Přejít na obsah

Motor 1.0MPi 55kw a LPG


rowz

Doporučené příspěvky

V případě 1.0 MPI by s LPG neměl být problém, je to "klasický" nepřímovstřikový atmosféricky plněný motor. Keců o životnosti bych si vůbec nevšímal, je to běžný folklor debilů, idiotů a různých jiných hospodských kecalů co mají doma Felicii (a nebo nějakou 2.0+ a 15let+ atmosféru na plyn), kdy si potřebují dokázat, že jejich slabost (nemají prachy na nový auto) je v pořádku, protože ty nový auta jsou strašný šroty...

 

Zvážil bych nicméně nákup silnější motorizace (IMHO za těch 15t Kč nepřináší v podstatě nic navíc) a taky bych zvážil LPG jako celek. I když se plynaři snaží tvrdi, jak je to hrozně super, tak je to pořád velký zásah do auta, který se vůbec nemusí vyplatit a to zejména z toho důvodu, že přijdeš o tu pětiletou záruku, kde ti středně velká závada na motoru ten rozdíl mezi plynem a benzínem velmi lehce smaže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Lidi prosim vas dejte si pokoj svaty s plynem. Mel jsem to v nekolika autech, vetsinou to bylo neslane nemastne, ale sporilo to. Posledni auto me ale dostalo - Octavia 1.6 74kw, najel jsem na nem s lpg skoro 50000km a tato pohadka u tohoto prosluleho motoru odolneho provozu na plyn podpalenim ventilů a zakrátko nato prasklou hlavou. Jak kde videt i na tomto foru nebyl jsem jediny a proto mi plyn do auta uz nikdy nesmi! Podotykam, vsechno byly znackova zarizeni brc a stag a to byly pravodelne serizovane! Kdo mi neveri, necht se podiva na nemecky internet a zada do googlu pojmy lpg abgebrannte ventile, kompressionsverlust bei lpg nebo gasfeste motoren. Dozvite se, jake obrovske mnozstvo motoru uz diky lpg odeslo do kytek. Tozo se navic tyka i motoru, ktere jsou z vyroby prizpusobene na provoz plynem (napr. Multipla 1.6 po cca. 120tkm KO) Zasnu az, kolik lidi te pohadce o plynu veri! U motorku 1.0 bych byl stastny, kdyz by mi pri jeho minimální spotrebe benzinu ujel cca 200000km a nekomplikoval si zivot s dalsim kazitkem... Vsichni vam budou nabizet prestavby, protoze je to pro ne výhodný jako hrom- cena kompletniho materialu cca 7-9tis. Kc, zbytek marze montujiciho autoservisu. LPG je super, hlavne pro montazniky, mene ale pro vas, az budete jako ja investovat do motoru. Jsem skepticky o k tovarnim zastavbam cng, vydrzi to asi o neco vic, ale zivotnosti benzinu to nedosahne ani omylem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Jose123:

To nelze generalizovat. U některých motorů se ventily zaklepou po 30 tkm, u jiných jsou v pořádku i po 300 tkm. Záleží na mnoha faktorech, zejména na motoru (odolnost sedel, správná vůle ventilů, celkový stav motoru) a na stylu jízdy (nejrizikovější jsou dlouhodobě vysoké otáčky na dálnici). 1.6 74 kW patří v rámci koncernových motorů spíše k těm méně robustním.

 

rowz:

Pokud chceš novou škodovku na plyn, popřemýšlej o Polsku. Polský dovozce u některých modelů/motorů nabízí oficiální přestavby a to za nečekaně nízké ceny. 

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mně se na tom libi, že josef tu hani plyn jak muže, ovšem jsou tu zase lidi a neni jich malo, co ma LPG už v několika  autech, u nás v práci má LPG asi 20 lidí a že by s tím měl někdo takové problémy.... krásný příklad MALTA, na 1.2HTp najeto 300 000km LPG..když vemu, že mám najeto na LPG 77000km, zastavba stala 27000, tak mam přes 55000kč doma.. aktualně LPG 13,80, BA 30kč,když neberu TANK ONO, kde jsou fronty na hodinu... momentalně nepozoruju na svem motoru nějaké strašné stavy, najeto 100 000km celkem za 4 roky provozu.. servis LPG po 23t km, servis olej 15000km.. až se mi motor rozbije, tak to sem napíšu, at má Josef dušu v péří

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nejde o to že by jsi je ušetřil, protože je stejně projezdíš, ale daleko více se kamkoli podíváš :kol-31: a rozhodně neřešíš výlet 100 - 200 kiláků na otočku, takže si za ušetřené lováče koupíš zážitky a ty ti nikdo nevezme :kol-27: . Určitě si nedokáži představit, jak se mi stalo teď během dvou měsíců (červen, červenec), že jsem najel 10 000 km ... na benzín pro mě něco nemyslitelného :kol-46:.

