Přejít na obsah

Svíčky 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Zdravim vas, vdaka tym co reagovali za odpovede. Nasiel som si krabicku od sviecky NGK ktore som teraz daval do auta. Na obrazku je zrejme, ako sa ma sviecka dotiahnut. Je pravda ze sa spomina aj momentovy kluc, no myslim si, ze ak moj mechanik postupoval podla tohoto blbuvzdorneho navodu tak nic nepokazil :) 

IMG_6169.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdarec

dneska jsem si kontroloval vzduchovy filtr kdyz v tom koukam na tohle viz obrazek xD lidi ty kabely jdou tak na cicu ven ... ale nastesti mam v kufru starsi sadu tak jsem to hned vymenil protocil motor a dokonce zmizeli pocukavani na volnobeh :) jsem zvedav jak to pojede, mam jeste sichtu :D 

jinak kupuju mimentak a nastavim si svice sam pac v servisu to tam jen tak hodil a dotah a ti se mi nelibi ...

 

jinak kabel vydrzel v aute 10 k km ... vypada to jak kousnute ale divne ze jen jeden ...

IMG_20190201_045234.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravím páni mam roomstra 1.2tsi 77kw r.v 2010 kod motora CBZB a menil som uz komplet sviecky a zapalovacie kable dôvod == auto islo na 3valce palubovka blikala ako na discoteke a diagnostika vypisala chybne zapalovanie na 4 valci

Tak sa vymenili kable sviecky a všetko ok no moja otázka je: dnes vecer som si vsimol ze ked mam nastartovane auto tak tam kde su fajky nastrknute na sviečkach tak okolo kazdej sviecky je take malinke iskrenie tak sa chcem opytat ci je to normalna vec

nahrat sa to neda lebo je to velmi slabo vidieť ďakujem za odpoved pekný večer ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Včera jsem na 1,2TSI 63kW prováděl kontrolu svíček.

Hrůza přístup,sundat koncovky kabelů se podařilo špičatými kleštěmi.U turba to byl mazec,musel jsem sundat napřed kabel od zapalování.

Příště budu uvažovat o výrobě přípravku.

JInak svíčky měly různé odtrhy do 0,9 mm,tak jsem je sklepl na 0,7mm.

Jinak vypadaly velmi solidně,jen ta u turba se mi zdála malinko na závitu od oleje.

Jinak nikde žádné mastnoty a motor jede bez chyby.(najeto 30 000)

Uvidíme .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 8 měsíců později...

Ahoj,

poprosím o radu po případně potvrzení moji domněnky.  

 

Po vyskočení kontrolky motoru a následného vyčtení chyb, jsem podle kódu našel,

že je problém v Zapalovací cívka C Primární / Sekundární Porucha obvodu, konkrétně na 3 válci.

Měl jsem vytaženou svíčku, která se zdála být v pořádku (naposled měněna před 20 000km)

Cívka se zdála být také v pořádku, akorát na venkovním těsnění, byla z půlky poškozena.

 

Bude tedy stačit koupit nový kabely, nebo problém může být i jinde?

Jedná se o F2, Tsi 63kw.

Při rozsvícené kontrolce, motor neztrácí výkon, ani není víc hlučný.

 

Děkuji za rady.

 

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Skoda
============1==============
13627
Raw code: 00353B
ECU: Ridici jednotka motoru[Archiv (Neaktivni)]
Stav: Test se nezdaril od posledniho vymazani kodu DTC
============2==============
13627
Raw code: 00353B
ECU: 01. Ridici jednotka motoru[Archiv (Neaktivni)]
Stav: Test se nezdaril od posledniho vymazani kodu DTC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem to samozřejmě po vizuální stránce, že nikde není překousaný, poničený.

Do vnitřku nevidím.. :-)
Ale to nemění nic na tom, že koupím nové, jen jsem chtěl potvrdit, že zde je ta chyba.

 

Jaké jsou to ty inovované, jestli se můžu zeptat? Koukal jsem na kabely od Tesly, za +-600,-

Ty by taky měli udělat dobrou službu, ne? :)

Editováno: , autor: Pavel_pavel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Abych byl trochu užitečný, napíšu svá zjištění k výměně svíček.

1. Originál svíčka stojí přes 600Kč. Na netu jsem koupil NGK (97153) NG IZFR6P7 za 236Kč. Svíčky jsou naprosto shodné s tím co jsem vymontoval z auta.

2. Koupil jsem si nástavec na golu (ořech) na svíčky velikost 16mm.

3. Vyrobil jsem si vytahovák na koncovky. Výkres funkční části vytahováku je v příloze. Dal jsem tam i rozvin pro vyříznutí laserem z plechu a 3D model pro 3D tisk (myslím že by to plast mohl vydržet). Nějaké držadlo si k tomu už vymyslíte. Vytáhnout to šlo docela dobře. Největší odpor kladou pryžová těsnění.

