Přejít na obsah

CHIP Tuning


rudko25

Doporučené příspěvky

V 9/12/2017 na 14:22, Sissinka napsal:

Pro e1.  Nepočítam s tim, že by se výkon zvýšil na 90kW, stačilo by mi těch 81, přinejhorším 77. Někde jsem četla, že lze zvýšit max. o 30%.  

A děkuji za radu ohledně předjíždění :-D   Řídím teda už 17 let, bez jediné nehody, bez jediné pokuty, tak myslím, že už mam něco naježděno (no, ročně tak  7000 soukromě a 8000 služebně).  Ale je fakt, že doteď jsem jezdila jen s felicií a fabií, takže ten rapid se řídí a chová uplně jinak.

 

Nič v zlom, ale poznám vodičov ktorí majú najazdené 2x tak veľa ako ty, ale bezpečne predbiehať nevedia. Okrem toho je všeobecne známe, že väčšia časť vodičov, a to obzvlášť ženy, vôbec nevyužívajú potenciál motora a nad 4000 (nedajbože 5000) motor nikdy netočia, lebo "to už moc hučí, a pre motor to určite nie je dobré".
Toto je moja X ročná skúsenosť, a vidím to aj na svojej partnerke, ktorá má síce vodičské oprávnenie nejakých 9 rokov, ale donútiť ju aby podradila z 5 rovno na 3, alebo aby akcelerovala plynom na podlahe, je takmer nemožné. Ale ak si výnimka potvrdzujúca pravidlo, tak super.
 

Ale teraz späť k téme. Neviem či to tu už odznelo, ale dôležité je pochopiť, že 63 kW motor je v tomto prípade fyzicky úplne identický so 77 kW verziou, len má inak nastavený softvér. Tým pádom bezpečné navýšenie výkonu treba riešiť tak, že 77 kW je vlastne ten základ od ktorého sa dá odraziť, a ešte bezpečne navýšiť o nejakých 20-25%. Takto sa dá úplne bez problémov dostať na nejakých 92-96 kW (125-130 koní). A ako to už tu odznelo, 63 kW verzia má reálne viac, väčšinou niekde okolo 66 až 70 kW, preto navýšenie iba na 77-81 kW bude cítiť iba minimálne. Ja osobne zastávam názor, že keď už sa chipuje, tak treba ísť aspoň na tých 92 kW, aby to malo zmysel. Obzvlášť ak úprava bude stáť rovnako veľa. A na zapisovanie do technického preukazu by som sa určite vykašlal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, e1. napsal:

A na zapisovanie do technického preukazu by som sa určite vykašlal.

Nevím jak na Slovensku, ale v Česku kolem toho poněkud přituhují zákony a zjevně ještě přituhovat budou. Což je ostaně vidět i na změně přístupu (zejména těch renomovaných) chip-firem. Teď to bez problémů jde, ale z hlediska dlouhodobé perpektivy, je chip bez zápisu nesmysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 77kW to nemá moc smysl čipovat. To už zrovna na těch 96kW a i tak se to nebude při předjíždění chovat jak nafta pokud se pořádně nevytočí. Ten krouťák tam nikdy nebude bohužel. Ale s těma 96kW se už dá solidně jezdit. Druhá věc jsou STK, ale toho bych se teď ještě nebál. Nemají zatím potřebné vybavení. Mohl bych zjistit od nynějšího majitele mého bývalého Rapida jak dopadl na STK právě s čipem na 96kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klucí, děkuji za rady. Prozatím do toho ale asi nepůjdu, uvidím časem. A taky jste mi nějak vystrašili s tou technickou!

 

Pro e1.  Tak jsem asi jako tvoje přítelkyně, protože motor teda netočim nad 4000 nebo nedejbože 5000 otáček :-)  A když se necítim na předjíždění, tak prostě nepředjíždim. Bláznů na silnici je už tak víc než dost... Taktéž ti děkuji za cenné rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 14. 9. 2017 at 11:30 PM, e1. said:

 

Nič v zlom, ale poznám vodičov ktorí majú najazdené 2x tak veľa ako ty, ale bezpečne predbiehať nevedia. Okrem toho je všeobecne známe, že väčšia časť vodičov, a to obzvlášť ženy, vôbec nevyužívajú potenciál motora a nad 4000 (nedajbože 5000) motor nikdy netočia, lebo "to už moc hučí, a pre motor to určite nie je dobré".
Toto je moja X ročná skúsenosť, a vidím to aj na svojej partnerke, ktorá má síce vodičské oprávnenie nejakých 9 rokov, ale donútiť ju aby podradila z 5 rovno na 3, alebo aby akcelerovala plynom na podlahe, je takmer nemožné. Ale ak si výnimka potvrdzujúca pravidlo, tak super.
 

