Přejít na obsah

Sněhové řetězy na FIII


k0j0t

Doporučené příspěvky

Mate, prosim, tip na zimní řetězy pro 15" kola, které by splňovaly rakouské normy (V5117), vyžadovane rakouskou policii?

http://www.schneeketten.org/schneeketten-kaufberatung/oe-norm.html

Pozadavky na řetězy jsou:

- snadny systém montáže a demontáž

- snadný systém napinani řetězu

- rozumná cena (max do ceny originálních)

Má někdo zkušenost s originál řetězy Škoda?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli splňují rakouské normy mají tam napsáno homologace GS TÜV já právě koupil na zimní 15 tyhle od firmy compass

http://www.heureka.cz/?h[fraze]=Compass+060

 

Tak sem ti našel naa jednom eshopu tuto informaci, čili kopíruji

 

 

Rakouskou normu V5117 vyžadovanou policií při cestování v Rakousku splňují pouze sněhové řetězy značek Pewag a Thule.

 

pěkné svátky

Editováno: , autor: ekr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezkousel jsi ty originály alespoň cvičné nasadit? Na netu jsem našel, že např. Thule mají takovou "racnu" pro komfortnější dotažení.

Tak jestli ty origo také nemají nějakou tu vychytavku. Řetězy SA jsou dost drahé,tak bych něco očekával.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty origo tam taky mají nejaky udelator. Chtel jsem je cvicne zkusit nasadit, ale ještě jsem se k tomu nejak nedostal... Snad pristi vikend bych uz mohl, at pak nad tim nekde pod kopcem nespekuluju. Nevim, jestli to uz delaji i jini (asi jo), ale potesilo me, ze navod je na pogumovanem papire, takze se na zasnezene kapote hned nerozmáčí :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě pro upřesnění: máš tyto?

 

Mě zaujal ten popisek...

"Balení: 4 kusy v plastovém kufříku"

 

Opravdu jsou tam 4 kusy?​

 

Když jsem viděl nějaká ​videa na youtube při hledání referencí se snadnou montáží, tak ten návod používají jako podložku pro možnost kleknout do sněhu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proč? alespoň víš, že ty předražený ze škodovky nemá cenu kupovat. Nevím jak dnes, ale dřív je Škoda brala od Pewagu - takže kupuj rovnou od výrobce. Pokud chceš se samodotahovací kladkou, tak ber Pewag servo, pokud ti stačí obyčejné, tak řadu Brenta (to je podle mě to, co prodává Škoda). U těch obyčejných bych ale zvážil ty z hobymarketu - dnes jsou kvalitativně srovnatelné se značkovými, respektive téměř vše se dělá ve stejných továrnách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to přece originální příslušenství = platíš v první řadě za značku

Popravdě s tou normou tomu nějak nerozumím, i v tom tvém odkazu se píše "rakouská, nebo obdobná evropská" - což plně koresponduje s pravidly EU: co je dobré v jednom členském státu musí být dobré i jakémkoliv jiném členském státu. Myslím tedy, že můžeš koupit cokoliv, co má evropský štempl.

Jinak ovšem Pewag je dobrá volba - vyrábějí se v ČR, potažmo jako jedny z mála v Evropě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to přece originální příslušenství = platíš v první řadě za značku

Popravdě s tou normou tomu nějak nerozumím, i v tom tvém odkazu se píše "rakouská, nebo obdobná evropská" - což plně koresponduje s pravidly EU: co je dobré v jednom členském státu musí být dobré i jakémkoliv jiném členském státu. Myslím tedy, že můžeš koupit cokoliv, co má evropský štempl.

Jinak ovšem Pewag je dobrá volba - vyrábějí se v ČR, potažmo jako jedny z mála v Evropě.

 

Plánujeme, že budeme jezdit i na lyže do Rakouska. A vzhledem k tomu, že jsem našel tuhle informaci tak "trvám" na tom, aby ty řetězy tento příslušný atest měly nehledě na to, že to ve finále bude nějaká EU ptákovina. Nerad bych se pak někdy s rakouskou policií dohadoval, jestli ta jejich norma je lepsi nez jina a skoncil pak s pokutou.

 

Asi nejvíc z nabídky Pewagu se mi líbí jejich Snoxy-vypadá to na jednoduchou montáž, kterou zvládne v pohodě i žena. Jen jsem se na heuréce dočetl, že ta gume je dost silná (tedy až tak jednoduše to nejde) a že když pak kola hodně prohrabujou, tak že se to prý neudrží na původním místě.

