staha Vloženo 18. Září 2007 Vloženo 18. Září 2007 Jak zajíždět motor nového vozu, šetřit nebo naopak pěkně zahulit?? Citovat
olisoft Vloženo 19. Září 2007 Vloženo 19. Září 2007 (editace) Jak zajíždět motor nového vozu, šetřit nebo naopak pěkně zahulit?? Vsetci radia klasicky zabeh, jemne to zabiehat, ale cital som na aj nazor "break it hard", vraj to dokaze pridat az do 10% vykonu. A vraj je to dobre aj pre piestne kruzky, aby ich nepodpalilo. Ja som zabiehal pomaly, to som ale nemal este info o tom "tvrdom" sposobe. Skusim pohladat tu stranku, ked najdem, dam link... tak som to nasiel: break it hard Editováno: 19. Září 2007, autor: olisoft Citovat
xman Vloženo 19. Září 2007 Vloženo 19. Září 2007 Vsetci radia klasicky zabeh, jemne to zabiehat, ale cital som na aj nazor "break it hard", vraj to dokaze pridat az do 10% vykonu. A vraj je to dobre aj pre piestne kruzky, aby ich nepodpalilo. no jo, potom uz len vyfuk (10%), vzduchovy filter (10%), chip (10%), nebezpecne nalepky v tvare plamenov po bokoch a na kapote (10%), spolu navysenie vykonu o 50% - to vdychne aj HTP trochu zivota ale k veci a vazne, podla mna z toho netreba robit ziadnu vedu - nehulit zbytocne po obmedzovac a normalne zivo jazdit v celom beznom spektre otacok. Citovat
houmr Vloženo 20. Září 2007 Vloženo 20. Září 2007 prvych 1000-1500km by som to moc netocit a jazdil s rozumom, potom uz aj tocit nech si zvyka. p.s.: hlavne by som to zabiehal dlhymi trasami a nie smudlanim po meste, este by som sa vyhol konstantnej rychosti drzat na dialnici. Citovat
Marek Vloženo 20. Září 2007 Vloženo 20. Září 2007 (editace) Při koupi vozu mi bylo sděleno, že záběh u nových aut se již nemusí dělat...jako tomu bylo u 100-130-tek. Jen jsem se měl vyvarovat dlouhodobějšímu vytáčení motru - otáčkoměr - do červených polí. Nic víc nic míň. Editováno: 20. Září 2007, autor: Marek Citovat
jirka3 Vloženo 21. Září 2007 Vloženo 21. Září 2007 Určitě bych to těch prvních 1500 km nehonil na maximálku a do červenýho pole.Osobně jsem zastáncem názoru,že auto je nejlepší zajet svižnou jízdou,občas ho vytočit atd... Citovat
Crake Vloženo 22. Září 2007 Vloženo 22. Září 2007 Tak v manualu pisou, jestli se nepletu tocit do 3/4 maximalnich pripustnych otacek... Ja vzdycky zajizdel svizne a sem tam vytocil do cervena... Vsechna auticka jezdila tak jak mela Citovat
inya Vloženo 23. Září 2007 Vloženo 23. Září 2007 Asi tak jak píšou všichni. Klasický záběh motoru už v podstatě neexistuje - jen těch prvních 1500km by ses měl k motoru chovat trochu ohleduplněji (než se zachytí všechny hrubší nečistoty z výroby ve filtru...) Citovat
uvirat Vloženo 19. Prosinec 2007 Vloženo 19. Prosinec 2007 S novým autem je to jako s pannou... Ale teď vážně: prvních několik set Km jezdit opravdu opatrně a postupně přidávat. Asi tak od 1000Km bys měl motor "drtit" ať si zvyká :-)od 2tkm si jezdi jak chceš. Tak to dělám já a jsem spokojen. Citovat
MELLO Vloženo 19. Prosinec 2007 Vloženo 19. Prosinec 2007 Jen připomenu, že nafťák je zaběhnutý až tak po 50-60tis. km. Citovat
xman Vloženo 19. Prosinec 2007 Vloženo 19. Prosinec 2007 Jen připomenu, že nafťák je zaběhnutý až tak po 50-60tis. km. to jest druhy majitel a prva generalka? Citovat
MELLO Vloženo 20. Prosinec 2007 Vloženo 20. Prosinec 2007 to jest druhy majitel a prva generalka? Vtipálku Citovat
xman Vloženo 20. Prosinec 2007 Vloženo 20. Prosinec 2007 Vtipálku to nebol vtip, len kruta realita - tlmice, loziska, brzdy, kosti, turbo, rozvody, cerpadlo, vstrekovace - po zabehu pomaly do hrobu? Citovat
MELLO Vloženo 20. Prosinec 2007 Vloženo 20. Prosinec 2007 to nebol vtip, len kruta realita - tlmice, loziska, brzdy, kosti, turbo, rozvody, cerpadlo, vstrekovace - po zabehu pomaly do hrobu? Všechno z toho co jmenuješ jem v60tis. měl původní ( kromě tyček stabíku ) Citovat
xman Vloženo 20. Prosinec 2007 Vloženo 20. Prosinec 2007 Všechno z toho co jmenuješ jem v60tis. měl původní ( kromě tyček stabíku ) v tom pripade OK, to je na "zabeh" slusne :D Citovat