 

Jose, asi jsi nenarazil na dobrého montážníka :kol-32: , páč jen značkový systém to nezachrání, je to hlavně o tom naladění a to každý neumí :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže ve finále ojedete víc pneumatik,zaplatíte víc za servis a musíte si dřív pořídit nové auto.Zbydou zážitky z našich krásných silnic.Z mého pohledu nula od nuly,ale jinak samozřejmě každého věc.Já jsem rád,že nikam nemusím,máme tady v České Kanadě krásně.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nekupuji si auto, aby mi stálo v garáži ... nehledě na to, že já i polovic potřebujeme každý své, na dojíždění do zaměstnání a konkrétně u mně, dojíždím už 11 let denně 47+47km, takže tam si to na beneli nedokáži vůbec představit. Ale většinou se pro LPG rozhodují, ti co plánují vyšší nájezd ... a možná už jen poslední poznámka, u sekvence rozdíl výkonu nepoznáš, takže pokud se někdo smíří s 1,0 MPi, tak je jedno, zda s ním jezdí na BA, nebo LPG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud plánuju vyšší nájezd tak si určitě nekoupím 1,0.Měl jsem na plyn 120cu,přestavba za 10000,návratnost podle vašich počtů 8 měsíců.Nenašetřil jsem si nic,dost mi vadil při spotřebě 7,5 malý dojezd,jinak jsem byl vcelku spokojený.Docela by mě zajímalo,jaký je poměr přestaveb,co fungují a těch keplů,na které jsem většinou narážel já.Jak je to třeba s životností vstřiků,která se údajně u levných přestaveb pohybuje kolem 40-50000 km?  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud plánuju vyšší nájezd a nechcu naftu, musím vybírat z motorů, co jdou předělat ... bohužel z nových motorů koncernu je to už jen ta jednička. Ke stodváce, měl jsem taky předělanou elesu, ale srovnávat podtlak se sekvencem, to je jak jabka s hruškama ... a k dojezdu ... dnes jsou nádrže s multiventily, které už nehrkají (mám jí na roomovi), takže jak mi říkal servisák, pokud potřebujete a víte že pojedete v kuse velkou vzdálenost, klidně tam natlačte co utlačí čerpadlo na stojanu, takže jedu na dovču, jedu k dceři do Plzně (325km jedna cesta)..., tak natlačím do prázdné nádrže klidně 51l a vím, že 650-700 kiláků se nemusím o tankování starat, takže toliko k dojezdu :kol-28: . U Fábule mám sice hrkací, nicméně servisák ví že mooooc jezdím, tak mám 47 l naštelovanou na plnění 44l a s tím ujedu běžně 650km.

A ke vstřikovačům:

ve Fábuli (přestavba v 5t km u nového auta), mám obyč Valteky (snadno repasovatelné a za směšný peníz), první repas jsem dělal myslím někdy ve 90t km (výměna gumiček v jadýrkách-vymačkány) - bratru za 600,- komplet i se seřízením. Druhou jsem dělal někdy v180t, opět gumičky a třetí jsem dělal v 280t km a to bylo i s jadýrky - 1200 kaček komplet. Momentálně najeto plus mínus viz podpis.

v Roomovi mám EVO08 od Tartarini, údajně bezúdržbové a nenáchylné na čistotu plynu. Mohu potvrdit, jak natankuji u F nějaký šurvajz, ihned poznám v přepínání - ovšem výhoda Valteků je, že si je sám snadno vyčistím. Jinak přestavba u R proběhla v 50t km kdy jsme ho koupili jako jetého, momentálně tedy najeto na vstřiky 100t km, bez zásahu. Takže za mě plyn :kol-47: , naprosto bez vícenákladů, ale je to jak říkám i o naladění, tedy machr servisák. Zrovna zítra jedu s R na LPG garančku (po cca 23t km), takže vím že vymění filtr plynné fáze, vynuluje servisní interval a frčím pryč, neb není třeba s tím víc dělat, naladěno je to good.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tak já to nesrovnávám,jen,že nejsem plynem úplně nepolíbený.Podle plynového vrakoviště,co jezdí tady po okolí soudím,že tu kloudného servisáka nemáme.Co jsem se díval,tak TSI jde přestavět také,ovšem za poněkud tučnější peníz a s nejasnou funkčností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k LPG-momentalně jsem na fabii oslavil 100 000km za necele 4roky.. na LPG najeto 77000km za necele 3 roky.1x čištěny vstřiky + nové gumičky celkem za 800kč, to bylo po najeti 46000km na LPG. Servis LPG po 23t km ve stokorunových položkách, celou dobu u auta, servisák  mi řekne co potřebuju.. jezdím k tomu samému -co Malta.Denně jezdím 55 km do práce, + k rodičům atd atd.. takže týdně tankuju plnou, to je cca 38l-40l lpg za cenu  kolem 530 korun, na to najetu mezi 480-510 km. Pokud to srovnám s cenou BA, tak jezdím prokazatelně o polovinu levněji, tzn že měsíčně projedu 4x530-2200 korun, v BA by to bylo někde kolem 4400 korun+- . máš pravdu, ušetřené peníze ve štrožoku nemám, ale ušetřené peníze každé tankování pocituju na svém účtu, z ktereho palivo platím.. až budu mít jednou služební, taky budu třeba pindat na to, jak si může někdo dat plyn do ajuta.. dokud si ale platím PHM za svoje, holt u LPg zůstanu... a ještě vsuvka-cesta do chorvatska-LPG 3,8kuny, cena BA 10kun...vysledek je jasny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak garančka proběhla, filtr znečištěn středně ... holt kvalita plynu u nás žádná sláva ... Valteky do Fábule vyčištěny, dvě hoďky jsme se servisákem prokecali a probrali kde co, mimo jiné i životnost vstřiků, tak mu hrdě hlásím že už mám na Evách 100 táců a on říká, to nic není, to je zanedbatelné s tím co vám teď ukážu ... vezme do ruky notýsek, kam píše údaje pro servis na služebákách jedné firmy pro zvířecí farmaka, na které dělal přestavby a následně servis a ukazuje mi, do jednoho vyměňoval EVO vstřikovače namísto jiných v 60t km a před měsícem přijelo auto na servis v 360t km takže na vstřikách 300t km a nemuselo se na ně sáhnout :kol-47: . Dal jsem mu směšný peníz (ani nebudu psát kolik :kol-31:  ), že prý děkuje za fajn pokec a já mu taky poděkoval za libovou cenu a říkám zas až za 23t km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...