 

Na druhou stranu si myslím, že Pewag by nepustil do světa něco, co by nefungovalo, nebo se to svléklo a poškodilo auto... Však i v jejich videu u Snoxů jejich montáž a demontáž provádí právě žena...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ty řetězy v kufru, ale jsou to ty z odkazu ze Škoda e-shop. Nějaký dotahovák tam je, ale asi to není to, cos myslel - díval jsem se na ně zatím jen zběžně a na autě je ještě neměl...

Vzal jsem "origo", právě kvůli případné argumentaci s orgány ve smyslu "co už jinýho bych na tom autě asi tak měl mít?", ale myslím si, že až tak do detailů to nikdo zkoumat nebude. Buď je máš, tam kde je vyžadují a jsou pro ně zrovna podmínky nebo je nemáš...

Jinak jo, asi se dají u prvovýrobce sehnat levněji - je to to samé, jako můj nosič na kola u Wjenczka za 5.5k, ze Škody ten samý za 7.5k.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A vzhledem k tomu, že jsem našel tuhle informaci tak ....

a kde jsi našel informaci, že to musí být ta Rakouská norma?  Protože v tom článku se píše, že právě být nemusí, prostě jakákoliv evropská homologace. Je to tedy stejné jako s jakoukoliv součástí či příslušenstvím auta. Ostatně ani tvé auto nemá rakouský atest - Škodovka už řadu let homologuje v Britániii.

Já jen aby tady nevznikla nějaká fáma, jinak si samozřejmě dělej, co uznáš za vhodné ;)

 

Jinak co se týče manipulace s řetězy, tak bych řekl, že se všechny nandavají stejně přiblble. Nezáleží ani tak na řetězech, jako na velikosti podběhu, tedy autě. Nandat na "suchu" není problém, horší je to ale v reálu, kdy je celé podkolí plné sněhu či solné břečky a venku mínus deset. A pak je musíš někde sundat a uklidit - ale to už jsou od sněhu či té břečky a vychlazené na teplotu pod bodem mrazu... Moje žena například běžně nandavá střešní nosiče kol. Dokonce zvládla i vyheverování auta a výměnu rezervy. Ale o nandání či sundání řetězů vždy někoho požádá. Nechce se jí v tom patlat....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Necerpal jsem jen z jednoho zdroje... Dalsi, napr. zde nebo v rámci plátku IDNES, nebo treba prodejce omnipuls.cz, informaci o teto norme je vic nez dost.

Jak rikam, nehodlam se s rakusakem dohadovat jestli to ten certifikat ma nebo ne, pripadne v cem se ruzne normy shoduji. To si radsi koupim kvalitni vyrobek s prisl. certifikatem. Navic i to, ze vyrobce investuje do toho aby mel atest dle techto norem neco znamena.

Jsem radsi opatrny a spis nez tomu ze "staci" bez V5117 ale EU se ridim tim, ze to ma mit i tu V5117. Ono to bude něco podobného jako u nas pouzivany ATEST 8SD.

 

Otazka toho, kde ŠA homologuje auta se k tomu moc nevztahuje. Nejde o to kde, ale jak. ​

No a co se tyce komfortu a zadosti o pomoc s nasazenim, opet plati ze si radsi priplatim za neco co pujde lepe nasadit a dotahnout. Vysledny efekt bude, ze i ja vylezu z auta nohem driv a nasadim to zavcasu.

 

Ono ten způsob nasazovani  řetezů SNOX je vazne zajimavy a neskutecne rychly...

Editováno: , autor: k0j0t
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono ten způsob nasazovani  řetezů SNOX je vazne zajimavy a neskutecne rychly...

 

Když to umíš, tak je nandání jakýchkoliv řetězů neskutečně rychlý...zvláště na suchu a v triku s krátkým rukávem. Všimni si, jak na začátku dává řetěz za kolo. Zkus tam narvat ruce v mikině a zimní bundě - buď se budeš muset svlíknout a nebo budeš špinavý jak prase. Právě tohle je problém manipulace s řetězy, nikoliv systém uchycení. U těhle si ale myslím.že je dost nepraktická ta nutnost popojetí - pokud někde uvízneš už ti řetězy nepomůžou se vyhrabat, neboť je nenasadíš - při tom popojetí se ti svlíknou.

A je otázka jestli se kvůli tý gumě nemohou svlíknout i při jízdě. S řetězy mám naježděno fakt hodně a moje zkušenost je taková, že málokdy jsou vhodné podmínky, aby řetěz ideálně dosedl na kolo. Vždy si to chvíli sedá a právě tento okamžik je kritický, zejména pokud to hodně klouže a kolo se může protočit i s řetězem - typicky pokud se drápeš na nějaký kopec.

Včasné nasazení řetězů je hezká myšlenka, ale v praxi většinou neproveditelná. Takže na to moc nesázej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...