19. Září 2017 Vloženo 19. Září 2017 Tak tak, souhlas - pěkně a srozumitelně napsáno Sám mám už cca rok a půl po úpravě 1,2 TSI 66 kW (EA211) najeto skoro 20 tis. km (celkově cca 30 tis. km) a auto šlape jako hodinky, šel bych do toho znovu bez váhání... Taky samozřejmě hodně záleží na tom, jak se k autu a potažmo k motoru a spojce kdo chová, že... Citovat
los pakos Vloženo 20. Září 2017 Vloženo 20. Září 2017 U EA211 1.2 TSI je použitá MQ200. Je jedno jestli má auto 5ti kvalt nebo 6ti kvalt, obě jsou verze MQ200, tedy dimenzovány minimálně na 200Nm. Citovat
15degren Vloženo 20. Září 2017 Vloženo 20. Září 2017 Tak to se omlouvám, žil jsem v omylu, že 1.2 TSi používá stejný druh převodovky (MQ250) jako 1.6 octavie... Citovat
los pakos Vloženo 20. Září 2017 Vloženo 20. Září 2017 @15degren MQ250 se používala u dieselů 1.6 TDI pokud se nemýlím a u benzínových 1.6 byla taky MQ200. Citovat
ČudlR Vloženo 20. Září 2017 Vloženo 20. Září 2017 před 22 hodinami, Rimi napsal: Je, inak by CHIP ako taky nedaval vyznam.. Jo sorry to jsem si popletl kdyz mas DSG tam sice muzes mit kroutak motoru 450nm ale prevodovka ma omezovac treba 350nm. Citovat
Rimi Vloženo 20. Září 2017 Vloženo 20. Září 2017 22 hours ago, e1. said: Rimi, doplatiť si za silnejší motor je síce ideálne, ale čo ak výkonnejší motor v ponuke nie je? Rapid sa síce predáva aj s 1.4 TSI a výkonom 92 kW, ale iba s DSG (čo niekomu nemusí vyhovovať). Okrem toho si treba uvedomiť, že väčší motor má okrem ceny aj vyššie prevádzkové náklady (poistky, spotreba, atď.). Ak potrebuješ výkon iba kvôli tomu, že chceš mať rezervu pri predbiehaní, tak nemá problém zmysel kupovať väčší motor, a hodí sa viac práve ten chip motora, ktorý pridá niečo práve v tých otáčkach. Inak prevodovku pri 1.2 TSI nemusíš riešiť. Ak ma pamäť neklame, tak maximálny točák má oficiálne do 200 Nm, takže nejakých 210 Nm to zvládne s prehľadom, a to už je naozaj slušná úprava. 15degren, 1.6 TDI sem nemiešaj, to je niečo úplne iné! To samozrejme plati..ale ak si kupujes ako ja napr. auto na minimalne 8 rokov musis dopredu ratat s urcitymi vecami (stahovanie,vacsie presnuny,rodinne dovolenky atd..). V tomto pripade je vzdy lepsie ist do vacsej kubatury (rozdiely v poistkach su radovo do par eur,spotrebu osobne neriesim, to je obohrana platna). Vo vacsine plati aj pravidlo, ze viac objemove motory toho jednak viac vydrzia a maju kultivovanejsi chod ci uz v meste alebo na dialnici. Osobna skusenost z mojho okolia za poslednych cca 10 rokov je taka, ze vsetci co mali 1.2 - 1.6 si ako dalsie auto kupili silnejsie, prave kvoli vyssie zmienovanym aspektom. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.