Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Měl jsem špinavou zapalovací cívku od oleje

na Fabii 1,4 16V 74kw (motor BBZ 2003).

Byla tam málo dotáhlá svíčka (ze servisu :-()

a olej ji hodně zašpinil a nepálilo to (chyby na Vagu).

Znažil jsem se cívku očistit hadrem od toho oleje,

ale pořád je to ve vnitř asi španavé od oleje,

protože se občas objeví sporadická chyba spalování.

Jde tu cívku dole jak je nacvaklá na svíčce

rozebrat a pak složit,

abych to tam mohl pořádně očistit?

Nebo zkusit vyprat v technickém benzínu??

Jde tu cívku nějak proměřit a zjistit jestli je dobrá nebo špatná?

Případně, kde koupit levně novou zapalovací cívku?

Ve škodovce za ni chcou 1150,- Kč :-(

Dík Roman

Upraveno od rh+

ja by som radsej zainvestoval do novej....

  • Autor

Tak jsem tu zapalovací cívku včera večer rozdělal,

tedy sundal jsem tu spodní část (plech s gumou ve vnitř)

a dostal se k vlastní "fajce", ta je vyrobena z nějaké

umělé hmoty (ten izolant) a byla propálená na jednom místě.

Není tam moc možnost nějaké opravy.

Takže jsem ráno koupil novou zapalovací cívku.

Roman

  • 6 let později...

Zdravím. Jak je na tom podle vás cívka na obrázku? Jsou na ní dva puchýřky. Je to normální nebo už jsou načaté a brzo odejdou? V takovém lepším či horším stavu mám tři ze čtyř cívek. Mám je preventivně vyměnit? Díky za odpovědi.

post-58520-0-72519800-1414696581_thumb.j

  • 1 rok později...

Nemáte někdo video nebo obrázky, jak vyndám startovací cívky? Musí se něco odmontovat?

Nerad bych to zničil.

4df62bc29dfb74a87e428fc51cd2f6f9.jpg

Upraveno od Majlou

Už jsem ji vymenil. Děkuji

Šrobovákmi :)

Tak, tak. U nás v Čechách se vyndávají šroubovákama:-) . Je v tom větší cit. A pozor je dobrý mít kleště s dlouhejma čelisma. To pro případ přetržení ( vlastní zkušenost) .

Co se týče boulí na izolaci zapalovacích cívek... mám jednu malou na jedné cívce, mno měnit to nebudu dokud to funguje. Někde jsem četl, že pomáhá pravidelně měnit svíčky (menší přechodový odpor) a ty cívky tolik netrpí, je to pravda? Moje auto má 141 tis, přepodkládem, že tam budou původní (nejspíš)... plánuju všechny svíčky vyměnit.

Pokud vím záleží spíše na kabelech co tam máš.

  • 6 měsíců později...

Ahoj, rozhoduji se mezi těmito výrobci zapalovacích cívek: Beru, Magneti Marelli, Bosch, NGK, Valeo nebo Tesla. Máte někdo tip nebo zkušenosti, která cívka by mohla mít nejdelší životnost?

  • 3 roky později...

Ahoj,

odešla mně jedna zapalovací cívka na 2. válci a musel jsem dojet na 3 válce cca 100 km s rozsvícenou kontrolkou motoru a malým výkonem.

Vypne řídící jednotka vtřikování paliva do válce s vanou cívkou?

Pokud nevypne řídící jednotka vstřikování paliva, hrozí při těch 100 km větší opotřebení válce a kroužků ředěním oleje na stěnách válce benzínem?

Motor 1.4 16V 55 kW, r.v. 2006.

Valce by ta mali trapit najmenej, katalizator by to neprezil. 

Na 99% sa vyplo vstrekovanie. 

 

Vypnutí vstřiku na 2. válci by odpovídala i spotřeba z palubního počítače, která byla přibližně stejná, jako bych jel na 4 válce.

Upraveno od MirekM

  • 9 měsíců později...
V 30. 10. 2014 na 20:42, rolfik napsal:

Zdravím. Jak je na tom podle vás cívka na obrázku? Jsou na ní dva puchýřky. Je to normální nebo už jsou načaté a brzo odejdou? V takovém lepším či horším stavu mám tři ze čtyř cívek. Mám je preventivně vyměnit? Díky za odpovědi.

post-58520-0-72519800-1414696581_thumb.j

Dobrý  den když jsou na ní puchýřky tak je v háji? Na ostatních  to nemám.  Motor nedrží  volnoběch. Díky za odpověď.  Svíčky  byly měněné.  

Ten puchyr nevesti nic dobreho....

Z vlastni zkusenosti pokud odejde jedna dalsi ji nasledovali v radu umesicu. (Byli to stejne typy vyrobene ve stejnem datu takze stejna serie)

Vozil jsem pro jistotu nahradni v kufru.

Dobrý  den  tak  po problému  mám najeto na fabia 1 1,4 16V

140tis km. A tři cívky v háji.  Už jsem je vyměnil  a vůbec sem nemusel na diagnostiku.  Kontrolka motoru sama zhasla.  Všechny cívky  vyměněny. Díky moc za rady.  Byly tam určitě ještě od výroby  auta. Úplně  v háji  a spálené.  

V 7. 9. 2020 na 11:12, zwan napsal:

Ten puchyr nevesti nic dobreho....

Z vlastni zkusenosti pokud odejde jedna dalsi ji nasledovali v radu umesicu. (Byli to stejne typy vyrobene ve stejnem datu takze stejna serie)

Vozil jsem pro jistotu nahradni v kufru.

V 30. 10. 2014 na 20:42, rolfik napsal:

 

post-58520-0-72519800-1414696581_thumb.j

 

Kontrolka motora sice zhasla,ale v pamäti závad zostal zapísaní chybový kód,ak chceš mať čistú pamäť závad tak diagnostika a zmazať.

  • 11 měsíců později...

Pri studenem startu to je dobre ale pak se to ohreje a zacne to na ctvrtem valci civka jiskrit. Cim to je uz si stim nevim rady. Dekuji za kazdou radu.

A dělal jsi s tím něco? Vyměnil ji? Tady nikdo nemá křišťálovou kouli...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.