Přejít na obsah

Čím vás nová Fabia naštvala?


Pepav

Doporučené příspěvky

Celý tyden teploty pod -10 a nějaké silnější vrzání neslyším. Auto stoji porad venku. Nový Auris co jsem měl Teda povrzaval více. Za mě spokojenost. Najeto 25tis

Tak kolem -10 je to v pohodě. Dneska start -24C (mimochodem velmi rychlý) ale to vrzání hlavně sedaček. Dokonce vrzala i sedačka spolujezdce a to na ní nikdo neseděl. Po zahřátí interiéru to už pomalu odeznělo. Ale prvních 10-15 km je nejhorších. Už se oteplí a bude to zase v pohodě :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě také nic nevrže, nevidím důvod. Zatím 5200km. Jen tupá rána od předních kol ( koleje třeba v 70, kostky 60+, hlubší kanál nebo výmol 40+, když se u nevyhnu) něco v palubce za budíky, ale ne vrzání, jen to vykouzlí zajímavý zvuk. To i dělají všechny auta, je to vlastnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se nelíbí klimatizace ( když chci zapnout cirkulaci ( předemnou rozjíždějící Tatra nebo v dáli vidím pálit někde nějaké strouhy nebo listí) sama se zapne. Cirkulaci třeba zapínám na 2,3 min než to projedu, klimu k tomu nepotřebuji. F2 jsem měl bez ní a paráda.

Stěrače - už se řešilo. Většinou setření a pak ostřik. Mě na dálnici, jak jsou správně shované po 20km pěkně omrzly a dokud jsem to nesundal, jezdilo to po skle. Stalo se mi to 3x. + to tečení vody při dešti po oknech.

To mlžení světel - kosmetická vada.

Ostrý roh předních dveří

2 schránky v palubce nad sebou byli lepší - tahle je extra hluboká - lovit tam něco za jízdy je něco :)

Kompresor na pneu byl u dvojky lepší.

Gumičky v předních dveří byli praktické

Zadní držák na pití v konzole chybí.

Jsou to ptákoviny F2 v tomto byla lepší.

Nevadí, oproti dvojce je tam x lepších věcí :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulý týden jsem najezdil asi 1400 km, takže moje nejnovější zkušenosti:

 

- Při zapnutých stěračích na cyklování (o jednu pozici výše, než je vypnuto) se vždy na začátku a konci cyklu ozve výrazné cvaknutí. Při několikahodinové jízdě to jde tak strašně na nervy, že jsem stěrače raději pouštěl na větší rychlost (o dvě pozice výše). Tam bůh ví proč žádný zvuk slyšet není.

 

- Zpátečka (a občas i jednička) mi tam jde poměrně těžko, nebo až na druhý pokus. Už se mi i stalo, že tam spadla rychlost tak "napůl", takže při pouštění spojky se ozval strašný zvuk, jak dřely o sebe zuby. To mě hodně mrzí, že vůbec lze zařadit takto nešikovně, např. ve Fordu Mondeo tam buďto zařadím rychlost, nebo to "vypadne" do neutrálu. Ale ne, že se tam zařadí něco napůl.

 

- Automatická klimatizace - i když je studený motor, pustí se v zimě po nastartování ventilátor téměř naplno a je potřeba ho ručně stáhnout, jinak fouká ledový vzduch. Automatika pak ztrácí trochu smysl, když ji musím po každém studeném startu vypínat a po několika kilometrech opět pouštět.

 

- Start/Stop - jedu po dálnici docela dlouho rychlostí 140 km/h, sjedu k benzínce a jen co zastavím u stojanu, chcípne mi motor. Myslím, že to životnosti turba příliš neprospěje.

 

- přihrádka na sluneční brýle - mně se tam brýle zkrátka nevejdou. Musím je dávat do přihrádky v loketní opěrce.

 

- vrzající pedály

 

- nejdou odklopit stěrače

 

- chybí ukazatel toho, jakými světly aktuálně svítím, když mám svícení na "auto"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se nelíbí klimatizace ( když chci zapnout cirkulaci ( předemnou rozjíždějící Tatra nebo v dáli vidím pálit někde nějaké strouhy nebo listí) sama se zapne. 

Klima se při vnitřní cirkulaci zapíná automaticky kvůli vysušování vzduchu. Zpomalí to náhlé orosení, které by nastalo pokud bys vnitřní cirkulaci nevypnul.

 

 

Ale pokud mám zaplou klimu, tak zvuk z motorového prostory je jiný. Něco tam dost hučí, i když je třeba 15°C a klína nejede. Pokud vypnu AC, je okamžitě ticho.

S Klimou se automaticky spouští i ventilátory chladiče.

