Přejít na obsah

DSG vs manuál


Clint

Doporučené příspěvky

Na druhou stranu dát za DSG padesát a řadit pádly, to mi přijde také jako zbytečnost. Kdo jezdí město a bere auto jako dopravní prostředek do zaměstnání a spotřebák, tak asi automat ok. Pak je tu taky řada lidí, co s manuálem neumí, nestíhají to, nezvládají, tak pro ně je automat jediná možnost, jak jezdit autem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád nechápu, k čemu to kategorizování, je to k něčemu potřeba, zařazovat lidi do skupinek a hodnotit, komu co ano a co ne? Mám DSG, mám přes 400k, řadím 99% času řadičkou, někdy pomoc pádly a někdy dám D. Teď uvažuju o jiném autě a nejsem si jist, jestli si nevemu manuál, ale ne proto, že bych s DSG nebyl spokojen, jenom, že k tomu autu se prostě manuál více hodí, to je vše.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Clint napsal:

Pak je tu taky řada lidí, co s manuálem neumí, nestíhají to, nezvládají, tak pro ně je automat jediná možnost, jak jezdit autem.

 

Beru to tak, že kdo neumí s manuálem, tak by snad neměl ani dostat řidičák z autoškoly, i když bude celý život jezdit s automatem. Řízení auta není jen o umění řadit, ale jsou tam i pro plynulou a bezpečnou jízdu i složitější a komplexnější věci. Ano někdo to nemusí mít s manuálem rád, ale pokud se s ním neumí aspoň trochu solidně popasovat, nebo to tedy tzv, nestíhá, nezvládá, tak ať raději vozí něco za sebou na provázku a neohrožuje ostatní. Je to jen můj názor, ale jsem přesvědčen, že kdo nezvládne takovou základní věc, co se týče řazení, tak nebude dobře zvládat i ostatní řidičské úkony a tak nemá v provozu co dělat!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ženit by se měli jenom muži, co umí vařit:) Co na tom, že jim pak bude vyvařovat manželka, ale umět to mají.

 

Pánové, až se mi nechce věřit, co čtu.

 

Nebo, umíte programovat? Ne? Přestaňte používat počítače. A pí si taky vypočítejte, ne, aby jste si ho pamatovali, nebo kouknuli do tabulek/na net.

 

K čemu má řidič umět s manuálem, když ho neřídí? To jako bude lepším řidičem? V čem jako?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 33 minutami, beuticek napsal:

V tom s tebou sice souhlasím, ale realita je jiná. Dneska už dokonce můžeš udělat řidičák jen na automat. Bohužel. 

A proč ne? Ten kdo absolvuje autoškolu s automatem, má to poznačeno v řidičáku, a může jezdit jen s automatem. Proto přeci není nějakým méněcenným řidičem, nebo ano? Nemá to nic souvislého s tím, zda-li jezdí bezpečně, odpovědně a plynule. Naopak mám zcela opačnou zkušenost (a je k tomu tisíce studií a zkušeností z celého světa), ale nemusím to tady stále ventilovat a stále někoho dehonestovat... Na co si to proboha hrajete? Nuda o neděli?

Jezdím s obojím, a nemám zapotřebí stále dokola předvádět svá traumata jestli kvedlačku nebo automat. Kdo jezdí pouze s kvedlačkou, ať s ní jezdí, je to jeho volba. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ať si každý jezdí s čím kdo chce. Jenom říkám a mám takovou zkušenost, že ten co má problém s manuálním řazením (neumí to, není schopen se to solidně naučit)) tak má většinou i problém jako řidič. Není to dogma, ale naprostou většinou to tak jr.  Bohužel je to tak (ačkoliv je mi to nemilé) i u mé nejbližší rodiny. Ty osoby se nenaučily nikdy normálně a solidně řadit a ačkoliv jsem se je snažil přesednou za automat, tak to stejně nepomohlo. Holt prostě nemají  vlohy na řízení. A těchto  v tomto směru podobných případů jsem zažil hodně. 

To, že autoškolu dnes můžeš udělat jen s automatem, tak považuji za chybu. Kde jinde se má projevit u žáka vzájemná koordinace a cit pro jízdu, když ne ve složitých situacích. Za nějakou dobu možná tady budou jezdit jen autonomní auta a tak budou řídit jen osoby co umí zapnout a vypnout jedno tlačítko ? A co když se to za jízdy tzv. pohnojí ? 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Važme si toho, že máme (i když rok od roku stále ztenčující se) možnost výběru. Pro ty jenž rádi používají manuálně řazenou převodovku se totiž postupně u škodovky vytrácejí z nabídky silnější motorizace.