one-z Vloženo 22. Prosinec 2007 Vloženo 22. Prosinec 2007 Jen připomenu, že nafťák je zaběhnutý až tak po 50-60tis. km. benzin 20kkm u diesla jsem slyšel kolem 40kkm, ale když se to tak veme, tak motor se zajíždí celou životnost... Citovat
Rosta1.8 Vloženo 30. Prosinec 2007 Vloženo 30. Prosinec 2007 No kluci, se svým majetkem jednejte jak uznáte za vhodné ale přeci jen i v dnešní moderní výrobě je každý motor trochu jiný, záleží jak se sejdou díly dohromady, s jakými třecími odpory atd. Těch prvních 1500 km by si motor zasluhoval slušné zacházení.Druhá věc je kdy si motor sedne a je schopen vydat ze sebe maximální výkon,to skutečně může být až někde v rozmezí 30-60 000 km. Citovat
Jar_da Vloženo 31. Prosinec 2007 Vloženo 31. Prosinec 2007 No kluci, se svým majetkem jednejte jak uznáte za vhodné ale přeci jen i v dnešní moderní výrobě je každý motor trochu jiný, záleží jak se sejdou díly dohromady, s jakými třecími odpory atd. Těch prvních 1500 km by si motor zasluhoval slušné zacházení.Druhá věc je kdy si motor sedne a je schopen vydat ze sebe maximální výkon,to skutečně může být až někde v rozmezí 30-60 000 km. , z vlastní zkušenosti, TDI se rozjíždí kolem 50.000km, tedy kolem těchto km začne jet znatelně "lehčeji a ochotněji" a to včetně hlukového projevu. Citovat
Marchell Vloženo 27. leden 2008 Vloženo 27. leden 2008 Mám najeto cca 4500 km a teprve teď si dovolím pořádně "ždímat" motor (1,2 51kw). I když se snažím jezdit spíš úsporně než sportovně,občas se "protáhnutí pérek" nevyhnu. Obzvlášť když jedu sám. Citovat
Nohab Vloženo 27. leden 2008 Vloženo 27. leden 2008 jo jo, já tomu říkám "vymetání pavučin", aby se všechny 3 válce mého šicího stroje pořádně občas provětraly Citovat
Jacky707 Vloženo 20. Únor 2008 Vloženo 20. Únor 2008 jo za dva mesiace som spolu s ocom na roomstry nabehal 5000 a nejake drobne...auto je svizne... miestami som mu od zaciatku nakladal, citit aspon tych 85 koni, lebo vo fabii tych 70 nebolo citit a kamosova 1.2 HTP sla lepsie nez nasa 1.4 Mpi na roomstra sa nestazujem...zive auticko...este som to minule skusal a drzal sa hondy civic 1997 90koni a celkom v poho som stihal... ale ten obmedzovac pri 176km/h ma hneva Citovat
Blacky Vloženo 21. Únor 2008 Vloženo 21. Únor 2008 mnoo., pridam muj postreh. prvnich cca 1500-2000 si RJ uklada nejaky data o provozu. Takze to muze byt " zabeh" a dalsi chovani auto to ovlivni. ( jde to pri ale zase vymaznout a zacit na novo. Sem zastance svizne jizdy. Zadny silenosti, ale svizne az ostre. Takhle se mi povedlo zajet sluzebni FI 40kW tak, ze natre prdylku kdejaky 51kW a to je spotreba stale kolem 6-6,5 l. S OII 1,9TDi a R je to podobne, jen u te nafty je to o 500-900 otacek niz. Citovat
Jetson Vloženo 2. Březen 2008 Vloženo 2. Březen 2008 jo za dva mesiace som spolu s ocom na roomstry nabehal 5000 a nejake drobne...auto je svizne... miestami som mu od zaciatku nakladal, citit aspon tych 85 koni, lebo vo fabii tych 70 nebolo citit a kamosova 1.2 HTP sla lepsie nez nasa 1.4 Mpina roomstra sa nestazujem...zive auticko...este som to minule skusal a drzal sa hondy civic 1997 90koni a celkom v poho som stihal... ale ten obmedzovac pri 176km/h ma hneva Při 176km/h?? Na omezovač jsem se zatím s Roomem nedostal. Používáš 5? Citovat
Petr Vloženo 2. Březen 2008 Vloženo 2. Březen 2008 S novým autem je to jako s pannou...Ale teď vážně: prvních několik set Km jezdit opravdu opatrně a postupně přidávat. Asi tak od 1000Km bys měl motor "drtit" ať si zvyká :-)od 2tkm si jezdi jak chceš. Tak to dělám já a jsem spokojen. Naprosto souhlasím: nejdříve pomalu a zlehka, ať si zvyká a potom do toho dát úplně všechno Citovat
emkon Vloženo 9. Září 2008 Vloženo 9. Září 2008 Jako strojař důrazně doporučuji motor prvních 1000km maximálně šetřit, nevytáčet, a nezatěžovat vozidlo. Díly v motoru bývají těsné (někdy se prostě sejdou výrobní tolerance), je zde větší tření a hrozí předčasné opotřebování pohyblivých dílů. Díly si prostě musí "sednout". Po 2000km doporučuji zkontrolovat hladinu a kvalitu oleje. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.