4. By jsem velmi zvědavý, zda jsou svíčky opravdu v motoru polohované. Každou svíčku jsem si označil lihovým fixem, abych si to ověřil. Ne, svíčky jsou v motoru zcela náhodně, žádné polohování se nekoná.

5. Na nových svíčkách jsem si opět označil polohu elektrody na izolátoru. Svíčky jsem ručně našrouboval na dosed těsnění a potorm citem utáhnul (bez momenťáku). Vyšlo to přesně podle obrázku na krabičce - půl otočky a fous. Půl otočky se mačkalo těsnění a pak už to šlo natvrdo. Po dotažení opět každá svíčka jinak.

 

Závěr: Potřebujete vytahovák na koncovky, jinak nic extra.

 

vytahovak.zip

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podrobně k tomu polohování svíček:

Svíčky jsem měnil na dvou Roosmterech 1.2TSI 63kW. Oba najeto 50 000km. Oba mi stojí v garáži a vím, že na svíčky nikdo nesáhnul.

 

1. Roomster z roku 2012. Vytočil jsem první a druhou svíčku, obě stejná poloha elektrody, něco na tom bude. Vytočil jsem třetí a ta byla o 180st otočená. Čtvrtá byla cca stejně jako první a druhá. Tento stav mne trochu nahlodal, že na polohování svíček něco bude.

 

2. Roomster z roku 2015. Každá svíčka úplně jiná poloha.

 

Stav svíček po 50k km byl úplně vyhovující. Elektrody OK. Mezera větší o 0,1 - 0,15 mm. Ještě by to tam nějaký týden vydrželo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vytahovák na konektory lze levně zakoupit např. zde:

https://voton.cz/pripravek-na-montaz-a-demontaz-konektoru-zapalovacich-svicek-delka-264-mm-satra

 

Jen je u něj nutné odfrézovat/odvrtat kus tyčky v místě přivaření na funkční část přípravku (tyčka je navařená s velkým přesahem dovnitř a koliduje s konektorem svíčky)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, atnarfus napsal:

Nikde v dokumentaci se o polohování svíček nic nepíše. Občas se o tom debatuje na netu, proto jsem se ujistil jak to je.

Svíčky do EA111 můžeme montovat postaru bez momentového klíče.

 

Myslím, že když je třeba svíčky polohovat tak se stejně musí fixou označit poloha elektrody a pak s citem dotáhnout do požadované polohy, tak jak si to popsal výše. S momenťákem se otočí pokaždé jinam. Ono stejně v návodu je napsané rozmezí utahovacího momentu a nikoli přesná hodnota. Navíc záleží na stupni znečištění závitů (jak to klouže) apod.

 

Na co to polohování vůbec reálně je? Viděl jsem jakési schéma pro EA211, že se snad předejde přehřívání elektrod?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, karel borec napsal:

Vytahovák na konektory lze levně zakoupit např. zde:

https://voton.cz/pripravek-na-montaz-a-demontaz-konektoru-zapalovacich-svicek-delka-264-mm-satra

 

Jen je u něj nutné odfrézovat/odvrtat kus tyčky v místě přivaření na funkční část přípravku (tyčka je navařená s velkým přesahem dovnitř a koliduje s konektorem svíčky)

 

Jo, jo. Já sem koupil podobný přípravek T10112 na Aliexpresu a ta tyčka tam taky vadila. Musel jsem jí zabrousit korundovým brouskem a pak to už šlo nasadit na konektor kabelu.

T10112.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
V 2. 11. 2019 na 19:36, Matias163 napsal:

Zdravím páni mam roomstra 1.2tsi 77kw r.v 2010 kod motora CBZB a menil som uz komplet sviecky a zapalovacie kable dôvod == auto islo na 3valce palubovka blikala ako na discoteke a diagnostika vypisala chybne zapalovanie na 4 valci

Tak sa vymenili kable sviecky a všetko ok no moja otázka je: dnes vecer som si vsimol ze ked mam nastartovane auto tak tam kde su fajky nastrknute na sviečkach tak okolo kazdej sviecky je take malinke iskrenie tak sa chcem opytat ci je to normalna vec

nahrat sa to neda lebo je to velmi slabo vidieť ďakujem za odpoved pekný večer ??

tento jav mam aj ja, kable mam nove bosch, cievka taktiez nova bosch a motor (cbzb) stale vynechava (sledujem cez vcds).

je to normalne, ze prebija napatie na motor?

Editováno: , autor: whito
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 5 týdny později...

Tyto kleště na 1.2TSI vhodné nejsou. Záleží jaké kabely tam máš kabely. Některé mají na koncovkách prolis, za který se to dalo chytnout. Některé jsou hladké. Když budeš tahat za gumovou část, tak je velká šance kabel poškodit.

Koncovky tam docela fest drží a mám pochybnost, že to kleštěma vůbec dokážeš vytáhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...