Navíc je to trend dnešní doby, neboť při cestě k zcela autonomnímu řízení asi ani jiná možnost nebude. 

Sice moc nevěřím tomu, že je tolik žádaný na úkor manuálu jak se to snaží prezentovat automobilky. 

Já osobně mám určitý odpor k automatu, ačkoliv je na jízdu určitě pohodlnější. Nikomu jej ale nevymlouvám. Je to každého věc co považuje za lepší. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, DušanV napsal:

Ale ať si každý jezdí s čím kdo chce. Jenom říkám a mám takovou zkušenost, že ten co má problém s manuálním řazením (neumí to, není schopen se to solidně naučit)) tak má většinou i problém jako řidič. Není to dogma, ale naprostou většinou to tak.  Bohužel je to tak (ačkoliv je mi to nemilé) i u mé nejbližší rodiny. Ty osoby se nenaučily nikdy normálně a solidně řadit a ačkoliv jsem se je snažil přesednou za automat, tak to stejně nepomohlo. Holt prostě nemají  vlohy na řízení. A těchto  v tomto směru podobných případů jsem zažil hodně. 

To, že autoškolu dnes můžeš udělat jen s automatem, tak považuji za chybu. Kde jinde se má projevit u žáka vzájemná koordinace a cit pro jízdu, když ne ve složitých situacích. Za nějakou dobu možná tady budou jezdit jen autonomní auta a tak budou řídit jen osoby co umí zapnou a vypnou jedno tlačítko ? A co když se to za jízdy tzv. pohnojí ? 

 

Ale to není prostě to samé a napsal jsi to jako dogmu. To, že by se Ti povedlo je s manuálem pracovat by neznamenalo, že jsou najednou schopnější řídit, bezpečnější po okolí a tak dále. Ano, samozřejme, nějaké schopnsoti člověk pro jedno i druhé asi potřebuje, ženy často prostě "neslyší" motor a podobně, ale tvrdit, že vědět s manuálem=uměť řídit v provozu je odvážné. Amerika je převážně automatická. Je to pohodlné, o tom asi distkovat nelze a lidi, co nechodí na fóra o autech, ale prostě chtějí z A do B díky tomu mají větší volnost a mají třeba více času věnovat se provozu. Sice to neznamená, že ten čas provozu věnují, ale ... :-)

 

Ono taky ale není automat jako automat. Osobně, ač mám DSG, bych nechtěl ty jednostupňové, hydroměniče a podobně. Když jsem seděl v půjčené F430, nebo co to bylo, tak jsme myslel, že si ze mně někdo střílí. Nicméně, i takový "krám" by mohl běžnému uživateli dobře sloužit v provozu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, stanmar napsal:

Važme si toho, že máme (i když rok od roku stále ztenčující se) možnost výběru. Pro ty jenž rádi používají manuálně řazenou převodovku se totiž postupně u škodovky vytrácejí z nabídky silnější motorizace.

Navíc je to trend dnešní doby, neboť při cestě k zcela autonomnímu řízení asi ani jiná možnost nebude. 

Sice moc nevěřím tomu, že je tolik žádaný na úkor manuálu jak se to snaží prezentovat automobilky. 

Já osobně mám určitý odpor k automatu, ačkoliv je na jízdu určitě pohodlnější. Nikomu jej ale nevymlouvám. Je to každého věc co považuje za lepší. 

 

K tomu si ještě přidat, že dnes silnější motor je 4válec 2litr a to je další smutný fakt. Když třeba i Cayman má takový šicí stroj :-( Pomalu to bude tak, že pro řidičská auta s charakterem budeme muset kupovat starší auta a časem jezdit veterány :-) O vzhledu nemluvě, ale to už je vše na jiné téma.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem staršího kolegu, nyní už v důchodu, koupil manželce auto a nebyla schopna jet. Řadit manuálně, šlapat na pedály a řídit, natož přemýšlet nad dopravní situací, to byl prej pro ni nadlidský úkol. Tak ji koupil automat , bába má naučené silnice, kudy jezdí a je happy. Nedej bože, kdyby byla objížďka [emoji23]

 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automat pokud funguje dobře tak je lepší než manuál zejména při ježdění ve městě je to super, ale spoustu automatů přemýšlí co se po nich chce a já jakožto aktivní řidič, co si chce jízdu občas i opravdu užít a ne jen se přepravit z A do B preferuje opravdu manuál. Jako služební auto bych klidně mohl mít automat. Rozhodně nemám nic proti tomu, když někdo tvrdí, že automat je to nejlepší co je, na druhou stranu bych uvítal ty nesmyslné kecy o tom, že manuál je na nic protože 50 lidí co začne jezdit s automatem v mém okolí už manuál nechce. Každý má na výběr, každý preferuje něco jiného a každý by měl respektovat názor toho druhého.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Clint napsal:

Měl jsem staršího kolegu, nyní už v důchodu, koupil manželce auto a nebyla schopna jet. Řadit manuálně, šlapat na pedály a řídit, natož přemýšlet nad dopravní situací, to byl prej pro ni nadlidský úkol. Tak ji koupil automat , bába má naučené silnice, kudy jezdí a je happy. Nedej bože, kdyby byla objížďka emoji23.png

 

 

Já bych jí místo automatu spláchnul řidičák do záchodu, Pokud neumí řídit, tak to AP nevyřeší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, Stringo napsal:

...na druhou stranu bych uvítal ty nesmyslné kecy o tom, že manuál je na nic protože 50 lidí co začne jezdit s automatem v mém okolí už manuál nechce....

Já bych je taky uvítal :-), protože pokud čteš dobře, tak zde převažují "nesmyslné kecy o tom, jak je automat k ničemu".
Ale možná jsi chtěl napsat něco jiného, já tomu tedy moc nerozumím :-(
Ale jinak souhlas tím, že by se měly respektovat preference každého, a ne pořád s takovou až chorobnou nenávistí tady DSG stále dokolečka dehonestovat. I když jak každý vidí, jsou to stále ti samí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co vybrat jsem si nebyl jistý před koupí a nejsem si jist ani po koupi (vybral jsem nakonec manuál). Občas jezdím v práci i s automatem a je to u mě tak, že někdy jsem rád že mám automat a za chvíli mě mrzí že nemám manuál. Obojí je někdy lepší i horší. U mě nakonec zvítezil manuál po debatě s mým dvorním automechanikem, který mi řekl že automat  dříve či později bude potřebovat nějaký servis a ten bude drahý a oprava složitá (zvláště v případě DSG). Kdežto s manuálem můžu kvedlat až do smrti. V tomhle rozumím Clintnovi, zadarmo služebák automat na cestu po Praze ok, s vlastním autem mám nějak užší vztah s tom smyslu, že se s ním chci trochu "projet" (a tím nemyslím  zdaleka jen agresivnější jízdu), mít možnost ho víc ovládat i od něj mít víc zpětnou vazbu a na to mi nějak víc sedí manuál.  Myslím si že líp než automatika a dopředu odhadnu jak budu chtít v následujícím okamžiku řadit a taky budu mít možnost to tak udělat , nechat klouzat spojku atd. Pokud bych to správně odhadnout neuměl a byl na řízení "tvrdší" a nebo mě řízení nebude až tak brát a budu si spíš užívat klidu a pohody a pravou ruku používat na něco jinýho - automat pro mě bude lepší

Editováno: , autor: prase66
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdy jsem dsg převodovky nestudoval jen jsem vstřebával běžně zažité názory lidí a diskutéru na fórech. Dsg nikdy, je to moc složité drahé atd. Od doby co jsme začali dostávat pracovní auta jen s dsg, začal jsem vnímat, že to taková katastrofa není a je to daleko příjemnější ježdění než s manuálem (můj názor). Na což se dsg (všeobecně automaty) začínají na různých školeních a kurzech brát jako bezpečností prvek. Neustále ruce na volantu a kontrola nad vozidlem v krizových situacích. A ono to tak i je. Takže při změně auta nebylo nad čím přemýšlet a automat je doma. A když je automat doma, tak nastal čas se podívat na to jak to vše vlastně funguje. Našel jsem pěkný video do jednoho Poláka co pěkně popsal jak to celé funguje a vypadá. Za mě nic katastrofického v tom nevidím. Mechanická převodovka u které nevidím problém k nějaké nadměrné poruchovosti. Vždy je vše na uživatelích.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=RvHUnoNEBZ4

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S automatem jezdim někdy od 2001. Hydra, CVT, DSG. To by bylo na dlouhé povídání, ale základ je údržba, správné používání a trocha štěstí.
Např. teď lehlo DSGčko v VW Polo TSI. Vylítalo pár zubů ve 40tis km. Těsně po záruce. Zřejmě vadný kus.
Manuál mám samozřejmě taky.[emoji6]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To souhlas, take jezdim oboji. DSG mam jiz treti, predtim neco s HDMky (poprve v r. 1998).

 

S DSG zadne zasadni negativni zkusenosti, jejich problemy jsou myslim statisticky obdobne jako u jinych prevodovek.

 

Doporucuji si zjistit jake giga problemy se svymi "PowerShift" prevodovkami ma napr. FORD, to je uplne jina liga pruseru...emoji3.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...