 

 

Minulý týden jsem najezdil asi 1400 km, takže moje nejnovější zkušenosti:

 

- Při zapnutých stěračích na cyklování (o jednu pozici výše, než je vypnuto) se vždy na začátku a konci cyklu ozve výrazné cvaknutí. Při několikahodinové jízdě to jde tak strašně na nervy, že jsem stěrače raději pouštěl na větší rychlost (o dvě pozice výše). Tam bůh ví proč žádný zvuk slyšet není.

Je to způsobeno relátkem pro cyklický běh, které je umístěno v palubce a není nijak zvlášť izolováno. Pokud se zapnout stěrače na plynulý chod, je relátko permanentně sepnuté.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu cyklovači, vyřešil jsem to rádiem. Ale to je stejné snad ve většině aut, pokud člověk jede s opravdu tichým nebo vypnutým rádiem, relátko jde slyšet všude. Stačí si zpříjemnit cestování poslechem hudby a vyřeší se mnoho problémů :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulý týden jsem najezdil asi 1400 km, takže moje nejnovější zkušenosti:

 

- Start/Stop - jedu po dálnici docela dlouho rychlostí 140 km/h, sjedu k benzínce a jen co zastavím u stojanu, chcípne mi motor. Myslím, že to životnosti turba příliš neprospěje.

 

- přihrádka na sluneční brýle - mně se tam brýle zkrátka nevejdou. Musím je dávat do přihrádky v loketní opěrce.

 

- vrzající pedály

 

- nejdou odklopit stěrače

 

- chybí ukazatel toho, jakými světly aktuálně svítím, když mám svícení na "auto"

 

Ad. S/S - někde jsem četl, že chlazení turba je řešeno jinak a mám dojem, že při 140 km/h u takového auta to turbo po zastavení nebude tak trpět. Jinak S/S mi dle maxidotu vypíná skvěle, v mrazech téměř nevypne, vždy si najde "výmluvu"... V teple už vypíná častěji, ale vždy musí splnit více podmínek, které se dočteš na maxidotu.

 

Ad. brýle - zatím se mi všechny vešly, někdy záleží na poloze brýlí. Lyžařské jsem tam ovšem nenacpal (ber to jako vtip) ;)

 

Ad. pedály - při delší jízdě a vytopeném interiéru mi začne povrzávat pedál plynu. Ve zhruba 8 000 km mi vrzala brzda, ale po cca 1 000 km přestala.

 

Ad. stěrače - buď rád, zloději mají horší přístup (bydlím v Ostravě, oceňuji), a odklopit kvůli námraze trochu jdou. Pokud potřebuješ úplně, nauč se servisní polohu stěračů, nebo vypni motor při zapnutých (viz. návod).

 

Ad. světla - pokud svítí denní, máš podsvícený pouze nápis AUTO - zeleně. Pokud svítíš celým autem, podsvítí se ti oranžově i obrysové mám dojem, ale určitě se ti rozsvítí něco navíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj je to vymyšlené dobře na to orosení, šlo mi o životnost toho kompresoru, když to zapnu třeba jen na 2 min. Mamuální klima jsem si představoval, že si jí zapnu kdy chci já. Při nastavení pouze čelní sklo, se sepne logicky také.

 

O životnost kompresoru mít obavy nemusíš, mění se pouze zdvih pístů pomocí tzv. šikmé desky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O životnost kompresoru mít obavy nemusíš, mění se pouze zdvih pístů pomocí tzv. šikmé desky.

Dík za info. Do soukromého auta jsem klimu nikdy nechtěl, tady jsem jí dostal ke koženému paketu, tak tomu musím přijít na chuť a principy funkcí.

Stejně cesty do práce 13km v těch 35stupních asi nemá cenu zapínat. No uvidím v květnu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já si zvykl na klimu, navíc automatickou a již bych neměnil. Ten pocit příjemné teploty se dostavuje téměř okamžitě, v řádu minut, což při cestě městem kdy člověk navíc stojí i na semaforech a křižovatkách je více jak vhodné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sousedům na chatě po 8letech odešel kompresor na F1 a za nový 9tis dávat nechtěli, funguje jim to celé jako auto bez A/C, klimu taky k životu do města nechtějí.

Nevím to jistě, ale FI má stáloběžný kompresor a ten by měl být pořád naplněn, aby se nezadřel. A jelikož je kompresor pověšen na řemenu s altíkem atd. tak se obávám menší destrukce. Tak snad to sousedi vědí :)

 

Jinak někde jsem tady četl že FIII má kompresor elektronický s regulovaným výkonem, takže taky neustále poháněný. Výhody, nevýhody netuším, ale to je do jiného tématu ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...