Ale teraz späť k téme. Neviem či to tu už odznelo, ale dôležité je pochopiť, že 63 kW motor je v tomto prípade fyzicky úplne identický so 77 kW verziou, len má inak nastavený softvér. Tým pádom bezpečné navýšenie výkonu treba riešiť tak, že 77 kW je vlastne ten základ od ktorého sa dá odraziť, a ešte bezpečne navýšiť o nejakých 20-25%. Takto sa dá úplne bez problémov dostať na nejakých 92-96 kW (125-130 koní). A ako to už tu odznelo, 63 kW verzia má reálne viac, väčšinou niekde okolo 66 až 70 kW, preto navýšenie iba na 77-81 kW bude cítiť iba minimálne. Ja osobne zastávam názor, že keď už sa chipuje, tak treba ísť aspoň na tých 92 kW, aby to malo zmysel. Obzvlášť ak úprava bude stáť rovnako veľa. A na zapisovanie do technického preukazu by som sa určite vykašlal.

Jedna vec je aby to vydrzal motor, dalsia aby to utiahla prevodovka. Preto zastavam nazor, ze je lepsie si priplatit pri kupe radsej za vyssi vykon motora. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono to s tím navýšení výkonnu nebude tak horké. Už dle testu 1.6 TDi mají 92 KW a po dieslgate dokonce 99KW, tak si řikám že když si někdo nechá dělat chip 1.6 TDI do 100 KW tak tam bude reálný přínos výkonu kolem 5% jestli vůbec bude...  Z toho plyne že i omezení převodovky u které se píše 250 NM, tak z výroby do ní jde běžně 270nm, počítám že konstrukční rezerva bude vysoká, tak kolem 320Nm ? 1.6 5 kvaltů chipnutých jezdí po silnici dost, kdyby byl problém v převodovce, tak nepochybně se to tu bude řešit.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rimi, doplatiť si za silnejší motor je síce ideálne, ale čo ak výkonnejší motor v ponuke nie je? Rapid sa síce predáva aj s 1.4 TSI a výkonom 92 kW, ale iba s DSG (čo niekomu nemusí vyhovovať). Okrem toho si treba uvedomiť, že väčší motor má okrem ceny aj vyššie prevádzkové náklady (poistky, spotreba, atď.). Ak potrebuješ výkon iba kvôli tomu, že chceš mať rezervu pri predbiehaní, tak nemá problém zmysel kupovať väčší motor, a hodí sa viac práve ten chip motora, ktorý pridá niečo práve v tých otáčkach. Inak prevodovku pri 1.2 TSI nemusíš riešiť. Ak ma pamäť neklame, tak maximálny točák má oficiálne do 200 Nm, takže nejakých 210 Nm to zvládne s prehľadom, a to už je naozaj slušná úprava.

15degren, 1.6 TDI sem nemiešaj, to je niečo úplne iné!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak, souhlas - pěkně a srozumitelně napsáno :kol-47: Sám mám už cca rok a půl po úpravě 1,2 TSI 66 kW (EA211) najeto skoro 20 tis. km (celkově cca 30 tis. km) a auto šlape jako hodinky, šel bych do toho znovu bez váhání... Taky samozřejmě hodně záleží na tom, jak se k autu a potažmo k motoru a spojce kdo chová, že... :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

22 hours ago, e1. said:

Rimi, doplatiť si za silnejší motor je síce ideálne, ale čo ak výkonnejší motor v ponuke nie je? Rapid sa síce predáva aj s 1.4 TSI a výkonom 92 kW, ale iba s DSG (čo niekomu nemusí vyhovovať). Okrem toho si treba uvedomiť, že väčší motor má okrem ceny aj vyššie prevádzkové náklady (poistky, spotreba, atď.). Ak potrebuješ výkon iba kvôli tomu, že chceš mať rezervu pri predbiehaní, tak nemá problém zmysel kupovať väčší motor, a hodí sa viac práve ten chip motora, ktorý pridá niečo práve v tých otáčkach. Inak prevodovku pri 1.2 TSI nemusíš riešiť. Ak ma pamäť neklame, tak maximálny točák má oficiálne do 200 Nm, takže nejakých 210 Nm to zvládne s prehľadom, a to už je naozaj slušná úprava.

15degren, 1.6 TDI sem nemiešaj, to je niečo úplne iné!

To samozrejme plati..ale ak si kupujes ako ja napr. auto na minimalne 8 rokov musis dopredu ratat s urcitymi vecami (stahovanie,vacsie presnuny,rodinne dovolenky atd..). V tomto pripade je vzdy lepsie ist do vacsej kubatury (rozdiely v poistkach su radovo do par eur,spotrebu osobne neriesim, to je obohrana platna). Vo vacsine plati aj pravidlo, ze viac objemove motory toho jednak viac vydrzia a maju kultivovanejsi chod ci uz v meste alebo na dialnici. Osobna skusenost z mojho okolia za poslednych cca 10 rokov je taka, ze vsetci co mali 1.2 - 1.6 si ako dalsie auto kupili silnejsie, prave kvoli vyssie zmienovanym aspektom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...